Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cieply silnik nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   LarenX

LarenX
  • 8 postów
  • Dołączył: 15-07-2010

Napisany 15 lipca 2010 - 19:37

A weź wymień na początek czujnik temp. paliwa w nastawniku, koszt niewielki, a może właśnie on jest sprawcą. Najlepiej gdybyś się u kogoś podpiął pod kompa i sprawdził w live dacie jaka jest temp paliwa, kąt wtrysku i dawka.


Bardzo chętnie, gdybym tylko wiedział gdzie on jest i jak wygląda :)
Potrafię dłubać w elektronice z mechaniką też daje radę - ogólnie - bo mechanikiem samochodowym nie jestem, ale jak wiem co i gdzie szukać to sobie poradzę.

Chyba, że to wymaga jakiegoś kanału czy już poważnej znajomości mechaniki samochodowej - to sam nie zadziałam.

Co to jest ten nastawnik i gdzie szukać tego czujnika?

Dzięki za pomoc.

#62 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 19:49

W sprawdzonych poradach masz o czyszczeniu nastawnika. Generalnie w chwili obecnej nie czyścił bym go na Twoim miejscu, tylko wymienił sam czujnik. Nastawnik masz na pompie wtryskowej, to badziewie, od którego wychodzi wiązka przewodów, dokładniej jest od centralnie pod kolektorem dolotowym, na początku silnika. Musisz odkręcić pokrywkę i wymienić czujnik wraz z uszczelką.
http://allegro.pl/it..._tdi_sdi_t.html

#63 OFFLINE   LarenX

LarenX
  • 8 postów
  • Dołączył: 15-07-2010

Napisany 15 lipca 2010 - 19:56

W sprawdzonych poradach masz o czyszczeniu nastawnika. Generalnie w chwili obecnej nie czyścił bym go na Twoim miejscu, tylko wymienił sam czujnik. Nastawnik masz na pompie wtryskowej, to badziewie, od którego wychodzi wiązka przewodów, dokładniej jest od centralnie pod kolektorem dolotowym, na początku silnika. Musisz odkręcić pokrywkę i wymienić czujnik wraz z uszczelką.
http://allegro.pl/it..._tdi_sdi_t.html


Wielkie dzięki, zacznę od tego jak radzisz.
Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Pozdrawiam

#64 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 19:58

Weź dla upewnienia najpierw się podepnij pod kompa i sprawdź to o czym mówiłem.

#65 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lipca 2012 - 22:09

a wiec podsumowujac wątek.
dzis skonczylem skladac 2.5 td z 2000 roku. auto przyjechalo do mnie ze stukajacym silnikiem. w skrzyneczce magiczny oszukiwacz. diagnoza - przeskoczyl rozrzad o 1 oczko. porownujac stary lancuch do nowego - rezultat w zalaczniku. po wymianie rozrzadu, ustawieniu pompy z miernikiem zegarowym, wywaleniu oszukiwacza auto odpala jak nowe na rozgrzanym. przez wyciagniety rozrzad przestawil sie poczatek tloczenia - zamiast pakowac gooofna z alledrogo - zadbajcie o ustawienie poczatku tloczenia nim lancuch wyciagnie sie do tego stopnia ze przeskoczy przy gaszeniu. niestety lancuchy w tych silnikach po 300 000 nadaja sie tylko do wymiany. oczywiscie sama glowica pompy tez moze miec na to wplyw ale czesto wywalacie niepotrzebne pieniadze na robote pompy gdzie wystarczy tylko ustawic poczatek tloczenia albo niestety wymienic rozrzad. pompe mozna sprawdzic na stole - wystarczy rozgrzac ja do 60 st i sprawdzic cisnienie. po nim bedzie widac czy jest sens ja robic czy nie.




 


#66 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 06 lipca 2012 - 22:21

ok, jeżeli jest tak jak mówisz to jeżeli omega 2.5 td nie odpala na ciepłym a po polaniu zimną wodą na głowiczkę zapali to jaka jest w tym momencie diagnoza? Może pomóc ustawienie początku tłoczenia czy tylko regeneracja pompy?

#67 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 lipca 2012 - 09:51

ok, jeżeli jest tak jak mówisz to jeżeli omega 2.5 td nie odpala na ciepłym a po polaniu zimną wodą na głowiczkę zapali to jaka jest w tym momencie diagnoza? Może pomóc ustawienie początku tłoczenia czy tylko regeneracja pompy?


jesli po polaniu woda odpala to glowiczka. ale duzo jest takich przypadkow gdzie polanie nic nie daje a wtedy trzeba sie zajac lancuchem. tyle ze jak jest lekko wyrabana to przestawienie poczatku tloczenia skutkuje i mozna jeszcze na tym polatac.




 


#68 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 07 lipca 2012 - 13:59

jesli po polaniu woda odpala to glowiczka. ale duzo jest takich przypadkow gdzie polanie nic nie daje a wtedy trzeba sie zajac lancuchem. tyle ze jak jest lekko wyrabana to przestawienie poczatku tloczenia skutkuje i mozna jeszcze na tym polatac.


