Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z instalacją gazową X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 stycznia 2007 - 19:28

SZWAGIER piszac ze im mniej elekt przy lpg................ itd mowisz jak mech z poczatku lat 90 kiedy golfy 2 byly w modzie :........ po co wtryski kto to naprawi w gazniku mozna wymienic przep. zrobic regeneracje itd itd.......... mozna tylko ze te wtryski przejezdzily 500 000 golf na zlom a one jeszcze by dzialaly.....Ok to Twoje zdanie masz zle doswiadczenia a lpg. Ta elektr. jest potrzebna bo elementy zasilajace motor potrzebuja duzo info. o otoczeniu i czujniki ktore to mierza musza w czytelny sposob przekazac to innym elemento i po to jest ta mocno nazwana elektr........ ale sorry to nie temat postu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#22 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 stycznia 2007 - 20:12

Temat wciąż aktualny - niestety... :sad:

Obroty na benzynie oraz gazie są nadal takie same jak pisałem na początku tego wątku.
Chociaż czasami na gazie spadną do 750 i są stabilne - ale to np. czasem po przełączeniu na gaz, ale jak ruszę, to przy postoju - 1500 wzwyż... :mad:

Zamówiłem przepływomierz i czekam :wink: Po jego wymianie - mam nadzieję ze obroty na benzynie się polepszą :roll: mam zamiar się brać za silnik krokowy - zamówić nowy :roll:

Myślałem również o rozkręceniu reduktora i wymianie membrany oraz uszczelek.

Jak jeździłem w Rzeszowie po gazownikach i mówiłem o tym (w/w) to mówili że nie ma sensu... ale nie wierze im... :bad:

To na razie tyle moich przemyśleń i podjętych kroków w celu usunięcia tych cholernych obrotów na gazie... :bad:

Pozdrawiam :mrgreen:

#23 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 stycznia 2007 - 22:05

hello co z czujnikem połozenia przepustnicy, odnośnie reduktora to tez bym nie wymienial mocno zużyte gume będą robiły dokładnie odwrotny efekt - obroty down, mocne pływania (nie takie jak u Ciebie), do zgaśniecia, nieraz 0 wolnych obrotów
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#24 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 stycznia 2007 - 22:20

Witam kczech :mrgreen:

Z czujnikiem - mierzyłem napięcie, oporności i wszystko się wydaje ze jest ok :neutral: , w poniedziałek jadę do kumpla elektryka ma sprawdzić to wszystko, podłączyć pod techa na spokojnie :wink:

W takim razie na razie się wstrzymam z wymianą gum :wink:

Pozdrawiam :mrgreen:

#25 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 10 stycznia 2007 - 22:44

Ty tutaj piszesz ze masz wysokie obroty na benie i gazie wiec na moje oko to masz zwalony silnik krokowy z beny ,Zeby cokolwiek robic z gazem to auto musi chodzic idealnie na benzynie . :cool:

#26 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 10 stycznia 2007 - 22:53

Ty tutaj piszesz ze masz wysokie obroty na benie i gazie wiec na moje oko to masz zwalony silnik krokowy z beny...


Szwagier - tzn nie mam takich obrotów na benzynie jak na gazie :neutral:

Falują czasami w zakresie 500-2000, ale jak wejdą na 2000 to utrzymują się może z 1sek i spadają

Natomiast na gazie to czasami są 750 -rzadko - a jak zaczniesz jechać, staniesz na światłach - to są od 1000 -2500 i nie spadają... więc jest to duża różnica :wink:

A co do

...Zeby cokolwiek robic z gazem to auto musi chodzic idealnie na benzynie . :cool:


To właśnie zamierzam zrobić obroty na pb, a potem się brać z lpg :razz:

Pozdrawiam :mrgreen:

#27 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 10 stycznia 2007 - 22:59

Mi tez wszystko plywalo jak kupilem omege a poprzednia wlascicielka umiala tylko wozic w tym aucie swoje cyce bo wszystko bylo popierd...one .sonda lambda przeplywka i kable swiece .Wogule masakra powymienialem co trzeba przepustnica do mycia oraz krokowiec zalozylem klape przeciwstrzalom w przeplywke i auto zaczelo chodzi na benzynie idealnie ,obroty stoja jak moj kon na widok pieknej panny na 700.Potem plywaly mi tylko na gazie wiec wywalilem krokowca z gazu i auto smiaga jak nalezy :peace:

#28 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 11 stycznia 2007 - 07:48

Szwagier kupując auto też miałem parę rzeczy do wymiany: sonde, przepływomierz, czujnik wałka rorządu. I na początku jeżdząc z tym nic sie nie działo - żadnych falowań - 0 :!:
Po wyminie sondy + czujnik wałka również zero falowania.

Dopiero jakieś 3tyg temu sie zaczęło to robić... :???:
Krokowy+przepustnica wyczyszczone i dalej to samo... Ale jak pisałem wcześniej - najpierw zajmę się benzyną a potem gaz :wink:

A co do śruby - to nie bede próbował. Mam attuatator i niech tak zostanie :cool:

Pozdrawiam :mrgreen:

#29 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 18 stycznia 2007 - 07:19

A więc tak jak pisałem, zamówiony przepływomierz przyszedł, szybka wymiana i ... :mrgreen:

Obroty na benie się ustabilizowały, nie ma czegoś takiego jak wcześniej, że spadają do 500 i trzęsie jak wib..... :razz: Jeździłem chwile, gasiłem i zapalałem na ciepłym silniku, wszystko wporządku :wink: Silnik od razu lepiej chodzi :cool:

Ale zawużyłem, że obroty czasami lubią się wieszać. Tzn. czasem jak stanąłem na światłach obroty weszły na 1500, 2000 ale utrzymały się ok 1-3sek, i spadły do ~750.
Ale nie zawsze się tak działo :neutral:

Więc po tym "falowaniu na benie" wydaje mi się, że wymiana krokowego napewno coś poprawi :mrgreen: Czekam na kwitek z poczty i od razu jak przyjdzie to wymieniam :mrgreen:

Pozdrawiam :mrgreen:

#30 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 25 stycznia 2007 - 11:11

Witam :mrgreen: ! Problem rozwiązany :twisted: ;)

Oczywście winny był krokowy - wymieniony :grin:

Odapliłem na benzynie - autko śmiga jak nóweczka :):) Wczoraj po spocie próba na gazie - to samo co na benzynce :mrgreen: Zero jakichkolwiek problemów ! Żadnego falowania obrtów :razz:

Ale zastanawia mnie jedno:

Dlaczego wolne obroty na gazie i benie byly róźne, skoro to jest wina krokowego ?

Prosiłbym Was o odpowiedź jeśli ktoś wie dlaczego się tak dzieje ?

Dziękuję Wasm Wszystkim OMEGOWCY za pomoc !


Pozdrawiam :wink:

#31 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 lutego 2007 - 12:35

Witam :mrgreen: !

Odświeżę trochę temat,

Mianowicie, jakieś 2 dni temu zauważyłem coś takiego:


Na benzynie:

1. Po odpaleniu (po nocy) obroty utrzymują się ok +/- 1500obr/min (ssanie). Jak się

silnik trochę zagrzeje, obrory spadają do 500 obr/min, a nawet zdaża mu się zgasnąć :bad:

Podczas tego spadnia obrtów w okololicy 100 obr/min minimalnie zaświciła się kontrolka

ładowania, ale to chyba przez tak małe obroty...

2. Dziś rano jadąc chwile na bp zauważyłem lekkie falowanie w przedziale 500-1000 obr/min



Na gazie:


1. Po przełączeniu na gaz obroty czasem się zawieszą na ok 1000 - 1250 obr/min. Dziś rano pod pracą zauważyłem, że obroty utrzymały się przez chwilę na +/- 2000obr. :bad: Również dzieje się tak (ostanio częściej) podczas dojeżdzania do świateł : hamuje, daje luz, i obroty ok 1000-1500 :evil:
_____________

Błędów kompa nie ma, bo jakiś czas temu odpiąłem aku bo zostawiłem auto otwarte w garażu, bo mi siłownik w drzwiach zamarzł - więc błedy się pewnie skasowały...


Czy przez czujnik położenia przepustnicy, może się tak dziać? Czy jest to wina czegoś innego?


Jadę dziś do gazowników na sprawdzenie i regulacje instalacji - przy okazju wymiana świec i przwodów WN - być może oni coś pomogą.

Pozdrawiam :wink:

#32 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lutego 2007 - 13:33

czesc SEANZ moim zdaniem to bardzo prawdopodobne ze prze ten czujnik obroty rowniez sie zawiesza. Zreszta rozmawialismy osobiscie i telefonicznie obstawialem ten czujnik. Niestety nie poradze ci jak go sprawdzic bo w zadnym wczesniejszym sam. tego nie robilem. Pozdrawiam (mój kumpel o którym Ci wspominalem powinien Ci pomóc, jak bedziesz chcial oczywiscie)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#33 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 07 lutego 2007 - 13:46

A więc:

Na gazie chodzi troszkę lepiej, niezuważyłem wieszania obrotów.

Niby gazowniki wyregulowali. (30zł)

A co do benzyny, to dziś jakoś nie było tego, że obrtoy spadły prawie do 0 obr/min.

Wydaje mi się również, że to ten czujnik.

kczech za tydzień bede w Przemyślu, więc może podjade do niego.

Pozdrawiam :mrgreen: ;)

Dziękuje za opinie :wink:

#34 OFFLINE   marcino76

marcino76
  • 158 postów
  • Dołączył: 03-01-2007
  • Skąd: ostróda
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 19 lutego 2007 - 19:57

witam i co z tymi obrotami bo ja czyscilem krokowca i przepustnice i nic :bad:
czekam na krokowca dzisiaj zamowilem wymienie i zobacze
niema to jak opelek

#35 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 19 lutego 2007 - 20:08

Witam marcino76 ;)

No u mnie jakoś na razie spokój... :mrgreen: czujnik przyszedł dziś, przy najbliższej okazji go zakładam.

Mam nadzieje, że po założeniu będzie dobrze :twisted:

Pozdrawiam ;)

#36 OFFLINE   ww200

ww200
  • 75 postów
  • Dołączył: 16-11-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 20 lutego 2007 - 11:00

Może tutaj uzyskacie parę odpowiedzi http://motonews.pl/f...op=fvf&c=0&f=38

#37 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 lutego 2007 - 11:19

Może tutaj uzyskacie parę odpowiedzi http://motonews.pl/f...op=fvf&c=0&f=38


Próbowałem, każdy przeważnie wskazywał silnik krokowy. Zresztą, mniej więcej odpowiedzi są te same jak u nas.

Podaje link jeśli ktoś by był zainteresowany:

Wysokie stabilne obroty na gazie - Omega B 2.0 16V

Pozdrawiam ;)

#38 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 24 lutego 2007 - 10:40

czujnik przyszedł dziś, przy najbliższej okazji go zakładam.


A więc przedwczoraj go złożyłem. Auto stało na hali w firmie, zdejmowałem boczki z tylnych drzwi, żeby zamki wyregulować bo miałem problemy z otwieraniem tylnych drzwi, ale do rzeczy.

Wymieniłem czujnik, odpalam autko, obroty na beznynce stabilne - ok 1000, na gazie też w tym zakresie.

Jadać dziś rano do szkoły (na pb) obroty spadły do ~400... :bad:

Więc wychodzi na to, że czujnik nie był winowajcom spadania tych obrotów (bp).

Na gazie jeszcze nie jechałem wiec nie pisze, dam znać wieczorem lub jutro.

A teraz mam takie pytanka:

Czy przewody WN oraz świece mogą mieć wypływ na obroty silnika ?

Czy może w taki sposób dają o sobie znać, że czas je wymienić ?

Nie wiem gdzie jeszcze szukać, co może mięc wpływ na spadanie obrotów (pb) oraz wieszanie się (lpg) :roll:

Owszem, da się jeździć ale nie ukrywam, że jest to denerwujące :twisted:

Proszę o jakieś komentarze ;)

Pozdrawiam :mrgreen:

#39 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 lutego 2007 - 11:43

Witam Seanz, oczywiscie ze przewody is wiece beda mialy wplyw na swiracje obrotami, np. zanika iskra na jednym z cylindrów (bo np kabel pekniety i przebicie), to wtedy ten cylinder nie pracuje i dodatkowo jest obciazeniem, wtedy obroty spadna, a jezeli przyjmijmy np ze siada siwiecai w momentach kiedy powinna dawac iskre: raz ma iskre a raz nie i to w krotkim odcinku czasowym to wtedy szarpania silnika, a do tego krokowy chce te spadki obrotów wyregulowac... i jeszcze wieksza lipa. generalnie kierowca ze srenim doswiadczeniem jest w stanie stwierdzic czy motor pracuje na wszystkich cylindrach czy nie - chociaz to dyskusyjne bo moj tesc nie zauwazyl ze jezdzi na 3 cyl. a jezdzi sam. od 30 lat. Ale do rzeczy nie spotkalem sie jeszcze ze zjawiskiem gdzie padniete przewody lub swiece nie powodowaly strzalow na gazie. Oczywiscie te strzaly byly w momentach duzego obciazenia motoru, np ruszanie z miejsca wolno a po chwli pedal w podloge.......i jeb
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#40 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 24 lutego 2007 - 12:26

Ja ostatni wymienialem swiece u siebie! Kup sobie swieczki firmy NGK az niepoznalem auta ;) swiece maja nr.23 do x20xev. A co co kabli to latwo mozna sprawdzic czy maja przebicia. Sciagnij gorna pokrywe i w nocy odpal silnik bedziesz widzial czy iskry mykaja czy nie :)