Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka sprężarka klimatyzacji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 marca 2009 - 01:48

Miesiąc temu wymieniłem sprzęgło i nie jestem pewien czy wszystko jest jak trzeba: ma taki objaw, jak chcę ruszyć to na ciepłym silniku auto zachowuje się jakby chciało zerwać przyczepność (sprzęgło łapie bardzo szybko i nie mogę delikatnie ruszyć). Na zimnym silniku nie ma takich objawów i wszystko chodzi idealnie. Im cieplejsza tarcza tym gorzej (w korku tragedia).

W trakcie jazdy wszystko jest w porządku. Problem tylko przy ruszaniu z miejsca.

Założone: nowy docisk (LUK), tarcza (Sachs) i łożysko (LUK).

#2 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2009 - 08:05

u mnie jest tak samo dowiedzialem sie ze przyczyna siedzi w hydraulice bo koles który mi to robil miał problem z odpowietrzeniem dodam ze równiez na zimnym jest si a po 10km jest lipa
może ktos jeszcze potwierdzi moje przypuszczenia bo czasami w korku to nieidzie jechać i trzeba dobrze gazem operowac


tylko dziwne bo u mnie zaczeło sie to po 500km od wymiany a u ciebie

#3 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2009 - 08:16

U obydwu z was leci po prostu koło dwu masowe ot i cała przyczyna
a nie jakaś tam hydraulika ( to nie kran z wodą )

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#4 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2009 - 08:17

Nie koniecznie koło dwumasowe. Szarpanie to też wina wysprzęglika ;) - bynajmniej u mnie to wina była wysprzęglika :) - już nie szarpie



 


#5 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2009 - 08:24

no wlasnie jeb... wysprzeglik koles mial problem z odpowietrzeniem i odpowietrzaliśmy przez prawy zacisk a kolo zamachowe bylo ładne
a tak na marginesie bo niepamietam sporo roboty żeby go wymienic i jakie koszta tego byly by bo pewnie przed zlotem mnie jeszcze czeka wydatek
i jak długo tak mozna jeżdzic

dodam jeszcze ze na starym sprzegle było ok,a na nowym jest lipa to jak zbieg okolicznosci nie sądze

#6 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 marca 2009 - 08:47

no wlasnie jeb... wysprzeglik koles mial problem z odpowietrzeniem i odpowietrzaliśmy przez prawy zacisk a kolo zamachowe bylo ładne
a tak na marginesie bo niepamietam sporo roboty żeby go wymienic i jakie koszta tego byly by bo pewnie przed zlotem mnie jeszcze czeka wydatek
i jak długo tak mozna jeżdzic

dodam jeszcze ze na starym sprzegle było ok,a na nowym jest lipa to jak zbieg okolicznosci nie sądze


Jak można odpowietrzyć sprzęgło przez układ hamulcowy :confused:

no to masz na pewno źle odpowietrzone

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#7 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2009 - 09:00

wymiana wysprzęglika (to tyle samo roboty co przy wymianie sprzęgła, bo trzeba zwalać skrzynie) czyli 300 PLN robocizna. Wysprzęglik używany koszt 100 PLN, wysprzęglik nówka to już bliżej 300



 


#8 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 marca 2009 - 12:55

Jak można odpowietrzyć sprzęgło przez układ hamulcowy :confused:

no to masz na pewno źle odpowietrzone


Marku on odpowietrzał przez zacisk podłaczył przewód pod odpowietrznik i pociągnął go do siłownika koło skrzyni ,mówił mi ze płyn zlecial cały i musi tak zrobić a ja pompowałem hamulec ,siedziałem w aucie i w koncu sprzegło sie pojawiło
jest odpowietrzone dobrze bo pedal bierze dobrze i cały czas jest ok wiem jaki jest objaw zapowietrzenia:D
tylko dziwi mnie to szarpanie:(

#9 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 12 marca 2009 - 13:08

A jaka mże być cena koła dwu masowego używanego(czy się opłaca?)/nowego ?

#10 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 marca 2009 - 15:27

leci po prostu koło dwu masowe


Co oznacza to stwierdzenie? Kiedy się koło dwumasowe wymienia? I co ma do tego temperatura?

