Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cieply silnik nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   matt44b

matt44b
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-02-2008
  • Skąd: Przygórze

Napisany 28 czerwca 2010 - 21:26

Miedzy piatym a szóstym cylindrem pod kolektorem ssacym jest czujnik wiec odlacz go.

I to jest konkretna odpowiedź jakiej potrzebowałem. Powinienem znaleźć - dzięki vis1966.
Jutro sprawdzę i dam znać czy mojej klusce przeszła już ta czkawka.

#42 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 28 czerwca 2010 - 23:05

I to jest konkretna odpowiedź jakiej potrzebowałem. Powinienem znaleźć - dzięki vis1966.
Jutro sprawdzę i dam znać czy mojej klusce przeszła już ta czkawka.


napewno przejdzie,ja mam ten czujnik odlaczony od roku. Pali od kopa-zero skutkow ubocznych...tyle ze klimka nie dziala:( ale jak pisales Ciebie to nie dotyczy...)

#43 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 29 czerwca 2010 - 17:22

A spalania nie macie zwiększonego z odpiętym czujnikiem? Wydaje mi się że po odpięciu czujnika jednak spalanie troszkę wzrasta.

#44 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 29 czerwca 2010 - 19:29

spalanie nie wzrasta bo dlaczego tak ma sie dziac? po odpaleniu komputer przez pare sekund podaje wieksza dawke paliwa a pozniej wszystko wraca do normy.

#45 OFFLINE   qter

qter
  • 114 postów
  • Dołączył: 13-07-2009

Napisany 29 czerwca 2010 - 19:49

Komputer cały czas dostaje informacje o temperaturze silnika i dostosowuje dawkę do danych warunków. Pytanie który czujnik daje mu tą informacje. Najprawdopodobniej jednak ten od grzania świec ale nie wiem tego na 100%.

#46 OFFLINE   matt44b

matt44b
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-02-2008
  • Skąd: Przygórze

Napisany 29 czerwca 2010 - 22:42

Odpiąłem dwa czujniki z przodu silnika ale to nic nie dało. Coś mi się wydaje, że nie z tej strony szukałem, bo szczerze mówiąc nie wiem który cylinder jest pierwszy a który szósty. Po odpięciu i ponownym podpięciu dwóch wtyczek pod kolektorem z przodu silnika zauważyłem coś (podobnego) z tyłu ale już nie miałem czasu sprawdzać.
Niech się wypowie ktoś mądrzejszy, a ja jutro odepnę ten czujnik z tyłu.
Bo tak na chłopski rozum to urządzenie z allegro za prawie 100zł nie robi nic innego jak wyłączenie/oszukanie czujnika podczas rozruchu i ponowne załączenie podczas jazdy/po jakimś czasie od włączenia zapłonu. Wnioskuję z postów na forum i opisów urządzeń na allegro. Mam rację ? I który cylinder jest pierwszy ?? :)
Jeśli ten czujnik jest potrzebny nie tylko podczas rozruchu silnika to może lepiej zainwestować w to urządzonko ?

#47 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 29 czerwca 2010 - 23:17

Pierwszy cylinder jest od strony zderzaka, szósty to ten bliżej kabiny.

#48 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 29 czerwca 2010 - 23:26

nie chce mi sie schodzic do garazu ale z tego co kojarze to ten czujnik jest miedzy 4 a 5 wtryskiem(liczac od chlodnicy) pod kolektorem ssacym,po prawej stronie stojac przodem do samochodu i jest na 2 piny. pewnie odlaczyles inny czujnik dlatego swiece Ci sie nie grzaly...

#49 OFFLINE   matt44b

matt44b
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-02-2008
  • Skąd: Przygórze

Napisany 29 czerwca 2010 - 23:29

Pierwszy cylinder jest od strony zderzaka, szósty to ten bliżej kabiny.

No i wyszedł mój stan wiedzy na jaw :)
Tak jak już sam wydedukowałem - szukałem ze złej strony silnika więc jutro odepnę to cóś między piątym a szóstym cylindrem :)
Jeśli ktoś wie co to za czujniki wypinałem pod kolektorem z przodu silnika to proszę o info, bo szczerze - nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika (nie jechałem, tylko odpalałem i lekko podkręcałem obroty).

nie chce mi sie schodzic do garazu ale z tego co kojarze to ten czujnik jest miedzy 4 a 5 wtryskiem(liczac od chlodnicy) pod kolektorem ssacym,po prawej stronie i jest na 2 piny. pewnie odlaczyles inny czujnik dlatego swiece Ci sie nie grzaly...

O tej godzinie nawet nie śmiałbym Cię prosić o zejście do garażu :)

#50 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 29 czerwca 2010 - 23:40

ale jednak zszedlem do garazu i ten czujnik jest pod 4 wtryskkiem wiec jutro dzialaj i daj znac

#51 OFFLINE   matt44b

matt44b
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-02-2008
  • Skąd: Przygórze

Napisany 01 lipca 2010 - 20:52

ale jednak zszedlem do garazu i ten czujnik jest pod 4 wtryskkiem wiec jutro dzialaj i daj znac

Dopiero dzisiaj miałem trochę czasu żeby pogrzebać i udało się, choć powiem szczerze, że odpięcie tego czujnika nie jest takie proste jeśli nie ma się długiej ale chudej ręki :)
Musiałem kombinować za pomocą dwóch długich śrubokrętów, ale po 15 minutach odniosłem zwycięstwo. :)
Kluska odpala na ciepłym bez zbędnego kręcenia. Wystarczy tylko poczekać kilka sekund dłużej. Dzięki wszystkim za pomoc.

