Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 V6 + Supercharger Eaton M62


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 31 maj 2009 - 19:00

dzisiaj rozmawiałem z gościem który twierdził że pracuje 15 lat w serwisie opla w opolu i mówił że bezpieczne doładowanie x30xe na seryjnym wale, kobrach i tłokach to 0,8 a przy uszcelce odprężającej 1,5 i że zna gościa który ma 1,8

mógł by to ktoś zweryfikować

bo mi to się jakieś mało wiarygodne wydaje...

#22 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 01 czerwiec 2009 - 09:25

wtryskiwacze moga byc takze od calibry turbo okolo 304 wydajnosci badz od saaba turbo
astra v6
serducho gsi irmscher

#23 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 01 czerwiec 2009 - 17:26

wtryskiwacze moga byc takze od calibry turbo okolo 304 wydajnosci badz od saaba turbo


na sabowskich moglaby sie przylewac na wolnych ,ale da sie zestroic ale one chyba maja 380 cc.pozdrawiam:)

#24 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 303 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwiec 2009 - 19:51

dzisiaj rozmawiałem z gościem który twierdził że pracuje 15 lat w serwisie opla w opolu i (...)


wiele razy rozmawiałem z wieloletnimi pracownikami serwisów Opel.

Twierdzili, często nawet po sprawdzeniu w komputerze lub po kilku telefonach do innych wieloletnich pracowników, że w Omedze nie ma czegoś takiego jak szpera, w dyfer ze szperą nie trzeba wlewać innego oleju jak zwykły, nigdy nie było w produkcji silnika o kodzie C30XEI, EVO500 to inaczej Lotus, czarna lampa na tył do A "Irmiego" nie była nigdy dostępna w ofercie ASO, olej w niemal 20-letnim automacie z C40SE nie musi być wymieniany, xenony w Be trzeba wymieniać tylko parami i tylko na oryginały bo inne od razu się przepalają, w tylnej osi nie trzeba regulować zbieżności, rozrząd w V-ce (98r) trzeba wymieniać co 60tys km, jak leci olej z dekli zaworowych to trzeba sprężanie mierzyć bo najczęściej to już silnik do remontu...

o kompresorach czy innym tuningu to nawet nie próbowałem gadać :mrgreen:

#25 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 czerwiec 2009 - 19:58

wiele razy rozmawiałem z wieloletnimi pracownikami serwisów Opel.

Twierdzili, często nawet po sprawdzeniu w komputerze lub po kilku telefonach do innych wieloletnich pracowników, że w Omedze nie ma czegoś takiego jak szpera, w dyfer ze szperą nie trzeba wlewać innego oleju jak zwykły, nigdy nie było w produkcji silnika o kodzie C30XEI, EVO500 to inaczej Lotus, czarna lampa na tył do A "Irmiego" nie była nigdy dostępna w ofercie ASO, olej w niemal 20-letnim automacie z C40SE nie musi być wymieniany, xenony w Be trzeba wymieniać tylko parami i tylko na oryginały bo inne od razu się przepalają, w tylnej osi nie trzeba regulować zbieżności, rozrząd w V-ce (98r) trzeba wymieniać co 60tys km, jak leci olej z dekli zaworowych to trzeba sprężanie mierzyć bo najczęściej to już silnik do remontu...

o kompresorach czy innym tuningu to nawet nie próbowałem gadać :mrgreen:



:smiech: :p

#26 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 czerwiec 2009 - 20:32

wiele razy rozmawiałem z wieloletnimi pracownikami serwisów Opel.

Twierdzili, często nawet po sprawdzeniu w komputerze lub po kilku telefonach do innych wieloletnich pracowników, że w Omedze nie ma czegoś takiego jak szpera, w dyfer ze szperą nie trzeba wlewać innego oleju jak zwykły, nigdy nie było w produkcji silnika o kodzie C30XEI, EVO500 to inaczej Lotus, czarna lampa na tył do A "Irmiego" nie była nigdy dostępna w ofercie ASO, olej w niemal 20-letnim automacie z C40SE nie musi być wymieniany, xenony w Be trzeba wymieniać tylko parami i tylko na oryginały bo inne od razu się przepalają, w tylnej osi nie trzeba regulować zbieżności, rozrząd w V-ce (98r) trzeba wymieniać co 60tys km, jak leci olej z dekli zaworowych to trzeba sprężanie mierzyć bo najczęściej to już silnik do remontu...

o kompresorach czy innym tuningu to nawet nie próbowałem gadać


No właśnie po to są Autoryzowane Stacje Obsługi :-D

#27 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 01 czerwiec 2009 - 22:31

na sabowskich moglaby sie przylewac na wolnych ,ale da sie zestroic ale one chyba maja 380 cc.pozdrawiam:)

360 no z zalewaniem deko klopot jest na wolnych
astra v6
serducho gsi irmscher

#28 OFFLINE   _arek_

_arek_
  • 12 postów
  • Dołączył: 24-04-2009

Napisany 27 czerwiec 2009 - 22:38

...

