Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cieply silnik nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   tomekmarcz

tomekmarcz
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 19 maja 2010 - 19:57

koledzy mam omcie 2,5td od 1miesiaca i mam problem z odpalaniem szczegoly to na zimnym silniku pali ladnie 2skundy i chodzi ale jesli chodzi o cieply silnik to nawet 35sekud co to morze byc jak to zdjagnozowac i najepjej usunac

#22 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 maja 2010 - 20:00

koledzy mam omcie 2,5td od 1miesiaca i mam problem z odpalaniem szczegoly to na zimnym silniku pali ladnie 2skundy i chodzi ale jesli chodzi o cieply silnik to nawet 35sekud co to morze byc jak to zdjagnozowac i najepjej usunac


kolego było na forum szukaj .na pasku u góry masz tą opcję ..ale powiem pompa wtryskowa a dokładniej tłoczek i głowiczka w tej pompie powiedziała dosyć..koszt 1500zł diagnoza jak ciepła to polej wodą zimną po pompie i wtedy spróbuj odpalić i jaki efekt..

a tu masz o tym odpalaczu może pomóc montaż prosty..
http://forum.omegakl...ead.php?t=35516

#23 OFFLINE   zereb

zereb

    2t rider

  • 85 postów
  • Dołączył: 01-02-2010
  • Skąd: Wrocław

Napisany 19 maja 2010 - 20:02

Tomekmarcz mam to samo, znaczy miałem. Kupiłem ten wihajster z allegro i narazie od 2 tyg. jak ręką odjął.

#24 OFFLINE   tomekmarcz

tomekmarcz
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 19 maja 2010 - 20:04

jaki wichajster nic niewiem

#25 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 19 maja 2010 - 20:05

U mnie w 2,5 td zapłon był przyśpieszony to na ciepłym palił dobrze. Ustawiłem go tak jak trzeba i zaczął myśleć 3-4 sekundy na ciepłym :( Poczytałem trochę, że rozrusznik może mieć na to wpływ...... Dziwne bo kręci jak to rozrusznik, no ale zaryzykowałem i wymieniłem na drugi po regeneracji.... jak ręką odjął - pali z pół obrotu czy ciepła, zimna, po godzinie, pół godzinie itp. itd. Więc zanim zacznie się cudować z pompą, wynalazkami z allegro może warto zacząć od tego...........przynajmniej w TeDeSie :)

#26 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 19 maja 2010 - 20:09

koledzy mam omcie 2,5td od 1miesiaca i mam problem z odpalaniem szczegoly to na zimnym silniku pali ladnie 2skundy i chodzi ale jesli chodzi o cieply silnik to nawet 35sekud co to morze byc jak to zdjagnozowac i najepjej usunac


nie mruga ci zadna kontrolka?.Odlacz czujnik swiec zarowych powinno pomoc ale nie bedzie dzialac klima.Jesli to pomoze to kup urzadzenie z allegro i dopóki bedzie pomagalo nic bym nie ruszal.

#27 OFFLINE   tomekmarcz

tomekmarcz
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 19 maja 2010 - 20:12

a jak doszles do tego pojechales na koma ja gdzie bym niepojechal to niemaja odpowiedniego programu chyba pozostaje mi jechac do opla ale ciekawe ile beda chciec za wpiecie

cholerka wszyscy jakies urzadzenie z laegro a aj niewiem o jakie chodzi

#28 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 19 maja 2010 - 20:13

nigdzie nie jedz sprawdz sam jak ci napisalem. W szukajke wpisz ciezko odpala jest tam sporo poczytaj.

#29 OFFLINE   tomekmarcz

tomekmarcz
  • 16 postów
  • Dołączył: 08-05-2010

Napisany 19 maja 2010 - 20:16

oka a gdzie jest ten czujnik

#30 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 maja 2010 - 20:17

a tu masz to urządzonko co ułatwia rozruch trza to wpiąć w instalacje i po kłopocie..
http://www.motoalleg...ti_tds_tdi.html


a w post 22 ten co podałem masz tam wszystko opisane o wszystkim..

