Prawidłowo wykonana instalacja do CB
#1 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 12:06
Chciałbym otrzymać od was porady dotyczące jak prawidłowo wykonać instalację w samochodzie do CB a dokładniej zasilanie, antena oraz przewód antenowy! Może jakieś ciekawostki, które potrafią poprawić jakość odbioru/nadawania w naszych radiach oraz potrafią zmniejszyć różne zakłócenia z instalacji samochodowej?
Pozdrawiam i liczę na rady expertów
#2 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 12:29
#3 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 12:34
Napisz jeszcze na jakim sprzęcie działasz - może to też być ważne
Uniden 520 XL + Sirio Titanium 1200 na uchwycie z boku klapy bagażnika (kombi)
Ale mi chodzi o jakieś rady dotyczące podłączenia sprzętu a nie jego samego
#4 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 13:37
Uprzedziłem pytanie reszty - ot coAle mi chodzi o jakieś rady dotyczące podłączenia sprzętu a nie jego samego
#5 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 13:51
Uniden 520 XL
To radio jest wycofane ze sprzedaży i obrotu w Polsce.
Co do instalacji to antena najlepiej spisuje się na na dachu - środek pojazdu. Wtedy jest najlepsza polaryzacja i traci najmniej decybeli. Ale wiadomo, daje się antenę tam gdzie komu pasuje byle nie z przodu !
Co do zasilania to najlepiej by było podłączyć radio bezpośrednio do aku. Ja mam w gniazdku z tyłu i nie narzekam.
Typowe zakłócenia sprzętu CB pochodzące z instalacji samochodowej to:
- układ zapłonowy (przewody, cewka)
- układ abs
- sterowanie szybami, podgrzewanie
- przetwornice ksenonów bez filtra przeciwzakłóceniowego
i wiele innych.
Przewody antenowe nie mogą być uszkodzone mechanicznie bądź w inny sposób tak samo dotyczy to podstawy antenowej, magnesu.
Zaleca się strojenie sprzętu CB (radio + antena) zaraz po zakupie lub raz do roku.
Pozdrawiam.
#6 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 17:56
Filtr przeciwzakłóceniowy pomaga, u mnie znacznie spadł poziom zakłóceń.Typowe zakłócenia sprzętu CB pochodzące z instalacji samochodowej to:
- układ zapłonowy (przewody, cewka)
- układ abs
- sterowanie szybami, podgrzewanie
- przetwornice ksenonów bez filtra przeciwzakłóceniowego
i wiele innych.
A może takie coś: http://www.e.strefa....p?lng=pl&pg=175
#7 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 18:53
Wycofane, a nie oszukujmy sie, wszyscy z tym jezdza bo to porzadne radioTo radio jest wycofane ze sprzedaży i obrotu w Polsce.
#8 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 18:58
a ja swoja antenke musiałem dać z przodu dachu bo na srodku ani w tyle była lipaAle wiadomo, daje się antenę tam gdzie komu pasuje byle nie z przodu !
tzn stroiła sie dobrze ale sprzegała sie z grucha i było piski słychac
teraz mam z przodu (wyglada dziwnie) ale chodzi jak trza i nikt mi juz nie mowi że radio mi piszczy
aha anenka to lemm jakis 150 cm
.
#9 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 19:03
zapomniałes dodać że kiedyś było porządne bo obecnie to normalny chiński shitwszyscy z tym jezdza bo to porzadne radio
#10 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 20:25
zapomniałes dodać że kiedyś było porządne bo obecnie to normalny chiński shit
ale swoje robi... kiedys bylo legalne to sie kupilo i dziala do dzis...
a chinskim shitem teraz mozna wszytko nazwac...
dodatkowe zaklocenia:
wycieraczki
aczkolwiek ja mam moje wpiete pod przewody z zapalniczki i to laczenie nei lutowane tylko poizolowane izolacja i dziala poprawnie..
do nie wielkiech zaklocen mozna sie przyzwyczaic...
ZWYKŁY KLUBOWICZ
#11 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 20:34
#12 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 22:23
Jak myślicie czy ułożenie przewodu antenowego w samochodzie ma jakieś znaczenie ?
Wizualne napewno:)
#13 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 23:58
Wycofane, a nie oszukujmy sie, wszyscy z tym jezdza bo to porzadne radio
Uniden wypuścił wadliwą serię i dlatego to wycofali bo w szczególności te radia nie spełniały norm w granicy zadysponowanej częstotliwości dla CB.
Jak myślicie czy ułożenie przewodu antenowego w samochodzie ma jakieś znaczenie ?
Tak jak napisał kolega Samba Myślę, że to na tyle.
#14 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2009 - 00:14
#15 OFFLINE
Napisany 07 czerwca 2009 - 09:44
Ma Duze jak nie chcesz miec duzych szumow to poprowadz kabel po stronie gdzie jest mniej elektroniki.Podlacz radio na bezpieczniku bezposrednio do accu a mase proponuje wez z anteny tzn.bez - radia wtedy antena sie dobrze stroji
Wielkie Dzięki za fachową poradę o to mi właśnie chodziło
#16 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2010 - 15:35
zapomniałes dodać że kiedyś było porządne bo obecnie to normalny chiński shit
Wiesz miałem kiedyś unidena 520 xl z filipinów i powiem że oddałbym 2 takie za jednego chińczyka znacznie słabiej chodziło... może jakiś taki się trafił a może nie.
#17 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2010 - 19:37
Wiesz miałem kiedyś unidena 520 xl z filipinów i powiem że oddałbym 2 takie za jednego chińczyka znacznie słabiej chodziło... może jakiś taki się trafił a może nie.
to tak jakbyś harrego czy johnego chciał zamienić na tti czy sunker też działają, współpracuje z sewisem CB i tyle unidenów jeszcze do naprawy nie było (koleś od 30 lat się tym zajmuje) nigdy
#18 OFFLINE
Napisany 01 lipca 2010 - 20:50
to tak jakbyś harrego czy johnego chciał zamienić na tti czy sunker też działają, współpracuje z sewisem CB i tyle unidenów jeszcze do naprawy nie było (koleś od 30 lat się tym zajmuje) nigdy
Radyjek nie naprawiam ale wydaje mi się że wszystko tak ostatnio robią... ja u siebie w magnum miałem ostatnio problem z zimnymi lutami a radio przecież nie jest najmłodsze...
#19 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 12:38
#20 OFFLINE
Napisany 05 września 2010 - 12:50
Się zastanawiam kto Ci podał teorię że krótkofalowiec nie lubi sibisty ? Pewnie nie masz pojęcia ilu rozmawia na CB w dalszym ciągu i to z przyjemnością...To zapytajcie fachowców krótkofalowców , oni mimo że nie lubią ludzi którzy gadają na radiach CB