Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 października 2009 - 20:32

więc rozumiem że lecę do Intercarsu i mówię im, że szukam cewka zapłonowej do Omegi 2.6 V6 na rząd cylindrów 1-3-5?


sprawdź w necie http://sklep.interca...typ=15808&wsk=O
mają po 322 zł.

#42 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2009 - 20:38

nowa powinienes znalezc bez laski po 280 (dobra cena na ta cewke to 240)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#43 OFFLINE   ZET

ZET
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 05 października 2009 - 20:42

cewka to 'trójpak', czyli kupujesz osobno na każdy rząd cylindrów.
Zamiast kupować używkę za 200 pln lepiej poszukaj nówek w intercars

aha - świece w tym silniku wymienia się co 180 tys. km lub co 8 lat



Taki przebieg na jednych świecach ? Żartujesz, czy poważnie ?
LPG nie wpływa na żywotność ?

#44 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 października 2009 - 20:46

Taki przebieg na jednych świecach ? Żartujesz, czy poważnie ?
LPG nie wpływa na żywotność ?


tako rzecze instrukcja, więc chyba dają radę te świeczki? zresztą wydaje mi się że nie bez powodu kosztują 3 razy drożej niż standardowe

edit:
errata - świece w Y2,6/3,2SE zgodnie z Etzoldem (str. 344) wymienia się co 120 tys. km lub 8 lat

#45 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 06 października 2009 - 19:02

dzięki wszystkim za pomoc. No zakupiłem BOSHA i auto wreszcie chodzi jak powinno. Mapy sie nie rozjechały, nic nie trzeba było poprawiać ale na całym rzędzie 1-3-5 już mi wywalało. Cewka nie wyglądała źle. Guma od 3. cylindra była pęknięta i możliwe że iskra bokami spiepszała. I mam małą zagadkę... skąd sie wzięła (chyba woda, na pewno nie olej) w slocie 5. cylindra? Nigdy nie czyściłem silnika...

#46 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 października 2009 - 22:09

podczas deszczu woda między ramię wycieraczki a podszybiem przenika przez tą gąbkę i kapie na cewkę przez co dostaje się do świec i padaję te cewki. U mnie jest to samo i nie wiem co wymyśleć żeby coś z tym zrobić. Też już wymieniałem ten rząd cały i ewidentnie było widać ze woda miała doczynienia bo blaszki były pokryte rdzą na 1cylidru.

#47 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 07 października 2009 - 15:20

dokładnie, u mnie też widać lekką korozję. Byłem w szoku jak zobaczyłem tam tą wodę. Wymieniłem teraz ten moduł,i naprawdę nowa uszczeleczka wygląda znakomicie, nie wiem jak to możliwe że mimo wszystko tam jakoś woda przechodzi.

#48 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 06 stycznia 2010 - 18:25

odgrzeję troszkę temat gdyż znowu pojawił mi się błędy 0300,0301,0303 gdzie przepływkę i cewki zmieniałem w sierpniu wszystko nowe Boscha check zaczyna migać auto nierówno pracuje czuć brak mocy ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleni check się nie świeci i silnik pracuje prawidłowo tak więc troszkę zgłupiałem i nie wiem co o tym myśleć.Fakt,że w październiku zmieniałem uszczelki pod pokrywami zaworów gdzie gniazda świec były pełne oleju i pomyślałem może,że to świece(bo po zmianie uszczelek nie wymieniałem ich z uwagi na to iż miały 2m-ce) tylko jednak jak by były one winne działo by się tak ew.przed i po wymianie uszczelek

#49 OFFLINE   szali

szali
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2010

Napisany 24 marca 2010 - 06:46

ja mam omegę 3.2 i też mi wypadają zapłony nie wiem co jest świece nowe cewki też nie mam już pomysłu co tu robić jest to jakiś ciężki przypadek, jak dostaje po garach to jeździ ale jak się w korku stoi to odrazu lipa pomóżcie

#50 OFFLINE   MV6333

MV6333
  • 47 postów
  • Dołączył: 24-05-2009

Napisany 24 marca 2010 - 19:35

ja mam omegę 3.2 i też mi wypadają zapłony nie wiem co jest świece nowe cewki też nie mam już pomysłu co tu robić jest to jakiś ciężki przypadek, jak dostaje po garach to jeździ ale jak się w korku stoi to odrazu lipa pomóżcie


Czyżby wtryskiwacze gazu? Pojeździj trochę na PB, gazu nie włączaj nawet na moment i zobacz jak się auto zachowa.

