Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel omega bfl 3.0 v6 (211km) jaka instalacja ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 maja 2009 - 21:50

Panowie - widzialem u kolegi gorum ta instalke LIVE i jakos nie widze tam druciarstwa.......
Nie znam zakaldu w ktorym on montowal wiec jestem to obiektywny
Co Wy z tymi opaskami????
bardzo dobrze puscili przewody gazowe, wszytkie tego typy "bajery" nie wplywaja na "komfort" . Z drugiej strony one w niczym nie przeszkadzaja w normalnym obslugiwaniu auta. Jakby je puscili od tylu do listwy to np przy wymianie cewki czy kabli (czy Bog wie czego, np moglyby przeszkadzac i kolejne elementy do demontazu......

A teraz do sedna, nie moglem sie podlaczyc pod instalke bo nie mialem softu do wersji plus ale czasy wtysku benzyny byly praktycznie takie same i na benie i na gazie, motor mu odpala rano z kopyta wiec nie ma mowy o tym ze jest mieszanka mocno zjechana , nie rozjezdza wartosci adaptacyjnych

Jesli ja mialbym sie bawic tym gazem to:
- najpierw zwiekszyłbym mnoznik przy niskich oberotach, jesli to nic nie da
- zwikeszylbym cisnienie o 0,2-0,4 chyba ze jest juz wysokie to
- zwiekszylbym srednice dysz o 0,2

p.s. Jesli mapa benzynowa nie jest zablokowana to nie trzeba jezdzic z lapkiem nie wiadomo ile.... Wystarczy przejechac tyle zeby wyrysowac linie a pozniej podczas codziennej jazdy stag zlapie wiecej punktow a MAPA GAZU CALY CZAS PODAZA ZA BENZYNOWA. Jest to wileki plus tej instalki bo wiekszosc sekwencji zapamietuje tylko jedna mape (ZEBRANA PODCZAS OBROTOW BIEGU JALOWEGO I OBROTOW PODWYZSZONYCH STABILNYCH) i nie zmienia jej jazda codzienna. Wiec jeszcze raz powtarzam - nie trzeba wcale jezdzic 20 czy 30 km....... dajcie luz.....



Ciekawe ze nikt nie zauwazyl gdzie jest ecu gazu.... To nie jest szczesliwe miejsce na ta czesc instalacji, ale czy jest lepsze???????? - ja chetnie sie dowiem


a propos......
wlasnie sciagnalem sobie softa do staga plus i widze ze ktos tam w firmie ac zbiera infor,acje od uzytkownikow i gaziarzy bo nawet w instrukcji napisano (korekcja temp a czasy wtrysku) o tym ze bardzo dobrze sprawdza sie ustawienia bogato/ubogo przez czasy wtrysku benzyny kiedy pracuje na gazie i na benie), wreszcie napisali (bo wielu gazownikow nie rozumialo tego) zeby mieszanke wzbogacac lub zubazac (jesli w calym przedziale nie jest taka jak ma byc) srednica dysz. 3d - fajny bajer, jak gazownik/diagnosta odpali ta funkcje podczas np przegladu i pokaze ja klientowi to facet stwierdzi ze gazownik ma sprzet z gornej polki :)..... a takie sprzet kosztuje, wiec przeglad gazowy na bank zdrozeje....
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#62 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 24 maja 2009 - 09:17

to jak masz juz softa to sie zgłosze do Ciebie ;-) ale najpierw zalicze rzeszów i zakład

#63 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 maja 2009 - 22:04

soft jest free na stronie producenta.

no gorum ciśnij gości - w końcu to Twoje pieniądze. Mogę Ciebie pocieszyć że po 2kkm całość ładnie się ustawia i wszystko zaczyna się stabilizować. I musi to fajnie chodzić bo bebechy masz jak mależy.

no dobra - znalazłem ciekawy opis i umieszczam go tutaj bez zgody autora (choć niczego nie zastrzegał) z innego forum - jakby co to proszę mod. o usunięcie.


