Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Opel omega bfl 3.0 v6 (211km) jaka instalacja ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 02 maja 2009 - 17:12

Witam wszystkich
Przejrzałem troche tematów o lpg i mam teraz większy mętlik w głowie niż wczesniej :) Byłem zdecydowany na jakiegoś staga ale im więcej czytałem na googlach opini, do tego na forach lpg to straciłem zupełnie orientacje. Bo podobno do v6 trzeba 2 reduktory ale nie np silvery bo sa dedykowane do za malej ilosc Km co wychodzi na testach itd

Także bardzo prosiłbym o porade co najlepiej zamontować w oplu omedze bfl 3.0 v6 manual (211 Km) ? Zależy mi na bezawaryjnym działaniu a nie zażynaniu silnika i na oszczędności kilkuset złotych żeby założyc coś bezfirmowgo u Pana Zdzisia spod monopolowego u niego w stodole. Niestety na instalacje np prinsa mnie nie stać. Powiedzmy górna kwota ze wszystkim to około 4tys zł.


Gaz chciałbym założyc w jednej z tych 3 firm, wiem ze autogaz był polecany bo o nim czytałem :) Ale znowu na ich stronie nie znalazłem wzmianki ze montują staga i nie mogłem się dodzwonić zarówno w środe jak i czwartek. Porozumiałem się za to z elpigaz i zaproponowali mi: (jeśli coś przekręciłem wybaczcie ale laik w tym temacie jestem)

instalka firmy BRC, wtryskiwacz verde (nie jestem pewny) i kolektor vega is (również nie mam pewności). Całosć za 3,8tyś zł

Po weekendzie mam dzwonic do systemu i domina. Mam nadzieje ze ktoś zechce ze mną porozmawiać


http://www.autogazsystem.ipr.pl/

http://www.elpigaz.c...=/pl/2/index#14

http://www.pfg.pl/fi...togaz/index.htm


Pozdrawiam
Andrzej (brat Lorda :D)


btw. rozmawiałem juz z kilkoma osobami z tego forum, temat wisi na 2 forach lpg tylko ze tam sie nie kwapią coś chłopcy z odpowiedzią. Także poczytałem troche tematów w tym dziale i zamiast coś wybrać odpowiedniego tylko sie zamotalem do końca

#2 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 02 maja 2009 - 19:05

1. Stag 300 jest moim zdaniem świetną instalacją do oplowskich V6. Sam mam taką w 3,2 V6 (a więc trochę bardziej skomplikowanym od 3,0 V6) i bardzo ją sobie chwalę. Przejechałem na niej jak na razie 30 tys. i jedyna wizyta u gazownika była spowodowana okresową wymianą filtra i przeglądem. Poza tym o tym, że mam gaz przypominam sobie dopiero jak podjeżdżam na stację benzynową :cool:.Koszt Staga 300 powinien się w 3 tys. zł zamknąć.

2. Każdy Ci to powie, że od odpowiedniej instalki jeszcze ważniejszy jest odpowiedni gazownik. Tak więc szukaj na forach polecanych gazowników w Twoim regionie i nawet, jeśli trzeba będzie kilkadziesiąt kilometrów dojechać to nie żałuj. BTW ja do mojego gazownika dojeżdżam 170 km w jedną stronę. I nie żałuję!
Wymarzony potworek już jest...

#3 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 maja 2009 - 19:31

. Każdy Ci to powie, że od odpowiedniej instalki jeszcze ważniejszy jest odpowiedni gazownik.

