Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nastawnik pompy czyszczenie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 16 czerwca 2009 - 23:04

kolego co można sknapać przy skręcaniu nastawnika z pompą, bo jeden koleś mi w miejscu styku ty elementów uszczelniał i omcia się nic nie zbiera.

#22 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 17 czerwca 2009 - 18:31

kolego co można sknapać przy skręcaniu nastawnika z pompą, bo jeden koleś mi w miejscu styku ty elementów uszczelniał i omcia się nic nie zbiera.

jeżeli ustawił złą dawkę nastawnikiem,to może być słabszy.zobacz spalanie na kompie na wolnych obrotach ok.-0.9-1.1 l/h

#23 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 17 czerwca 2009 - 21:49

u mnie pokazuje 0,5-0,6 jeżeli nie mam nic włączone.

#24 OFFLINE   uzofki

uzofki
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 26 lipca 2009 - 20:04

Te wszystkie czyszczenia i ustawiania młotkami to sobie możecie między bajki wsadzić. Czysciłem i ustawiałem i wszystko do luftu. Zawsze był problem. Wymieniłem i ustawiłem nastawnik na nowy i wszystko wporzo. Nie wyskakują żadne błędy, nie migają żadne kontrolki. A podstawą wszystkiego jest chyba rzeczywisty przebieg auta. Ja swoje sprowadziłem z Niemiec, miało niby 176.tys. Ale to chyba o wiele za mało. Po wymanie nastawnika zrobiłem trasę: Warszawa - Busko Zdrój - Kraków - Oświęcim - Warszawa. Średnia spalania równiutko 6l. A momentami nie oszczędzałem pedału gazu. Serdecznie pozdrawiam. Hej.

#25 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2009 - 11:52

Te wszystkie czyszczenia i ustawiania młotkami to sobie możecie między bajki wsadzić. Czysciłem i ustawiałem i wszystko do luftu. Zawsze był problem. Wymieniłem i ustawiłem nastawnik na nowy i wszystko wporzo.

Tak? Ja sobie regulowałem i jest wszystko ok, spalanie spadło, jest dynamiczniejszy.
Wiesz, nie każdego stać na nowy nastawnik, który w gruncie rzeczy i tak nie jest nowy, tylko ma wymienione uszczelki na stole probierczym i jest dokładnie oczyszczony.

#26 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 lipca 2009 - 11:54

Umnie jest 0,9 na rozgrzanym silniku i powiem wam ze do 1800 obr to sie mulasto zbiera jak juz zalapie to juz idzie ale tak z wolnych do 1800 to nie za ladnie jej to idzie ale jak to mowia ludzie ten typ tak ma :cool: moze to i sciema ale tak mowia :confused:

#27 OFFLINE   daro41

daro41
  • 172 postów
  • Dołączył: 11-08-2008
  • Skąd: Tarnobrzeg
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 27 lipca 2009 - 12:24

powyzej 1800 ok lapie turbinka wiec smiga a wczesniej..coz turbodziura ...:mad:

#28 OFFLINE   uzofki

uzofki
  • 10 postów
  • Dołączył: 15-05-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 28 lipca 2009 - 19:21

Tak? Ja sobie regulowałem i jest wszystko ok, spalanie spadło, jest dynamiczniejszy.
Wiesz, nie każdego stać na nowy nastawnik, który w gruncie rzeczy i tak nie jest nowy, tylko ma wymienione uszczelki na stole probierczym i jest dokładnie oczyszczony.


Witam. Wiadomo, że nie każdego stać na nowy nastawnik. Ale w sumie jak policzyć wszelkie podchody, robotę i czas to przynajmniej w moim przypadku jestem do przodu. Moja Oma zarabia na siebie. Zdawać sobie też trzeba sprawę z tego, że niektóre elementy w tym aucie są kosztowne i niestety wymiana ich na nowe jest nieunikniona. A nastawnik kupowałem w W-wie w BOSCH-u. Bez zdawania starego. Cała impreza kosztowała mnie (z wymianą i ustawieniem) 1500PLN. Nastawnik wymieniłem sam a kolega go ustawił. Sprawdził i wykasował wszystkie błędy, zresztą prowadzi specjalistyczny warsztat napraw układów wtryskowych. I wierz mi, próbowaliśmy czyścić, regulować i po pewnym czasie od nowa ta sama śpiewka. To jest mój przykład i wyłącznie moje zdanie w tym temacie. Pozdrawiam. Hej.