#31 OFFLINE   misiek1503

misiek1503
  • 107 postów
  • Dołączył: 27-08-2008
  • Skąd: Pabianice

Napisany 20 maja 2010 - 13:20

Można to zrobić bez wydawania 100zł a góra 10zł , ja przeciąłem jeden z przewodów dochodzących do czujnika pod kolektorem podłączyłem kabel który wyprowadziłem pod kierownice zwykły przełącznik za 5zł i po kłopocie jak potrzebuję klime to pstryk i mam , spalanie na Midzie z czujnikiem czy bez jest takie samo sprawdzałem. Trochę roboty jest ze zdjęciem kolektora mnie wszystko zajęło 1,5 godziny.

#32 OFFLINE   omegaaa

omegaaa
  • 1 postów
  • Dołączył: 08-06-2010

Napisany 08 czerwca 2010 - 15:37

Witam!Chłopaki a możecie zdradzić jak ten patent się nazywa bo szukam na allegro i nie mogę znależć.Próbowałem różnymi sposobami i jako podgrzewacz i nawet wynalazek:pno i bez rezultatu!Pomóżcie czekam na odpowiedż...Pozdrawiam

#33 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 08 czerwca 2010 - 15:50

Można to zrobić bez wydawania 100zł a góra 10zł , ja przeciąłem jeden z przewodów dochodzących do czujnika pod kolektorem podłączyłem kabel który wyprowadziłem pod kierownice zwykły przełącznik za 5zł i po kłopocie jak potrzebuję klime to pstryk i mam , spalanie na Midzie z czujnikiem czy bez jest takie samo sprawdzałem. Trochę roboty jest ze zdjęciem kolektora mnie wszystko zajęło 1,5 godziny.

a wersja lux to dajesz przekaźnik i odcina czujnik tylko przez 8-10sek od momentu włączenia stacyjki, po tym czasie zazwyczaj gaśnie kontrolka od świec na zimnym.

#34 OFFLINE   chmieleck

chmieleck

    [ZSW 05127]

  • 321 postów
  • Dołączył: 11-10-2009
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 08 czerwca 2010 - 16:31

Witam!Chłopaki a możecie zdradzić jak ten patent się nazywa bo szukam na allegro i nie mogę znależć.Próbowałem różnymi sposobami i jako podgrzewacz i nawet wynalazek:pno i bez rezultatu!Pomóżcie czekam na odpowiedż...Pozdrawiam


Wpisz w wyszukiwarce w allegro "źle odpala tds" albo coś w tym stylu.

#35 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 czerwca 2010 - 17:35

Witam!Chłopaki a możecie zdradzić jak ten patent się nazywa bo szukam na allegro


http://www.motoalleg...ti_tds_tdi.html

#36 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 08 czerwca 2010 - 17:37

Witam!Chłopaki a możecie zdradzić jak ten patent się nazywa bo szukam na allegro i nie mogę znależć.Próbowałem różnymi sposobami i jako podgrzewacz i nawet wynalazek:pno i bez rezultatu!Pomóżcie czekam na odpowiedż...Pozdrawiam


Ja kupilem dokladnie taki http://www.allegro.p..._w_24h_odss.htm
Dwa lata juz to mam i dziala.

#37 OFFLINE   Zbyszek W

Zbyszek W
  • 1 postów
  • Dołączył: 22-04-2010

Napisany 10 czerwca 2010 - 18:34

No tylko ze to nie o to chodzi. Moj problem jest inny. Polrga na tym ze omega musi po prostu odstac ok godzinki, niezależnie od temperatury zewnetrznej. Po odtaniu pali na pstryk mimo ze silnik jest goracy ( powyzej 90 C ). Yo jest omega 2.5 DTI. Wczesniej mialem 2.5 TD i tam mialem problem z chechlaniem i kiepskim odpalaniem. Tutaj chechłanie nie pomaga. Po prostu trzeba odczekać. Poza tym w poprzedniej omedze dzialo sie to zawsze jak byla ciepla ( na zimno Poliła bez problemu ) a w nowej dzieje sie to sporadycznie. Moze byc nawet rozgrzana do 97 C i pali na pstryk. Czy to moze byc czujnik walka rozrzadu ? Raz taki blad wyskoczyl ale zostal zdiagnozowany w podrzednym warsztacie kolo ktorego mialem problem z odpaleniem. Moze przy temp. nie dziala poprawnie ?
Pomocy....

