Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

cieply silnik nie odpala


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   INsc

INsc
  • 3 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: Sochaczew

Napisany 18 maja 2009 - 14:40

Witam mam problem z omega 2.2 TDI a mianowicie jak jest zimny silnik.. swiece grzeja i silnik ladnie odpala lecz pozniej swieca sie nie zapala i silnik dymi i trudno odpala. w czym problem pomozcie:)

#2 OFFLINE   tomekomega

tomekomega
  • 33 postów
  • Dołączył: 18-05-2009
  • Skąd: iwonicz

Napisany 18 maja 2009 - 21:05

mam 2.5 td i ten sam problem i też z chęcią bym się dowiedzial ale najpierw świece muszę zmienić auto kupiłem 2.5 roku temu i niezmienione

#3 OFFLINE   smoku

smoku
  • 43 postów
  • Dołączył: 31-03-2008
  • Skąd: Tarnów

Napisany 18 maja 2009 - 21:26

Kolego tomekomega prawdopodobnie masz już pompę wtryskową do regeneracji i stąd ten problem z odpalaniem na ciepłym silniku. Ale niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni ponieważ ja od niedawna mam do czynienia z tym silnikiem

#4 OFFLINE   blu112

blu112
  • 34 postów
  • Dołączył: 02-02-2009
  • Skąd: koło

Napisany 30 maja 2009 - 12:15

panowie to jest wina pompy wtryskowej a mianowicie głowiczki pompy trzeba ją zregenerować tu nic innego nie pomorze i nie kupujcie zadnyh podgrzewaczy z allegro bo to wam nie pomorze trzeba to porostu naprawić

#5 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 maja 2009 - 17:06

panowie to jest wina pompy wtryskowej a mianowicie głowiczki pompy trzeba ją zregenerować tu nic innego nie pomorze i nie kupujcie zadnyh podgrzewaczy z allegro bo to wam nie pomorze trzeba to porostu naprawić


Dokladnie tak jak kolega w tym poscie pisze posluchaj sie i zrob to bo nic innego ci raczej nie pomoze a regeneracja samej glowiczki nie jest taka az droga podrawiam

#6 OFFLINE   Tomekpl

Tomekpl
  • 17 postów
  • Dołączył: 13-02-2009
  • Skąd: Lublin

Napisany 02 czerwca 2009 - 22:24

Niestety droga droga, za wymiane na nowa oryginalna mi zaspiewal 2200 i dawali roczna gwarancje. Natomiast jak kolega zaowazyl mozna ja regenerowac i to kosztuje niewiele mniej bo 1800 rowniez z gwarancja. Zawsze mozna poszukac uzywki z angola z niewielkim przebiegiem chodz nie wiadomo co sie kupi.

#7 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 czerwca 2009 - 00:21

angola z niewielkim przebiegiem chodz nie wiadomo co sie kupi.


Takie rzeczy to tylko w ERZE

#8 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 03 czerwca 2009 - 06:43

Jeśli ja mogę coś powiedzieć/napisać...

Miałem podobny problem... zrobiłem regenerację, i było (chyba) dobrze... Chyba, bo jeśli nie odrazu, to po krótkim czasie, problem wrócił. Dodam iż regenerowałem z innego powodu, nie trzymała ciśnienia.

Na wstępie, 2.2 DTI podobno im siada pompa dość często...
Nie pamiętam, czy to z allegro jest dla 2.2 DTI ... mam 2.5 TD...

Tak czy inaczej... czytałem mnóstwo różnych innych postów (nie tu, bo jeszcze mnie tu nie było) i skusiłem się na wydatek około 140 zł... kupiłem patent na allegro, który grzeje świece zawsze...

W naszych kochanych omciach, jest tak, że jeśli samochód ma temp. 60 stopni (chyba 60... a może 40...) to świece się nie grzeją (fabrycznie), bo nie ma potrzeby. Owszem, potrzeby nie było, jak silniki były nowe. Z czasem, gdy silniki przejechały coś nie coś kilometrów, zaczął robić się problem. I dlatego, sam problem może być w grzaniu świec.

Teraz, jeśli miał bym taki sam problem, najpierw kupił bym paskudztwo za 140 zeta.... zamontował (nie jest trudne, uwierzcie) i tyle. Jeśli okazało by się, że to nie to... 140 w plecy. Ale jeśli to to... 1500 w kieszeni. Może warto podjąć ryzyko ?

Inną kwestią jest to, że pompa niestety, dość często się psuje, po przebiegu powyżej 200tyś... tak więc, prawdopodobieństwo że to właśnie ona daje ciała, jest spore... Ale tak czy inaczej, nawet jak będziecie mieli sprawną pompę, po regeneracji czy wymianie... problem z odpalaniem na ciepło może istnieć... i w tedy katujecie pompę, więc tak czy inaczej, coś trzeba zrobić. Grzać świece...

