Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Czy regenerować turbine?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
139 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 09 maja 2009 - 14:11

Witam serdecznie,

zauważyłem w mojej omie trochę oleju pod kolektorem dolotowym (pod tą gumą dokładnie). Trochę czytałem na ten temat, ale chciałbym zaciągnąć opinii fachowca czy zacząć zbierać kasę na regenerację turbiny czy może jakaś tam uszczelka nie trzymać i dlatego tam jest olej? Może wogóle nie powinno go tam być czy powinien być? Proszę o poradę jestem kompletnie zielony w tej dziedzinie i to nie moja branża a zacząłem się tym bardziej interesować po paru oszustwach mechaników, którzy zauważyli, że jestem nie w temacie i.... no comment :[

Pozdrawiam

#2 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 09 maja 2009 - 19:09

Moze ci cieknie z weza bo jest poluzowana opaska.Ten typ tak ma ze w dolocie jest olej.Jesli nic sie nie dzieje to jezdzic az padnie calkiem.

#3 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 maja 2009 - 19:42

Po pierwsze jedz na kompa i tam zmierzą Ci wydajność Twojej turbiny. Skoro zauwarzyłeś wyciek oleju to jeszcze nic nie znaczy, jeśli są go śladowe ilośći. Jeśli jest go dużo i zaczeła gwizdać (w tym aucie powinna chodzić cicho) to początek końca.

Turbinę się regeneruje koszt to 1000-1500 zł i będzie latać aż miło

Tylko nie kupój drógiej używanej na Allegro za 500 zł, bo będziesz miał dwa złomy

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 maja 2009 - 19:49

Bzyku, jaka powinna być wydajność turbo podczas jazdy? Jak kręciłem pod prawie czerwone pole, to 2.17 Bara mi nabiła. Dobrze, czy źle?

#5 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 09 maja 2009 - 20:16

vis1966 właśnie pod tym wężem jest trochę tego oleju. Opaski trochę podkręciłem, ale widze nadal się pojawia olej. Może wymienić ten gruby wąż co idzie od napisu turbo do kolektora? Dobrze, że mówisz że trochę oleju może tam być więc jestem trochę bardziej spokojny. Był zalany pełny stan oleju przejechałem już jakieś 2,5tys km i nie widzę aby ubyło, ale wydaję mi się, że moc trochę spadła. Bądź może filtr paliwa? Miałem akcję, że w ropie mieli benzyne na stacji i oma zgasła. Oczyszczona została z tego i ok było odpaliła od kopa. Pompa wtryskowa jest zregenerowana w boschu, więc tutaj nie szukajmy usterek.

Bzyku - możesz podać jaka powinna być wydajność turbiny?


PS ma może ktoś jakiegoś linka jak bezboleśnie wyjąć reflektory(soczewki) przód? Niechciałbym nic uszkodzić a chciałbym je zreanimować, bo świecą fatalnie.

#6 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 maja 2009 - 20:20

Nie pamiętam, ale pisałem już o tym, bo miałem też TDS-a i robiłem turbinę.

Poszukaj w tym dziale. Napewno tu jest napisane wszystko czego potrzebujesz wiedzieć

#7 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 09 maja 2009 - 20:38

od ilu obr/min powinna ciągnąć ta turbina? szczerze mówiąc widzę efekt 'turbo' dopiero od 2100 obr/min, czy w tym modelu jest aż tak duża ta turbo dziura? czy może coś sie pochrzaniło?

#8 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 09 maja 2009 - 20:48

od ilu obr/min powinna ciągnąć ta turbina? szczerze mówiąc widzę efekt 'turbo' dopiero od 2100 obr/min, czy w tym modelu jest aż tak duża ta turbo dziura? czy może coś sie pochrzaniło?


u mnie ciagnie tak od 1700obr.
a co do cisnienia doładowania to jak byłem na kompie to fachman powiedział mi ze powinno byc ok 0,9 bara

#9 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 09 maja 2009 - 21:19

U mnie turbo lapie tez okolo 2tys.

#10 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 maja 2009 - 21:29

Turbina załącza się od 1800 obr/min i wraz ze zwiększaniem się obrotów kręci się coraz szybciej, niejestem pewien ale potrafi się rozbujać do ok 20.000 obr/min. Dlatego jest bardzo ważne, żeby po ostrej jeździe niegasić auta odrazu. Należy poczekać ok 5 min, żeby turbina zeszła z obrotów i ostygła. W przeciwnym razie grozi to jej zatarciem, a co za tym idzie zacznie brać olej, nie bedzie wydajna i trzeba będzie regenerować ją lub za 4000-5000 zł kupić nową

#11 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 09 maja 2009 - 22:10

Otoz to, jedz na kompa i sprawdz wydajnosc. U mnie wyszlo okolo 1.7 bara i podobno to nie jest zle, a raczej jak na ten przebieg bardzo przyzwoity wynik. A zaczyna ciagnac juz gdzies w granicach 1900-2100 obr/min. Olejem w dolocie sie nie martw. Pilnuj tylko aby byly podokrecane wszystkie opaski. Diesle na ogol maja olej w dolocie. Popatrz jeszcze jak tam z nagarem na EGR bo moga pojawic sie kolejne problemy.