No wlasnie u mnie bylo tak ze palila idealnie potem zaczela nagle nie odpalac na cieplym i pojechalem do mechanika ten mi przestawil pompe a oma jak nie palila tak nie palila a na dodatek stracila moc ale potem kupilem nowy aku i zaczela palic bez klopotu ale mocy jak nie bylo tak nie ma, a tego lata znowu nie pali nawet z urzadzeniem z allegro. Jest tak przejade 10km zlapie tak 93 stopnie zgasze i po 10min juz jej nie zapale ale jak poleje pompe woda to po kreceniu tak z 5 s odpala tylko z poczatku tak lapie troche az zaskoczy. Jak myslisz co trzeba przy niej zrobic ze by palila tak jak powinna? Pompe regenerowal poprzedni wlasciciel w serwisie w Bydgoszczy i od tej pory oma zrobila jakies 100 tys km.

#69 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 07 lipca 2012 - 17:14

A powiedzcie mi jedno nie pali na ciepłym dobrze ale jak temp około 98st to przy zmianie biegów zgaśnie czasem a wtedy nie zapali i pokazuje błąd 19 czujnika obr.wału czy to wina po stronie pompy traci ciśnienie i gaśnie czy faktycznie czujnika obrotu..mieliście takie zjawisko..bo u mnie mam nie ciekawą pompę ale nie gaśnie sama..

#70 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 lipca 2012 - 18:01

Czujnik walnięty

#71 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2012 - 19:33

kurde beast szkoda ze mam do ciebie 3/4 Polski do zjechania :) bo u mnie zlanie głowiczki wodą nic nie pomaga temu mam dings z allegro a szkoda mi już tych bidnych świeczek tak katować a oczywiście 99.999% mechsów odemnie z okolicy gada : "Paaaaaanie co pan mi tu bedzie mnie edukował jak to na bank pompa walnięta":pokoj: a ja nie umiem początku tłoczenia zmienić samodzielnie (jeszcze)...widze że mnie sytuacja zmusi bym i to się "naumiał" sam :)

 


 


 


#72 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lipca 2012 - 19:41

kurde beast szkoda ze mam do ciebie 3/4 Polski do zjechania :) bo u mnie zlanie głowiczki wodą nic nie pomaga temu mam dings z allegro a szkoda mi już tych bidnych świeczek tak katować a oczywiście 99.999% mechsów odemnie z okolicy gada : "Paaaaaanie co pan mi tu bedzie mnie edukował jak to na bank pompa walnięta":pokoj: a ja nie umiem początku tłoczenia zmienić samodzielnie (jeszcze)...widze że mnie sytuacja zmusi bym i to się "naumiał" sam :)


jak bedziesz nad moze na urlop jechal to mozesz zajechac.




 


#73 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2012 - 19:46

urlopu nie planuję ale weekendzik nad morzem to i owszem z tym że w wrześniu...Kwidzyn powiadasz??:) ale grilla upalimy jakiego ??:p

chyba żeby drutu nie robić to podjadę z całym rozrządem :D

 


 


 


#74 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 08 lipca 2012 - 19:46

Beast a co możesz powiedzieć na temat 68 postu?

#75 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 lipca 2012 - 19:48

Beast a co możesz powiedzieć na temat 68 postu?


pompe ustawial z miernikiem ?




 


#76 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 09 lipca 2012 - 06:08

pompe ustawial z miernikiem ?


Powiem Ci szczerze że nie wiem bo mnie nie było przy tym bo mówił że samochód musi zostać na 2 dni. Pompa była regenerowana i ustawiana w serwisie w Bydgoszczy i było wszystko ok ąż zaczęły się dziać takie cyrki jak pisałem w 68 poście potem nikt przy niej nie grzebał dopiero ten mechanik i z tego co pamiętam to powiedział że trochę przyspieszył zapłon i od tamtej pory omega nie mam mocy czasami jak jej depnę to tak jak by turbo nie miała ale został problem palenia od tej wiosny bo nie chce już wcale palić na ciepłym.

Beast jak możesz to napisz mi co myślisz o tej dolegliwości w mojej omie. Ogólnie to wybieram się do Diesel serwis Mądrych w Olsztynie na ustawienie początku tłoczenia ale nie wiem czy coś to pomoże i czy to dobrze zrobią. A może masz jakieś opinie o tym serwisie i jak możesz to napisz mi na PW ile by u Ciebie kosztowała by taka usługa bo może bym do Ciebie zaleciał chociaż mam jakieś 150km.

#77 OFFLINE   wladeczek22

wladeczek22
  • 25 postów
  • Dołączył: 26-07-2012
  • Skąd: warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 lipca 2014 - 15:58

Witam mam taki problem autko na zimnym pali bez problemu ,a na gorącym nie chce odpalić muszę poczekać aż trochę ostygnie i jak go trochę przydusze to dopiero załapie.

wymieniłem czujnik temperatury paliwa w pompie wtryskowej ale nic to nie pomogło

podczas wymiany czujnika zauważyłem ze całe wnętrze nastawnika pokryte jest takim rdzawym nalotem podejrzewam ze muszę wyczyścić nastawnik

proszę o rady co jeszcze może być przyczyną