święte słowa chcesz się cieszyć jazdą znajdź najpierw dobry i polecany warsztat co zakładał już V -ce instalację

#4 OFFLINE   lukasbor

lukasbor

    Vel Satis 3.5 V6 '05

  • 107 postów
  • Dołączył: 14-06-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 02 maja 2009 - 20:09

Kolego, ja rowniez za jakis czas przymierzam sie do zmiany auta, dlatego rowniez wertowalem rozne fora lpg. Forum www.lpginfo.pl to forum gdzie pare osób ma pojęcie o instalacjach, ale kultura tychze osob jest na bardzo niskim poziomie. Wedlug nich albo stag albo wyrzucenie z forum. Producentem STAG-a jest firma AC z B-stoku. Na ich firmowej stronie jest forum lpg i mozna sie bardzo wielu waznych rzeczy tam dowiedziec. Ogolnie z tego co ja wyszukalem w internecie i o czym powiedzieli moi przedmowcy wazna jest instalka ale bardziej wazny jest gazownik, ktory wie o co chodzi i nie bedzie mowil, jak wywali check po zainstalowaniu lpg: ze "tak musi byc". Ja sklanialbym sie jednak ku STAG-owi, poniewaz obok przystepnej ceny mozna dokladnie skalibrowac cala instalacje, i nie mowie tu o autokalibracji. I do tego na forum gazowym AC znajdz dobrego gazownika z Twojego regionu! W innym przypadku bedziesz mial wiecznie niekonczace sie probelmy i przeklniesz i gazownikow i omke!
Aha, i wychodzi jednak na to, ze nie zawsze cena idzie z jakościa. Podobno Prins jest przereklamowany. Jest bardzo drogi ale ustawic wymagajacy silnik jest trudno. A STAG wydaje mi sie byc optymalna instalacja do naszych aut-przynajmniej ja bede bardzo powaznie bral pod uwage ten sterownik za pare miesiecy. I jeszcze jedna sprawa-nalezy skalibrowac auto zarowno podczas jazdy miejskiej jak i pod duzym obciazeniem na trasie (o ile to mozliwe pojezdzic pare km z duza predkoscia), poniewaz moze sie okazac iz instalka moze nie wyrabiac termicznie i cisnieniowo i bedzie sie podpierac na ktoryms cylindrze benzyna.

#5 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 maja 2009 - 20:13

+dobrze szukasz gorum fajne masz parcie hehehe... - odpowiedzialem Ci na forum gazowniczym - raczej nic nowego się nie dowiesz :)

lukasbor popraw adres

#6 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 02 maja 2009 - 21:32

Czyli jednak stag widze ze polecacie :-)

Temat na forum ac wisi, jak narazie nikt mi nie odpowiedział

Firma do której sie skłaniam to pozycja autogaz system, jeden z forumowiczów go polecał, sam załozył tam lpg do swojej v-ki i nie narzeka. Ciekawi mnie jeszcze pozycja elpi gaz bo znowu inna osoba z forum mi go polecała jako też doswiadczony i dobry zakład. czyli bądz tu mądry i pisz wiersze :D

Ermi bo jak pisałem nie chce paści załozyć za czypindziesiąt do auta zeby go katowac dlatego szukam i czytam :)

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2009 - 22:09

stag ma taką zaletę, że kupujesz interfejs za 40 zł i sam grzebiesz (po gwarancji lub gdy wizyty u gazownika nie dają efektu). Producent staga sam dostarcza programu diagnostycznego, daje instrukcje konfiguracji, sprzedaje interfejsy, udziela wsparcia technicznego na swoim forum. Wg mnie dla lubiących grzebać w instalacji nie ma lepszej niż stag.

#8 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 maja 2009 - 22:34

Czyli jednak stag widze ze polecacie :-)

Temat na forum ac wisi, jak narazie nikt mi nie odpowiedział

Firma do której sie skłaniam to pozycja autogaz system, jeden z forumowiczów go polecał, sam załozył tam lpg do swojej v-ki i nie narzeka. Ciekawi mnie jeszcze pozycja elpi gaz bo znowu inna osoba z forum mi go polecała jako też doswiadczony i dobry zakład. czyli bądz tu mądry i pisz wiersze :D

