Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Problem z instalacją gazową X20XEV


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 grudnia 2006 - 13:30

Witam Wszystkich !

Pisałem już wcześniej, że miałem problemy z falującymi obrotami na gazie :neutral: Po wyczyszczeniu krokowca dalej się utrzymywały. Dziś znów go wyczyściłem i do tego przepustnicę - rezultat - święcą się jak psu ... :razz:

Odpalam na benie, obroty 1500 - ssanie, po chwili spadają.

Gaz - 1500, 2000, 2500, 3000 i nie spadają w dół :bad:

Pojeździłem chwilę z myślą, że może się muszą "nauczyć" jak mają chodzić, ale niestety nic się nie zmienia...

Odwiedziłem kilku gaziarzy i część mówi ze nie rady, nie mają jak się podpiąć pod tą instalacje bo to jakaś polska czy coś takiego, i w końcu u jednego co montuje takie zwykłe instalacje (nie włoskie) usłyszałem ze tak się właśnie będzie działo, bo ten mini komputer co jest u mnie nie ma opcji cut-off. Koszt nowego kompa - 500 lub więcej :shock:

Pytanie - Czy ten pan mówi dobrze? Czy spotkaliście się u siebie z takim czymś? Czy ma ktoś może jakieś rozeznanie jakie mogły by to być komputery i w jakiej cenie?

Napiszę jeszcze to co mam zainstalowane (z takiej tabelki : elementy wyposażenia" - instalowane w Zakrzewiu k/Radomia, firma "Irene")
-Centralka LOVECO
-Autronic 604 LOVATO/LOVTEC
-Emulator EMU LOVATO/LOVTEC
-Wielozawór TOMASETTO ACHILLE
-Komora szczelna TOMASETTO ACHILLE
-Reduktor AT TOMASETTO ACHILLE

Bardzo bym prosił o pomoc, gdyż nie ukrywam jest to bardzo wk.... jazda... :cry:

Pozdrawiam



#2 OFFLINE   sebajary

sebajary

    #60 WETERAN !!!

  • 1 251 postów
  • Dołączył: 11-09-2006
  • Skąd: Wawa-Mokotów!/ Radzymin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2006 - 14:21

Centralka LOVECO
-Autronic 604 LOVATO/LOVTEC
-Emulator EMU LOVATO/LOVTEC
-Wielozawór TOMASETTO ACHILLE
-Komora szczelna TOMASETTO ACHILLE
-Reduktor AT TOMASETTO ACHILLE


Toż to sama włoszczyzna,chyba cię coś wkręcają.
Umnie czasami też są podobne objaey tzn wysokie obroty ale po przejechaniu jakiegoś odcinka wszystko wraca do normy.
Poszukaj lepszego fachowca.
Pozdrawiam!

#3 OFFLINE   Alter

Alter
  • 20 postów
  • Dołączył: 21-11-2006
  • Skąd: Szczecin

Napisany 28 grudnia 2006 - 15:10

spróbuj zapytać na forum gazowników http://www.motonews....um/?op=fvf&f=38. Siedzi tam sporo ludzi, którzy mają pojęcie o instalacjach więc może ktoś ci pomoże. Pozdr

#4 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 grudnia 2006 - 19:54

sebajary, tylko, że właśnie byłem u wszystkich co montują gaz i każdy coś pier... że nie da rady, bo jakiś komp dziwny (Lechio czy jakoś tam się zwie) Nie wiem już sam, naprawdę... :sad: jutro jadę na sylwestra, zobaczymy, może się coś zmieni - OBY !!!!

Pozdrawiam

#5 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2006 - 20:32

jedyne polskie to autronic no powiedzmy polskie MADE IN CHINA. Nie bardzo rozumiem o co im chodzi, ze nie maja oprogramowania, kabla czy pojecia.......... O co chodzi z opcja cut off.........ups
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2006 - 20:36

sorry ze teraz ale zauwazylem ze jestes z Rzeszowa Jedz do EKSY sa drodzy ale kumaja. Jak nie tam to w Żołyni gosc montuje autronic + lovato 017 - 2243206, a jak Ci nikt nie pomoze to kontaktuj sie ze mna, pracuje w Rzeszowie moge zerknac lub dac namiar na klienta połapanego w tematach BEZNADZIEJNYCH ale w Radymnie.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 grudnia 2006 - 21:01

kczechwłaśnie w eksie mnie odsyłają na okulickiego - tam że nie bardzo, stamtąd do bosh service przybyszówka - zamknięte, wcześniej do romex - też gdzie indziej, wiec zostali gaziarze w nowej wsi - tam mi powiedział o komputerze.