#51 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 marca 2010 - 22:15

jak miałem za słaby reduktor to przy butowaniu ecu silnika przełączał się jakby w tryb 'wyłącz mnie proszę' - efekt taki, jakby odłączył połowę cylindrów - brak mocy i telepanie oraz miganie lampki check. Wyłączenie i ponowne odpalenie silnika przywracało normalną pracę

#52 OFFLINE   szali

szali
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2010

Napisany 25 marca 2010 - 08:24

Czyżby wtryskiwacze gazu? Pojeździj trochę na PB, gazu nie włączaj nawet na moment i zobacz jak się auto zachowa.


u mnie jest nowa instalacja gazowa ale problem wczoraj zdjagnozowałem główny sterownik się wysypał i puszcza impuls na wtryskiwacze kiedy mu się podoba

#53 OFFLINE   szali

szali
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2010

Napisany 29 marca 2010 - 17:34

jednak panowie dalej mam problem z moim samochodzikiem dalej nic jak wypadały zapłony tak wypadają nie wiem co jest sterownik mi ostatnio elektronik wykluczył i dalej stoję w martwym punkcie jak jest zimny to wporzo ale jak złapie jakieś 80 stopni to zaczyna się znów meksyk z zapłonami nikt nie wie co jest może ktoś mi coś poradzi a może ktoś wie gdzie w Lublinie mogę pojechać żeby na przykład podłożyć kilka elementów w silniku a może ktoś ma omegę 3.2 żeby przerzucić jakieś rzeczy, żeby ograniczyć nie potrzebne wydatki ( Lublin mnie interesuje)

#54 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 29 marca 2010 - 19:00

Przestawiony rozrząd, sondy? na diagnostyce nic nie widać?

#55 OFFLINE   szali

szali
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2010

Napisany 30 marca 2010 - 05:25

na diagnostyce nic nie widać rzadnych błędów poza wypadaniemm zapłonów rozrząd wporządku tak że nie wiem dalej co i jak

#56 OFFLINE   matys0644

matys0644
  • 212 postów
  • Dołączył: 15-01-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 30 marca 2010 - 14:00

a nie masz nikogo z takim samym silnikiem lub 2,6 żeby podmienić cewkę bo to wypadanie jest na jednym cylindrze czy na wszystkich ???

#57 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 marca 2010 - 14:54

Nie chodziło mi o diagnostykę, która polega na sprawdzeniu samych błędów.
Wypadało by w takim razie sprawdzić napięcia na zasilaniu cewek i ecu. Sprawdził bym też czujnik wału i kabelek do samej wtyczki.
A ten problem jest tylko na lpg czy też na benzynie? - bo jakoś nie doczytałem.

#58 OFFLINE   szali

szali
  • 6 postów
  • Dołączył: 24-03-2010

Napisany 30 marca 2010 - 17:59

wypadanie jest na lewej albo na prawej stronie zależy od tygodnia mam samochód u elektryka i też nie może nic wyszukać gaz odłączony całkowicie ale i pb i na lpg było tak samo nie wiem co jest grane nikt nie może opanować tematu ani mechanicy ani elektrycy wszyscy mówią że wszystko jest wporzo normalnie masakra dodam jeszcze że samochód przyjechał ze szwajcarii i nie odpalał zastały zrobine głowice było dużo nagaru i po złożeniu odpalił tylko wypadału zapłony podejrzenie cewki ale dalej nic nie chcę wymienić wszystkich rzeczy żeby nie pchać się w koszty dlatego zależło mi na podkładaniu części z innego samochodu dwa tygodnie samochód stoi i nic chyba go oddam sprzedającemu bo mam już dosyć ale tak mi się podoba jak moja poprzednia omega :(

#59 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 30 marca 2010 - 18:31

Dziwna sprawa. Może zalewa benzyną? katy i sondy dobre?
Może w końcu jakiś mechanik ogarnie temat.

#60 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 31 marca 2010 - 10:15

wypadanie jest na lewej albo na prawej stronie zależy od tygodnia mam samochód u elektryka i też nie może nic wyszukać gaz odłączony całkowicie ale i pb i na lpg było tak samo nie wiem co jest grane nikt nie może opanować tematu ani mechanicy ani elektrycy wszyscy mówią że wszystko jest wporzo normalnie masakra dodam jeszcze że samochód przyjechał ze szwajcarii i nie odpalał zastały zrobine głowice było dużo nagaru i po złożeniu odpalił tylko wypadału zapłony podejrzenie cewki ale dalej nic nie chcę wymienić wszystkich rzeczy żeby nie pchać się w koszty dlatego zależło mi na podkładaniu części z innego samochodu dwa tygodnie samochód stoi i nic chyba go oddam sprzedającemu bo mam już dosyć ale tak mi się podoba jak moja poprzednia omega :(


A jak ze świecami zapłonowymi ??? Wypadanie na wolnych obrotach zapłonu w silnikach 2,6 - 3,2 i cadilacu caterze :) przeważnie winne są świece. Muszą być tu założone "specjalne" świece cztero-elektrodowe inaczej będzie lipa........
tu był podobny przypadek: http://forum.omegakl...?t=35838&page=4