#38 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 11 czerwca 2010 - 09:28

No tylko ze to nie o to chodzi. Moj problem jest inny. Polrga na tym ze omega musi po prostu odstac ok godzinki, niezależnie od temperatury zewnetrznej. Po odtaniu pali na pstryk mimo ze silnik jest goracy ( powyzej 90 C ). Yo jest omega 2.5 DTI. Wczesniej mialem 2.5 TD i tam mialem problem z chechlaniem i kiepskim odpalaniem. Tutaj chechłanie nie pomaga. Po prostu trzeba odczekać. Poza tym w poprzedniej omedze dzialo sie to zawsze jak byla ciepla ( na zimno Poliła bez problemu ) a w nowej dzieje sie to sporadycznie. Moze byc nawet rozgrzana do 97 C i pali na pstryk. Czy to moze byc czujnik walka rozrzadu ? Raz taki blad wyskoczyl ale zostal zdiagnozowany w podrzednym warsztacie kolo ktorego mialem problem z odpaleniem. Moze przy temp. nie dziala poprawnie ?
Pomocy....


ja mam inny silnik ale też miałem że czasami jak była ciepła to nie chciała palić i wyskoczył mi błąd czujnik prędkości obrotowej silnika więc wypiołem wtyczkę przeczyściłem WD 40 i teraz pali czy ciepła czy zimna tylko że nie pali od strzała ale musi zakręcić z 1s i już pali. Mi się wydaje że mam jeszcze coś z kątem wtrysku i z dawką paliwa ale teraz nie mam kiedy podjechać do majstra i zresztą nu mnie w okolicy nie ma takiego gościa kto by się chciał z tym bawić jak znajdę jakiegoś speca w okolicy to podjadę i niech zobaczy czy wszystko jest ok z kątem i z dawką.

#39 OFFLINE   matt44b

matt44b
  • 24 postów
  • Dołączył: 16-02-2008
  • Skąd: Przygórze

Napisany 28 czerwca 2010 - 20:14

Witam.
Nie znalazłem tematu o 2,5TD więc się podepnę. Też mam 2.5TD z 95 roku bez klimy i od jakiegoś czasu na ciepło jak postoi nawet 20 minut to muszę conajmniej 10 sekund kręcić a potem chmura dymu i zgrzyt ale odpala. Jeśli tylko temp. silnika spadnie na tyle, że zapalają się świece to pali na dotyk.
Może ktoś powiedzieć dokładniej który to przewód odciąć od świec, żeby grzały zawsze ? Bo jeśli nie mam klimy to rozumiem, że wtedy urządzenie z allegro jest mi niepotrzebne. Dla mnie może grzać zawsze, wolę to niż zajeżdżanie rozrusznika.
Edit:
Pompy nie będę regenerował, bo narazie tyle nie mam, pozatym nie wiadomo ile jeszcze pobuja się moja klucha. Parę innych rzeczy też już zaczyna ją boleć a ostatnio już mi po kieszeni pojechała więc jak to mówi mój kolega: pcha się do "żyda", albo na szrot. A szkoda bo mam do niej sentyment. Następnym autem i tak będzie omega z tym, że w gazie i koniecznie z klimą :)

#40 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 28 czerwca 2010 - 21:18

Witam.
Nie znalazłem tematu o 2,5TD więc się podepnę. Też mam 2.5TD z 95 roku bez klimy i od jakiegoś czasu na ciepło jak postoi nawet 20 minut to muszę conajmniej 10 sekund kręcić a potem chmura dymu i zgrzyt ale odpala. Jeśli tylko temp. silnika spadnie na tyle, że zapalają się świece to pali na dotyk.
Może ktoś powiedzieć dokładniej który to przewód odciąć od świec, żeby grzały zawsze ? Bo jeśli nie mam klimy to rozumiem, że wtedy urządzenie z allegro jest mi niepotrzebne. Dla mnie może grzać zawsze, wolę to niż zajeżdżanie rozrusznika.
Edit:
Pompy nie będę regenerował, bo narazie tyle nie mam, pozatym nie wiadomo ile jeszcze pobuja się moja klucha. Parę innych rzeczy też już zaczyna ją boleć a ostatnio już mi po kieszeni pojechała więc jak to mówi mój kolega: pcha się do "żyda", albo na szrot. A szkoda bo mam do niej sentyment. Następnym autem i tak będzie omega z tym, że w gazie i koniecznie z klimą :)


Miedzy piatym a szóstym cylindrem pod kolektorem ssacym jest czujnik wiec odlacz go.