Pytanie - Czy ten problem może być spowodowany np. silnikiem krokowym gazu - brudny, zepsuty ? parownik ? sam nie wiem, nie znam się...

kczech Dziękuję Ci bardzo za pomoc !! Odezwę się w nowym roku, bo jutro nie dam rady - rano wyjeżdżam.

Jeżeli była by taka możliwość to po nowym roku bym do Ciebie podjechał, dogadamy się jeszcze :wink:

Pozdrawiam ! :mrgreen:

#8 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 28 grudnia 2006 - 21:56

jak mowia ze masz Lecho to to jest polskie! Jedyne co moze byc nieprawidlowe w instalce to to ze masz emulator na sonde lambda zly! A tak wogole to twoje papiery na gaz sa lewe :) zawsze tak pisza ja instaluja. To jest sekwecja czy zwykly gaz??

#9 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 28 grudnia 2006 - 23:39

teamc jest to zwykły gaz.
Jutro zamierzam zabrać się za krokowy od gazu.
A co do sondy - wymiana jej była jakieś 2msc temu - po wymianie było czuć od razu, że auto lepiej chodzi :smile: , ma moc w dolnym zakresie obrotów (0-1000). I nie było problemu "falowania obrotów", dopiero jakieś 2tyg temu się zaczęło...ehh :evil:

Och... te nasze omki :razz:

Pozdrawiam :mrgreen:

#10 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 29 grudnia 2006 - 09:39

A moze miesanka gazu iest zabogata albo za uboga??? Co ci pokazywalo na analizatorze spalin?.

#11 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 grudnia 2006 - 23:26

teamc o co chodzi ze masz emulator na sonde lambda zly????? Emulator to emulator i srednio go interesuje sygnal sondy jego zadanie to odlaczenie wtryskow paliwowych lub ich odpowiednie zalaczenie.......... zalozenie emulatora jest zalezne od typu wtrysku paqliwowego( gdy jest jednopun. lub wielopunktowy ale nie sekwencyjny to wystarczy zwykly przekaznik) emulator nie koryguje nam ilosci skladu gazu w zaleznosci od sygnalu sondy. Chyba ze Cie nie zrozumialem
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#12 OFFLINE   teamc

teamc
  • 395 postów
  • Dołączył: 15-09-2006
  • Skąd: Koszalin

Napisany 30 grudnia 2006 - 08:56

Chodzi mi oto ze jak wiesz x20xev ma sonde 5V a czeso magicy instalatorowie daja krokowca z centralka ktora mam mozliwosc emulowania sygnalow od 0-1V. Widzialem juz kilka takisz sztuk. To jezdzi ale do czasu. A do odciecia wtryskow wystarcza przekazniki zwykle ale nie bedziesz mail mozliwosci regulacju czasu przejscia :p

#13 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2006 - 10:49

no wiec tak wiele sond ma sygnal 0 - 5v ale do korekcji przy lpg wystarczy ze centralka bedzie szczytywala do 1v dla niej nie jest potrzebny tak dokladny sygnal. wystarczy ze bedzie wysylala wiecej niz 0,5 a centralka odbierze to jako sygnal bogaty i zacznie redukowac ( nie wazne czy to bedzie 1v 3v czy 0,9v to sygnal ze bogato) Elektronika i korekta dawki lpg w intalacjach gazowych jest bardzo uboga nie taka jak przxy paliwie i dlatego taki stan rzeczy. A z emulatorem to sie chyba troszke mylisz - mozesz przekaznikiem odlaczyc wtryski (ale przy wtrysku wielopunktowy paliwa NIE SEKWENCYJNYM np Seat 20 8v 93,94r) Przy takim wtrysku jak jest np w Omie 2,0 16v brak emulatora bedzie powodowal ze beda trudnosci z odpaleniem motoru na benz Bo wtryski beda zalaczane wszystkie od razu niezaleznie od polozenia tloka i czy ma on w tym momencie podawac paliwo czy nie, Jak bys rozebral emulator to 3 najwazniejsze urzadzenia to scalak, i 2 przekazniki 1 steruje np 1 i 3 wtryskiem a 2 2 i 4 wtryskiem. Moze to co napisalem brzmi troche dziwnie ale jak sie wczytasz to polapiesz.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#14 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 grudnia 2006 - 23:37

a jeszcze jedno tzw. czasem przejscia nie reguluje emulator tylko centralka(tam gdzie jest gniazdo diagn.) Jeszcze 2 - 3lata temu przy lpg II generacji regulacja ta byla w przelaczniku w gaz -benz - automat zamontowanym w srodku w kabinie. Regulacja byla tam dokonywana za pomoca przekrecenia podkowki malutkim imbusem. I chociaz byl tam mech. przelacznik to nie oznacza ze to byla I generacja (jak niektorzy mysla). Roznica polega na tym ze wtedy byla mech. (mniej dokladna) a teraz programujesz - ustawiasz to kompem. I to czy jest emulator czy tez nie to nie jest wyznacznik I CZY II gen lpg.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#15 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 01 stycznia 2007 - 15:48

Wywal silnik krokowy i wstaw srube, ja tak zrobilem i chodzi mi idealnie wtyczka z krokowego lezy na silniku i tak zostanie. Zobacz tak jak ci mowie wywal go i daj srube to jest chwila roboty i po krzyku. A moze bedziesz zadowolony tak jak ja .