Ermi bo jak pisałem nie chce paści załozyć za czypindziesiąt do auta zeby go katowac dlatego szukam i czytam :)


Temat wisi bo Omegi z silnikiem V6 były wertowane wiele razy. Wystarczy wrzucic szukanie na omega i znajdziesz co jest napisane. Sa lepsze instalacje od Staga ale cena do jakosci daje rade.
Stag 300 plus reduktor eg200 wtryski moga byc magic jety kaihin lub matrix. miedzy na 8 i powinno to dawać rade.
Do Ozma
A wracajać do silnika 3.2 to czym on jest bardziej skoplikowany od 3.0
Pojecie to masz ale o gadaniu bzdur. Tylko jest drozszy w naprawach.
- brak linki gazu
- brak EGR
- brak cewki (tylko pojedyńcze)
- 4 katy i 4 sondy (zapytaj sie ile to kosztuje)
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#9 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2009 - 22:40

3,2 jest bardziej zaawansowany elektronicznie - przez to bardziej wrażliwy na nieprawidłowe zagazowanie

#10 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 02 maja 2009 - 23:10

3,2 jest bardziej zaawansowany elektronicznie - przez to bardziej wrażliwy na nieprawidłowe zagazowanie

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ??
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 02 maja 2009 - 23:27

szczerze? drogą dedukcji :-) no i opisów z forum
ten katalizator wstępny jest podatny na uszkodzenia, nieprawidłowy skład mieszanki szybciej go zabija

#12 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2009 - 08:39

Gorum zakładaj staga i się nie zastanawiaj bo nic mądrzejszego nie wykombinujesz - jak napisał Ci Nikodem.
Zrób na takim układzie jak mój w zakładzie polecanym na forum i "będzie pan zadowolony"

Doncortino - błąd -prawda silniki z pełną elektroniką są bardziej wrażliwe na skład mieszanki. (kropka)
Nie są tak wrażliwe na różne błędy jak by się to wydawało - spawdzone przez przypadek.

Co do składu mieszanki.
Gaz reguluje się tak aby lamda była identtyczna z paliwową. Po to w stagu zrobiki mapę gazu i benzyny i KOREKCJĘ.
jak mieszanka gazu będzie zbyt uboga to ECU auta wydluży czasy wtrysku (zrobi korekcję na bogato)- zrobi po prostu wszystko aby lamda była w okolicach 1.0
jak się źle dobierze dysze, albo zacznią się spadki na reduktorze to zaczynają się kłopoty (wywala check, falują obroty, auto jest mułowate.) wtedy rodzą się rzesze niezadowolonych i mity. A tworzą je druciarze poprzez partactwo.za tanie pieniądze. wsadzając reduktory na 90km i żółte raile - bo na czymś zaoszczędzić trzeba.

Stag sie sprawdza bo ma przemyślane oprogramowanie odporne na maniony polski gaz i zużyte silniki.Przy poprawnym montażu oczywiście.

Już się śmeją że jak wypuszą staga + to druciarstwo się na niego rzuci bo można wszytko w instalacji spieprzyć a urządzenie i tak przemieli te nędzne parametry.;)

Dokładnie -
Interface sprzedaje producent, nowe aktualizacje ECU są darmowe, Wszystko jest doskonale opisane i wytłumaczone w instrukcji a jak się zadzwoni to nie robią wstrętów, STAG300 + spełnia norme EURO5 i jest dopuszczony do montowanioa w UE.
Dla mnie to kosmiczne zalety naszej POLSKIEJ myśli technicznej i naszej otwartości - a nie trzymania tabu i tworzenie jakiegoś dziwnego woo-doo lpigazu. Wielka mi tajemnica heheh...