"Zrób tak jak w opisie poniżej a na pewno będzie śmigał ok:

Podstawa to:
- gaz doprowadzany wężykami o jednakowej długości
- zastosowanie odpowiedniej średnicy dysz w wtryskiwaczach
- sprawdzenie szczelności układu dolotowego powietrza i jakości kabli wysokiego napięcia ewentualna wymiana filtra no i kabli, jeśli kopią.
Od tego należy zacząć, aby móc zająć się ustawianiem Staga300.Jeśli sama instalacja wtrysku gazu jest poprawnie wykonana a w/w układy silnika sprawne to przystąp do regulacji staga 300.
A robisz to tak
przed całą zabawą ze stagiem w butli zero gazu (to ważne) jedziesz na stacje i tankujesz 5litrów to według twojego spalania powinno dać ci możliwość przejechania około 50km to dystans, na którym powinieneś zdążyć zestroić sterownik LPG.
Teraz ustawiamy staga:
1. Auto Kalibracja
Przed uruchomieniem silnik ma mieć temperaturę trakcji. Teraz zdejmij klemy z akumulatora na około 5min. Po to, aby komputer samochodu zresetował ewentualne błędy w większości samochodów ten zabieg wystarcza aby zresetować błędy komputera sterującego wtryskiem silnika. Po tym zabiegu odpal ponownie samochód minuta na wolnych obrotach potem jazda z 5 kilometrów wszystko oczywiście na benzynie sterownik staga w pozycji off, czyli centralka w samochodzie zgaszona a niemigająca (automatycznie). Teraz włącz autokalibrację oczywiście na postoju po to aby wiedzieć czy stag nie wykryje za dużych czy za małych dysz wtryskiwacza no i ustawi orientacyjnie swoje parametry. Ważne rób to przy wyłączonych światłach, klimie, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być off.
2. No teraz sławetna mapa wtrysku
Najważniejszy parametr, od którego zależy jazda i spalanie
Najpierw mapa benzyny
Ważne rób to przy włączonych światłach, nawiewie, i radiu po prostu wszystko ma być on. Tylko klima ma być off.
W zależności, jaki preferujesz styl jazdy tak rób mapę, tzn, jeśli jeździsz z butem, sandałem, kapciach tak masz jeździć przy tworzeniu mapy benzyny ważne wtedy jest to, aby deptać pedał gazu od czasu do czasu do tzw. deski. Jak się wyrysuje linia mapy benzyny to zrób jeszcze z 3-5 km. Ale jadąc jak normalny użytkownik samochodu na długiej nudnej trasie gdzie niema dziur i innych samochodów do wyprzedzania po prostu spokojnie. Zauważ, że mapa benzyny powinna się lekko zmieniać w czasie jazdy spokojnej najprawdopodobniej będzie się prostować. Na zakończenie tworzenia mapy jeszcze raz przez chwilę gaz do dechy no i zjazd na postój teraz wolne obroty i obserwuj mape (linia wyrysowana) jak się zmieni na początku ładnie wyprostuje (około 15-30 sekund na postoju) zaznacz w programie sterownika Blokuj no i masz dobrze zrobioną mapę benzyny. Powinna wyglądać mniej więcej jak twoja na zamieszczonej fotce.
3 A teraz najlepsza zabawa mapa Gazu!
Jedną z ważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić to dodać na swojej mapce więcej punktów (te żółte zaznacz którykolwiek i naciśnij insert na klawiaturze spowoduje to dodanie kolejnych punktów) teraz rozmieść je w następujący sposób pierwszy zostaw na razie tak jak się ustawił po autokalibracji.
Drugi punkt (wolne obroty) ustawiasz w następujący sposób