#29 OFFLINE   marunio

marunio
  • 18 postów
  • Dołączył: 11-06-2009
  • Skąd: Pułtusk

Napisany 11 sierpnia 2009 - 20:31

witam wszystkich
to mój pierwszy post, od niedawna jestem użytkownikiem OPLA OMEGI i forum. Mam problem odnośnie nastawnika tak czytam i czytam ale nie mogę znalejżć podobnego problemu. Zrobiłem tak jak jest opisane na forum o ustawianiu nastawnika. Udało się bez problemu, ale chciałem poprawić i ponownie odkręciłem 4 śruby ale chyba za mocno bo aż ropa trysnęła spod pokrywy nastawnika, no i teraz jest taki problem że nie ma żadnej reakcji na ruch nastawnika, poprostu nic się nie dzieje jak przesuwam do przodu czy do tyłu. Co może być przyczyną? Chciałem wyregulować dawkę po czyszczeniu zaworu EGR?
pozdrawiam

#30 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 sierpnia 2009 - 20:54

Łeb tej śruby jest tójkątny. Zrobiłem taki klucz ze śruby 8mm z imbusowym łbem, przy pomocy piłki do metalu i płaskiego pilnika iglaka . Należy naciąć odpowiednio łeb śruby i dopasować pilnikiem.Na gwincie można "zakontrować" dwie nakrętki .

#31 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:25

co to może byc jak nacisnę pedał gazu i puszcze to obroty nie spadają gwałtownie tylko przy 1500 spadają wręcz powoli niema płynnych obrotów mial ktos taki przypadek

#32 OFFLINE   aparat

aparat

    Zbanowany

  • 274 postów
  • Dołączył: 06-10-2010

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:28

dawka nastawnikiem do regulacji

#33 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:43

wcześniej mialem podłączona omke do kompa i mechanik mówił ze jest ok na pewno bedzie to dawka

#34 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:45

dado162 nie pisz tego samego w dwóch tematach masz złą dawkę ile pokazuje spalanie na mid jak masz a mechanik se znał że mówił ze jest ok jak nie jest

#35 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:46

nie mam pojecia wyświetlacz kompa ma braki w wyswietlaniu czy mechanik sie znal tego nie wiem podlaczyl kompa ja zielony jestem

#36 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:49

to podjedz na kompa i niech sprawdzi jaka dawka w blokach pomiarowych albo zaopatrz się w kabelek op com i będziesz sam sobie diagnozował omę

a na mid musi spalanie pokazywać 0.9l/h na rozgrzanym silniku i bez wł odbiorników a na kompie 5,6mg/stroke

#37 OFFLINE   dado162

dado162
  • 22 postów
  • Dołączył: 13-10-2011
  • Skąd: Elblag

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:50

pewnie swiece tez beda do wymiany bo musze dwa razy grzac i pali odrazu z reszta na cieplym tez nie ma problemu dzieki moze zmienie mechanika

#38 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 stycznia 2012 - 13:53

pewnie swiece tez beda do wymiany bo musze dwa razy grzac i pali odrazu z reszta na cieplym tez nie ma problemu dzieki moze zmienie mechanika


napisz do kolegów z twoje strony świata możne ktoś ma kabelek to by sprawdził byś nie przepłacał a jak zmienić dawkę masz w sprawdzonych poradach jak zrobić to samemu

#39 OFFLINE   cycu

cycu

    aress

  • 54 postów
  • Dołączył: 04-10-2011

Napisany 15 stycznia 2012 - 15:36

Witam .
mój problem polega na tym ze miałem cieknąca pompę wiec kilka dni temu dałem ją do uszczelnienia, leciało z pod nastawnika, generalnie problem był jeszcze tego typu ze czasami nie reagował na przyspieszenie tak jakby turbo mu się nie włączyło. nastawnik został przeczyszczony bo znajdowały się tam opiłki i owy problem z przyspieszeniem prawie znikł ale czasami jeszcze nie "łapie tak jakby taki mułowaty jest" dawka została ustawiona na fabrykę, 5,6 mg ...na midzie pokazuje od 0,9-1.0 wszystko wyłączone! 1,1-1,3 jak gra radio ogrzewanie światła itp.:D spalanie przed uszczelnieniem 6-8 trasa , do 10 miasto. :p teraz jak odebrałem samochód jest masakra... pali jak smok i to nie ma różnicy czy to miasto czy trasa powyżej 10 l czo możne być tego przyczyna?? dodam ze facet się zna ma sprzęt do tego i ustawił to fabrycznie ale coś jest nie tak skoro teraz tyle mi pali ze szok..dodam jeszcze ze chodzi nierówno tak jakoś na biegu jałowym trzęsie silnikiem i buda.. ???proszę o pomoc:masakra:

#40 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 15 stycznia 2012 - 16:29

co do pierwszej części to błąd nastawnika 64 nie było błędu pod kompem?? a do drugiej części jakie przed ustawianiem miałeś wartości na mid..możesz zmniejszyć lekko dawkę na 1,0-1,1l /h ale spalanie to zależny na trasie też tyle łyka?? i czy poruszasz się tylko np 5 km i koniec jazdy to wyjdzie 10 L