Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nastawnik pompy czyszczenie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
70 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   seylor

seylor
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-03-2009

Napisany 06 maja 2009 - 19:57

Witam moje pytanie dotyczy kwesti czyszczenia nastawnika czy ktos robił to samemu i czy dało to jakis efekt bo mi wykrywa bład 64 i przy zdjeciu nogi z gazu lubi zapalic sie kontrolka silnika na 1-2 sekundy

#2 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2009 - 20:01

Byłeś na kompie sprawdzić jaką daje dawkę itd? Spróbuj go na początek wyregulować na dawkę 0.9l/h na biegu jałowym.

#3 OFFLINE   seylor

seylor
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-03-2009

Napisany 06 maja 2009 - 20:03

na zimnym pokazuje 1,1 l/h a na goracym ok 0,6l/h a 0,5l/h

#4 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2009 - 20:16

Ma za dużą dawkę, na ciepłym powinnien stać równo 0.9l/h. Jak miałem 0.1l/h przy ustawianiu nastawnika, to może i się wkręcał szybko, ale z obrotów od 1.5 tyś/min. to spadał, jakby chciał a nie mógł, zajmowało mu to przeszło 30 sekund, aby zejść na normalne obroty jałowe, więc to też może być przyczyną świecącego chcecka. Regulacja nastawnika, to 30 minut roboty. Popuszczsz 3 śruby torx 30, i przez przecinak pukasz najlepiej w śrubę, byle nie w obudowę nastawnika. Pukasz delikatnie, bo delikatne wystarczy, aby mocno przestawić dawkę.

#5 OFFLINE   seylor

seylor
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-03-2009

Napisany 06 maja 2009 - 20:30

na obroty wchodzi ładnie i tak samo z nich zchodzi a jesli juz przesuwac to w która strone do chłodnicy czy do skrzyni

#6 OFFLINE   BenekKNS

BenekKNS
  • 609 postów
  • Dołączył: 27-11-2008
  • Skąd: Teresin

Napisany 06 maja 2009 - 20:48

zmniejszasz w strone chłodnicy....

#7 OFFLINE   seylor

seylor
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-03-2009

Napisany 06 maja 2009 - 21:02

Chiałbym tez wiedziec jakie sa parametry biegu jałowego tj.obroty spalanie na ciepłym i na zimnym (przegladałem fora i znalazłem tez inne rozwiazanie ale troszke łopatologiczne tj podniesienie obrotów silnika o 100 -150 obr na jałowym podobno eliminuje cheek silnika w czasie hamowania i zchodzenia z obrotów

#8 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 maja 2009 - 21:15

Obroty na jałowym, to 752 obr./min., na zimnym koło 1.8l/h, na ciepłym 0.9l/h. Ustaw nastawnik i będzie dobrze. Dawkę zmniejsza się w stronę chłodnicy, zwiększa w stronę kabiny, a więc musisz popukać w stronę chłodnicy. Wg. mnie to wyeliminuje problem przez Ciebie opisywany.

#9 OFFLINE   seylor

seylor
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-03-2009

Napisany 06 maja 2009 - 21:21

dzieki za pomoc jutro bede sie bawił w to i napisze co i jak

#10 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 maja 2009 - 21:51

Panowie, co Wy mowicie, ze obroty na rozgrzanym silniku najlepiej jakby byly około 0.9l/h. Ja swoja pompe regenerowałem. Przed miałem na ciepłym okolo 1-1.2l/h. Po regeneracji mam 0.5-0.6l/h. Nie ma żadnych problemow z tzw schodzeniem obrotow, nie szarpie. Na poczatku mojego zwiazku z Omega wyczytalem gdzies ze powinno byc okolo 0.4-0.6l/h. Teraz ukazaja sie zupelnie sprzeczne informacje.

#11 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 07 maja 2009 - 08:10

Prawidlowo ma byc 0,5 ale jesli pompa zaczyna szwankowac to mozna kombinowac wlasnie dawka.

#12 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2009 - 12:21

Na poczatku mojego zwiazku z Omega wyczytalem gdzies ze powinno byc okolo 0.4-0.6l/h.

Prawidlowo ma byc 0,5

Niestety nie, dawka ma być na poziomie 0.9, a nominalnie ustawione przez producenta jest 1.0-1.1, 0.9 jest ustawiane, aby auto było nieco żwawsze. Przez ustawienie dawki na 0.5 silnik bardziej się zużywa, osiągana jest inna temperatura spalania, ma za dużo paliwa, aby to sprawnie przepalać. Ja się nie będe kłócił na ten temat. Walcie do Rafiego i powie to samo.

#13 OFFLINE   seylor

seylor
  • 20 postów
  • Dołączył: 22-03-2009

Napisany 07 maja 2009 - 17:00

jeszcze sie wstrzymam z przestawianiem nastawnika ale wróce do tych obrotów jakie powinny byc wkoncu (na rozgrzanym silniku z wyłaczona klima i swiatłami ) bo ja mam 500 moze 550 obr./min a tu kolega mówi ze powinno byc 752obr./min i moze dlatego zapala sie cheek przy zchodzeniu z obrotów ??

a jeszcze takie pytanie jak ewentualnie reguluje sie obroty ?? (chciałbym najpierw przetestowac te 750obr./min)

#14 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2009 - 17:29

Sam się doszukałem przekłamań ze strony obrotomierza, myślałem, że mam 600, a tu przeszło 750 :) Wartości sprawdzisz na komputerze, obroty również ustawia się na komputzerze.

#15 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 07 maja 2009 - 19:01

Można tak gdybać i powolywac się na różne osoby. Moja pompa byla wyrzucona na stół probierczy. Zostały dokladnie ustawione dawki na poszczególne cylindry. Po zainstalowaniu pompy do auta spalanie wyniosło tak jak mowie okolo 0.5l/h. Ja nie jestem mechanikiem, ale Wasze metody moga przyniesc skutek, poniewaz zuzyta pompa nie ma juz wymaganego cisnienia na wyjsciu, i dlatego zmniejszajac dawke paliwa uzyskiwane jest to, o czym mowicie, ale jest to tylko tymczasowy stan.

Po regeneracji zrobiłem ponad 20kkm. Obecnie moj silnik ma ponad 350kkm. Silnik ma przepisowe 12s do setki. Nie pozostawia czarnych chmur z tyłu. Takze nie rozumiem tej info na temat szybszego zuzywania silnika.

Takze warto panowie popytac sie na prawde dobrego pompiarza, ktory zeby na pompach zjadl a nie podpierac sie porada uzytkownika forum, ktory metoda prob bledow doszedl do wnioskow, nie koniecznie zawsze prawidłowych/zgodnych ze sztuka mechaniki.

PS. nie potrafie teraz znalezc informacji o fabrycznej dawce na biegu jałowym. Z tego co pamietam to powinno byc 0.4-0.6l/h dla diesla i cos wlasnie kolo 1.0l/h (chyba, ale nie jestem pewien) dla benzyny.

#16 OFFLINE   EPRZ

EPRZ

    Symulant

  • 115 postów
  • Dołączył: 09-07-2008
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 07 maja 2009 - 19:12

Witam, a jak panowie wygląda u was kwestia przykręcenia nastawnika? U mnie są 3 śruby thorx i jedna taka cholerna o wymiarze ok. 7 ale za cholere mi klucz 7 nie najdzie na nią? Z kolei 8 jest za luźna. Jak to u was wygląda bo u ja za ni h... nie moge jej odkręcić? Ma ktoś jakieś pomysły? Co to za klucz do tego jest potrzebny?
Jakoś się toczy

#17 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 maja 2009 - 19:30

Co to za klucz do tego jest potrzebny?

Ja się wkurzyłem i popukałem bez odkręcania tej śruby i jest wszytsko ok.

PS. nie potrafie teraz znalezc informacji o fabrycznej dawce na biegu jałowym. Z tego co pamietam to powinno byc 0.4-0.6l/h dla diesla i cos wlasnie kolo 1.0l/h (chyba, ale nie jestem pewien) dla benzyny.

Znajdź i porozmawiamy. http://forum.omegakl...ead.php?t=11690
http://forum.omegakl...436&postcount=5

#18 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 maja 2009 - 19:34

PS. nie potrafie teraz znalezc informacji o fabrycznej dawce na biegu jałowym. Z tego co pamietam to powinno byc 0.4-0.6l/h dla diesla i cos wlasnie kolo 1.0l/h (chyba, ale nie jestem pewien) dla benzyny.


No proszę ja bym tak chciał, ale się nie da mi 2.5 V6 pokazuje 4,5 l/h

Diesel pokazywał 0.8 l/h i chodziło normalnie czyli tak jak trzeba

#19 OFFLINE   ksiciunio86

ksiciunio86
  • 5 postów
  • Dołączył: 16-02-2009
  • Skąd: Łódż

Napisany 14 maja 2009 - 22:59

Witajcie
mam taki problem wymieniałem uszczelkę w pompie wtrysku a dokladnie nie wiem jak to nazwac w jej tylnej czesci tam gdzie wchodza przewody od wtrysku pekla mi tam uszczelka ten oring czy jakos tam po zlozeniu tego dziadostwa nie moglem odrazu odpalic samochodu po ciezkich próbach sie udalo ale odrazu wskoczyla na max obroty i tak sie dzieje za kazdym razem jak chce ja odpalic co zrobilem nie tak albo co trzeba teraz ustawic powiem jeszcze ze to 2,5 td z 96r automat i jak ktos ma jeszcze schemat calej pompy to niech da jak moze .prosze o szybka odpowiedz dzieki i pozdrawiam

#20 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 16 maja 2009 - 17:01

a czy przypadkiem nie ściągałeś nastawnika,bo jeżeli nie trafiłeś bolcem od nastawnika w pierścień w pąpie ,to będziesz miał max. obroty.:o