Przełącz na benzynę niebieski punkt wskaże ci czas pracy wtryskiwacza na wolnych obrotach ustaw swój drugi punkt tak, aby pionowa linia przecinała go w samym środku to jest twój czas pracy wtryskiwaczy gazu na wolnych obrotach resztę punktów rozmieść od siebie, co 1,5ms (dla ułatwienia na podziałce czas wtrysku jedna kreska to 0,25ms).
Teraz pozostaje ustalić mnożnik dla wolnych obrotów a robi się to tak silnik pracuje na benzynie zobacz po prawej stronie, jakie czasy mają wtryski dla benzyny teraz zaznacz punkt 2 swojej mapy przełącz na gaz i porównaj czasy dla gazu, jeśli się różnią a na pewno to strzałkami na klawiaturze podnieś albo opuść punkt tak, aby czasy wtrysku benzyny i gazu były takie same w ten sposób ustala się mnożnik.
Po ustaleniu mnożnika dla punktu 2 wszystkie pozostałe punkty oprócz ostatniego ustaw tak samo strzałkami góra duł.
Ważne jest, aby lamda czy silnik pracuje na gazie czy na benzynie idealnie falowała góra duł.
No chyba, że jednak jest nie podpięta, (bo większość gaziarzy uważa, że to niepotrzebne- kompletna bzdura sterownikowi jest niepotrzebne, ale nam do kalibracji bardzo!)
I to wszystko, co możesz zrobić samemu teraz poproś kogoś, kto siądzie za kółkiem twojego autka a ty laptop na kolanka i do roboty i najważniejsze zapomnij, co do tej pory wiesz na temat mapy wtrysku i jej graficznego przedstawienia za pomocą dwóch linii nigdy się nie pokryją na stałe to tylko chwilowe przebiegi Mapy te mają zobrazować czy czasy wtrysku pokrywają się w jakimś nieznacznym stopniu szkoda czsu …
No to w drogę
Wolne obroty (punkt 2)masz ustawione teraz kolejne punkty twojej mapy.
Rozpędź auto do jakiś 80 km/h na 4 biegu i zacznij wstępna kalibracje posłużymy się tu dopasowaniem mapy gazu do istniejącej już mapy wtrysku benzyny zaznacz kolejne punkty swojej mapy i przesuwaj je w górę lub w dół nie na boki (punkty mają pozostać rozmieszczone od siebie, co 1,5ms oprócz pierwszego i ostatniego).
Po wstępnej kalibracji powinieneś mieć dopasowanie mapy gazu i benzyny to oznacza wstępną kalibrację zakończoną
Teraz dostrajanie
Najbardziej żmudne zadanie dobrze robić w godzinach wieczornych, kiedy natężenie ruch jest małe i na drodze prostej i równej. Twój kierowca mysi wykazać się wyczuciem a więc niebieski punkt, który porusza się po naszej mapie wtrysku w zależności od obciążeń, ustawiamy, go np. pomiędzy punktami 2 i 3 naszej mapy sprawdzamy, przez co najmniej 15sekund czas otwarcia wtryskiwaczy na benzynie teraz przełączamy na gaz i punktem trzecim poprzez przesuwanie go w górę lub duł (nie na boki) tak, aby czasy otwarcia wtrysku były takie same jak na benzynie (lambda pracuje falowo góra duł) i tak wykonujemy korekty wszystkich punktów na naszej mapie.
Pozostaje jeszcze punkt pierwszy i ostatni ustawia się je tak, aby utrzymać linie jak najbardziej zbliżoną do prostej.
Na koniec regulacji jedziemy spokojnie do czasy aż stag zasygnalizuje koniec gazu wtedy przełączmy się na PB jedziemy na stację tankujemy 10litrów gazu i test spalania mamy rozpoczęty jedziemy do zasygnalizowania braku paliwa przez stag przełączamy na PB i ponownie na stacje znów 10l i tak az do spalenia 30l gazu wtedy mamy dobrą średnią spalania"