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2007 - 19:44

szwagier to jest wyjscie alarmowe - nie polecam na dlugo. Mam do Ciebie pytanko co w momencie gdy motor + klima + Swiatla + grzalka szyby i ostre hamowanie sadze ze zgasnie a wtedy heble bez serwa i 0 wspomagania .........ups Dlaczego? bo co skoryguje skald mieszanki. Wlasnie po to wprowadzono II gen. lpg : czystsze spaliny, mozliwosc korygowania obrotow do obciazenia motoru, dokladniejsze dawkowanie (to glowne). Mozesz powiedziec ze u Ciebie nie wystepuje....ok ale poczytaj moje wczesniejsze odpowiedzi z bogatej mieszanki moze jebn............ i to mocno, po drugie moze wystapic taki moment ze przy duzym obciazeniu motor otworzy przepustnice bedzie potrzebowal duzo pow no i gazu ktorego dostanie za malo (bo akurat bedzie za malo wykrecona sruba) i tez jeb............ no i po trzecie za malo gazu a za duzo pow. to wypalanie gniazd zaworowych. Silnik omegi to nie motor poldka on potrzebuje dokladniejszej dawki paliwowo-powietrznej. Powiesz ze teoretyzuje ale to sa fakty od 8 lat jezdze na lpg i czasami cos grzebie w roznych lpg a jak nie kumam tu moj kumpel mech. duzo mnie nauczyl(pozdro dla Tuniusia).
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#17 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 01 stycznia 2007 - 19:49

Moje auto jak mialo zalozony krokowy to chodzilo paskudnie ,gaslo obroty pływały .Wywalilem to i mam srube ,od tego czasu auto mi chodzi idealnie jak na benzynie rowno obroty trzyma niegasnie poprostu moge powiedziec ze gaz mi chodzi jak sekwencja .
Zapraszam jak ktos niewierze ze tak mam auto moje odpalam rano w mrozie odrazu przegazuje i przelonczam na gaz i chodzi bezproblemowo . Nieszarpie chodzi jak nalezy ,niemam z gazem najmniejszych problemow i juz niejedna osoba mnie pytala co ja mam tu pokabinowane ze tak mi te auto smiga na tym gazie. :yes_yes: :peace:


Światla plus klima plus grzalka plus wzmacniacz 2* 800 plus tuba magnat thunderbul 3000 na ful ze lusterko skacze i ostre hamowanie i obroty mi schodza do 800 bez zadlawienia.

#18 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 stycznia 2007 - 21:00

nie twierdze ze twoja oma zle pracuje tylko obys nie musial doswiadczac czegos czego doswiadczyli niektorzy ktorych znam......... A to ze wczesniej zle bylo to oznacza ze zle byly ustawienia kompa lpg, lub siadla centralk , krokowy itp.
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#19 OFFLINE   Szwagier

Szwagier
  • 100 postów
  • Dołączył: 10-09-2006
  • Skąd: Zabrze

Napisany 01 stycznia 2007 - 21:18

To jesli moge zapytac to co sie stanie jezdzac na srubie mysle ze nic bo co daje krokowy otwiera kranik z gazem do silnika nic wiecej .
Akurat moje zdanie na temat gazu jest takie iz mniej elektroniki tym lepiej jezdzi gaz, bo ta cala elektronika sie gubi i potem wariuje i dzieja sie takie cyrki.

#20 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 stycznia 2007 - 08:25

Witam ! :mrgreen:

Powróciłem z wyprawy :razz: Niestety nic się niezmieniło... jak się utrzymywały tak sie dalej utrzymują :evil:
Zastanawiam się nad wymianą silnika krokowego, ale może lepiej by było sprawdzić czy to jest rzeczywiście jego wina, jakaś podmianka :?:

KCZECH jak z naszą ustawką ? :smile: Dałoby radę ?

Pozdrawiam

Wszystkiego Dobrego w Nowym Roku ! :piwo: :piwo: :piwo:

EDIT: Jak można pomierzyć krokowca ? Jakie powinny być prawidłowe wartości ?

Ostatnio wyskoczył mi bład:

21-Czujnik położenia przepustnicy - zbyt wysokie napięcie

Jak to mam rozumieć ? Czy czujnik się zepsuł ?

Pozdro ! :grin: