Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega 3.0 V6 + Supercharger Eaton M62


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
120 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Janusz_Szy

Janusz_Szy
  • 19 postów
  • Dołączył: 16-11-2008
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 27 maja 2009 - 16:41

Witajcie kupiłem drógą omege 3.0 V6 i sprężarke śrubową typu Eaton M62
z elektro sprzęgiełkiemwięc moge troche poeksperymentować z doładowaniem silnika.
Wedłóg opisów sprężarke można założyć do silników 3.8L max
Sprawa z montażem nie jest zbytnio skomplikowana jast nawet pare
filmików na YouTube np:

Sprężarka pyjdzie dopiero za dwa dni 28.04.09 wiec jest troche czasu
zaplanowac pare rzeczy i wiem ze jest tu paru zapaleńców motoryzacji i
pasjonatów omegi wiec prosze o pomoc zaplanować pare rzeczy
np:
jak przerobić podciśnienia gdzie załozyć najlepiej przepływomoerz,
pająka na dolocie trzeba zdemontować więc czy zrobić sztywne dojscie
z rur nierdzewki od chargera do przepustnicy albo zastosować po drodze
rezonator manzel dalej co lepiej założyć blow czy Manual Boost Control
Napewno pytań jeszcze bedzie pare jak zaczne to montować w calość
z tego co już przeglądałem wnioskuje ze przełożenie od silnika na charger musi bić w granicach 1:2 omega kręci do 7 tyś obrotów a charger do 14000/16000 wiec koło pasowe na silniku dwa razy większe niż na chargerku
ale to wszystko wyjdzie podczas prób i testów o których bede na bieżąco pisał myśle że znajdzie sie ktoś chetny mi pomuc zmontować to w całość
Mile widziany kontakt na GG 7173222 lub szymanskij@poczta.fm
Napiszcie co o tym myślicie Pozdrawiam
Janusz_Szy

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 maja 2009 - 16:49

Witajcie kupiłem drógą omege 3.0 V6 i sprężarke śrubową typu Eaton M62
z elektro sprzęgiełkiemwięc moge troche poeksperymentować z doładowaniem silnika.
Wedłóg opisów sprężarke można założyć do silników 3.8L max
Sprawa z montażem nie jest zbytnio skomplikowana jast nawet pare
filmików na YouTube np:

Sprężarka pyjdzie dopiero za dwa dni 28.04.09 wiec jest troche czasu
zaplanowac pare rzeczy i wiem ze jest tu paru zapaleńców motoryzacji i
pasjonatów omegi wiec prosze o pomoc zaplanować pare rzeczy
np:
jak przerobić podciśnienia gdzie załozyć najlepiej przepływomoerz,
pająka na dolocie trzeba zdemontować więc czy zrobić sztywne dojscie
z rur nierdzewki od chargera do przepustnicy albo zastosować po drodze
rezonator manzel dalej co lepiej założyć blow czy Manual Boost Control
Napewno pytań jeszcze bedzie pare jak zaczne to montować w calość
z tego co już przeglądałem wnioskuje ze przełożenie od silnika na charger musi bić w granicach 1:2 omega kręci do 7 tyś obrotów a charger do 14000/16000 wiec koło pasowe na silniku dwa razy większe niż na chargerku
ale to wszystko wyjdzie podczas prób i testów o których bede na bieżąco pisał myśle że znajdzie sie ktoś chetny mi pomuc zmontować to w całość
Mile widziany kontakt na GG 7173222 lub szymanskij@poczta.fm
Napiszcie co o tym myślicie Pozdrawiam
Janusz_Szy



hehe. jak to zrobisz to bede ci mistrzu wolal :) tak serio tez mi ten projekt siedzi w glowie. kurde zebym byl blizej to pewnie bym ci pomogl w skladaniu :(




 


#3 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 17:03

ześ sobie wymyślił miejsce do zamieszkania - śląskie - i ja bym do tego przysiadł - bo pomyseł przedni :)



 


#4 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 maja 2009 - 17:08

oj Janusz ja mam teraz trzy tygodnie urlopu. Może nic bym Ci nie pomógł, ale chodziłbym w koło pił browarka i marudził, że to źle i nie tak. A tak na serio to jestem bardzo ciekawy co z tego wyjdzie. Bo w końcu ktoś sie za to zabiera na serio

#5 OFFLINE   Janusz_Szy

Janusz_Szy
  • 19 postów
  • Dołączył: 16-11-2008
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 27 maja 2009 - 17:11

Witajcie kurde bo musicie tak daleko mieszkac ale pomoc mile widziana jakies pomysły na poskładanie tego do kupy.

