Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Elektro-szpera , zaspawany most czyt. 100% --robił ktoś.?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
158 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2009 - 08:48

Hey :D
Ostatnio przyszedł mi do głowy niecodzienny pomysł :D
Myślałem kupić sobie drugi standardowy dyferencjał i dać do zaspawania :D
Co utworzy nam piękną 100% szpere :D
Tylko mam małe obawy :)
Jak to zniosą opony, przy nie koniecznie codziennym lataniu bokiem?
Czy moje wizyty z raz w miesiącu nie przejawią się raz na tydzień? :D
A jak to wpłynie na silnik..?
Może ktoś ma to u siebie?
Podobno zabawa przy takim czymś jest nieludzka :D Ale jestem ciekaw jak to ogólnie 'car' zniesie ;)
Pozdr ;)

http://img149.images...er0019zedj7.jpg

#2 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2009 - 09:07

Auto nie będzie się nadawało do codziennej jazdy.
Przy skręcie kierownicą o 10 stopni różnica prędkości obrotowej tylnych kół będzie już wystarczająca aby wewnętrzne przeskakiwało, przy wtórze miłych dla ucha stuków i chrobotania.
W skrócie - tylne opony będzie wcinać 5x szybciej, parkowanie i każdy zakręt przy normalnej jeździe będzie skutkował waleniem całej budy, układ przeniesienia napędu dostanie mocno w d*pę (głównie dyfer i półosie).
Jedyne zastosowanie dyfra spiętego na stałe to szaleństwo na torze.

#3 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2009 - 11:26

michał z tego co widzę na fotce to ten dyfer nie będzie się już nadawał do użytku, a bynajmniej będzie bardzo głośny bo przy spawaniu pouszkadzałeś powierzchnie kół zębatych.

po tytule tematu myślałem że ktoś wykonał mój zamysł o zastosowaniu elektromagnetycznej blokady mostu uruchamianej przyciskiem "TC" ;) :D

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2009 - 11:52

Niestety szpera 100%, jak już kolega zauważył, nie nadaje sie do codziennej jazdy i nie tylko ze względu na szybsze zużycie opon .. ale poprostu na fatalne prowadzenia auta - ktore stanie sie po prostu niebezpieczne na drodze ...

#5 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 21 czerwca 2009 - 14:00

mam u siebie w aucie (szpere) nie wiem ilu procentowa pochodzi z policyjnego auta. naprawde zdaje egzanim na mokrym. no i oczywiscie auto ladnie slizga sie bokiem. takze nie widze powodu spawania poszukaj sobie na alledrogo czy ebay i ciesz sie z jazdy
co do zuzycie elementow, napewno sprzeglo to odczuje jek bedziesz szalec , a opony to mozesz miec do wyzucenia po kilku minutach

#6 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2009 - 00:13

troche tutaj postraszyliscie :)

fakt, szpera 100% nie nadaje sie do codziennej jazdy, glownie ze wzgledu na bezpieczenstwo, bo kazdy lepszy łuk na mokrym bedzie juz wyzwaniem przy pewnej predkosci (o sniegu nawet nie wspominam, jak rozumiem bylby to dyfer 'sezonowy' :D)

Zapewne zaobserwujesz znacznie bardziej intensywne zuzywanie opon po zalozeniu elektroszpery, ale to bedzie spowodowane glownie wykorzystywaniem jej potencjalu w nieco inny sposob niz codzienna jazda :D

Jesli chodzi o przeskakiwanie kół w ciasnych zakretach - nie mam pojecia jak zareaguje na to omega, ale z wlasnego doswiadczenia wiem, ze mniejsze (lzejsze) bmw radza sobie bez wiekszych problemow, nie jest to tak bardzo uciazliwe i odczuwalne wewnatrz samochodu.

Jesli kolega Immo mial w omedze szpere 100% i jest jak napisal:

parkowanie i każdy zakręt przy normalnej jeździe będzie skutkował waleniem całej budy,

to zdecydowanie odradzam - szkoda auta. Jednak chcialbym zaznaczyc, ze jeszcze w zadnym aucie ze szpera 100% nie spotkalem sie z takim 'waleniem calej budy'

Podsumowujac:
szpera 100% to frajda 100%, ale nie do codziennej jazdy. Przekladac most co tydzien dla zabawy tez jakos mi sie nie widzi. Idealnym rozwiazaniem bylaby wiec oryginalna szpera 45%, ktorej jednak upolowanie chocby na allegro graniczy z cudem...


 


#7 OFFLINE   Seweryn80

Seweryn80
  • 353 postów
  • Dołączył: 06-04-2009
  • Skąd: Brzękowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2009 - 08:09

A jak poznać czy mam szpere? u mnie pali gumę z 2 kół da się kręcić ładnie. Przy normalnej eksploatacji słyszę takie dziwne dźwięki z mostu jak ruszam delikatnie ze skręconymi kołami dodam że posiadam TC jest możliwe że 2,5 v6 manual jest ze szperą 45%. Wymienione gumy w tylnym zawieszeniu na lemforda.
PS w Omedze A 2.0 Którą posiadałem wcześniej przez 4 lata wykończyłem 3 mosty wszystkie przez szybką próbę wydostania się z zaspy śniegu. Szczęści takie, że ten most się tak rozlatywał, że była to 100% szpera, ząbki leciały na satelicie i blokowały się. Powiem tak w zimę normalnie jeździłem parkowanie z ostrym skrętem no podskakuje tył, ale nie jest to straszne jak piszecie skręcać, sie normalnie da, Jest tylko ryzyko że coś się zblokuje na amen i będzie jak na ręcznym.:D