#64 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 25 maja 2009 - 10:19

no teraz to ich na pewno pocisne, wczoraj juz mialem taka nerwe ze mnie trafiało

jade sobie mam jedna kreske (zielona) na wskazniku, nagle mi pipczy i na benzyne przelacza. przelaczam na gaz, jedzie chwile i dalej benzyna i tak kilka km i zajezdzam na stacje. mysle wskaznik walniety bo jeszcze czerwona kreska powinna byc

tankuje do pelna a tu zonk, weszlo 52 litry zamiast 60-62. czasem zaluje ze nie jestem jakims typowym chamem który by wpadl do nich, zj***ł porzadnie kazdego od szefa po mechanika zeby **** ruszyli i to zrobili

#65 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 25 maja 2009 - 17:09

ermi albo ja czegos w tym opisie nie rozumiem albo cos jest nie tak napisane....
- dlaczego czasy wtrysku benzyny maja byc takie same jak gazu ( bzdura - przeciez miejsce wtrysku gazu jest ione niz wtrysku paliwa przez co jest dluzsza droga do pokonania a wiec i czas wtrysku gazu bedzie dluzszy niz benzyny)
- po co blokowac mape benzyny podczas strojenia gazu (jesli przelaczymy na lpg to ona nie zbiera juz punktow a wiec jest taka jak przed smaym przelaczeniem
- po co podlaczac lambde - OCZYWISCIE ZE NIE JEST POTRZEBNE PODLACZENIE LAMBDY (z tym nie dyskutuje) bo instalka bedzie korygowala sklad mieszanki o wskazania czasow wtrysku benyzny ( w przypadku sekwencji nie wystepuje element oszukiwania ecu ze lambda dziala idealnie) - to fakt ze trzeba ustawic tak skald mieszanki zeby sygnal rzeczywisty lambdy latal 0-1V (lub 0-5V lub 0,2-1,8v zalezy jaka lambda) czyli lapal skrajne wartosci... Do tego trzeba miec odczyt z lambdy ale wcale nie musi on pochodzic z centralki lpg (moze pochodzic z ecu silnika - interfacu diagnostycznego , czy zwyklego miernika analogowego). Ponadto w zaleznosci od roznych czynnikow taki stan rzeczy mozna uzyskac przez:
1. zmiane wielkosci dyszy
2. zmiane czasu wtyrskow gazu (mnoznika)
3 zmiane cisnienia

To wszystko zalezy........
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#66 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 26 maja 2009 - 17:29

ok dzisiejsza relacja

pojechałem do nich, zły jak psia mac. bez umawiania się ale i tak mnie przyjeli za co duzy plus

butle troche przekrecili i wchodzi jakies 55litrów lpg więc ok. wskaznik ustawili. wylaczyli to gowniane przypomnienie. w trasie byl ze mna mechanik i ogien, na benzynie i lpg testowanie. rozwiercił dysze i wszystko poustawiał, smiga tak jak na benzynie więc jest super

jedyny zgrzyt ale to juz nie z lpg jak zajechalem do swojej wiochy to zatrzymalem sie pod sklepem i na zakupy. juz nie odpalil, dopiero kolega musial mnie podpinac. nie wiem co jest grane bo nawet jak odpalone auto, gazuje mocno to ma 12,7 volta i nie chce więcej. co to może byc ?

#67 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2009 - 18:50

gorum jak ostatnio podpinalem Ci kompa to mowilem ze ladowanie do sprawdzenia i akumulator
na wolnych obrotach miales 12,2V to za malo
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#68 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 26 maja 2009 - 19:00

no wlasnie i dzis znowu to dalo o sobie znac. jutro dzwonie do mechanika i sie umawiam. pewnie alternator padł

#69 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 maja 2009 - 21:11

Albo regulator napięcia

#70 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2009 - 22:21

hehehe mi padł akumulator - dzięki Przemek za zwrócenie na to uwagi.
Padł i to tak śmiesznie że silnik po nocy po przekręceniu kluczyka, próbował sie rozbujać ale jakoś nie łapał, odpuściłem - drugi raz start i ..... lipa tylko tyknął rozrusznik.
Niedziela - więc wizyta w norauto - zabolało.

