Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy regenerować turbine?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
139 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 13:12

nawet do 200obr/min

Taki screen z serwisówki:

#22 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 maja 2009 - 13:47

Z tego co wiem, to tylko w 2.0 i 2.2 takie coś występuje... Ja miałem czyściutki dolot, chociaż w plastiku mam olej.

Ja slyszalem, ze to ogolnie problem silnikow z EGRem :)

#23 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 13:58

Ja slyszalem, ze to ogolnie problem silnikow z EGRem

Miałem EGR, ale ostatnio zaślepiłem, ale z tego co widzę, to nikt kolektora nie czyścił, a jest czyściutki. To samo miał Stachu4ever, czyściutki kolektor.

#24 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 16:43

Właśnie wróciłem z małej trasy 250km. I widzę, że gdy studziła się turbina powstawało takie coś jakby się zakrztuszał czymś przy niskich obrotach 700obr/min. Co jakiś czas jakby cylider kulał takie mocniejsze jakby tupniecie, ale ciśnienie jest ok, stopien sprezania rowniez ok -czyms sie krztusi, ale czym ?

#25 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2009 - 16:50

Hehe, to stuknięcie to dzwięk zaworu EGR:P

#26 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 17:01

Czyli co z nim zrobić? widzę jak zwiększe obroty to takie coś ustaje

#27 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 maja 2009 - 17:10

Spróbuj go rozebrać i wyczyścić, może pomoże ;-)

#28 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 17:34

To jest to co pokazywał DamianB na fotce to oblepione sadzą ? Czy może to co jest pomiedzy kolektorem ssacym a wydechowym ?

#29 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 maja 2009 - 17:46

To jest to co pokazywał DamianB na fotce to oblepione sadzą ? Czy może to co jest pomiedzy kolektorem ssacym a wydechowym ?


To co ja pokazałem, to jest akurat z 2.2 DTI, a nie 2.5 TD i jest to dolna część kolektora ssącego. W sumie niepotrzebnie to w tym wątku zamieściłem, robiąc małe zamieszanie :p

Za zwyczaj niedostępne dla ludzkiego oka wnętrze kolektora, w tym silniku rozbieralne, ukazuje geniusz konstruktorów systemów "EGR". Sadza z gorących spalin w połączeniu z mgłą olejową wydostającą się z przewodu przewietrzania silnika, daje "wspaniały " konglomerat. Wszystkie ścianki kolektora, przepustnice powietrza, grzybki zaworowe, oblepione twardą, spieczoną paciugą. Trzeba przyznać, że "chłopcy" czytaj konstruktorzy dali upust twórczej fantazji.



#30 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 17:49

Ten EGR jest odrazu przed kolektorem ssacym co na nim jest ta guma z opaska?

#31 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2009 - 18:05

Zawór recylkulacji spali EGR jest tuż przed kolektorem ssącym pomiędzy częścią układu dolotowego z napisem "turbodiesel" z nasuniętym nań przewodem gumowym a kolektorem ssącym.

#32 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 18:11

Wyjałem ten EGR widze jest tyle tego syfu jak na patalce 40letniej;p az musialem skuwac czesc patrzac jak wyglada nowy egr bo widze temperatura az dorobila wlasne elementy;p a dolot ze strony spalin caly zawalony. Na jakiej zasadzie dziala to egr? mozna jakos przesunac ten srodkowy zeby zasymulowac otworzenie sie tego dojscia od spalin?

#33 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 maja 2009 - 20:25

Co chcesz wyjąć EGR??

Jeśli tak to przykręcony jest on między olektorem a plastykiem z napisem "TURBO DIESEL" Więc trzeba odkręcić plastykową osłonę na silnik, zdjąć ten "TURDO DIESEL" i zawór przykręcony jest do kolektora na cztery śrubki na 10 kluczyk i od spodu jest przykręcona metalowa rura, ale coś pisałeś, że jest ucięta i zaślepiona. Dobrze popatrzysz i sam dojdziesz co do czego. Roboty jest na 15 min i dwa piwa ;-)

#34 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 20:28

u mnie metalowa rura jest od lewej strony widze dochodzi od spalin i nie jest ucieta;) dochodzi do egr i jest na takie mocowanie zrobiona. Jakby ktoś mogl spojrzec na edycje postu ponizej odnosnie symulacji dzialania tego egr;) to bylbym wdzieczny. Dokladnie tam gdzie dochodzi ta metalowa rura to powinno sie to tam otwierac jakos? widze tam taki maly wklad jakby. Jak go ruszyc aby zasymulowac dzialnie?

Można to urzadzenie psiknać WD-40 ?

#35 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 20:35

A jak ta rurka jest zaslepiona to ten egr jest wogule podszebny??

#36 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 20:37

Rurka jest niezaslepiona - wlozylem nawet palca i jest otwor zadnej przeszkody. EGR można psiknać WD-40 ?

#37 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 20:47

EGR można psiknać WD-40 ?

Nie, ten materiał parcieje, jedynie benzyną ekstrakcyjną.

#38 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 20:58

Mozesz mi odpowiedziec czy jak mam zaslepiony egr to czy ten gumowy wezyk musi byc podlaczony??

#39 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 21:10

a można ruszyć jakos ten bolec w srodku aby sprawdzić czy działa wogole ten EGR?

Panowie Mały problem nie wiem czy tak powinno być: czuje podmuch powietrza w gore i to dosc spory po lewo od tego plastiku z napisem Turbo. Co to może być? Wcześniej tego chyba nie było
Czy to może ta rurka alu od EGR co idzie mi pekla przy wyjmowaniu EGR?


Problem rurki naprawiony ;) już wszystko gra :D Widze nie szarpie na niskich obrotach pracuje rowniej zdecydowanie ale jeszcze nie idealnie - mysle jakoś ruszyć ten bolec co jest w środku może go przesmarowac czymś? Tawot ? Da się w ogole go ruszyć aby za symulować pracę?

PS pojechałem na autobana zeby sprawdzić zrywnosc i przyspieszenie. Wydaje się jakby turbo zbierało się lepiej. I nie wiem czy mi licznik kłamie czy nie, ale 210 km/h było bez wysiłku (co jest zdecydowanie dużą różnicą), nie chciałem dalej ciagnac aby nie bylo kosy z miskami :p Normalnie chyba TDS nie ma takich osiągów z tego co widziałem w instrukcji. Sądzicie, że poprzedni właściciel w Niemczech zrobił sobie mały tuning? Jak będę na kompie to napiszę tu trochę więcej na ten temat: jakie wyniki ;)

#40 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 maja 2009 - 13:21

PS pojechałem na autobana zeby sprawdzić zrywnosc i przyspieszenie. Wydaje się jakby turbo zbierało się lepiej. I nie wiem czy mi licznik kłamie czy nie, ale 210 km/h było bez wysiłku (co jest zdecydowanie dużą różnicą), nie chciałem dalej ciagnac aby nie bylo kosy z miskami :p Normalnie chyba TDS nie ma takich osiągów z tego co widziałem w instrukcji. Sądzicie, że poprzedni właściciel w Niemczech zrobił sobie mały tuning? Jak będę na kompie to napiszę tu trochę więcej na ten temat: jakie wyniki

Przy 200 jest realnie 184 km/h, przy 225 jest 199, więc spoko, idzie jak w instrukcji, żadnego tjuninku nie masz.