Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jaki olej 2,5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 04 kwietnia 2010 - 12:07

Masz 15W40?! OMG!
Zalej to 10W40.


tak doradzil koles w sklepie
Mowisz ze do **** ten olej.
zmienie go wtedy jakos na dniach

#42 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2010 - 12:18

Na tym oleju zarżniesz turbine...
Zmień razem z filtrem.

#43 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 04 kwietnia 2010 - 12:36

Zmień razem z filtrem.

no bez przesady to jest logiczne ze filtr tez
a co muslisz o oleju http://allegro.pl/it..._5l_filtry.html ??
ale najpierw musze wyczyscic cały silnik z tego gnoju!!

#44 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2010 - 12:43

http://allegro.pl/li...&category=18932
Do tego filtr Knecht, Hengst lub Mann.

#45 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 06 kwietnia 2010 - 08:53

witam mam na liczniku ok 3010000 jakie moga byc konsekwecje jak zmienie olej z minerala na syntetyk?

#46 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2010 - 16:23

Silnik może Ci zacząć lepiej chodzić.

#47 OFFLINE   Patrykbwo

Patrykbwo
  • 30 postów
  • Dołączył: 09-11-2008

Napisany 07 kwietnia 2010 - 12:11

U mnie kolega w omedze 2.5 td smiga na Castrolu 10 w40
MV6

#48 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 28 kwietnia 2010 - 15:14

a co myślicie o oleju carlube bo koleś z hurtowni olei polecał mi go?
Jak kupiłem swoją omę to właściciel poprzedni nie wiedział na jakim oleju jeździł bo wszystko mu robił mechaniki zalałem auto półsyntetykiem i miałem taki objaw że jak jej dawałem gazu to mi się dusiła więc wymieniłem na minerał i ta dolegliwość od razu ustąpiła, jaki mógł być powód tej dolegliwości która występowała na półsyntetyku?

I co wie ktoś coś w tym temacie?

#49 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 01 maja 2010 - 07:24

ja leje shella (do 2,5td)
mam teraz 307 tyś - lany 5w40, wiem że wcześniej był lany olej półsyntetyczny i mineralny, ale od 120 tyś jest zalewany syntetycznym
teraz przy najbliższej wymianie wleje 10w40 shell diesel

jako ciekawostkę podam, że kiedyś w rodzinie byla sierra, mieliśmy ją jak miała nakulane 40 tyś, do 315 tyś zalewana była 5w40 Mobi 1 - i silnik po zdjęciu miski i kapy zaworów dosłownie jak nowy i tak samo latal!!!!, w końcowej fazie użytkowania zalewałem ją czym popadnie i to mega rozczelniło silnik....

więc moja opinia jest taka, żeby nie sępić na jakości oleju
Kuba

#50 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 02 maja 2010 - 20:16

w naszym klimacie to można minerał lać aczkolwiek zima była mroźna:D

#51 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 05 maja 2010 - 09:51

a ja w tadku wciąż na "mobajlu" 5w50 i gitara jest :)

#52 OFFLINE   Sonix

Sonix
  • 83 postów
  • Dołączył: 13-05-2009
  • Skąd: Gliwice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 05 maja 2010 - 17:23

Ja od roku śmigam na półsyntetyku Mobile'a 10W40 i jest ok ;) Wymiana co 7,5 tysiąca km ;)

#53 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 maja 2010 - 09:13

witam mam w silniku obecnie lotos mineralny 15w40 wiekszosc mowi ze to gowno jest ja zaleje silniek Olejem OPEL GM SemiSynthetic 10W-40 to boje sie ze sie rozszczelni i bedzie walil mi bokami i nawet 10 l mi nie styknie.Przejechane mam ponad 308tys dlatego zdecydowalem sie na mineralny.myslicie ze po zmianie moze rzszczelnic sie silnik?

#54 OFFLINE   kamilg986

kamilg986
  • 19 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Malbork

Napisany 17 maja 2010 - 18:39

witam mam w silniku obecnie lotos mineralny 15w40 wiekszosc mowi ze to gowno jest ja zaleje silniek Olejem OPEL GM SemiSynthetic 10W-40 to boje sie ze sie rozszczelni i bedzie walil mi bokami i nawet 10 l mi nie styknie.Przejechane mam ponad 308tys dlatego zdecydowalem sie na mineralny.myslicie ze po zmianie moze rzszczelnic sie silnik?


witam ja w moim audi tdi 94r przebieg licznikowy 240tyś (realny pewnie z 450tyś) jak kupiłem dwa lata temu miał zalany mineralny więc pierwszą zmianę wlałem taki sam silnik po 10tyś km nie wzią grma oleju zmieniłem potem na 10W40 na 12tyś km spalił ok 400ml oleju teraz mam zalany 5W40 i jest ok z silnika się nie leje. jedyna zmiana jaką zauważyłem na syntetyku to rano jak odpalam to silnik pracuje jakby był ciepły a na mineralnym klapały zawory przez 2min.i jak troszkę pocisnę na wyższych obrotach to temperatura silnika jest w normie a na mineralnym silnik się troszkę grzał polecam olej MOTUL 5W40 X-CESS

#55 OFFLINE   jordi23

jordi23

    194KM / 417Nm

  • 60 postów
  • Dołączył: 13-08-2009
  • Skąd: Poznań

Napisany 18 maja 2010 - 09:44

no ja tez w swojej drugiej klusce 2.5 TD mam 10w40 polsyntetyk mobila, taka lepkosc wydaje sie najlepsza do tego silnika. W 2.5 DTI uzywam juz mobila 5w50 pelnego syntetyka

#56 OFFLINE   robaczek

robaczek
  • 310 postów
  • Dołączył: 05-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 18 maja 2010 - 20:10

witam mam w silniku obecnie lotos mineralny 15w40 wiekszosc mowi ze to gowno jest ja zaleje silniek Olejem OPEL GM SemiSynthetic 10W-40 to boje sie ze sie rozszczelni i bedzie walil mi bokami i nawet 10 l mi nie styknie.Przejechane mam ponad 308tys dlatego zdecydowalem sie na mineralny.myslicie ze po zmianie moze rzszczelnic sie silnik?


prawdę mówią
lotos mineralny to porażka a nie olej
Kuba

#57 OFFLINE   Spokojniaczek

Spokojniaczek
  • 36 postów
  • Dołączył: 20-04-2010

Napisany 20 maja 2010 - 12:01

kolega przy przebiegu 300tys w 2.5 td smiga na 10/w40 castrola

#58 OFFLINE   markus

markus
  • 427 postów
  • Dołączył: 22-03-2007
  • Skąd: wrocław

Napisany 30 maja 2010 - 17:50

Ja w żony Vento wymieniłem olej z 10w40 na Edge 0w40. Czekam na efekt. Jak nic się nie stanie to do Omegi też wleję syntetyk.

#59 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 30 maja 2010 - 19:10

Jak nic się nie stanie to do Omegi też wleję syntetyk.


Można wiedzieć po co ?? ?? ??

#60 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 maja 2010 - 19:16

Można wiedzieć po co ?? ?? ??


chociażby po to, żeby silnik był wcześniej smarowany, żeby miał mniejsze opory podczas pracy....

p.s. a czy Ty pijesz najtańsze sikacze? czy raczej wolisz coś lepszego.... bo przecież i jedno i drugie tak samo "zaprawia".... ;>