Problem z instalacją gazową X20XEV
#21 OFFLINE
Napisany 02 stycznia 2007 - 19:28
[B]
#22 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 20:12
Obroty na benzynie oraz gazie są nadal takie same jak pisałem na początku tego wątku.
Chociaż czasami na gazie spadną do 750 i są stabilne - ale to np. czasem po przełączeniu na gaz, ale jak ruszę, to przy postoju - 1500 wzwyż...
Zamówiłem przepływomierz i czekam Po jego wymianie - mam nadzieję ze obroty na benzynie się polepszą :roll: mam zamiar się brać za silnik krokowy - zamówić nowy :roll:
Myślałem również o rozkręceniu reduktora i wymianie membrany oraz uszczelek.
Jak jeździłem w Rzeszowie po gazownikach i mówiłem o tym (w/w) to mówili że nie ma sensu... ale nie wierze im... :bad:
To na razie tyle moich przemyśleń i podjętych kroków w celu usunięcia tych cholernych obrotów na gazie... :bad:
Pozdrawiam :mrgreen:
#23 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:05
[B]
#24 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:20
Z czujnikiem - mierzyłem napięcie, oporności i wszystko się wydaje ze jest ok :neutral: , w poniedziałek jadę do kumpla elektryka ma sprawdzić to wszystko, podłączyć pod techa na spokojnie
W takim razie na razie się wstrzymam z wymianą gum
Pozdrawiam :mrgreen:
#25 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:44
#26 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:53
Ty tutaj piszesz ze masz wysokie obroty na benie i gazie wiec na moje oko to masz zwalony silnik krokowy z beny...
Szwagier - tzn nie mam takich obrotów na benzynie jak na gazie :neutral:
Falują czasami w zakresie 500-2000, ale jak wejdą na 2000 to utrzymują się może z 1sek i spadają
Natomiast na gazie to czasami są 750 -rzadko - a jak zaczniesz jechać, staniesz na światłach - to są od 1000 -2500 i nie spadają... więc jest to duża różnica
A co do
...Zeby cokolwiek robic z gazem to auto musi chodzic idealnie na benzynie .
To właśnie zamierzam zrobić obroty na pb, a potem się brać z lpg :razz:
Pozdrawiam :mrgreen:
#27 OFFLINE
Napisany 10 stycznia 2007 - 22:59
#28 OFFLINE
Napisany 11 stycznia 2007 - 07:48
Po wyminie sondy + czujnik wałka również zero falowania.
Dopiero jakieś 3tyg temu sie zaczęło to robić... ??:
Krokowy+przepustnica wyczyszczone i dalej to samo... Ale jak pisałem wcześniej - najpierw zajmę się benzyną a potem gaz
A co do śruby - to nie bede próbował. Mam attuatator i niech tak zostanie
Pozdrawiam :mrgreen:
#29 OFFLINE
Napisany 18 stycznia 2007 - 07:19
Obroty na benie się ustabilizowały, nie ma czegoś takiego jak wcześniej, że spadają do 500 i trzęsie jak wib..... :razz: Jeździłem chwile, gasiłem i zapalałem na ciepłym silniku, wszystko wporządku Silnik od razu lepiej chodzi
Ale zawużyłem, że obroty czasami lubią się wieszać. Tzn. czasem jak stanąłem na światłach obroty weszły na 1500, 2000 ale utrzymały się ok 1-3sek, i spadły do ~750.
Ale nie zawsze się tak działo :neutral:
Więc po tym "falowaniu na benie" wydaje mi się, że wymiana krokowego napewno coś poprawi :mrgreen: Czekam na kwitek z poczty i od razu jak przyjdzie to wymieniam :mrgreen:
Pozdrawiam :mrgreen:
#30 OFFLINE
Napisany 25 stycznia 2007 - 11:11
Oczywście winny był krokowy - wymieniony :grin:
Odapliłem na benzynie - autko śmiga jak nóweczka :) Wczoraj po spocie próba na gazie - to samo co na benzynce :mrgreen: Zero jakichkolwiek problemów ! Żadnego falowania obrtów :razz:
Ale zastanawia mnie jedno:
Dlaczego wolne obroty na gazie i benie byly róźne, skoro to jest wina krokowego ?
Prosiłbym Was o odpowiedź jeśli ktoś wie dlaczego się tak dzieje ?
Dziękuję Wasm Wszystkim OMEGOWCY za pomoc !
Pozdrawiam
#31 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 12:35
Odświeżę trochę temat,
Mianowicie, jakieś 2 dni temu zauważyłem coś takiego:
Na benzynie:
1. Po odpaleniu (po nocy) obroty utrzymują się ok +/- 1500obr/min (ssanie). Jak się
silnik trochę zagrzeje, obrory spadają do 500 obr/min, a nawet zdaża mu się zgasnąć :bad:
Podczas tego spadnia obrtów w okololicy 100 obr/min minimalnie zaświciła się kontrolka
ładowania, ale to chyba przez tak małe obroty...
2. Dziś rano jadąc chwile na bp zauważyłem lekkie falowanie w przedziale 500-1000 obr/min
Na gazie:
1. Po przełączeniu na gaz obroty czasem się zawieszą na ok 1000 - 1250 obr/min. Dziś rano pod pracą zauważyłem, że obroty utrzymały się przez chwilę na +/- 2000obr. :bad: Również dzieje się tak (ostanio częściej) podczas dojeżdzania do świateł : hamuje, daje luz, i obroty ok 1000-1500 :evil:
_____________
Błędów kompa nie ma, bo jakiś czas temu odpiąłem aku bo zostawiłem auto otwarte w garażu, bo mi siłownik w drzwiach zamarzł - więc błedy się pewnie skasowały...
Czy przez czujnik położenia przepustnicy, może się tak dziać? Czy jest to wina czegoś innego?
Jadę dziś do gazowników na sprawdzenie i regulacje instalacji - przy okazju wymiana świec i przwodów WN - być może oni coś pomogą.
Pozdrawiam
#32 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 13:33
[B]
#33 OFFLINE
Napisany 07 lutego 2007 - 13:46
Na gazie chodzi troszkę lepiej, niezuważyłem wieszania obrotów.
Niby gazowniki wyregulowali. (30zł)
A co do benzyny, to dziś jakoś nie było tego, że obrtoy spadły prawie do 0 obr/min.
Wydaje mi się również, że to ten czujnik.
kczech za tydzień bede w Przemyślu, więc może podjade do niego.
Pozdrawiam :mrgreen:
Dziękuje za opinie
#34 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2007 - 19:57
czekam na krokowca dzisiaj zamowilem wymienie i zobacze
#35 OFFLINE
Napisany 19 lutego 2007 - 20:08
No u mnie jakoś na razie spokój... :mrgreen: czujnik przyszedł dziś, przy najbliższej okazji go zakładam.
Mam nadzieje, że po założeniu będzie dobrze :twisted:
Pozdrawiam
#36 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2007 - 11:00
#37 OFFLINE
Napisany 20 lutego 2007 - 11:19
Może tutaj uzyskacie parę odpowiedzi http://motonews.pl/f...op=fvf&c=0&f=38
Próbowałem, każdy przeważnie wskazywał silnik krokowy. Zresztą, mniej więcej odpowiedzi są te same jak u nas.
Podaje link jeśli ktoś by był zainteresowany:
Wysokie stabilne obroty na gazie - Omega B 2.0 16V
Pozdrawiam
#38 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 10:40
czujnik przyszedł dziś, przy najbliższej okazji go zakładam.
A więc przedwczoraj go złożyłem. Auto stało na hali w firmie, zdejmowałem boczki z tylnych drzwi, żeby zamki wyregulować bo miałem problemy z otwieraniem tylnych drzwi, ale do rzeczy.
Wymieniłem czujnik, odpalam autko, obroty na beznynce stabilne - ok 1000, na gazie też w tym zakresie.
Jadać dziś rano do szkoły (na pb) obroty spadły do ~400... :bad:
Więc wychodzi na to, że czujnik nie był winowajcom spadania tych obrotów (bp).
Na gazie jeszcze nie jechałem wiec nie pisze, dam znać wieczorem lub jutro.
A teraz mam takie pytanka:
Czy przewody WN oraz świece mogą mieć wypływ na obroty silnika ?
Czy może w taki sposób dają o sobie znać, że czas je wymienić ?
Nie wiem gdzie jeszcze szukać, co może mięc wpływ na spadanie obrotów (pb) oraz wieszanie się (lpg) :roll:
Owszem, da się jeździć ale nie ukrywam, że jest to denerwujące :twisted:
Proszę o jakieś komentarze
Pozdrawiam :mrgreen:
#39 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 11:43
[B]
#40 OFFLINE
Napisany 24 lutego 2007 - 12:26