Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Bardzo konkretnie o ksenonach


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
55 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 11:37

Teraz zauwazylem maly blad w moim poscie i poprawiam- przy wymianie zarnika (ksenon)- trzeba odpiac akumulator !!!! Przy wymianie zyklej zarowki nie ma takiej potrzeby i oczywiscie nie trzeba lampy sciagac.

#42 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 marca 2007 - 12:32

przy wymianie zarnika (ksenon)- trzeba odpiac akumulator !!!!

Że niby może dokopać wysokim napięciem? Nie chce mi się w to wierzyć, żeby tak samo z siebie, ale klemę zdejmę, wolę inny hardcore :hehe: Odblokowanie radia to może minuta zabawy.

#43 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2007 - 17:41

Robota zrobiona, wymienione palniki ksenonowe, żarówki H7 i postojówki. I niech mi tylko nikt nie mówi, że można to spokojnie zrobić bez wymontowania całych lamp, nieporozumienie. Jakbyście mieli jakieś pytania, to zapraszam. Drugą lampę miałem wyjętą w 5 minut :grin:

Oczywiście - tak jak myślałem - w jednym reflektorze co innego niż w drugim. Ten, co świecił ładnie to był Philips, a ten żółto-fioletowy to Osram Xenarc.
Teraz po wymianie przybyło światła, jasno jak cholera :mrgreen: Natomiast drogowe nadal świecą na żółto :evil: qrna, muszę zmierzyć jakie tam dochodzi napięcie.
Maro, teraz kolej na Ciebie, bierz się do roboty :hehe:

#44 OFFLINE   wojteks_07

wojteks_07
  • 115 postów
  • Dołączył: 16-12-2006
  • Skąd: Krosno

Napisany 24 marca 2007 - 18:20

Robota zrobiona, wymienione palniki ksenonowe, żarówki H7 i postojówki. I niech mi tylko nikt nie mówi, że można to spokojnie zrobić bez wymontowania całych lamp,


Masz Omę C więc jest łatwiej wyjąć lampy niż w Omie B (ze spryskiwaczami lamp). W Omie B wcale tak łatwo i szybko się lamp nie wyciąga. Osobiście uważam że lepiej wyjąć filtr powietrza (niekoniecznie) ale niestety akumulator musi być wyjęty do lewej lampy.

a jeśli chodzi o policemana, to niech któryś pokaże stację benzynową, która ma żarniki :roll: wiele sklepów ich nie ma, sprowadzają na zamównienie...


więc najlepiej zostawić na zapas jeszcze świecący stary żarnik, i oczywiście Torxy żeby rozebrać lampę

#45 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 24 marca 2007 - 18:41

Masz Omę C więc jest łatwiej wyjąć lampy niż w Omie B (ze spryskiwaczami lamp).

Fakt, w B będzie gorzej.

więc najlepiej zostawić na zapas jeszcze świecący stary żarnik, i oczywiście Torxy żeby rozebrać lampę

Dokładnie, będę mieć w zapasie tego starego Philipsa, ładnie świecił z lekkim niebieskim odcieniem, te nówki dopiero za jakiś czas będą tak świecić.

#46 OFFLINE   taurus

taurus
  • 19 postów
  • Dołączył: 15-04-2007
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 26 sierpnia 2007 - 12:22

Robota zrobiona, wymienione palniki ksenonowe, żarówki H7 i postojówki.


Możesz napisać na co wymieniłeś, gdzie kupiłeś i ile Cię to kosztowało :?: Jakie palniki wybrałeś :?:
Też przymierzam się do kompletnej wymiany w przednich oczkach.

Natomiast drogowe nadal świecą na żółto


Ma ktoś inny pomysł na H7, aby świeciły bardziej białą barwą niż OSRAM Silverstar :?:

Co myślicie o czymś takim do przednich kierunkowskazów i takim do bocznych kierunkowskazów?

maraboot, jakie LEDy zastosowałeś do postojówek, bo jest tego bardzo dużo i nie wiem na co się zdecydować?

Z góry dziękuję za odpowiedz :!:
taurus

#47 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2007 - 13:11

Robota zrobiona, wymienione palniki ksenonowe, żarówki H7 i postojówki.


Natomiast drogowe nadal świecą na żółto


Ma ktoś inny pomysł na H7, aby świeciły bardziej białą barwą niż OSRAM Silverstar :?:
taurus

proponuję wymianę na palniki xenon w miejsce żarówek.
sam się przymierzam do tego mam orginały HELLA ale dogowe mnie wkurzają. muszę tylko poszukać informacji jak się zachowują xenon w pozycji "mrugnięcie" jak migamy drogowymi, ostrzegając innych.

#48 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2007 - 18:09

sam się przymierzam do tego mam orginały HELLA ale dogowe mnie wkurzają. muszę tylko poszukać informacji jak się zachowują xenon w pozycji "mrugnięcie" jak migamy drogowymi, ostrzegając innych.

mozna powiedziec, ze sie 'nie zachowuja' bo potrzebuja 2 sek na zapalenie...


 


#49 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 sierpnia 2007 - 20:20

Możesz napisać na co wymieniłeś, gdzie kupiłeś i ile Cię to kosztowało Jakie palniki wybrałeś
Też przymierzam się do kompletnej wymiany w przednich oczkach.