U mnie odpowietrzyło się bez problemu, ale jeszcze sprawdzę przy okazji.

Aha, i jeszcze dlaczego przed wymianą było dobrze? Dodam , że wymiana była z powodu pęknięcia słoneczka w docisku.



P.S. Znalazłem fajny artykuł na temat koła dwumasowego (sam powiem szczerze nie wiedziałem jak to działa)
http://www.auto-swia...ie,14995,1.html
nadal nie wiem, dlaczego na zimnym jest dobrze, a na rozgrzanym źle.

i jeszcze filmik

#11 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 marca 2009 - 08:25

A jaka mże być cena koła dwu masowego używanego(czy się opłaca?)/nowego ?

2.0 16v
http://moto.allegro....e_warszawa.html

2.5 td
http://moto.allegro...._zamachowe.html

:o:o:o no to lipa

#12 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 marca 2009 - 20:12

A jak mam odwrotnie niż koledzy ,tzn. szarpie przy ruszaniu jak zimny a jak się trochę zagrzeje to jest ok, to też koło dwumasowe? sprzęgło luk niedawno wymieniane.

#13 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 marca 2009 - 21:54

a masz moze wyciek z siemeringu na wale?? bo moze to byc spowodowane zaolejona tarcza. albo korozja.u mnie sie tak dzieje po tygodniowym postoju pod chmurka. korozja lekko zlapie kolo zamachowe i poczatkowe ruszania sa z szarpaniem. i tak samo mam w dwoch autach.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#14 OFFLINE   explosiv9

explosiv9

    nożownik pomorski

  • 1 643 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: Tczew

Napisany 17 marca 2009 - 22:05

Ani wycieku ani korozji...

#15 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 marca 2009 - 22:37

a korozji to nie zobaczysz bez rozebrania. no chyba ze masz auto w garazu. wtedy nie powinno. moze tarcza na wieloklinie nie chce sie przesuwac, albo docisk krzywo lapie. sam nie mam wiecej pomyslow
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#16 OFFLINE   vertras

vertras
  • 21 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: OL

Napisany 14 maja 2009 - 07:42

jaką sprężarkę wstawić, czy pasuję np od 2,0 8V lub 3,0 albo od omegi c tylko w benzynie bo skończyła mi się sprężarka. Magnes cały czas sklejony a czynnika chłodzącego po nabiciu starcza na dwa tygodnie. Pomocy

#17 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2009 - 07:47

za tego co pamiętam, to nie ma znaczenia jaką wstawiasz, bo wszystkie miały taką samą - ale niech mnie kto potwierdzi



 


#18 OFFLINE   kris_k.i

kris_k.i
  • 300 postów
  • Dołączył: 16-10-2007
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2009 - 07:47

a to i ja sie podepne pod temacik .... mianowicie .... ładowana czynnikiem instalacja w zeszłym roku, raz na jakiś czas przez zime uruchamiałem klimke a teraz jak ciepłe dni to by sie przydała ale niestety - nie chłodzi:( .... wycieków nie widać, spręzarka się załancza i co jest grane?? doładować czynnika czy co??

#19 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2009 - 07:48

A przekaźnik ci trybi (znaczy cyka??) - podmień go sobie z kimś



 


#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 14 maja 2009 - 09:34

jaką sprężarkę wstawić, czy pasuję np od 2,0 8V lub 3,0 albo od omegi c tylko w benzynie bo skończyła mi się sprężarka. Magnes cały czas sklejony a czynnika chłodzącego po nabiciu starcza na dwa tygodnie. Pomocy


w Bfl montowali troche inne sprezarki - cos ze sprzeglem - ciszej sie zalaczaja. ale spokojnie mozesz starsza wsadzic - bedzie dzialac

a to i ja sie podepne pod temacik .... mianowicie .... ładowana czynnikiem instalacja w zeszłym roku, raz na jakiś czas przez zime uruchamiałem klimke a teraz jak ciepłe dni to by sie przydała ale niestety - nie chłodzi .... wycieków nie widać, spręzarka się załancza i co jest grane?? doładować
czynnika czy co??



albo za malo czynnika albo sprezarka stracila wydajnosc. niestety wizyta u kolesia od klim wskazana - niech podlaczy mierniki i bedzie wiedzial