#13 OFFLINE   Ozma

Ozma

    The Keymaster

  • 195 postów
  • Dołączył: 23-05-2008
  • Skąd: Luboń

Napisany 03 maja 2009 - 09:11

Do Ozma
A wracajać do silnika 3.2 to czym on jest bardziej skoplikowany od 3.0
Pojecie to masz ale o gadaniu bzdur. Tylko jest drozszy w naprawach.
- brak linki gazu
- brak EGR
- brak cewki (tylko pojedyńcze)
- 4 katy i 4 sondy (zapytaj sie ile to kosztuje)


A coś tak na mnie naskoczył?

Przeczytaj sobie jeszcze raz swojego posta, może zrozumiesz, że sam sobie przeczysz.

I z takimi uwagami to się proszę ode mnie odstosunkować.
Wymarzony potworek już jest...

#14 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 maja 2009 - 09:16

dziewczyny, nie drapcie się :p

#15 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 03 maja 2009 - 10:50

Talentu do grzebania w takich rzeczach nie mam więc bym sie za to nie brał nawet :D

tylko nie wiedzieć czemu staga jak pytałem to tez cenią 4tys z robocizna itd co chyba jest za drogo ?

#16 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 03 maja 2009 - 16:07

To zależy od warsztatu. Czasami wyrównuja ceny isntalacji zeby montować to co im pasuje. Stag 300 plus jest juz od 2-3 tygodni na rynku i niestety wszystkie za montażyste nie zrobi. Wszystko jest tak samo tylko soft w kompie sie zmienił na dodatkowe opcje. No i korekcje doszły.
Komplet staga 300+ z reduktorem eg200 lub jakims scorpionem i listwami magic jety ocyluje w granicach 1400 zł bez butli wielozaworu i miedzy i wezy.
Komplet wychodzi mniej wiecej koło 2000 tyś w detalu. A rożnica to tylko zarobek montażysty. Majać trochę pojecia mozna sobie samemu załozyć i reszte załatwić. Ja tak zrobiłem juz kilka aut i nie tylko omegi i bardziej rozwiniete auta elektronicznie niz omega. Bo jak by ktos nie wiedział komp w omedze to technologia z przełomu lat 80-90 a 3.2 to troszke zmieniona wersja na inne normy Euro z czego sama mapa sterujaca silnikiem jest taka sama jak w 3.0
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#17 OFFLINE   gorum

gorum
  • 295 postów
  • Dołączył: 25-01-2009

Napisany 03 maja 2009 - 16:25

2tys zarobku na instalce do 1 auta ? nie za duzo cos ? a jesli tak jest w rzeczywistosci to dobry biznes

cóż ja pojęcia o tym nie mam dużego i dlatego chce dać niech mi to ktoś zrobi dobrze. szkoda ze z dolnosląskiego jestes bo bym Ci pewnie dał auto do przeróbki :)

#18 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 03 maja 2009 - 21:10

Tyle płaciłem do Siebie za instalacje. wyszło mnie chyba jeszcze mniej nic 2000 tys na części i to wszystko w detalu. Moj kolega tez do 3.0 V6 zaplaciłem 1900 zł za komplet. Mozna znaleść czasami np prinsa z uzywki i tez takie cos montowałem do Jaguara S-type 3.0 V6 instalacja kompletna kosztowała 2000 zł + 70 za zestaw do regeneracji reduktora. Mozna tak pisać i pisać. Ten nowy stag wychodzi 2000 tyś jesli załozysz mocniejszy reduktor i listwy magic jet jak bys załozył valteki lub raile to pewnie jeszcze ze 200 zł by sie urwało i jakis tani reduktor ktory by trzymał na pograniczu albo jak w wiekszosci aut nie dawał by rady. Jak czesto sie zdarza ze ludzie w autach maja powyzej 200 ps a reduktor np silver ktory niby ma miec do 270 km a nie daje rady dla 200 nawet. Mam na ta chwile Scorpiona ST ktory nie daje rady dla Omegi a niby miał dawać i teraz czekam na EG200 bo głowny dystrybutor czyli firma Europegas w Białymstoku cos w nim poprawiała z wydolnoscia cieplna i producentem EG200 i wszystkich Scorpionów jest firma Damex pod Poznaniem. Ale z wielu zródeł i z moich testów ST nie daje rady przy dynamicznej jezdzie (spadek cisnienia jest zbyt wysoki i zapetla sie wtrysk)
A jak bedziesz montował w jakims warsztacie to zobacz jaki ci wielozawór załozyli bo tomassetto bo wady o ktorych moge ci napisac na priv. Jest poprostu najtańszy i kazdy go montuje.
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#19 OFFLINE   ermi