Kupiłem w sklepie internetowym znalezionym poprzez Allegro, standardowe Philips D2S 85122. Cena 122 za sztukę, faktura vat i to zaważyło na decyzji o kupnie (niewielu wystawia faktury). W tym momencie nie podam dokładnego namiaru, muszę dopiero poszukać.
Palniki świecą bardzo ładnie, żadnych problemów.

EDIT:
kupiłem tu:
www.oswietlenia.com

Natomiast postojówki mam takie jakieś 4-diodowe, blade jakieś i za bardzo lecą w niebieski. Nie polecam, chcę je wymienić na jakieś inne.

#50 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2007 - 09:38

Odswieże troche temacik bo jestem po wymienie żarników i przed wymianą jak to czytałem przed wymianą to chciałem sobie cały dzień rezerwowa na wymiane ich jak piszecie że trzeba zdjąc zderzak i wyjąc lampę a przez to wyciąga spryskiwacze świateł te łezki pod światłami lampy odkręca i przy okazji można połama zaczepy bo są bardzo kruche podobno i huk go wie co jeszcze trzeba odkręci zdjąc a mozna to zrobi w 10 min akumulator i tak trzeba odpiąc wiec wyciągamy go całego trwa to maks 5 min a można i w 2 to zrobic i mamy piękny dotęp do lapmy a zdrugiej strony odkręcamy opaske z obudowy filtra co trzyma rure dolotową do silnika i wyjmujemy odudowe trwa to też nie więcej jak 5 min a można też to zrobic i w 2 i też jest piękny dostęp. Ja śrubki TORX co trzymają obudowe ksenonu odkręcałem dużym śrubokrętem rzechotka ze zmiennymi końcówkami 9a jak wiadomo jest to duży śrubokręt i długi i nim dałem rade więc niech nikt mi nie pisze że jest kiepskie dojście do tego) i potem złożenie też trwa chwile więc po co sie bawi i zdejmkowa zderzak :roll: :roll: :roll: :roll: :???: :???: :???:
Jakby ktoś chciał dokładniejszej informacji niech pisze na PW
pozdrawiam

#51 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2007 - 10:50

Dokladnie, wcale nie trzeba wyjmowac lampy, a juz na pewno zderzaka. Oczywiscie jak ktos ma czas i checi to moze i maske zdjac, ale naprawde nie trzeba. Dostep nie jest moze fantastyczny, ale mozna spokojnie to zrobic. Oczywiscie trzeba wszystko z wyczuciem, bo mozna sobie klopotow narobic, ale pewnie mniejszych niz wyciagajac lampe (70% osob podrapie sobie zderzak podczepionym pod lampa transformatorem).

#52 OFFLINE   Maro

Maro
  • 4 000 postów
  • Dołączył: 12-05-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 grudnia 2007 - 19:45

Hehe.
Zdejmować zderzak do wymiany żarników?

:smiech:

Jest tak jak Twaróg opisał. Jedyne co dodam to przy wyjmowaniu żarnika trzeba użyć nie co siły, bo wyjmuje sie je jakby były zapieczone ;)

Dziękuje za uwagę :D

#53 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 grudnia 2007 - 10:26

Maro u mnie lekko poszło niezapiekły się więc nie zawsze trzeba używać siły może to tylko u Ciebie coś ciężko wychodziły

#54 OFFLINE   MAYKI

MAYKI
  • 69 postów
  • Dołączył: 13-12-2007
  • Skąd: 3Miasto

Napisany 18 stycznia 2008 - 20:53

a ja mam pytanie:
dzisiaj wymieniałem żarowke od drogowych i przy wyjmowaniu przestawiłem taka metalową dzwigienkę w środku lampy,
co to jest i w jakiej pozycji powinna być( patrząc od przodu samochodu )?

#55 OFFLINE   mr.Jones

mr.Jones
  • 14 postów
  • Dołączył: 20-01-2008
  • Skąd: wrocław -świdnica

Napisany 21 stycznia 2008 - 10:58

....i Ja wrzuce 3 grosze na temat xenonów,,,
miałem pare autek na xenonach ,a w e39 wymienialem żarniki
bo sie jeden wypalił,,fabryczne były 3200 - jasnoniebieskawe i chcialem kupic takie same,,
lecz jakos tak wyszło ,kumple namówili :censored: i postanowiłem kupić 6000k,ale debil z allegro przyslał 8000k,nie było czasu żeby odsyłac bo jechałem w trase,,,,,,,,,
ale wnioski takie...3200-4000K świeci duzo jasniej przyjemniejszą dla oka barwą ,daje wiecej lumenów,6000-12000 K wygladają kozacko ale niestety jakość i ilość światła jest znacznie gorsza,co jest odczuwalne w dłuższej trasie..........

więc polecałbym raczej cos w granicach 3000-4000 K
pozdro
Ja chcieć ,prosić o wiedzy........

#56 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2008 - 11:21

Mayki - wlacz swiatla mijania i poruszaj dzwignia gora-dol to zobaczysz. Dzwignia sluzy do przestawiania swiatlel do jazdy po drugiej stronie drogi. Wiazka robi sie "plaska" i nie oslepia jesli jedziesz po drugiej stronie.