Kczechu
generalnie sam zastanawiam się nad poprawnością tej metodologii. Ale dochodzę do wniosku że ma najmniej błędów. Nie wiem czy się ze mną zgodzisz ale co instalator to tak jakby instrukcja była napisana inaczej ;)

"- dlaczego czasy wtrysku benzyny maja byc takie same jak gazu ( bzdura - przeciez miejsce wtrysku gazu jest ione niz wtrysku paliwa przez co jest dluzsza droga do pokonania a wiec i czas wtrysku gazu bedzie dluzszy niz benzyny)"

oczywiście że masz rację, tak powino być - ALE- jak skrócisz długość dolotów od wtrysków do nawiertu nawet o 10 cm nie będziesz robił nawet korekty czasów (sprawdzę to praktycznie za jakieś 2 tyg. właśnie aby to potwierdzić.) Tutaj tkwi wirtuozja i praktyka instalatora aby to wszystko gralo.
poza tym resztę można załatwić mnożnikiem ( pomijam szczegóły bo wiem że Ty wiesz a długo pisać)

"- po co blokowac mape benzyny podczas strojenia gazu (jesli przelaczymy na lpg to ona nie zbiera juz punktow a wiec jest taka jak przed smaym przelaczeniem"

instrukcja poleca aby zablokować mapę benzyny i zebrać dane na gazie - na tej samej POWTARZALNEJ trasie. - I tutaj móglbym zakończyć problem. Ale wiem o co Tobie chodzi, czego nie dopisałeś. Mianowicie o adaptacje wynikającą z warunków użytkowych i indywidualnych użytkownika. - Jak mi odpowiesz co ile STAG+ zmienia sobie krzywą po wyrysowaniu (przy odblokowanej mapie gazu ) to przećwiczę ;) -dobry temat. A może nie zmienia - przyznam się nie mam doświadczenia- to niuans programu.
Mapę gazu zostawia się odblokowaną - (a bo to wtryski się układają a to reduktor dociera.) jak zrobę z 10kkm to zobaczę jak mocno się rozjeżdza.

"- po co podlaczac lambde - OCZYWISCIE ZE NIE JEST POTRZEBNE PODLACZENIE LAMBDY (z tym nie dyskutuje) bo instalka bedzie korygowala sklad mieszanki o wskazania czasow wtrysku benyzny ( w przypadku sekwencji nie wystepuje element oszukiwania ecu ze lambda dziala idealnie) - to fakt ze trzeba ustawic tak skald mieszanki zeby sygnal rzeczywisty lambdy latal 0-1V (lub 0-5V lub 0,2-1,8v zalezy jaka lambda) czyli lapal skrajne wartosci... Do tego trzeba miec odczyt z lambdy ale wcale nie musi on pochodzic z centralki lpg (moze pochodzic z ecu silnika - interfacu diagnostycznego , czy zwyklego miernika analogowego). Ponadto w zaleznosci od roznych czynnikow taki stan rzeczy mozna uzyskac przez:"

hmmm .. trzeba siię grubo zastanowić co autor opisu miał na myśli.
sądzę że chodził o to aby sonda "miała na bogato" albo cału czas chodziła w ramach ubogo-bogato, w pełnym zakresie obrotów.
U nas chodzi o to aby podłączać 2 sondy.

KCzechu - przecież Ecu i tak nadgoni niedobory optimum lambdy czasami wtrysku. Więc wydawało by się idealne - ale trzeba mieć "czuja" do idealnego zegranie tego co pisałeś
"1. zmiane wielkosci dyszy
2. zmiane czasu wtyrskow gazu (mnoznika)
3 zmiane cisnienia"

ma znaczenie na poprawną regulację. A jak ktoś nie umie czytać oscyloskopu to .... ma druciarza.

a co sądzisz o korekcie temp. gazu - Planuj e zrobić szybki czujnik.

