Czy regenerować turbine?
#1 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 14:11
zauważyłem w mojej omie trochę oleju pod kolektorem dolotowym (pod tą gumą dokładnie). Trochę czytałem na ten temat, ale chciałbym zaciągnąć opinii fachowca czy zacząć zbierać kasę na regenerację turbiny czy może jakaś tam uszczelka nie trzymać i dlatego tam jest olej? Może wogóle nie powinno go tam być czy powinien być? Proszę o poradę jestem kompletnie zielony w tej dziedzinie i to nie moja branża a zacząłem się tym bardziej interesować po paru oszustwach mechaników, którzy zauważyli, że jestem nie w temacie i.... no comment :[
Pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 19:09
#3 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 19:42
Turbinę się regeneruje koszt to 1000-1500 zł i będzie latać aż miło
Tylko nie kupój drógiej używanej na Allegro za 500 zł, bo będziesz miał dwa złomy
#4 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 19:49
#5 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 20:16
Bzyku - możesz podać jaka powinna być wydajność turbiny?
PS ma może ktoś jakiegoś linka jak bezboleśnie wyjąć reflektory(soczewki) przód? Niechciałbym nic uszkodzić a chciałbym je zreanimować, bo świecą fatalnie.
#6 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 20:20
Poszukaj w tym dziale. Napewno tu jest napisane wszystko czego potrzebujesz wiedzieć
#7 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 20:38
#8 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 20:48
od ilu obr/min powinna ciągnąć ta turbina? szczerze mówiąc widzę efekt 'turbo' dopiero od 2100 obr/min, czy w tym modelu jest aż tak duża ta turbo dziura? czy może coś sie pochrzaniło?
u mnie ciagnie tak od 1700obr.
a co do cisnienia doładowania to jak byłem na kompie to fachman powiedział mi ze powinno byc ok 0,9 bara
#9 OFFLINE
#10 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 21:29
#11 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 22:10
#12 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 22:53
SOrry ale jestem zielony, moglbys wytlumaczyc co masz na mysli piszac: 'nagarem na EGR' ? Szczególnie słowo 'nagarem'
#13 OFFLINE
Napisany 09 maja 2009 - 23:00
SOrry ale jestem zielony, moglbys wytlumaczyc co masz na mysli piszac: 'nagarem na EGR' ? Szczególnie słowo 'nagarem'
Jak widziałeś starą przypaloną patelnię, to tak może być oblepiony zawór recylkulacji spalin - EGR.
#14 OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 09:55
#15 OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 10:09
#16 OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 10:51
Do ok. 100 000 obr/mindo ok 20.000 obr/min
Z tego co wiem, to tylko w 2.0 i 2.2 takie coś występuje... Ja miałem czyściutki dolot, chociaż w plastiku mam olej.To ja jeszcze dorzucę fotkę obrazującą to "oblepienie" na elementach dolotu:
To ja mam więcej na luzie Na luzie chyba 1.17 mi dmucha. Przy ostrzejszej jeździe 2.17 udało się uzyskać, więc zmieniaj fachmanafachman powiedział mi ze powinno byc ok 0,9 bara
#17 OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 10:57
Da się go samemu oczyścić? Jeśli tak to czym?
Jutro zakupie nowe gumy i je podmienie + opaski bo widzę jedną już wyglada na zaużytą (zmęczenie materiału).
Czytałem też trochę bzyku pisał kiedyś o rurce przy dolocie która jest polaczona z kolektorem wylotowym(dot. turbo). Na kompie pokaże mi czy to działa prawidłowo?
Zastanawia mnie jeszcze jedna tajemnicza rurka(gumowy kabel lub przewód który zaczał zwisać tak że go widać jak się dochodzi do auta -jest przy sygnale dźwiękowym). Patrzyłem od spodu gdzieś niby wchodzi pod refelktorem, ale nie mogę tego zlokalizować co to może być?
#18 OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 11:02
Samemu, tóż to głupi plastyk...Ten element dolotu można samemu odkręcić czy lepiej wybrać się do specjalisty?
Odkręcasz, wpsikujesz tam jakąś pianę aktywną i po chwili wypłukujesz, dajesz na słoneczko, niech sobie chociaż trochę odparuje i zakładasz.
#19 OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 11:32
Napisał bzyku_2002
do ok 20.000 obr/min
Do ok. 100 000 obr/min
No tak miałem napisać 200 nie 20 ale i tak bym się jeb...nął jeszcze bardziej ;-)
#20 OFFLINE
Napisany 10 maja 2009 - 13:01
nawet do 200obr/minDo ok. 100 000 obr/min
Tym przewodem plynie sobie plyn do spryskiwaczy na masce, i biegnie koło zawiasu tejże maski. Podciagnij sobie go i jakos uczep zeby sie nie zsuwałZastanawia mnie jeszcze jedna tajemnicza rurka(gumowy kabel lub przewód który zaczał zwisać tak że go widać jak się dochodzi do auta -jest przy sygnale dźwiękowym). Patrzyłem od spodu gdzieś niby wchodzi pod refelktorem, ale nie mogę tego zlokalizować co to może być?