Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka sprężarka klimatyzacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   vertras

vertras
  • 21 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: OL

Napisany 14 maja 2009 - 10:14

ja mam omege b z 95 to od omegi c moge wstawic tak i bez różnicy jakiej firmy?

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 maja 2009 - 10:15

ja mam omege b z 95 to od omegi c moge wstawic tak i bez różnicy jakiej firmy?


mozesz - byl by byla od benzyny




 


#23 OFFLINE   vertras

vertras
  • 21 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: OL

Napisany 14 maja 2009 - 10:47

dzięki panowie za pomoc

#24 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2009 - 09:10

albo za malo czynnika albo sprezarka stracila wydajnosc. niestety wizyta u kolesia od klim wskazana - niech podlaczy mierniki i bedzie wiedzial


i pewnie to zostanie - sprawdzałem dziś przekaźnik (załącza) drugi podmieniłem i to samo ... sprężarka sie załącza, kostki podpięte, wypinałem je i wpinałem, tez trybi sprężarka a nadmuch jakby jeszcze cieplejszy :( przewody klimy tez nie ociekają z lodu ;) więc wizyta mnie czeka u fachury :confused:


EDIT:

przypomniało mi sie ... no gafa ze mnie :p ... musze jeszcze jedno sprawdzić bo jakieś parę dni temu siedziałem w kanale i pod spodem auta pod chłodnicą na gumie (po tej stronie auta co sprężarka) widziałem zielony jakby płyn zaś dziś wcisnąłem zawór na przewodzie klimy i teraz dotarło że to był bardzo podobny płyn jak chlapnął mi na paluchy (zielonkawy dość intensywny świeży kolorek ale pierw poleciało powietrze) ubytków w układzie chłodzenia nie ma i kolor zresztą nieco inny w obiegu chłodzenia silnika .....także jak to sprawdzę to prawdopodobnie będę szukał albo chłodnicy klimy lub coś/ czegoś z czego jest wyciek .... beast co posiadasz z tych rzeczy jakby co ;)

#25 OFFLINE   Pawelski

Pawelski
  • 23 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Warszawa/Susiec

Napisany 14 czerwca 2010 - 14:15

Witam padła mi sprężarka klimy "nieszczelność" :( więc poszukuję jakiejś na allegro itp ale nie znalazłem do mojego typu omega b 2.0 8v jest tylko 16v :( czy ona pasuje do mojego silnika czy może ma proszę o odpowiedź. Zawsze sprzedawcy odpowiadają że na 90% pasuje ale 90% to nie 100% nie chcę sie wpędzać w dodatkowe zwrotów i marnowania czasu

#26 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2010 - 19:56

A czy nie lepiej reanimować Twoją skoro działała prawidłowo tylko się rozszczelniła??
Taka impreza kosztuje około 250 zł a przynajmniej wiesz co masz, a używka z alledrogo nie wiadomo ile pochodzi niestety.

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 czerwca 2010 - 19:57

Witam padła mi sprężarka klimy "nieszczelność" :( więc poszukuję jakiejś na allegro itp ale nie znalazłem do mojego typu omega b 2.0 8v jest tylko 16v :( czy ona pasuje do mojego silnika czy może ma proszę o odpowiedź. Zawsze sprzedawcy odpowiadają że na 90% pasuje ale 90% to nie 100% nie chcę sie wpędzać w dodatkowe zwrotów i marnowania czasu


kazda z silnikow benzynowych w omedze. moze byc nawet od V6




 


#28 OFFLINE   Pawelski

Pawelski
  • 23 postów
  • Dołączył: 26-06-2008
  • Skąd: Warszawa/Susiec

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:14

A czy nie lepiej reanimować Twoją skoro działała prawidłowo tylko się rozszczelniła??
Taka impreza kosztuje około 250 zł a przynajmniej wiesz co masz, a używka z alledrogo nie wiadomo ile pochodzi niestety.

Ponoć to sprzęgiełko i koszt jest ponoć duży mam wielki dylemat co zrobić:o

#29 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:36

Ja również szukam sprężarki i regenerowane teraz w sezonie są b. drogie, około 600 pln. Ja jesienią kupowałem za 450 pln. Ta którą kupiłem właśnie padła i zastanawiam się dlaczego, jak wszystkie regenerowane są takie słabe to lipa. Używana odpada bo duże prawdopodobieństwo że złom. Jeden sprzedający odpisał że różne roczniki i że daje 30 dni próby. I co z tego, założenie kosztuje, później trzeba z powrotem jak nie działa a nabicie kosztowało i jeszcze wysyłka do sprzedawcy. Kompletne wariactwo. Nie wiem, pozostaje chyba nowa z Częstochowy za 790 pln albo dopasować od Daewoo.

#30 OFFLINE   tc82

tc82

    3 najkrascie auto 10 zraz

  • 2 509 postów
  • Dołączył: 07-06-2009
  • Skąd: Wrocław/EHS
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 czerwca 2010 - 21:50

Ponoć to sprzęgiełko i koszt jest ponoć duży mam wielki dylemat co zrobić:o


Ale co ma sprzęgiełko do nieszczelności o której pisałeś??

"Jestem lordem, jeżdżę Fordem :)"


#31 OFFLINE   Soter

Soter
  • 15 postów
  • Dołączył: 31-10-2009
  • Skąd: Kraków

Napisany 14 czerwca 2010 - 22:06

Jeśli jest to tylko nieszczelność to jest to koszt nabicia + jakieś 50pln (zestaw naprawczy) jeśli sam sobie ją dasz rady uszczelnić. (Sprawa mniej skomplikowana niż się wydaje)

#32 OFFLINE   Ben ten

Ben ten
  • 397 postów
  • Dołączył: 15-07-2009
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 czerwca 2010 - 07:04

Jeśli jest to tylko nieszczelność to jest to koszt nabicia + jakieś 50pln (zestaw naprawczy) jeśli sam sobie ją dasz rady uszczelnić. (Sprawa mniej skomplikowana niż się wydaje)

jest temat gdzie koledzy pisali ze nie da sie samemu zregenerowac puzniej przy szczelnosci gazem wywala uszczelnienie robilo kilku pare razy i zawsze zle konczylo sie

#33 OFFLINE   benji

benji
  • 135 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 listopada 2010 - 21:35

Explosiv9 rozwiązałeś może swój problem,bo u mnie na zimnym szarpie przy zmianie biegu a jak się tylko rozgrzeje jest idealnie?

#34 OFFLINE   rafis27

rafis27
  • 148 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 09 listopada 2010 - 17:24

witam, mam problem z sprzęgłem lub sama skrzynia ,mianowicie na wyłączonym silniku jest idealnie, jak tylko włączę silnik na zimnym nie mogę włożyć biegu coś mu nie pozwala, wejść łagodnie, jak się przyciśnie mocniej lewarek to wejdzie ale nie chce skrzyni popsuć, po rozgrzaniu wchodzi w miarę dobrze lżej, podczas zmiany biegów w trakcie jazdy sprzęgło szarpie czyli rwie tak jak bym chciał szybko ruszyć ,oczywiście można bardzo wolno zmieniać biegi bez tego szarpania, ale w tedy trzeba bardzo delikatnie poszczać sprzęgło ,sprzęgło się nie ślizga ani nie ciągnie po wciśnięciu ,co to może być? pozdrawiam.w tygodniu będę zmieniał olej może się polepszy .

#35 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 listopada 2010 - 19:21

podczas zmiany biegów w trakcie jazdy sprzęgło szarpie czyli garuje tak jak bym chciał szybko ruszyć .


wez mi to wytlumacz, bo ja siedze i mysle nad tym zdaniem i nie moge pojac co miales na mysli.

ciezkie "wchodzenie" biegow na zimnej skrzyni:
zawsze bedzie roznica miedzy ciepla, a zimna skrzynia,
ciezej bedzie wchodzic jedynka i wsteczny.

nie w kazdym aucie da sie to zauwazyc, ale w omedze mozna bardzo latwo.

u ciebie zaczalbym od sprawdzenia stanu oleju, jego ewentualnej wymiany, lub wymiany synchronizatorow, skoro twierszisz, ze sprzeglo na 100% calkowicie wysprzegla.

nie bardzo jednak rozumiem jak ta zmiana wyglada na cieplej skrzyni,
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#36 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 09 listopada 2010 - 20:21

Explosiv9 rozwiązałeś może swój problem,bo u mnie na zimnym szarpie przy zmianie biegu a jak się tylko rozgrzeje jest idealnie?


Rozwiązałem już dawno.Rozwalone koło dwumasowe ''obtłukło'' tak mi okładziny z tarczy,że miejscami ich wogóle nie było.Wymiana koła,tarczy i docisku załatwiła sprawę

#37 OFFLINE   rafis27

rafis27
  • 148 postów
  • Dołączył: 01-05-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 09 listopada 2010 - 20:36

kolego ,sorki za 'garuje' chodzi mi ze rwie jak bym chciał z piskiem ruszyć, to się dzieje na każdym biegu, jest taki głuchy dziwek, na cieplej skrzyni wszystko wchodzi prawie dobrze, o wiele lepiej niż na zimnej. na zimnej jak wrzucam np 1 to jak bym cala skrzynie przesuwał, tak to wygląda. pozdrawiam

#38 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 16 lutego 2011 - 10:58

Witam,

swego czasu kupiłem od kolegi z forum sprężarkę klimy, bo moja padła. Sugerowałem się zdjęciami i opisami z alledrogo, bo nie miałem pojęcia, jaką mam kupić.
Okazało się, że kupiona sprężarka mocowana jest na 4 śruby(wszystkie znalezione na allegro do 2.5TD są takie), a moja na 3 i teraz mam zagwozdkę - jaką mam kupić sprężarkę, żeby pasowała do mojego silnika?
Wszędzie w opisach aukcji do tego silnika są sprężarki z mocowaniem na 4 śruby - ja też mam silnik 2.5TD a mocowanie inne? Czy w B FL zmieniono typ sprężarki?
Potrzebuję waszej pomocy, bo nie chce kolejnej wtopy...

#39 OFFLINE   cezary13

cezary13
  • 23 postów
  • Dołączył: 14-09-2007
  • Skąd: łazy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 lutego 2011 - 14:45

Miałem to samo,kupiłem na cztery śruby a się okazało,że mam na trzy.Na allegro znalazłem na trzy nową za 550(może regenerowana),chodzi już rok.Może ktoś chcę taką na cztery śruby?

#40 OFFLINE   hohlick

hohlick
  • 304 postów
  • Dołączył: 20-04-2007
  • Skąd: Mrągowo
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 lipca 2011 - 17:00

Używaną ale sprawną czy po regeneracji? Nowe to pomijam bo wiadomo, ze zawsze lepiej, ale nie ma się tyle kasy więc się szuka tańszego rozwiązania :pokoj: .
Ma ktoś doświadczenie z regenerowanymi? Nie są robione na łapu capu byle działało przez krótki okres gwarancyjny, a potem "martw się sam"?