Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

3.2 V6 wypadanie zapłonu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
342 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   junior211

junior211
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-03-2009

Napisany 09 maja 2009 - 20:08

Witam! ja mam też problem z wypadaniem zapłonu. mam omkę 3,2l i miałem wypadanie zapłonu na 2 i 4 cylindrze. wymieniłem cewkę po tej stronie, skasowane zostały błędy ale po kilku dniach ponownie pojawiło się wypadanie zapłonu na tych cylindrach. następnie po jakimś czasie check zgasł i ponownie się zapalił, tym razem wypadanie zapłonu pojawiło się na 3 cylindrze!!! na 2 i 4 już nie ma. na wolnych obrotach ją trochę telepie, ale delikatnie. świece są nowe. również sondy lambda były wymienione.może ktoś ma jakąś radę....pozdrawiam

#2 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2009 - 22:55

świece są nowe


nowe nie jest równe dobremu

jakiej marki?

#3 OFFLINE   junior211

junior211
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-03-2009

Napisany 09 maja 2009 - 23:02

hmmm...dobre pytanie. nie wiem jakiej marki, bo kupował mi je kolega w serwisie Opla i z tego co wiem powiedział tam że chce takie które będą odpowiednie do tego silnika.

#4 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 11:28

przypuszczam że w serwisie dobrali odbowiednie świece...

więc możesz jeszcze przełożyć tę z cylindra 3 na np. 1 i sprawdzić czy wypadanie zapłonu będzie się powtarzać na 3 czy przejdzie na 1...

#5 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 19:42

też obstawiałbym świece.
warto sprawdzić wielkość szczeliny pomiędzy elektrodami. i.... kompresję na cylindrach.

Szkoda że nie ma do naszych silników świec irydowych.

#6 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 19:52

przypominam ze w 3,2 szly inne swiece niz we wszystkich ecotec
nr: FGR 8 KQE (0) 4 eleltkrody
Juz raz mialem przypadek 3,2 w ktorym byly bledy wypadania zaplonow i okazalo sie ze ktos zalozyl 2-elektrodowe (oryginaly GM), poz mianie na te co powinny byc problem ustapil
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 maja 2009 - 20:20

przypominam ze w 3,2 szly inne swiece niz we wszystkich ecotec
nr: FGR 8 KQE (0) 4 eleltkrody
Juz raz mialem przypadek 3,2 w ktorym byly bledy wypadania zaplonow i okazalo sie ze ktos zalozyl 2-elektrodowe (oryginaly GM), poz mianie na te co powinny byc problem ustapil


zdaje się że w nowych 1,8 i podobnych czterocylindrowcach idą takie same świece. Wymiana wg instrukcji co 180 tys. km lub 8 lat.
Ja założyłem NGK BKR5EQUPA.

#8 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 09:29

Rozumiem że do tych naszych wynalazków z 3.2 i 2.6 mamy takie same świece - przynajmniej do tej pory byłem o tym przekonany.

#9 OFFLINE   junior211

junior211
  • 9 postów
  • Dołączył: 12-03-2009

Napisany 11 maja 2009 - 21:04

wiec muszę sprawdzić świece czy są 4 elektrodowe.

#10 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2009 - 10:11

ja też mam ten błąd wypadanie zapłonu na cylindrach 2,4,6. Jak narazie nic nie robiłem z tym, ale zastanawiam się od czego to może być. Jak wykasuje błędy przez jakiś czas jest ok, ale po pewnym czasie i tak check się zapali. Kolego Ermi wymieniałeś u siebie świece już??? jakie kupiłeś i gdzie??? Pozdrawiam

#11 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2009 - 10:45

rumak; jak masz na 2,4,6 to sprawdź czy świece nie pływią w oleju...

może uszczelka przepuszczać.

#12 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 maja 2009 - 17:06

na początku następnego tygodnia wezmę się za to bo troszkę rozbierania jest bo tam tych kabli jest troszkę + instalacja gazowa. ale dzięki za podpowiedź. pozdro

#13 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 maja 2009 - 22:31

Nie rumaku nie wymieniałem - boję się że jak ruszę cewki to dopiero zacznie mi lecieć olej spod pokryw i to ciurkiem. A może się mylę??? jak to jest.
cewki dokręca się takimi samymi momenami jak pokrywy???
a na razie jeżdzę i wolę niewiedzieć co tam jest choć czuję że MUSZĘ.....

#14 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 maja 2009 - 22:39

cewki i pokrywy to dwie różne rzeczy. Jeśli wytargasz cewki to raczej nie ma możliwości żeby pokrywy straciły szczelność.

Same moduły po wyciągnięciu obejrzyj sobie dokładnie. U mnie na jednej głowicy przy niektórych fajkach widać pęknięcia obudowy. Może moduł się kończy?

#15 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 maja 2009 - 23:00

No cewka z pokrywami nie ma nic wspólnego. W poniedziałek będę z tym walczył bo z jednej strony trzeba przewody paliwowe wyrzucić żeby dostać się do modułu. Świece są czteroelektrodowe tylko nie wiem jakiej marki brać. Dajcie jakieś propozycje. 40tys mają przejechane moje świeczki w tym 18tys. na gazie i myślę, że starczy już im ;] ciekawe czy pomoże coś z tym wypadaniem zapłonu.

#16 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2009 - 09:57

rumak nie wiem czy znajdziesz inne swiece do tego silnika niz BOSCH (takie tez szly na pierwszy montaz)
p.s. jakies tam katalogi pokazuja pzejscie na 1 elektrode ale wiem ze to nie bedzie jezdzilo (np na NGK VL28
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#17 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 maja 2009 - 14:35

mam kolegę w sklepie z częściami do aut i mi szuka już. Jak nie dostane GM to będę musiał Boscha kupić, a myślę że one dadzą rade. Innych nie chce ;]

#18 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2009 - 20:10

Możemy rumaku cewy przerzucić z mojego. zobaczymy - przy okazji znając życie - wypompuję olej z gniazd ;)

#19 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 maja 2009 - 20:43

oryginal to tez BOSCH wiec jesli ten GM ma byc drozszy od boscha to nie ma co przeplacac
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#20 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 maja 2009 - 12:34

dzięki kczech za informacje. a kolego ermi żeby przełożyć cewki trochę roboty jest. Zobaczymy jak będzie po wymianie świec. Obejrzę dokładnie cewki od środka jak zobaczę lekkie pęknięcia to chyba lekko silikonem walne. Sam nie wiem. Dam relacje co i jak. Jutro od rana biorę się za wymianę, a we wtorek stawiam na warsztat, bo okazało się że przyczyną nie działającej klimatyzacji jest dziura w chłodnicy od klimy. Żeby ją wyjąc też troszkę rozbiórki jest i od razu kompletny rozrząd wymieniam. Jutro będę miał wszystkie części lekko ponad 700zł wychodzi z pompą wody i wszystko renomowanych firm. Pozdrawiam