Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nastawnik pompy czyszczenie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2013 - 17:38

Będę miał to na uwadze jak tylko rozdłubię swój nastawnik.

#62 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 00:23

Powracam do tematu. Dzisiaj przeczyściłem mój nastawnik, po wyczyszczeniu nie ma już żadnych błędów (było 64 od nastawnika i 96 od egr, trochę je rozruszałem).

Samochód ma prawidłową moc, odpala super zarówno na zimnym jak i na ciepłym (wczesniej nie miałem z tym problemu, chyba że stał z dzień nie odpalany i w baku świeciła się rezerwa, to musiałem chwilę dłużej pokręcić). Raczej nie kopci, ale upewnię się dopiero jutro jak będzie jasno bo pierwsze testy robiłem już po ciemku.

Przechodząc do sedna mam kilka problemów - samochód nadal troszkę nie równo pracuje na obrotach jałowych, lekko telepie całym samochodem. Bardzo ładnie wkręca się na obroty, ale jak wskazówka opadnie do 1000rpm to ostro zwalnia i do obrotów jałowych schodzi powoli i silnik pracuje wtedy nieregularnie.

Opel scaner pokazuje dawkę paliwa od 0.2 do 2.0 na obrotach jałowych - skacze między tymi wartościami. Przed moim dlubaniem też troszkę skakał jednak w mniejszym zakresie, wtedy były okolice 7.0. Wychodzi na to że dawka jest za duża w związku z tym chciałbym spytać - w którą stronę powinienem przesunąć nastawnik? Większość pisze o przesunięciu w stronę chłodnicy, rzadziej pojawia się mowa o przesunięciu w stronę silnika( w lewo stojąc na wprost silnika).
Kompresja i wtryski sprawdzane około 6tyś km, wszystko ładnie i w normie, świece sprawdzane na początku miesiąca, też grzeją. Pompka paliwa w baku nowa, filtry mają za sobą około 3tyś km, tak samo olej.

Coś mi jeszcze dziwnie jęczy (nie świszczy, nie piszczy, dudni, buczy), ale tu też poszukam winowajcy jutro przy lepszym świetle.

I jeszcze fotki, dane zebrane z ciepłego silnika po jeździe próbnej:

https://lh6.googleus...0g=w980-h574-no

Dodany obrazek


Czy problemem może być wskazanie Fuel Quantity Sensor 0,61V - przed grzebaniem było 0.63v? (zdjęcie kilka postów wcześniej).

#63 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 02:34

wrzuć dawkę na 5 - 5.5mg/suw i będzie ok

 


 


 


#64 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 03:04

Pchnąc nastawnik prostopadle do chłodnicy czy kombinować po skosie, na boki? Mógłbym siedzieć z godzinę w garażu i próbować na chybił trafić ale nie chciałem czegoś uszkodzić, tym bardziej że ciągłe odkręcanie i przykręcanie śrub nastawnika nie działa na nie najlepiej (ustawiałem przy zgaszonym silniku). Zdaję się na pomoc Forumowiczów za co jestem Wam wdzięczny.

#65 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 grudnia 2013 - 10:46

silnik ma pracowac, temp robocza silnika, wszystko co pobiera prąd ma być wyłączone-radio, swiatła, nawiew itp
zmniejszyć dawkę-nalezy przesunąć w stronę chłodnicy silnika, przedtem lekko odkrecić 4 śruby mocujące nastawnik

#66 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 11:58

Czyli nie przejmować się zmianą wskazania czujnika przesuwu z 0,63 na 0,61?

i jeszcze jedno pytanie: za nastawnikiem do pompy idzie pojedynczy cienki kabelek mocowany nakrętką do - jeśli dobrze znalazłem na schematach - elektrozaworu. Miałem zarobić ten kabelek od nowa bo wyglądał bardzo licho, czy tu mogą powstawać jakieś problemy z działaniem? Za co odpowiedzialny jest ten elektrozawór? Widzę że jego ceny nie sa wysokie, tak więc jeśli warto go zmieniać to nie będę się zastanawiać.

Chciałbym doprowadzić ten samochód do możliwie najlepszego stanu, dlatego zadaję tyle pytąń:)

#67 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 grudnia 2013 - 12:42

napiecie w nastawniku powinno byc ok 0.740V, ten kabelek zasila elektrozawór, który zamyka/otwiera paliwo, jesli elektroaworek nie działa silnik nie odpali, podłącz z akumulatora bezposrednio na ten zaworek kabel z plusem to powinien kliknąć, jesli nie to moze byc uszkodzony, elektrozaworek najtanszy nowy kosztuje ok 50zł

#68 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 grudnia 2013 - 14:24

http://allegro.pl/el...3781166330.html tutaj elektrozawór za 30zł - może komuś się przyda, mój jest sprawny tak więc z tym nie kombinuję. Dzisiaj sprawdzałem jak samochód pali po nocy, co prawda było aż 1.5 stopnia na plusie, odpalił od strzała bez najmniejszych problemów. Błędów jak nie było tak nie ma, moc jest, obroty lekko falują (najmocniej czuje się to poczas jazdy gdy trzyma się pedał w jednej pozycji a samochod przyśpiesza i zwalnia), słabo schodzi poniżej 1000rpm no i na jałowych nie pracuje równo. Jutro jeszcze postaram się ustawić lepiej nastawnik, bo zawsze jak wezmę się za robotę w niedziele to to zepsuję. Na tym etapie dziękuję za zainteresowanie i pomoc, jeśli dalej tego nie ogarnę to będe pisać :)

#69 OFFLINE   cinek86

cinek86
  • 202 postów
  • Dołączył: 21-04-2008
  • Skąd: gryfino

Napisany 05 stycznia 2014 - 17:50

to zeby zwiekszyc dawke paliwa to trzeba nastawnik przesunac w strone skrzyni??

bo chyba im wiecej pokazuje na MIDzie tym dawka jest mniejsza tak?
mi pokazuje 2,7 l/h na rozgrzanym i pewnie przez to jest problem z rozruchem

czyli jak chce ustawic 0,9 l/h to musze przesuwac nastawnik w strone skrzyni
(ps. auto musi byc odpalone w trakcie przesuwania czy zgaszone) bo słyszałem kilka teorii

#70 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2014 - 17:59

ja robiłem na zgaszonym i nie było jakiś problemów.

Eksperci - jak to jest, skro dawka podawana jest odwrotnie (0.0 to dużo 1.0 to mało) to czemu przy wcisnieciu pedału gazu ta wartość rośnie, mniej paliwa ciągnie? :)

#71 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 06 stycznia 2014 - 18:32

Bo otwierasz przepustnicę i zwiększasz ilość podawanego paliwa.