Dla innych szukających go w przyszłości - czujnik znajduje się dokładnie tam gdzie napisał @krzysiek1989, czyli pod czwartym wtryskiem (licząc od zderzaka). Jest to wtyczka jakich wiele pod maską omegi, taka z metalową zawleczką którą trzeba docisnąć żeby wyciągnąć wtyczkę.

#52 OFFLINE   grzes69

grzes69
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Sulejówek

Napisany 12 lipca 2010 - 21:16

Dla innych szukających go w przyszłości - czujnik znajduje się dokładnie tam gdzie napisał @krzysiek1989, czyli pod czwartym wtryskiem (licząc od zderzaka). Jest to wtyczka jakich wiele pod maską omegi, taka z metalową zawleczką którą trzeba docisnąć żeby wyciągnąć wtyczkę.


Czy to jest ta wtyczka w miejscu które zaznaczyłem na załączonym rysunku?
Pytam bo dzisiaj próbowałem wyciągnąć te ustrojstwo połączone kabelkiem z wtryskiem ale wyszła razem z gniazdem na jakichś przewodzikach i wcisnąłem to wszystko z powrotem w swoje miejsce bo nie jestem pewien czy to na 100% ta wtyczka.

#53 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 lipca 2010 - 21:29

Chyba to swieca a po prawej od niej masz chyba ten czujnik.Slabo widac.

#54 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 lipca 2010 - 21:47

To wtyczka od wtrysku sterującego.

#55 OFFLINE   grzes69

grzes69
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-12-2009
  • Skąd: Sulejówek

Napisany 12 lipca 2010 - 22:08

Czyli będzie to ta następna po prawej?
Swoją drogą dobrze że najpierw zapytałem na forum bo na początku myślałem o odcięciu tego kabelka bo było ciężko się dostać do tej wtyczki a ta druga jest trochę niżej ale mimo to będę z tym walczył jeżeli ma to pomóc mojej omci odpalać:)

#56 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 lipca 2010 - 22:27

tak ta na prawo

#57 OFFLINE   krzysiek1989

krzysiek1989
  • 770 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: Przemyśl

Napisany 12 lipca 2010 - 23:02

Grzesiu sadzac z obrazka to zaznaczyles przewod od swiecy.
Czujnik znajduje sie nieco po prawej na 2 piny (pisze po raz ktorys) :) odpinaj i ciesz sie latwym odpalaniem samochodziku:)

#58 OFFLINE   matt44b

matt44b
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-02-2008
  • Skąd: Przygórze

Napisany 13 lipca 2010 - 17:40

Czyli będzie to ta następna po prawej?
Swoją drogą dobrze że najpierw zapytałem na forum bo na początku myślałem o odcięciu tego kabelka bo było ciężko się dostać do tej wtyczki a ta druga jest trochę niżej ale mimo to będę z tym walczył jeżeli ma to pomóc mojej omci odpalać:)

Tak to jest ta po prawej. Problem przy jej wyciąganiu polega na tym, że zawleczka jest od strony kabiny a żeby wtyczkę wyciągnąć trzeba ją docisnąć. Jak już pisałem - dwa długie, płaskie śrubokręty i jednym naciskasz zawleczkę a drugim podważasz wtyczkę.

#59 OFFLINE   LarenX

LarenX
  • 8 postów
  • Dołączył: 15-07-2010

Napisany 15 lipca 2010 - 18:30

Dokladnie tak jak kolega w tym poscie pisze posluchaj sie i zrob to bo nic innego ci raczej nie pomoze a regeneracja samej glowiczki nie jest taka az droga podrawiam


Jak zaczęły się problemy z zapłonem kupiłem to "ustrojstwo" na Allegro.
Fakt, montaż był banalny.

Ale moje problemy wcale nie zniknęły a teraz, jak przyszły takie koszmarne upały jest jeszcze gorzej.

Przewertowałem milion postów na forum i ogólnie w sieci - zakładam, że do wymiany mam pompę - problem mam z tym, że nie znam żadnego dobrego majstra od takich napraw i porad.

Nie jestem specem od samochodów, zwyczajnie się na tym nie znam... znalazłem raz przypadkiem jakiś "speców" to wydałem majątek a efekt żaden i nic nie zrobili a ja nie sprawdzę wszystkiego tak jak ktoś, kto się zna na samochodach - i łatwo mnie naciągnąć.

Moja omega pali od "pstryknięcia" jak jest zimna - jak jest gorąca to marne szanse, musi odstać z godzinę, dwie mimo zamontowanego urządzonka z Allegro.

Dlatego mój największy problem to jakiś godny zaufania zakład naprawczy - możecie kogoś polecić z Wawy?

#60 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 lipca 2010 - 18:58

Moja omega pali od "pstryknięcia" jak jest zimna - jak jest gorąca to marne szanse, musi odstać z godzinę, dwie mimo zamontowanego urządzonka z Allegro.

A weź wymień na początek czujnik temp. paliwa w nastawniku, koszt niewielki, a może właśnie on jest sprawcą. Najlepiej gdybyś się u kogoś podpiął pod kompa i sprawdził w live dacie jaka jest temp paliwa, kąt wtrysku i dawka.