#71 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 maja 2009 - 22:37

czytajac tekst ktory wkleiles mam wrazenie ze ktos to napisal w oparciu o swoj problem - czyli auto kulalo a on robil (to co wlasnie opisal) az doszedl do sukcesu tylko tak naprawde nie wie ktora ze zrobionych rzeczy miala rzeczywisty wplyw na znalezienie problemu

Generalnie to kazde doswiadczenie jest wazne ale zadna instrukcja nie jest wyrocznia

Ostatnio grzebalem w xev - problem to swiecacy check na wolnych i sonda lezy w niskim napieciu, czyli ubogo i ani wydluzaniem czasow ani zwiekszeniem cisnienia nie bylem w stanie jej ruszyc.Wystarczylo lekkie musniecie pedalu gazu i juz swietnie pracowala. Rozwiercenie dysz o 0,2 mm pomoglo, lambda smiga na wolnych ksiazkowo a samochod (wg kierowcy) zyskal na dynamice.

Wracajac do kolegi Gorum, pierwsze co mi sie nasunelo to rozwiercenie dysz (o czym mu mowilem) cos czuje ze gaziarz tez wydluzal czasy i ni jak nie mogl zrobic bogatszej. Fakt mozna tak mnoznik podciagnac ze bedzie pocisk ale moze wystapic wtedy STRZAL NA LPG W SEKWENCJI W WYDECH.

Moje doswiadczenie (w sekwencji jest slabe, nie jestem gaziarzem bo wiem jak duzo nie wiem) w lpg podpowiada ze jesli czasy wtrysku benzyny podczas pracy na lpg i na benie sa takie same / mocno zblizone, a sonda/ sondy pracuje/pracuja w calym zkaresie na wolnych obrotach i podwyzszonych stalych oraz nie wystepuje przy max obciazeniu efekt zapetlenia wtryskow to instalka jest dobrze zestrojona i nie bedzie rozjezdzalo wartosci adaptacyjnych.

P.S. Gorum zapraszam na diagnostyke :) to sprawdze ta instalke pod max obcizeniem mojego buta:) - przemieszczanie sie omega z tym silnikiem to nie jazda to wrazenia................
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#72 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 27 maja 2009 - 06:58

Na pewno skorzystam tylko ze na tygodniu od 16 pracuje, jedynie weekendami wieczorami jestem luzny. btw. kluska wczoraj miala docisk mojego buta, od zera do 200 km/h ją testowalismy ;-)

#73 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 09:44

Tak zapewne było ale z drugiej strony lepiej go przeczytać i wiedzieć niż nie i tym się kierowałem. Tym bardziej że na forach gaziarskich nie ma takich "doslownych łopatologicznych" opisów - bo fachowcy z każdej dziedziny rozmawiają między sobą językiem niezrozumiałym dla innych.
Co nie zwalnia nas ze zdroworąsądkowego podejścia do informacji zamieszczanych w necie ;)
pochwalcie się później co wyszlo w praniu.

#74 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 11:48

P.S. Gorum zapraszam na diagnostyke to sprawdze ta instalke pod max obcizeniem mojego buta - przemieszczanie sie omega z tym silnikiem to nie jazda to wrazenia.........

Tez chce :)

#75 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 27 maja 2009 - 12:02

ok ja Ci wizyte załatwie ale mi podpowiesz jakiego tego mantzela wybrac i jak to zmontowac :-P to moze spocik mały u Krzyska, kazdy na diagnostyke przyjedzie :-D

#76 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 maja 2009 - 19:47

nie kuście hehehe ;)

#77 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2009 - 20:18

Rozwiercenie dysz o 0,2 mm pomoglo, lambda smiga na wolnych ksiazkowo a samochod (wg kierowcy) zyskal na dynamice.

potwierdzam, bo o mojej klusce mowa.

Dzięki Krzysiu :)

#78 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 27 maja 2009 - 20:37

ale i tak Cie przegonie z palcem w... ;-D

#79 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 maja 2009 - 20:52

z gejami się nie ścigam :p

#80 OFFLINE   jamaraja 301

jamaraja 301
  • 14 postów
  • Dołączył: 30-03-2008
  • Skąd: szwecja

Napisany 27 maja 2009 - 21:08

ermi.bolało.to pocieszm.ja w niedziele za aku dałem 650 zela.wyjścia nie było
wytam