Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nastawnik pompy czyszczenie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 15 stycznia 2012 - 16:52

tak był ten błąd 64, na trasie tak samo pali , przy jezdzie 80 km przy tempomacie, 1l wychodzi na 10 km spokojnej jazdy i tak 50 km w prostej lini to coś nie tak jest ;/ a wartości były takie same przed jak i teraz 5,6 mg:masakra: cos jest nie tak pompa teraz sucha ale pali tyle jak przed uszczelnieniem przy lecącej pompie. ogólnie wszystko dobrze chodzi i odpali ok ciepły zimny;/ a mam takie pytanie jak bym go ustawił na 4 mg ?? to coś by się zmniejszyło albo 6mg to coś mi da:masakra:??

#42 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 15 stycznia 2012 - 22:27

tak był ten błąd 64, na trasie tak samo pali , przy jezdzie 80 km przy tempomacie, 1l wychodzi na 10 km spokojnej jazdy i tak 50 km w prostej lini to coś nie tak jest ;/ a wartości były takie same przed jak i teraz 5,6 mg:masakra: cos jest nie tak pompa teraz sucha ale pali tyle jak przed uszczelnieniem przy lecącej pompie. ogólnie wszystko dobrze chodzi i odpali ok ciepły zimny;/ a mam takie pytanie jak bym go ustawił na 4 mg ?? to coś by się zmniejszyło albo 6mg to coś mi da:masakra:??


Mam dokładnie to samo, nastawnik zrobiony na 5,6mg - 5,4mg/strk delikatnie cieknie wtrysk sterujący, tzn sączy się z niego ale nie to że się leje... spalanie jezdzac w trasie (srednio 25-50km) dziennie wychodzi od 10 w gore... nigdy nie uzywam obrotow powyzej 2800obr. Nie wyprzedzam za duzo, srednie przelotowe to od 60 do 90km/h.

#43 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 15 stycznia 2012 - 22:37

powiedzcie mi czy wieżyc w to co komp w aucie pokazuje bo jak na trasie pokazuje 3 do 5 litrów a jeszcze jedno turbo ciągnie po jakimś czasie a jak depnę to taka czarna chmura ze szok

#44 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 stycznia 2012 - 22:45

czarna chmura to za duża dawka..zresztą napisałem Ci PW

 


 


 


#45 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 19 stycznia 2012 - 19:45

wyregulowali mi dawke paliwa silnik fajnie pracuje i obroty sa ok tylko jeden problem gasnie mi silnik na wolnych obrotach co z tym zrobic

#46 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 19 stycznia 2012 - 20:52

wyregulowali mi dawke paliwa silnik fajnie pracuje i obroty sa ok tylko jeden problem gasnie mi silnik na wolnych obrotach co z tym zrobic



ale jak gaśnie jak schodzi z obrotów czy co zapali i gaśnie..i nie wiem jak sprawdziłeś te obroty i fajna prace..

#47 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 20 stycznia 2012 - 10:50

odpala normalnie i chodzi na wolnych obrotach tylko jak dodam gazu spadają gwałtownie i gaśnie

#48 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2012 - 11:00

rafi a nie bedzie to przepływomierz?? Ja pamięta Omke od znajomej która jak sie jej depło to sie dusiła i gasła i to było zwarcie w lini prądowej do przepływomierza co spowodowało jego uszkodzenie,usunięcie zwarcia nic nie dało bo przepływomierz już nie śmigał jak należy,dopiero wymiana przepływki pomogła ... tyle że to X20XEV był

 


 


 


#49 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 20 stycznia 2012 - 20:44

rafi a nie bedzie to przepływomierz??