#6 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 17:14

Pierwsza i ważna rzecz t spróbować znaleźć autora tego filmiku - spróbuj wpisać jego nick w wyszukiwarkę, może na jakimś forum go znajdziesz, zarejestruj się i napisz do niego jak znajdziesz, by może jakieś materiały Ci przekazał. Jak masz problemy językowe mogę wesprzeć - 2 języki płynnie w razie co :)



 


#7 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 17:18

No życzę pozytywnie zakończonego projektu...Jaka może być szacowana moc przy ciśnieniu dajmy 0.5-0.7 bara..?? Pozdr ;)

#8 OFFLINE   Janusz_Szy

Janusz_Szy
  • 19 postów
  • Dołączył: 16-11-2008
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 27 maja 2009 - 17:22

Sam montaż nie sprawi mi problewów zajmowałem sie spawaniem ponadpodstawowy kurs prakrtyka również w niemczech komtrakt obecnie prowadze własną działalność gosp
zajuje sie od paru lat laminatami żywice i maty szklane nie sa mi obce równiez posiadam dużą wiedzie w zakresie mechaniki samochodowej lecz nie bardzo wiem jak ugryść te podciśnienia w omie myśle przerobić podobnie jak koledzy to robili przy montażu
rezonatorów mantzel tyle ze podłącze do tego charger.

#9 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 17:25

Ale do tego chyba będzie trzeba tworzyć odpowiednią mapę wtrysków, czyli pewnie i też trzeba będzie wymienić pompę paliwa, regulator ciśnienia, może i same wtryski. Nie jestem pewien czy tak hop siup podejdzie



 


#10 OFFLINE   Janusz_Szy

Janusz_Szy
  • 19 postów
  • Dołączył: 16-11-2008
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 27 maja 2009 - 17:29

No właśnie dlatego wrzuciłem temat na forum myśle ze pomożecie w tego typu sprawach
oczywiście nie za FREE ;)

#11 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 18:23

http://forum.vectrak...45&hl=kompresor Poczytaj, pogadaj z właścicielem...

#12 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 maja 2009 - 22:47

Sam montaż nie sprawi mi problewów zajmowałem sie spawaniem ponadpodstawowy kurs prakrtyka również w niemczech komtrakt obecnie prowadze własną działalność gosp
zajuje sie od paru lat laminatami żywice i maty szklane nie sa mi obce równiez posiadam dużą wiedzie w zakresie mechaniki samochodowej lecz nie bardzo wiem jak ugryść te podciśnienia w omie myśle przerobić podobnie jak koledzy to robili przy montażu
rezonatorów mantzel tyle ze podłącze do tego charger.



podcisnieniami sie nie martw bo akurat z przodu silnika nie bedzie potrzebne. wiec zostawiasz tylko zaworek zeby bledem nie walil




 


#13 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 23:00

Janusz wszystko metalowe co będziesz potrzebował jestem w stanie ci obrobić bo samo spawanie nie wystarczy, tu liczą się kąty i płaszczyzny przylegania...

co do multiramu to ci się nie przyda bo on jest stworzony po to by silnik mógł zassać większą ilość powietrza które w twoim przypadku będzie dostarczane w nadciśnieniu...
z przepływomierza bym chyba zrezygnował bo w końcu będą tworzone nowe mapy wtrysków i można oprzeć je na "tps" co powinno wystarczyć
napewno będziesz musiał przerobić odmę silnika która też działa na zasadzie podciśnienia...
jeszcze nie wymyśliłem co zrobić z bajerami które są sterowane podciśnieniem i musiał bym mieć spis tych wszystkich urządzeń które chcesz zostawić żeby znaleźć jakieś proste rozwiązanie...
jeżeli chodzi o mantzel'a to on raczej stworzy tzw. turbodziurę więc raczej odpada, ale jest też możliwość że pomoże przy gałtownym dodaniu gazu bo to w końcu akumulator powietrza i trzeba przetestować co daje lepsze efekty...

