Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   wova75

wova75
  • 453 postów
  • Dołączył: 14-04-2011
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 21 grudnia 2011 - 19:46

nie twierdzę, że na suchym asfalcie mam jakieś problemy. jednak wystarczy trochę wody i chodzę bokami. Dla mnie to wada, i nie spodziewałem się tego po tak ciężkim aucie ze stosunkowo słabym silnikiem. Dlatego pytam. Choć z drugiej strony, gdy sam do tego doprowadzam :jump:

#102 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 13 stycznia 2012 - 21:55

w mojej nie robilem jakiegos testu ale zauwazylem ze jak nacisne hamulec delikatnie i dodam gazu sporo to oba kola rwą do przodu a ja stoję w miejscu z hamulcem wcisniety., nie zxaleznie od nawierzchni. robilem tak na suchym asfalcie u mechanika, na mokrym na miescie i na sypkiej nawierzchni. efekt ten sam kola oba sie kreca. na rondach bokami i na lukach potrafi sie lamac nawet przy niewielkim wcisnieciu gazu i nie wielkiej predkosci przy mokrym asfalcie i nie raz mnie to wnerwia.

mialem kiedys 25v6 z TC i powiem ze jak TC bylo wloaczone to za boga nie moglem wpasc w poslizg zachowywala sie jakby paliwo odcinalo nawet przy 30km/h a jak wcisnalem TC to moglem latac bokami jak chcialem.

dieselek 130konny tez potrafi polatac profilem

#103 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 13 stycznia 2012 - 22:19

Jak ktoś bardzo chce most ze szperą 100% to moge sprzedać, ale szere sie wyczuwa przy roszaniu ze skreconymi delikatnie kołami bo słychac i czac ze jedno kolo sie odbraca normalnie a drugie musi narzucac, a jak tak masz to sa zaspawane półoski

#104 OFFLINE   hubertcht

hubertcht
  • 1 388 postów
  • Dołączył: 03-08-2009
  • Skąd: Melksham
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 stycznia 2012 - 22:26

zaspawane półoski



Chyba dyfer miales na mysli:p

#105 OFFLINE   maciekomega

maciekomega
  • 31 postów
  • Dołączył: 26-07-2010
  • Skąd: Lesko-Przemyśl

Napisany 19 lutego 2012 - 17:55

witam. ja miałem taki problem ze swoja szpera ze pod górke przy skręconych kołach ruszłem to było czuc ze koła przeskakiwały wiec po jakims czasie miałem stracha zeby tak jezdzić bo może sie coś stac. Wiec kupiłem na allegro nowy dyfer miał być z omegi 2,5 TD automat kombi wiec wydawało sie ze taki sam jak moj. po kilku dniach przyszedł moj nowy dyfer wiec szybko do garażu szybka wymiana przejazdzaka i wszystko gra. pewnego dnia wracajac z pracy było troche po deszczu stoje na podporzadkowanej jedzie autobus mysle jest daleko to zdąże przed nim ja but omega jeczy autobus sie zbliża a omega nie chce wydrapac sie na droge na liczniku 120 km/h przeżyłem chwile grozy. wieczorem przemyslałem wszystko i zdjełem dekiel w nowym i starym moscie i w nowym nie ma szpery czy jak kto woli dyferencjału z ograniczonym poślizgu zimne poty mnie oblały bo było ze dwa miesiace przed zimą , miałem obraz omegi pod górka. wiec rozebrałem strary dyfer ale nic niesprawnego tam nie znalazłem, szybki telefon do serwisu jednego drugiego nic nie wiedza na temat takich mostów trzeci telefon odbiera miła pani gatka szmatka i mówi mi co mam sprawdzic przekładki w moscie maja miec od 1,9 mm-2,1mm sprawdziłem wszystkie w normie zmieniłem na stary i zalałem nowym olejem MOTUL 90 PA i dalej to samo telepie. dorobiłem przekładke do mostu z blaszki troche grubszej od blaszki z puszki od piwa. zrobiem na tym dyfrze ponad 10 tys km wszystko jest super zima juz nie jest straszna oma pieknie lata bokiem.

#106 OFFLINE   Owca

Owca
  • 270 postów
  • Dołączył: 22-02-2009
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 marca 2012 - 22:34

Panowie czy migomatem 120-140A pospawam most. Ma ktoś zdjęcia zaspawanego mostu w 100% :)

#107 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 marca 2012 - 22:52

oj owca owca, do 2.0?

moj most wyglada tak
Dodany obrazek

#108 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 20 marca 2012 - 19:57

oj owca owca, do 2.0?

moj most wyglada tak
Dodany obrazek



a co 2.0 to nie pójdzie ?? lata jak zła na 100% niema mowy żeby nie dała rady tylko sprężyny na sportowe trzeba wymienić żeby była sztywniejsza
pierwsza Omega B 1996r. 2.0 16Vmanual kombi
obecnie Omega B Fl 2001r. 3.2 V6 automat sedan


WYPADEK - przeczytaj jak pomóc lub zachować się podczas takiej sytuacji.
http://www.straz.szczecin.pl/rz/wypadek.pdf


#109 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 marca 2012 - 20:14

chyba tylko na 1 biegu

#110 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 20 marca 2012 - 20:18

chyba tylko na 1 biegu


Oj Phanti grzeszysz. Sam widziałeś co moja stara babcia robiła z oponkami nie tylko na 1 biegu !!

#111 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 marca 2012 - 20:19

yo niech wam bedzie....szatany wy

#112 OFFLINE   OMEGATOR

OMEGATOR

    OMEGOS CARAVANOS

  • 716 postów
  • Dołączył: 31-03-2009
  • Skąd: Wrocław/Siechnice
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 2.0i 8v C20NE

Napisany 20 marca 2012 - 20:21

yo niech wam bedzie....szatany wy


No na pewno nie tak jak twoje 3.2 mieli gume ale jakoś daje rade :D

#113 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 marca 2012 - 20:58

Jo, kluczowe tu slowo jest "jakos" - R4 nie daja rady i tyle. Ale na 100% LSD o wiele lepiej R4ki toczą kule.

#114 OFFLINE   Dziaraxx1

Dziaraxx1
  • 20 postów
  • Dołączył: 27-04-2012
  • Skąd: Vamberk

Napisany 22 maja 2012 - 18:15

Moja ocena tych waszych dywagacji , żaden z was nie wie jak działa szpera ani mechanizm różnicowy , 100% blokada lsd nie istnieje [cztaj LSD limited slip diferential ].
Lsd jest to mchanizm o ograniczonym poślizgu , i nigdy nie zepnie dyfra na sztywno .
rozróżniane są dwa rodzaje LSD
działające na różnice momentów obrotowych np: TorSen, mechanizm cierny płytkowy, mechanizm cierny stożkowy,
działające na różnice prędkości obrotowych np: Haldex, sprzęgło wiskotyczne, a także układ zmniejszający prędkość jednego z kół przy pomocy hamulca.

Tak działa mechanizm torsena dośc czesto spotykany w audi quattro również w skrzyni biegów .

Blokada Truetrac jest propozycją dla tych, którzy nie potrzebują maksimum trakcji w swoim aucie. lub nie dokonali jeszcze wzmocnień napędów i blokada 100-procentowa mogłaby powodować ich uszkodzenia. Blokada Truetrac jest tzw. mechanizmem Torsena, który reaguje na różnicę przenoszonego momentu. Dzięki zestawowi przełożeń ślimakowych zamiest klasycznych satelitek i kół koronowych, możliwe jest przekazanie części momentu obrotowego na koło, które w danym momencie ma lepszy kontakt z podłożem, lub lepszą trakcję. Blokada Truetrac jest w pełni automatyczna, nie wymaga specjalnego oleju, ani dodatków do oleju przekładniowego. Nie posiada też żadnych elementów, które w czasie użytkowania zużywają się i podlegają okresowej wymianie.

Dodany obrazek

Potem nie ma czegos takiego jak blokada hydrauliczna .

Są trzy humanitarne [ nie spawanie ] mozliwości zablokowania tylnego dyfra .
1. Pneumatyczne blokady
Blokada pneumatyczna jest tzw. 100-procentwą blokadą dyferencjału mostu napędowego, załączaną poprzez podanie do dyferencjału porcji sprężonego powietrza. Powoduje to przemieszczenie przesuwki, która całkowicie blokuje mechanizm różnicowy. Blokada pneumatyczna przed załączeniem zachowuje się jak klasyczny mechanizm różnicowy i dzięki temu nie zmienia się charakterystyka prowadzenia samochodu po twardych nawierzchniach. Z tego powodu blokady pneumatyczne doskonale nadają się do pojazdów użytkowanych na codzień, głównie na drogach asfaltowych.
Do załączania blokady pneumatycznej wykorzystywane jest sprężone powietrze.
Dodany obrazek
Dodany obrazek

Dwa pozostałe sposoby to nie są blokady tylnego dyfra , tylko mchanizmy zwalniające .

2.Detroit Locker Jest to blokada reagująca na zmianę prędkości jednego z kół (półosi) danej osi. Wykonana jest w postaci dwóch sprzęgieł kłowych, które mogą się w określonych przypadkach rozłączać tak, aby skompensować dłuższą drogę jednego z kół w zakręcie na drodze twardej (zasada zgodna z pracą otwartego dyferencjału). W czasie jazdy na wprost, oba sprzęgła blokady są zblokowane. Rozblokowywanie sprzęgła dla zewnętrznego koła w zakręcie odbywa się skokowo, gdy jednym tempem i płynnie wchodzimy w zakręt. Słychać wtedy charakterystyczne klikanie blokady, związane przesuwaniem się elementów sprzęgła kłowego względem siebie. blokada pozostaje niemal zawsze zablokowana, gdyż jest w stanie automatycznie wykrywać nagłe uślizgi kół związane z utratą trakcji na luźnej nawierzchni.
Dodany obrazek

To jest najtańsze i najlepsze moim zdaniem rozwiązanie .wykonalne dla dobrego rzemieślnika .

3.LockRight jest to mechanizm zwalniający który jest załączany przy pomocy siły wałka ataku bolec wewnątrz dyfra rozpycha połówki mechanizmu blokujac obie półosie ,
jezeli nastąpi roznica prędkości kół mechanizm jest spychany do wewnątrz .
Dodany obrazek




Jak sie uspokoje to bede dokładał dalej materiałki .

Jak by mi ktos podał jak grube są półoski wewnątrz dyfra i ile mają zębów by było fajnie .

#115 OFFLINE   adaswwl

adaswwl
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-02-2013

Napisany 25 lutego 2013 - 15:17

Witam. Nie ukrywam ze pojawiłem się tu tylko i wyłącznie z powodu szpery. Otóż tydzień temu zaspawałem sobie dyferek. Dla chętnych film i fotki. Jezdzi się bardzo dobrze. Nie wierzyłem w bajki ze fura "sama chodzi bokami, nie nadaje sie do jazdy" . Jezdze od tygodnia po śniegu, mokrym asfalcie i po suchym także. Owszem , przy powolnych dużych skrętach auto "podskakuje" , ciężej chodzi fajera, kiepsko sie tyłuje (skręcanie na wsteku). Wszystkie problemy mijają po przestrzale ze sprzęgła :p Samochód bardzo łądnie słucha się gazu podczas wychyleń, i co ciekawe dużo łatwiej wychodzi z poślizgu ( przerzut na drugą strone albo po prostu jazda na wprost) . Jazda przy prędkości 200 km na moscie siekierkowskim w warszawie także zostawiła mnie przy życiu i auto po prostu jechało normalnie ( pomijając to ze troszke ciężej się skręca i zakręty ewidentnie stawiają obciążenie) . Dyfer spawałem migiem na maksymalnym prądzie, każda satelita z każdej strony nie za grubo bo po co. Nawet nie wyciągałem dyfra z fury, przepłukałem z grubsza i trzyma bardzo dobrze. Półosie trzymają się dzielnie. Ok dalszy ciąg tematu : Szukam wszędzie informacji o szperach seryjnych i wszędzie jest tak napchane informacji szczególnie od lapsów, którzy nie mają o tym zielonego pojęcia. Jest tu ktoś kto mógłby podpowiedzieć ? moje pytania klasyfikują się następująco :
Dokładnie które modele miały szpere
Czy ktoś przerabiał seryjne szpery na sztywniejsze
Czy ktoś adoptował do fury obcy dyfer
Czy ktoś słyszał o przeróbce seryjnego mostu ( coś mi sie obiło o uszy ale jakoś nie miesci mi sie w głowie , żeby przeszczepiać satelity itp)

Pozdrawiam Adaś

edit Soseq
usunąłem zdjęcie niezgodne z regulaminem


#116 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2013 - 16:49

ad1

seryjna szpera w zupelnosci wystarcza oraz jest taka sama zabawa jak 100% z tym ze bez minusow jakie ma lsd 100%

ad2. byl wkladany z monrao, innych wydumek nie widzialem.

ad3. przerobka seryjnego mostu? albo wkladasz bebechy z 45% fabryczne,albo spawasz na 100% albo zostawiasz serie.


mialem na aucie zwykly most, 45% i 100%. z tego wszystkiego 45% w zupelnosci wystarcza + nie ma problemu z np parkowaniem i opony nie schodzą jak w 100%

mozna tez scisnac szpere 45% na np 60%, zalezy to od dobrania tarczek ciernych i tych drugich

#117 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 25 lutego 2013 - 18:06

adaswwl to zapraszamy na naszą spotową posadzkę w forcie wola:) pokażesz nam jak to lata bokami:D

Dodany obrazek


#118 OFFLINE   adaswwl

adaswwl
  • 2 postów
  • Dołączył: 25-02-2013

Napisany 26 lutego 2013 - 13:06

W forcie wola ? hmm latacie po parkingu czy jest tam coś lepszego ? :D Mam akurat oponki do "domknięcia" szkoda ze to jakieś chinczyki i zapaszek jest nie do zniesienia ale nie o to chodzi :D:D:D No wlaśnie nie ma tu u nas nigdzie żadnych ciekawszych powierzchni a ronda już wszystkie objeżdżone :p Szukam i szukam tej 40% i nie mogę znaleźć, owszem coś tam się pojawia, ale kwota rzędu 600 zł mnie nie zadowala. Z tego co wyczytałem bez zdjęcia pokrywy nic się nie dowiem ? Faktycznie nie ma żadnego oznaczenia na korpusie ? Może ma ktoś ochote się zamienić ? :D

#119 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 lutego 2013 - 16:05

za 100zl nikt ci szpery nie sprzeda wybij to sobie z glowy. z racji tego ze ciezko wyczuc ktora ma szpere i jest tego malo cena 600zl to jest bardzo dobra cena.

normalnie szpery oscyluja 800-1000zl do omegi.

na moscie byla naklejka i po niej mozna sie dowiedziec co tam jest, niestety te naklejki szybko sie niszcza/odklejaja. Zatem tylko wyciagac polos i sprawdzac jakie bebechy ma most.

#120 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 13 marca 2013 - 17:49

Cześć. A czy ktoś się bawił w regenerację szpery? Chodzi o same czynności i elementy w niej stosowane tarczki i ewentualne przekładki?
Czy mozna je w ogóle dostać i za ile?
Gdzieś w sieci kiedyś znalazłem cały opis na innym forum