Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 12:56

oryginal to tez BOSCH wiec jesli ten GM ma byc drozszy od boscha to nie ma co przeplacac



Ooo ;)
Wczoraj rozmawiałem z kumplem Ojca....on ma Cytrynkę C5 3.0 V6....i ten sam problem.....na normalnych świecach wypada zapłon...kupił Boscha platynowe jedno elektrodowe...mówi że jest bajka...tyle że ponad 100zł za sztukę...Mówił też że w oryginale były Boscha trzy elektrodowe, lecz w Polsce nie mógł znaleźć, będąc w Niemczech odwiedził Boscha a tam mu powiedziano że takowych firma już nie produkuje....tak więc pozostały jedno elektrodowe ;)

#22 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2009 - 14:00

czteroelektrodowe Gm można dostać w razie czego na www.opel-shop.pl po 23zł za sztukę. Jutro będe wszystko wiedział. Zobaczymy

#23 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 14:05

czteroelektrodowe Gm można dostać w razie czego na www.opel-shop.pl po 23zł za sztukę. Jutro będe wszystko wiedział. Zobaczymy


Moim zdaniem nie ma sensu ładować cztero-elektrodowych....zwykłych...fakt wydać ponad 600zł na świece to nie mało...ale...jak trzeba to trzeba ;)

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 maja 2009 - 14:35

Moim zdaniem nie ma sensu ładować cztero-elektrodowych....zwykłych...fakt wydać ponad 600zł na świece to nie mało...ale...jak trzeba to trzeba ;)



do starszych silnikow faktycznie nei ma sensu ale do 3.2 i 2.6 jest. One musza na takich jezdzic




 


#25 OFFLINE   junior211

junior211
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-03-2009

Napisany 17 maja 2009 - 18:50

mechanior wymienial mi cewkę 2,4,6 i wszystko było suche. nigdzie tam nic nie leciało, cewka cała i jeździ w innej omedze bez problemu, także niepotrzebnie wymieniałem cewkę...

#26 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2009 - 19:13

mechanior wymienial mi cewkę 2,4,6 i wszystko było suche. nigdzie tam nic nie leciało, cewka cała i jeździ w innej omedze bez problemu, także niepotrzebnie wymieniałem cewkę...


a masz jeszcze błędy z wypadaniem zapłonu czy już jest wszystko ok ???



jeżeli w opel shop są po 23zł sztuka x6 to wychodzi 138zł więc nie jest tragicznie, a wole wymienić szybciej niż później moduł cały. Pozdrawiam

#27 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 maja 2009 - 19:52

Panowie jest tak jak pisze Beast - silniki 2,6 i 3,2 musza miec swiece 4 elektorodowa o parametrach zgodnych z takimi symbolem jak napisalem wczesniej (tu nie ma kompromisu) ponadto z moich info wynika ze tylko bosch takie robi.
W starszych eotec nie ma az trakiego problemu bo idzie swieca 2 elektrodowa z parametrsmi pracy takimi ze kilka firm je robi
P.S.Jesli chodzi o zabojady to zastosowanie zlej swiecy w ciagu bardzo krotkiego okresu czasu doprowadza do spalenia cewek a w peugeotach 207 pali ecu.............
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#28 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 maja 2009 - 20:23

a co z NGK o których pisałem? Wg katalogu są właśnie do 3,2/2,6

#29 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 maja 2009 - 10:03

te NGK (BKR5EQUPA) niby tez ida do silnika 2,6 i 3,2 tylko ja ich juz od lduzszego czasu nie widze w sprzedazy dlatego napisalem ze "tylko" Bosch
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#30 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 maja 2009 - 10:06

no to tak panowie. dziś od rana wziąłem się za wymianę świeczek. Moduł 1-3-5 wyszedł elegancko bez zdjemowania przewodów paliwowych ale trugi 2-4-6 już był większy problem. Ale dałem rade. Wszystkie moje świeczki były dwu elektrodowe marki GM. Za chwilkę jade w poszukiwaniu świeczek takich jak pisał kczech. Jak założe zobaczymy czy będzie lepiej i czy będą błędy jeszcze. Pozdrawiam



No i tak panowie wszystko zrobione na cacy. Włożyłem nowe świece GM FGR8 KQE0 (4elektrodowa) zakupione w serwisie za 30zł bo nigdzie indziej nie mieli. W sklepie na zamówienie po 28zł więc nie było sensu czekać. Najgorsza męczarnia była z założeniem modułu 2-4-6, ale nie jest to niewykonywalne. Poprzednie świece były GM 2elektrodowe i po wymianie jest zdecydowanie lepiej. Na razie zrobiłem kilkanaście kilometrów i na pewno jest lepiej. Zobaczymy później. Po złożeniu wszystkiego mocno się przestraszyłem bo silnikiem strasznie telepało i nie palił na wszystkie gary ale po kilku minutach było już ok. Chyba musiał się przyzwyczaić. Nie bać się tylko wymieniać.

W serwisie pan mi powiedział, że mogłem odrazu wymienić uszczelkę od modułu, bo powinno się. Więc jak ktoś będzie wymieniał to niech pamięta i zamówi sobie szybciejm żeby do świec syf się nie dostawał. W razie pytań pisać. Pozdrawiam.