#29 OFFLINE   Odi18

Odi18
  • 557 postów
  • Dołączył: 25-12-2008

Napisany 27 czerwiec 2009 - 23:05

No właśnie po to są Autoryzowane Stacje Obsługi :-D


ja nie wiem czemu wy sie dziwicie ?? przeciez tutaj nie chodzi o to zeby tanio zrobic klientowi tylko o to zeby serwis sie utrzymal tak ?? wiec jak jest do zrobienia remont silnikia to lepiej jest wymienic na nowy. Co do wymiany oleju w podzespolach takich jak skrzynia biegow czy most to rzeczywiscie nie przewiduje sie wymiany oleju przez cala eksploatacje samochodu... tylko cala magia polega na tym ze dla inzynierow projektujacych omege jak i kazdy iny nowy samochod to okres eksploatacji powinien trwac 5 lat i np w niemczech wiekszosc aut tak ma (nie mowie ze wszystkie) to tyle jesli chodzi o moje wypociny :)

#30 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3158 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 czerwiec 2009 - 23:18

tylko cala magia polega na tym ze dla inzynierow projektujacych omege jak i kazdy iny nowy samochod to okres eksploatacji powinien trwac 5 lat i np w niemczech wiekszosc aut tak ma (nie mowie ze wszystkie) to tyle jesli chodzi o moje wypociny :)


No tu trochę cię poniosło:)

#31 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 czerwiec 2009 - 17:20

Janusz_Szy i jak ruszyłeś coś z projektem?

#32 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 15 lipiec 2009 - 21:25

http://www.allegro.p...ger_tuning.html

http://www.allegro.p...echaniczna.html

tylko kto podopowie jak to montnąć >?? chęci są , koncepcja jest więc może ... ?

#33 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipiec 2009 - 14:22

oferuje wszelkie mocowania, rolki pośrednie i wszystko w czym mogę pomóc




kto w końcu doładuje v6??? ;)

#34 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipiec 2009 - 14:27

Ali Ty byś był idealny do pierwszego doładowania omy na forum ;) masz możliwości, chęci napewno też, a jeżeli jeszcze kase to nic nie stoi na przeszkodzie :D

#35 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipiec 2009 - 16:52

ja bardzo chętnie!!!


kto sponsoruje dmuchawe i następny silnik???


pierwszą doładowaną omcię na forum miał ilku...
i taki silnik to już można dmuchać...

jak już wspominałem, moim zdaniem V'ka się nie nadaje pod sprężarkę, ale bardzo chętnie pomogę jak ktoś by chciał udowodnić że się mylę ;) :D

#36 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 16 lipiec 2009 - 19:30

Jak dostanę M62 to pakuje to do swojej "i"renki . Skoro Opel coś takiego wypuszczał to nie sądze ,że się nie da .

#37 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipiec 2009 - 19:58

a kto pisze że się nie da???

wystarczy po youtube pośmigać jest kilka sztuk...


ja po prostu uważam że konstruktorzy gm'a kosztem jakości poszli po oszczędności.
głównie słabej jakości jest układ korbowotłokowy, nie wiem czy poprawili coś w 2,6/3,2 ale w 3,0 to porażka, żeliwny wał z miękkimi czopami...

#38 OFFLINE   _arek_

_arek_
  • 12 postów
  • Dołączył: 24-04-2009

Napisany 16 lipiec 2009 - 22:35

Ja mysle ze jesli nie bedziemy przesadzac to te 0.5-0.6 bara mozna dmuchnac na seryjnych gratach dobrze by bylo odprezyc chociaz uszczelkami, ewentualnie pasuja na korby od 3.0 tloki z LET-a

Seryjny 2,5 v6 odprezony uszczelkami wytrzymuje spokojnie 0.75 bara

tu wykresik mysle ze juz jest dosc ladnie

http://img261.images...kres8es5yv.jpg/


Nie wiem ile wytrzymaja korby i tloki ale jesli chodzi o wal to jest calibra 3.0 v6 twin turbo gdzie dmuchaja bara i wal jest seryjny.... korby i tloki zmienione na kute....


Mam tylko nadzieje ze nie myslicie, ze zakup sprezarki to najwiekszy wydatek bo dobre "skompresowanie" i podstawa dobre wystrojenie silniczka to +/- 10tysi....

#39 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lipiec 2009 - 23:16

a kto pisze że się nie da???

wystarczy po youtube pośmigać jest kilka sztuk...


ja po prostu uważam że konstruktorzy gm'a kosztem jakości poszli po oszczędności.
głównie słabej jakości jest układ korbowotłokowy, nie wiem czy poprawili coś w 2,6/3,2 ale w 3,0 to porażka, żeliwny wał z miękkimi czopami...

NIe wiem czy w Lotku nie byl wzmacniany powierzchniowo, ale prawda jest taka, ze V6 opla nie bylo z zamierzenia silnikiem pod turbo i stad oszczednosci.
2.6 szczegolnie jakoś ma problemy z "dolem", ale odnoszę wrażenie, że zmienili pompę olejową i to od tego.
Pisałeś kiedyś o twardości czopów, jak pamiętam 30HRC - sam sprawdzałeś twardość?

#40 OFFLINE   aniolmaciej

aniolmaciej
  • 468 postów
  • Dołączył: 01-09-2006
  • Skąd: Łęknica

Napisany 16 lipiec 2009 - 23:43

2.6 szczegolnie jakoś ma problemy z "dolem",

nie zauważyłem szczerze mówiąc a mam do czego porównać . Wcześniej miałem 2,5 a teraz często jeżdzę 3,0 kolegi . Ogólnie to moja "i"renka lata jak bocian . :D