Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?
#81 OFFLINE
Napisany 17 marca 2010 - 19:47
Potrzebny nam będzie dyferencjał o przełożeniu 4.22 najlepiej z przednim mocowanie (łapą), a także olej do zalania mostu...nowy oczywiście
Jeżeli kupisz tak jak ja dyfer bez mocowania przedniego (łapy ) to będziesz musiał rozwiercić dwie śruby, którymi to przykręcana jest łapa do dyfra, a to dlatego, iż mocowanie w dyfrze od omegi BFl jest na śrubę 14, a w naszych B na śrubę 12...lepiej byłoby żebyś kupił komplet, ponieważ rozwiercenie tego nie jest proste...Mi robił to koleś który regeneruje głowice...ma po prostu dobry sprzęt... do karoserii mocowanie jest takie same... Następny napotkany u mnie problem, to trójkąt który łączy dyfer z wałem... musimy go przełożyć ze swojego starego... inny rozstaw śrub...przekłada się go po przez odkręcenie nakrętki (chyba 24) i wybicie go z frezów...u mnie siedział dość mocno, ale poszedł No i chyba tyle...półosie przynajmniej w 2.0 16v pasują bez problemu.. Tylne mocowania dyferencjału pasują bez przeróbek... Aha jak będziesz kupować dyfer dobrze by było, żeby miał czujniki ABS-u...używane ciężko jest wykręcić, aby nie uszkodzić...
Zarzucamy dyfer na samochód, zalewamy olej (dobrze by było mieć odpowiednią pompkę do oleju) i ogień
Aha jeśli chcesz żeby napęd był na dwa koła, musisz szukać szpery z przełożeniem 4.22....lecz znalezienie mostu ze szperą, z przełożeniem 4.22 graniczy z cudem to po pierwsze, a po drugie, jeśli znajdziesz to wydatek około 1000zł....
Pozdr all
#82 OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 08:02
#83 OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 08:26
#84 OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 08:51
opisałeś objawy kończącej się szpery...
chrobotanie nasila się w ciasnych zakrętach z dodaniem gazu i prędkości ok 40-60km/h?
jak ruszałeś na oblodzonym to faktycznie kręciły się w miejscu oba koła?
jak idziesz bokiem to ładnie równo ciągnie czy jest niestabilny i od razu "ucieka"?
dasz radę zrobić ze 2 "bączki"? Czy wtedy "przypala" oba laczki czy tylko jeden?
#85 OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 14:21
#86 OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 14:42
#87 OFFLINE
Napisany 18 marca 2010 - 23:01
problem jest taki że na oblodzonym nieraz koła wcale sie nie kręcą sprzęgło puszczone całkiem, wał normalnie sie kręci, w dyferencjale coś chrobocze a koło w miejscu (nie kręci się wcale ani jedno ani drugie)
no cóż, teraz jasne - szukaj nowego dyferka
#88 OFFLINE
Napisany 03 grudnia 2011 - 23:55
[yt=100% LSD]2IKYDsGgdAo[/yt]
przy toczeniu sie i skreceniu kierownica, auto sie zatrzymuje. Przy cofaniu trzeba wiecej gazu dawac. Na zakretach slychac przeskakiwanie koła >> . Szybciej sie zuzyja piasty.
#89 OFFLINE
Napisany 04 grudnia 2011 - 15:37
przy drfitwozach jak najbardziej - bo tam juz jest lekka buda - ponad 300kucy i lataja bokami majac 100km/h
- a do krecenia baczka to styknie 45%.
#90 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 00:50
#91 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 01:54
foty Execa.
Normalnie szpera by sie w tej sytuacji nie wlaczyla, nawet 100%.Jeśli przy wchodzeniu w zakręt i dociśnięciu (nawet delikatnym) gazu, tył auta zaczyna uciekać to znaczy że mam tą osławioną szperę?
#92 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 06:59
A niby dlaczego nie??Normalnie szpera by sie w tej sytuacji nie wlaczyla, nawet 100%.
#93 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 13:09
Dlatego ze jezdzilem 100%, jezdzilem 45% i nie mialem takiego czegos, by po dodaniu delikatnego gazu przed zakretem, w zakrecie, mi auto zaczynalo tylem uciekac.A niby dlaczego nie
#94 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 13:32
w tym przypadku pojęcie delikatnie jest względne :laugh:po dodaniu delikatnego gazu
#95 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 14:30
#96 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 14:50
Dlatego ze jezdzilem 100%, jezdzilem 45% i nie mialem takiego czegos, by po dodaniu delikatnego gazu przed zakretem, w zakrecie, mi auto zaczynalo tylem uciekac.
Wydaje mi się, że chodziło o dodawnie gazu w zakręcie. U mnie jak wjadę na rondo i dodam gazu to wyjeżdzam z niego bokiem. Wynika to z tego, że koła w zakręcie mają różną prędkość i płytki szpery uślizgują się między sobą. Jeżeli dodamy gazu, na skutek rozsunięcia osiek satelit następuje ściśnięcie płytek i zblokowanie mechanizmu.Panowie, pytanko. Jeśli przy wchodzeniu w zakręt i dociśnięciu (nawet delikatnym) gazu
Zgodzę się, że dodanie gazu musi być ciut większe od delikatnego
#97 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 14:54
Jak podniesiesz to akurat mozesz niczego nie zaobserwowac, bo prawdopodobnie bedzie sie tobie obracalo 1 kolo. Bys musial wyciagnac poloske, by byc pewnym na 100% (najlepiej prawa-bo latwiej) i zajrzec do mostu.W wolnej chwili podniosę do góry i sprawdzę.
Szukaj tego >> http://www.cardomain...el-omega/page-7
#98 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 15:00
sprawdziłem, przez kawałek ciągną obydwa kółka (około pól metra). Potem standardowo tylko jedno mieli w miejscu, a samochód praktycznie stoi w miejscu. Jednak nie przekonuje mnie to, za dużo śniegu. W wolnej chwili podniosę do góry i sprawdzę. Może jeszcze jakieś sugestie jak to sprawdzić?
to chyba sam sobie odpowiedziałeś - najprawdopodobniej nie masz szpery.
Ja ostatnio testowałem 3.0 (bez szpery) i 2.5TD (ze szperą) - oba automaty
Test obu aut był w tym samym miejscu.
1) prawe koła na trawie, a lewe na asfalcie i gaz:)
3.0 po przejechaniu +/- 30cm prawymi kołami mieli a auto praktycznie stoi.
2.5 TD rusza nawet dynamicznie i przyspiesza, ale czuć, że prawe koło obraca się szybciej niż to na asfalcie). Na asfalcie nie zauważyłem śladu zerwania przyczepności.
2) lewe koła na asfalcie a prawe na trawie - test przebiega identycznie.
3) kręcenie bączków w lewo
3.0 nie chce się "łamać" - lewe koło traci przyczepność a prawe nie chce.
2.5 TD ma taki sam problem jak 3.0 ;/
Co z tą moją szperą w 2.5 TD ?
#99 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 17:26
#100 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2011 - 18:16
Panowie, pytanko. Jeśli przy wchodzeniu w zakręt i dociśnięciu (nawet delikatnym) gazu, tył auta zaczyna uciekać to znaczy że mam tą osławioną szperę?
jeśli faktycznie masz taki problem w zgodnym z opisem "2.0 16v X20XEV" - odpowiedź jest tylko jedna.
oblodzenie nawierzchni