#31 OFFLINE   junior211

junior211
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-03-2009

Napisany 20 maja 2009 - 23:08

a masz jeszcze błędy z wypadaniem zapłonu czy już jest wszystko ok ???

cały czas jest wypadanie zapłonu. Jutro wolne, ładna pogoda ma być, więc sprawdzę świeczki (czy mają 4 elektrody). Z tego co widziałem przy module 1-3-5 chyba nie obejdzie się bez zdejmowania przewodów paliwowych...:/

#32 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 maja 2009 - 15:13

cały czas jest wypadanie zapłonu. Jutro wolne, ładna pogoda ma być, więc sprawdzę świeczki (czy mają 4 elektrody). Z tego co widziałem przy module 1-3-5 chyba nie obejdzie się bez zdejmowania przewodów paliwowych...:/


nie trzeba zdejmowac przewodow - zejdzie bez problemu. gorzej z 2 strona - wiazka




 


#33 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 21 maja 2009 - 16:00

przewodów paliwowych nie trzeba zdejmować, ale z drugiej strony jest trochę roboty. Daj znać jak rozbierzesz

#34 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 29 czerwca 2009 - 20:37

ja właśnie będę miał jutro NGK BKR5EQUPA i też wymienię bo odkąd kupiłem auto, nie wymieniałem jeszcze ani razu a cholera wie jak długo jeździ na tych teraz. Wywaliło mi błąd wypadania zapłonu 3. cylindra wiec po wymianie jadę do gaziarza na regulację i mam nadzieję że wszystko będzie ok...

Problem w tym że sie trochę boję tej wymiany. W 2.0 16V to jest 5 minut roboty a tutaj.... nawet nie wiem jak zacząć a opisu żadnego nie ma.

NGK Platinum, takie coś właśnie kupiłem:

Dodany obrazek
Dodany obrazek

#35 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 01 lipca 2009 - 13:38

przewodów paliwowych nie trzeba zdejmować, ale z drugiej strony jest trochę roboty.


Ale w czym problem z przewodami paliwowymi? Odkręcenie 2 węży? Trwa to minutę a ułatwia robotę jak cholera.
Druga strona to jest dopiero rzeźba w g...

Sam własnoręcznie zmieniałem świece w poniedziałek na oryginały 4-elektrodowe. Jak się okazało - stare świece były już w kiepskim stanie i miały... po 2 elektrody :o
Po wymianie miałem wrażenie, jakby auto skrzydeł dostało :)
Wymarzony potworek już jest...

#36 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 05 października 2009 - 19:57

Panowie prosze o w miarę szybką pomoc. Otóż miałem sporadyczne wypadanie zapłonu. Jutro jade do gazownika na regulację, ale podejrzewam że nic to nie da ponieważ jak mi wypada to pokazuje 5. cylinder, czyli wciąż ten sam. Dobrze z tym że łatwo będzie to wymienić, tyle że nie wiem dokładnie jaka to ma być ta cewka a w sklepie jak sie spytam do Omki 2.6 V6 to podejrzewam że będą grzebać w katalogu i myśleć która to bedzie pasować. Co muszę im powiedzieć? Nie ma kabli zapłonowych a więc to jest na pojedynczych cewkach czy na jednej szynie? Mam kupić takie coś? http://www.allegro.p...6_v6_2001r.html lub http://www.allegro.p...onowa_wawa.html
BOSH to oryginał?

15. października mam dalszy wyjazd i muszę się z tym wyrobić, dlatego zalezy mi na czasie.

#37 OFFLINE   ZET

ZET
  • 77 postów
  • Dołączył: 20-12-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 05 października 2009 - 20:08

Kilka razy sam wymieniałem świece. Z jenej strony idzie gładziutko, natomiast z tej od strony korka od oleju jest trochę zabawy ( wiązka kabli w plastikowej osłonie ), niewygodnie jak diabli. Jedną rzecz, którą mogę podpowiedzieć,a może o niej wiesz to wykręć sobie króciec od wlewu oleju. Świece z fotki miałem i polecam ale nie wiem czy jest sens w nie inwestować, bo później kupiłem NGKi dużo tańsze i żadnej różnicy nie czuję. Może dlatego, że wymieniam "książkowo". Jak bym na nich dłużej latał to może platinumy rzeczywiście mają większą rację bytu.

#38 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 października 2009 - 20:28

cewka to 'trójpak', czyli kupujesz osobno na każdy rząd cylindrów.
Zamiast kupować używkę za 200 pln lepiej poszukaj nówek w intercars

aha - świece w tym silniku wymienia się co 180 tys. km lub co 8 lat

#39 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 października 2009 - 20:30

bosch to oryginal
nr cewki dla cylindrów 1,3,5
bosch : 0221503026, (BIC 026), opel 90584336 (jak po tych numerach w sklepie nie dojda to zmien sklep)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#40 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 05 października 2009 - 20:31

więc rozumiem że lecę do Intercarsu i mówię im, że szukam cewka zapłonowej do Omegi 2.6 V6 na rząd cylindrów 1-3-5?



edit
dzięki Krzysztof