#12 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 09 maja 2009 - 22:53

Omą zazwyczaj robie dłuższe trasy i nigdy jej nie gasze odrazu po przyjezdzie. Co opasek i węża to kupie nowy. Opaski są dokręcone na maksa a i tak coś się wydostaje przy kolektorze ssącym pod tą gumą.

SOrry ale jestem zielony, moglbys wytlumaczyc co masz na mysli piszac: 'nagarem na EGR' ? Szczególnie słowo 'nagarem' ;)

#13 OFFLINE   czeladnik

czeladnik

    Drewniane samochody?

  • 1 826 postów
  • Dołączył: 31-12-2008
  • Skąd: Zielonka
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 09 maja 2009 - 23:00

SOrry ale jestem zielony, moglbys wytlumaczyc co masz na mysli piszac: 'nagarem na EGR' ? Szczególnie słowo 'nagarem' ;)


Jak widziałeś starą przypaloną patelnię, to tak może być oblepiony zawór recylkulacji spalin - EGR.

#14 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2009 - 09:55

Dokladnie, albo mozna to porownac rowniez do kamienia na dnie czajnika do gotowania wody. Zawor EGR byl to wynalazek wprowadzony do aut w tamtych latach w ramach spelnienia owczesnych norm zwiazanych z ekologia. Niestety zacinanie sie tego zaworu w polaczeniu z nieszczelnoscia w dolocie moza prowadzic do dlawienia sie auta swoimi spalinami. Dlatego przy wycieku oleju proponowalismy Tobie sprawdzenie opasek.

#15 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 10 maja 2009 - 10:09

To ja jeszcze dorzucę fotkę obrazującą to "oblepienie" na elementach dolotu:
Dodany obrazek

#16 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 10:51

do ok 20.000 obr/min

Do ok. 100 000 obr/min ;)

To ja jeszcze dorzucę fotkę obrazującą to "oblepienie" na elementach dolotu:

Z tego co wiem, to tylko w 2.0 i 2.2 takie coś występuje... Ja miałem czyściutki dolot, chociaż w plastiku mam olej.

fachman powiedział mi ze powinno byc ok 0,9 bara

To ja mam więcej na luzie :D Na luzie chyba 1.17 mi dmucha. Przy ostrzejszej jeździe 2.17 udało się uzyskać, więc zmieniaj fachmana :)

#17 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 10 maja 2009 - 10:57

Ten element dolotu można samemu odkręcić czy lepiej wybrać się do specjalisty?
Da się go samemu oczyścić? Jeśli tak to czym?

Jutro zakupie nowe gumy i je podmienie + opaski bo widzę jedną już wyglada na zaużytą (zmęczenie materiału).

Czytałem też trochę bzyku pisał kiedyś o rurce przy dolocie która jest polaczona z kolektorem wylotowym(dot. turbo). Na kompie pokaże mi czy to działa prawidłowo?


Zastanawia mnie jeszcze jedna tajemnicza rurka(gumowy kabel lub przewód który zaczał zwisać tak że go widać jak się dochodzi do auta -jest przy sygnale dźwiękowym). Patrzyłem od spodu gdzieś niby wchodzi pod refelktorem, ale nie mogę tego zlokalizować co to może być?

#18 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2009 - 11:02

Ten element dolotu można samemu odkręcić czy lepiej wybrać się do specjalisty?

Samemu, tóż to głupi plastyk...
Odkręcasz, wpsikujesz tam jakąś pianę aktywną i po chwili wypłukujesz, dajesz na słoneczko, niech sobie chociaż trochę odparuje i zakładasz.

#19 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 maja 2009 - 11:32

Napisał bzyku_2002
do ok 20.000 obr/min

Do ok. 100 000 obr/min


No tak miałem napisać 200 nie 20 ale i tak bym się jeb...nął jeszcze bardziej ;-)

#20 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 10 maja 2009 - 13:01

Do ok. 100 000 obr/min ;)

nawet do 200obr/min

Zastanawia mnie jeszcze jedna tajemnicza rurka(gumowy kabel lub przewód który zaczał zwisać tak że go widać jak się dochodzi do auta -jest przy sygnale dźwiękowym). Patrzyłem od spodu gdzieś niby wchodzi pod refelktorem, ale nie mogę tego zlokalizować co to może być?

Tym przewodem plynie sobie plyn do spryskiwaczy na masce, i biegnie koło zawiasu tejże maski. Podciagnij sobie go i jakos uczep zeby sie nie zsuwał:p