jeżeli będe mógł ci w czymś pomódz to pomogę

nie wiem co chcesz osiągnąć docelowo ale trzymam kciuki!!!
przetrzyj szlak, a inni będą cię kopiować jak ci sie uda :D

#14 OFFLINE   Payatz

Payatz

    The Darkness Age Has Come

  • 1 090 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Jaworzno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 maja 2009 - 06:41

przetrzyj szlak, a inni będą cię kopiować jak ci sie uda :D


Dokładnie ;)

A jak z tematem przeniesienia napędu? Czytałem gdzieś że skrzynia wytrzymuje 350 Nm, zastanawiam się czy konieczne są jakieś przeróbki w tej dziedzinie.

#15 OFFLINE   henry

henry
  • 190 postów
  • Dołączył: 03-11-2006
  • Skąd: lubelskie

Napisany 29 maja 2009 - 13:32

przeplywke mozna wywalic ale tez niekoniecznie,wiadomo ze sie zamknie juz prawie na starcie ale wtedy mozna nie robic konwersji MAF-MAP,mniej problemow z wolnymi obrotami
w aucie ktore teraz robie 2,5v6 jest kompresor laduje 0,35 na postoju ale jest mniejszy niz twoj, narazie nie mialem jak sprawdzic w czasie jazdy,musi byc(niektorzy twierdzili ze nie) IC aktualnie temp w dolocie potrafi siegnac 130stopni wie brak chlodzenia powietrza mija sie z celem,w omedze sporo miejsca chociaz jest
powodzenia
astra v6
serducho gsi irmscher

#16 OFFLINE   Janusz_Szy

Janusz_Szy
  • 19 postów
  • Dołączył: 16-11-2008
  • Skąd: Świętochłowice

Napisany 29 maja 2009 - 16:09

Witajcie dzięki wszystkim za zaiteresowanie i pomoc napewno na zlocie
wypijemy pare bowarków :piwo2: a narazie jeszcze raz wielkie dzięki.
Oczywiście jeżeli ktoś z Was zdecyduje sie na założenie superchargera
prześle wszystkie materiały które zgoromoadze podzczas tecgo zabiegu.
Dziś dotarł do mnie Eaton M62 wrzuce fotki, nareszcie mogę zacząć
demontaż niepotrzebnych elementów z omy i muszę wymyślić jakieś
solidne mocowanie pod sprężarke.
W odpowiedzi na pytania co z mocą i wytrzymałością szkrzyni itp artykół
co prawda po angielsku ale można użyć translatora w celu przetłumaczenia
w artykule opisano doładowanie 0,4 bar-a znalazłem też arykuły w których
mówią o bezpiecznym doładowaniu do 0,6 bar-a oczywiście chodzi mi o silniki
V6,nie zagraża to uszkodeniem tłoków wydmuchaniem uszczelek itp.
http://www.steinmetz...essRelease.aspx
Niebawem dołącze foty z pierwszych modyfikacji ale to moż potrwać pare dni
gdyż nie zamierzam robić chałtury byle tylko to odpalić i przetestować,w razie
pytań piszcie na moje gg 7173222 (załączone ciągle zaraz wracam)
Pozdrawiam

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 maja 2009 - 16:13

Janusz_Szy poczytaj to co jest w linku, który przesłałem.

#18 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 29 maja 2009 - 16:53

januszku i jak dodzwoniles sie do tego mojego kolegi? mysle ze napewno nie zostawi cie bez rad co i jak ,on teraz grubo jedzie engine z r32 do octavi sam w grazu to juz jego 3 swap:)

#19 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maja 2009 - 09:42

Prawie 300 koni przy 0,4 bara bardzo ładny wynik....6.5 sekund do pierwszej stówki..powalające jeśli chodzi o Ome która waży ponad 1.5kkg... ;)

#20 OFFLINE   szajba

szajba
  • 155 postów
  • Dołączył: 19-03-2008
  • Skąd: Marcyporęba

Napisany 30 maja 2009 - 10:52

wtryskiwacze najlepiej z 1.8t maja 280 cc ,seryjne w x30xe i x25xe maj 204 cc przy trzech barach