ermi
  • 377 postów
  • Dołączył: 13-10-2008
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2009 - 21:14

3.5 kpln to uczciwa cena za PORZĄDNĄ instalację. Tyle płaciłem. Wiem że można za 3000 założyć ale taniej - to juz zaczyna się druciarstwo i odwalanie fuchy (analiza z wielu forum) a wogule to najważniejsze jest to co pisałem wcześniej - kwadratowy łeb gaziarza.

Oj Homer żebyś się nie zdziwił gęstością upakowania kabelków przy nowszych omegach. Komputer jest naprawdę niewielki a kabelki cieniusieńkie.... A reszta - no cóż programowalna tak jak mówisz.:) będąc również informatykiem wiem jacy to lenie. (I dla tego mamy postęp w obsłudze programów. :)) bo sobie wszystko upraszczają.

Ludziom trzeba dać zarabiać -a robić swoje dla innych ludzi.

A że sam zakładasz instalacje to gościu jesteś i masz u mnie na zlocie browar bo zabawy w tym duuużo i jesteś gość bo Ci się chce i masz czas. Zdobywanie wiedzy to też praca.


Dla tego wielozawór trzeba "zmodyfikować" w odpowiedni sposób. - czyli albo rozwiercić albo wywalić całe odcięcie. ;)

#20 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 maja 2009 - 21:43

wracajac do tematu. Jak dla mnie (amatora) nie ma na chwile obecna lepszej centralki sterujacej niz stag, powod:
- swietnie rozwinieta siec serwisowa
- latwosc dostepu do intnerface , softu, instrukcji , poradnikow itp
- bardzo dobre mozliwosci adaptacyjne i regulacyjne
Problem jest jeden: w zestawach ze stagiem czesto sa dawane wtryski valtek (zycie pokazuje ze tylko czerwone daja rade) i malo wydolne parowniki dla silnikow o wyzszej mocy. Gazownik bierze najczesciej zestawy bo taniej kupi kpl
Jesli bedziesz mial wybor poszczegolnych elementow to bierz centralke stag, wtryski keihin, matrix lub magicjet a jesli chodzi o parownik to nie mam doswiadczenia powyzej 200KM wiec posluchaj tych co maja w tym wzgledzie doswiadczenie

p.s. Tak na serio to dla Ciebie UZYTKOWNIKA nie jest wazne czy to stag srag czy ptak. Wazne jest zeby auto jezdzilo na gazie, nie rozjezdzalo wartosci adaptacyjnych ecu, cena byla rozsadna. Aby cos takiego uzyskac to zamontuj gaz blisko siebie zebys nie tracile na ewentualne podjazdy na regulacje czy poprawkii w firmie gdzie juz ktos ze znajomych montowal wlasnie do takiego auta. Nie wazne czy gosc ma stodole czy super warsztat , wazne ze juz montowal do takiego silnika i uzytkownik jest zadowolony. Na podkarpaciu blisko nas moge Ci polecic (Rzeszow)zaklad na ul. Krakowskiej (elpigaz, chyba Lendio tam montowal) i eksa przy Multikinie. Mam jeszcze mojego gazownika zamontowal u wielu moich znajomych i jest ok ale gdzies tam od ludzi slyszalem ze zrobil amatorke i dlatego miedzy innymi nie dalem kontaktu do niego w dziale LPG - polecane zaklady
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]