... tyle że to X20XEV był


omka td będzie chodzić ładnie nawet bez przepływki..ja stawiam na zwarcie na przewodach,lub potencjometr gazu do sprawdzenia lub zła dawka lub nastawnik szajs

#50 OFFLINE   sly71

sly71

    Sylwek

  • 112 postów
  • Dołączył: 23-07-2011
  • Skąd: Sosnowiec
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 stycznia 2012 - 20:45

a ja na ten ,, zrobiony,, nastawnik

#51 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 20 stycznia 2012 - 23:38

u mnie nastawnik "przycina" się przy ok.1600 obr.,gdy auto jedzie bez obciążenia po równym,efekt szarpania silnkiem,na tempomacie też,czasem gdy (chyba?) ecu z tym sobie nie radzi,rzadko,ale potrafi odciąć elektrozawór na pompie,i wtedy objaw jakby wyłączony był zapłon-nie ciągnie.gdy wysprzęgle lub chwile "przemieli" tą sytuacje,wszystko wraca do normy.według mnie błąd 64 jest wynikiem mechanicznego blokowania się nastawnika-brakiem możliwości płynnego sterowania nastawnika(obrotem) w całym jego zakresie przez ecu.efektem załapania tego błędu przez ecu jest odcięcie elektrozaworu pompy na chwile,co może powodować zgaszenie silnika czasami.oczywiści pomijam złe wstępne ustawienie dawki paliwa przez nastawnik na wolnych obrotach na ciepłym silniku

#52 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2012 - 10:53

mam dwa nastawniki z błędem i jak je naprawić?? ..aby było git ma ktoś wiedzę na ten temat..bo koleś co regeneruje nie zdradził mi tyj tajemnicy:mad:

#53 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 stycznia 2012 - 11:37

http://forum.tdi-tun...opic.php?t=1741 może to??

 


 


 


#54 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 22 stycznia 2012 - 13:46

tylko ja je rozebrałem i żadnych uchybień nie widziałem a troszkę opiłków było na magnesie na dole i wszystko czyściutkie ..ja myślę ze to wina sprężyn..lub dobrego ustawienia ranienia..ale może ktoś wie i kiedyś napisze jak to wykonać.. chyba ze ja prób i błędów na wiosnę się pobawię..

#55 OFFLINE   adamgd

adamgd
  • 12 postów
  • Dołączył: 22-12-2012

Napisany 04 listopada 2013 - 20:31

a jak ja mam spalanie na rozgrzanym 0,0 to co zrobic?

#56 OFFLINE   Sidro

Sidro
  • 87 postów
  • Dołączył: 17-04-2012
  • Skąd: Zaniemyśl/ok.Poznania

Napisany 04 listopada 2013 - 21:30

zerknij do "sprawdzone porady", tam masz jak ustawić dawkę nastawnikiem, krok po kroku

#57 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2013 - 15:38

pytanie do ekspertów - czy wartość czujnika RSW w nastawniku to jest ta wartość podkreślona na zielono?

Dodany obrazek

#58 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 13 grudnia 2013 - 16:32

tak.przed rozebraniem nastawnika,u mnie na zgaszonym silniku ta wartość wynosiła coś 0.76v.można zdemontować nastawnik z pompy,ściągnąć górny dekielek i zanotować obecną wartość,rozebrać nastwnik,wyczyścić,złożyć i podłączyć kompa,bez zakładania go na pompe,żeby sprawdzić czy po złożeniu "wskazówka/ramie" ośki nastawnika jest w takim samym położeniu jak przed rozbiórką porównując zapisaną wartość napięcia.jak na razie mój nastawnik jeżdzi nadal.

#59 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2013 - 17:08

Dziekuję Ci za pomoc :) Mój nastawnik był już robiony w serwisie, widać bardzo nieudolnie skoro po około 6tyś km jest gorzej niż wcześniej, tym razem nie dam się znowu oskubać i chcę zabrać się za to sam.

We wszystkich poradnikach do czyszczenia nastawnika z pompy vp37 które krążą po internecie podają własnie że wskazanie powinno być około 0,740, u mnie widac nie potrafili tego poskładać dobrze.

#60 OFFLINE   gocha

gocha

    Zbanowany

  • 233 postów
  • Dołączył: 14-02-2012
  • Skąd: Rudawa city

Napisany 13 grudnia 2013 - 17:27

co do wartości tego napięcia,to ono się zmienia np.po ściągnięciu dekielka jest już inne (zmienia się indukcyjność).taką wartość będzie miał wyciągnięty nastawnik z pompy,zamknięty.