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 23 czerwca 2009 - 08:40

A jak poznać czy mam szpere? u mnie pali gumę z 2 kół da się kręcić ładnie. Przy normalnej eksploatacji słyszę takie dziwne dźwięki z mostu jak ruszam delikatnie ze skręconymi kołami dodam że posiadam TC jest możliwe że 2,5 v6 manual jest ze szperą 45%. Wymienione gumy w tylnym zawieszeniu na lemforda.
PS w Omedze A 2.0 Którą posiadałem wcześniej przez 4 lata wykończyłem 3 mosty wszystkie przez szybką próbę wydostania się z zaspy śniegu. Szczęści takie, że ten most się tak rozlatywał, że była to 100% szpera, ząbki leciały na satelicie i blokowały się. Powiem tak w zimę normalnie jeździłem parkowanie z ostrym skrętem no podskakuje tył, ale nie jest to straszne jak piszecie skręcać, sie normalnie da, Jest tylko ryzyko że coś się zblokuje na amen i będzie jak na ręcznym.:D



unies jedno kolo i pokrec nim - powinno sie krecic z oporem. albo na podnosniku jak kola sa w gorze pokrec jednym kolem - 2 powinno isc w tym samym kierunku - jesli idzie w przeciwnym to nie ma szpery




 


#9 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 czerwca 2009 - 12:40

unies jedno kolo i pokrec nim - powinno sie krecic z oporem. albo na podnosniku jak kola sa w gorze pokrec jednym kolem - 2 powinno isc w tym samym kierunku - jesli idzie w przeciwnym to nie ma szpery

Niekoniecznie....u gościa takiego tak robiliśmy i kręciło się jak mówisz....a szpery nie miał....najlepiej rozebrać dyfer ;)

Myślę kupić jakiś tani dyfer i dać niech pospawają :D Tak na próbę :D

Tylko nie wyjeżdżać mi zaraz z ofertami ja mam dyfer, ja mam dyfer na sprzedaż jak coś :D

#10 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 czerwca 2009 - 22:12

unies jedno kolo i pokrec nim - powinno sie krecic z oporem. albo na podnosniku jak kola sa w gorze pokrec jednym kolem - 2 powinno isc w tym samym kierunku - jesli idzie w przeciwnym to nie ma szpery


nie.

jedyny pewny test to:

-zdjęcie dekla i sprawdzenie co w środku (czasem jest szpera ale po przebiegach xxx-tys km już nie hula)
-skręt kół na maxa i ogień - jak zacznie zgrabnie kręcić bączki -jest
-jeden kapeć na coś sypkiego /lub śliskiego/ drugi na coś b.przyczepnego (suchy asfalt) i ostry start - jak zostawi dwa równe długie ślady -jest

#11 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 26 czerwca 2009 - 17:41

Zaspawalem u siebie most jakies 4 miesiace temu. faktycznie przy malych predkosciach przeskakuje piszczy wrecz straszy. Ale napewno nie jest niebezpieczny w porownaniu z jazda bez szpery.Samochod bez szpery podczas wyjscia z poslizgu moze cie nagle wystrzelic w drugi, mnie to wladowalo do rowu dzieki bogu plytkiego.Zaspawany tylni most daje duza zabawe jezeli chcesz sie slizgac.Ale do szybkiej jazdy tez sie nadaje nie zauwazylem zeby w jakis niekontrolowany sposob lapal uslizg.Po prostu w wypadku 100% w pelnym uslizgu i duzym wychyleniu nie mozesz tak efektywnie przyspieszyc jak w wypadku szpery1.5 way czy 2way.
Pozdro.

#12 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2009 - 17:59

Mógłbyś zapodać jakiś filmik, jak zawijasz bokcza na lewoskręcie..?? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda :D Jeszcze jakbyś mógł nagrać jak parkujesz tyłem przy wjeździe po kątem 90 stopni(tyle że tutaj to normalnie, spokojnie ;) )...bardzo byłbym wdzięczny ;) :D

#13 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 26 czerwca 2009 - 18:12

W przyszly weekend dopiero teraz na wakacjach nad morzem jestem.Omega zostala w domu.

#14 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 czerwca 2009 - 18:20

Nie ma problemu...ważne żebyś znalazł chęci ;) :D

#15 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 lipca 2009 - 11:11

Kowal i jak z tym filmem?? :D Znajdziesz chwilkę?? ;)

#16 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 sierpnia 2009 - 22:19

I co nadal cisza?? :)
Nie da rady jakiegoś małego reportażu nakręcić ?? :D

#17 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 07 września 2009 - 21:24



Cos tam znajomy nakrecil.

#18 OFFLINE   BzQ

BzQ

    Duszna KIA

  • 1 184 postów
  • Dołączył: 19-07-2006
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 września 2009 - 21:09

Nice :D :D :D :D

#19 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2009 - 21:17



Cos tam znajomy nakrecil.




Dzięki, dzięki...mam pytanie...czy auto kupiłeś z takim dyfrem czy sam spawałeś (zawoziłeś do spawania)..?? Ile juz zrobiłęs km..?? Nie ma problemów zadnych??

#20 OFFLINE   Kowal

Kowal
  • 57 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: Losice

Napisany 10 września 2009 - 07:31

3 tys km glownie samego palowania po drogach. Dyfer zaspawany przez mojego kumpla ja nad nim stalem i mowilem co ma gdzie spawac.Informacje wziete z netu, pod haslem "welded diff".