Wiem, że jeśli był bym w waszej pozycji, najpierw zamontował bym patencik z allegro, a potem, jeśli potrzeba, pompę. No ale, wasza sprawa...

W razie czego, mogę podpowiedzieć jaki dobre, według mnie, czy też jaki ja kupiłem... zawsze sprawdzony...

A - dodam - samochodzik omcia 99r. 2.5 TD

#9 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 03 czerwca 2009 - 06:56

Witam mam ten patent z allegro juz pol roku i na cieplym pali od reki .

#10 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 03 czerwca 2009 - 08:00

Witam mam ten patent z allegro juz pol roku i na cieplym pali od reki .


Jedynym minusem... jest czekanie aż świece się nagrzeją :p
Zawsze lepiej poczekać niż mielić pompę ... :)
Też z pół roku mam, i odpala tak samo jak u Ciebie... 2/3 zakręcenia i ogień !! :D

#11 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 czerwca 2009 - 08:16

Ten cudowny patent z alledrogo to zwykle druciarstwo jest. Swoja droga mozna zdjac czujnik temperatury i efekt bedzie podobny, albo rezystor zamontowac. Ale na co, po co? Regeneracja pompy w dobrym zakladzie to 1.2-1.4zł. To duzo? Zachcialo sie technologii BMW a pozniej oszczedza sie jak sa problemy. Samo uruchamianie auta to nie wszystko. Taka pompa nie ma wystarczajacego cisnienia zeby wtloczyc odpowiednio szybko i odpowiednia ilosc paliwa. A to dla samego silnika nie jest dobrze.

#12 OFFLINE   Diablopol

Diablopol
  • 320 postów
  • Dołączył: 29-05-2009
  • Skąd: Gdańsk Maćkowy

Napisany 03 czerwca 2009 - 09:21

Ten cudowny patent z alledrogo to zwykle druciarstwo jest. Swoja droga mozna zdjac czujnik temperatury i efekt bedzie podobny, albo rezystor zamontowac. Ale na co, po co? Regeneracja pompy w dobrym zakladzie to 1.2-1.4zł. To duzo? Zachcialo sie technologii BMW a pozniej oszczedza sie jak sa problemy. Samo uruchamianie auta to nie wszystko. Taka pompa nie ma wystarczajacego cisnienia zeby wtloczyc odpowiednio szybko i odpowiednia ilosc paliwa. A to dla samego silnika nie jest dobrze.


Wszystko się zgadza...
Ale, jeśli pompa po regeneracji... a efekt jest sam... to co - zmieniać pompę ??
A co jak po zmianie, będzie tak samo... ...
Zamin założyłem patencik, ponad rok się zastanawiałem... ale co tam, spróbowałem, i faktycznie, ręką odjął... świece grzeją zawsze i jak są nagrzane, pyk i chodzi ...
Wiadomo, samochód nie jest nowy, i elementy są nie tyle zużyte, co użyte... dlatego że silnik nie nowy, to nie odpala już tak, jak miało to miejsce miesiąc po produkcji...

Poprawcie, jeśli piszę coś źle ...

#13 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 03 czerwca 2009 - 10:04

Ok, w takim razie trzeba jechac na komputerek,wykonac najpierw niezbedna diagnostyke itp. A co jesli silnik nie ma juz sprezania? Wlasnie dlatego na wstepie trzeba pomierzyc cisnienia, podpiac kompa, wyjac pompe, zobaczyc jakie ma cisnienie. To zbyt duzo nie kosztuje. Fakt faktem, ze jest to nieoplacalne jak sie kupuje auto na pol roku.

My tu gadu gadu o typowych bolaczkach 2.5TD. A kolega ma 2.2. Takze trzeba ustapic pola posiadaczom tych silniczkow:] Ale wedlug mnie zasada dzialania jest podobna i usterki tego typu maja podobne podloze. A za 140zł (bo tyle podobno kosztuje ten fantastyczny wynalazek) juz podepniesz kompa i sprawdzisz cisnienie na poszczegolnych garnkach.

#14 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 03 czerwca 2009 - 12:16

witam! http://www.allegro.p...?item=637567973 , 85zl razem z wysylka do hiszpanii u mnie naprawa pompy rowna sie z wymiana na nowa wiec sam kupilem takie ,gowienko, i mam swiety spokuj z pytaniami ,, a co tak ciezko pali ?? ,, pozdrawiam

#15 OFFLINE   uszatek

uszatek
  • 266 postów
  • Dołączył: 28-12-2008

Napisany 04 czerwca 2009 - 12:19

Panowie, w wyniku zainstalowaniu urządzenia z Alledrogo, bądz wypięcia wtyczki temp. następują dwa fakty:

- świeczki grzeją cały czas

- pompka paliwa w zbiorniku też podaje cały czas po przekręceniu kluczyka.

Jeśli ktoś ma założony "przyśpieszacz", niech sobie zapoda prosty test:

Po przekręceniu kluczyka, kiedy dawno zgaśnie kontrolka świec, poczeka aż pyknie przekaznik pompki, a ona sama wyłączy się. ( ok 20s od momentu przekrecenia kluczyka) Wtedy odpalac. Odpali jak nówka sztuka.
Idąc dalej, na krótko podłączyłem pompkę paliwa, wywaliłem cud przekaznik, przekreciłem zapłon........i też odpaliła bez problemu. W moim przypadku to nie świeczki wspomagają odpalanie tylko wwłsciwa ilośc paliwa podana na ciepło do pompy. Nie bardzo wiem, jak to teraz do kupy pozbierac, aby na ciepło pompka też chodziła, ale bez grzanie świec.

#16 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 czerwca 2009 - 12:24

No dobra, temat jest o 2.2 DTI, w której nie istnieje pompa paliwa w baku. Pompa wtryskowa niestety nie jest wspomagana wstępnie przez pompkę w baku...

#17 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 czerwca 2009 - 13:37

No dobra, temat jest o 2.2 DTI, w której nie istnieje pompa paliwa w baku. Pompa wtryskowa niestety nie jest wspomagana wstępnie przez pompkę w baku...


Czyli na prosty chłopski rozum jak pompa się nagdzeje to się rozszczelnia i nie trzyma ciśnienia. Na zimno jest ok.

Czyli diagnoza jest taka, że pompę do serwisu, wybecalować 1000-1500 zł i będzie ok. Chyba, że się mylę. To mnie poprawcie

#18 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 04 czerwca 2009 - 14:36

Powiem tak: miałem 2.0 DTI (dla autora tematu: to ta sama pompa co w 2.2 DTI) z założonym już zaworkiem zwrotnym, mimo to pojawiły się po pewnym czasie problemy z odpalaniem na ciepło jak i na zimno. W końcu padła pompa, została zregenerowana mechanika i elektronika. Problemy z odpalaniem na zimno skończyły się w 100%, problemy z odpalaniem na ciepło były dalej bez zmian. Wyszło na to, że korpus pompy już się do niczego nie nadawał i rozszczelniał pod wpływem temperatury.

#19 OFFLINE   jareknowak

jareknowak
  • 1 postów
  • Dołączył: 19-05-2010

Napisany 19 maja 2010 - 14:28

Witam. Mam Omege 2.2 dti. I problem o ktorym juz wielu się tu wypowiadało, mianowicie odpalanie na zimno i na ciepło. Na zimno pali idealnie (zapala się kontrolka świec). Jak jest gorący też nie ma problemu. Zagadka pojawia się kiedy samochód postoi kilka godzin ale nie zdązy całkiem ostygnąć. Ten sam problem jest kiedy temperatura otoczenia jest wyższa niz 10, 12 stopni. W obu przypadkach trzeba dość dlugo "kręcić" zanim odpali i pojawia się chmura dymu... Co jest tego przyczyną? Przeczytałem wiele wypowiedzi i teorii bylo równie wiele. Od przewodów przelewowych, przez oringi do przewodów przy wtryskiwaczach, do głowiczki pompy wtryskowej. Z góry dziekuje za podpowiedzi.

#20 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 19 maja 2010 - 15:04

Witam. Mam Omege 2.2 dti. I problem o ktorym juz wielu się tu wypowiadało, mianowicie odpalanie na zimno i na ciepło. Na zimno pali idealnie (zapala się kontrolka świec). Jak jest gorący też nie ma problemu. Zagadka pojawia się kiedy samochód postoi kilka godzin ale nie zdązy całkiem ostygnąć. Ten sam problem jest kiedy temperatura otoczenia jest wyższa niz 10, 12 stopni. W obu przypadkach trzeba dość dlugo "kręcić" zanim odpali i pojawia się chmura dymu... Co jest tego przyczyną? Przeczytałem wiele wypowiedzi i teorii bylo równie wiele. Od przewodów przelewowych, przez oringi do przewodów przy wtryskiwaczach, do głowiczki pompy wtryskowej. Z góry dziekuje za podpowiedzi.


U ciebie to tylko wgranie nowego softu w ASO umożliwiający rozruch ciepłego silnika.
Koszt w Wawie to około 120pln.
Ja mam wgrany i nawet jak jest 20`C to grzeją mi świece i pali idealnie.