Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.0 8V za dużo pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
197 odpowiedzi na ten temat

#161 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 lutego 2010 - 20:54

sory mój błąd

#162 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 17 lutego 2010 - 21:03

sory mój błąd


no wlasnie. chodzilo zapewne o czujnik temp cieczy (silnika) dla ecu. jezeli z niego bedzie zly odczyt to spalanie wzrosnie. ale zly odczyt w sensie ze ecu bedzie widzial caly czas niska temp. bo jak zobaczy ze temp. bedzie wysoka to bedziemy miec problem z wolnymi obrotami na zimnym silniku. tak w skrocie
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#163 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lutego 2010 - 21:03

To precyzując który czujnik czyścisz i przynosi to taką poprawę?
PS.
A tak w ogóle, czy to ma jakieś znaczenie przy śrubie?

#164 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2010 - 21:04

sory mój błąd


no to którą Ty wtyczkę czyściłeś :D że Ci tak mało pali ??

Pabloo to samo nam po głowie chodzi :D

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#165 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 lutego 2010 - 21:07

jutro napisze żeby głupot nie gadać :D

#166 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lutego 2010 - 21:08

Pabloo to samo nam po głowie chodzi :D


Każdy chciałby mieć takie spalanie jak kuba64 ;)

jutro napisze żeby głupot nie gadać :D


Czekamy z niecierpliwością:)

#167 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 lutego 2010 - 21:59

dobrze myślałem źle napisałem :D

to czujnik temp cieczy który wysyła sygnał do ECU a ten dozuje mieszankę
bo ssania jako takiego nie ma , ale każdy wie o co kaman :)

#168 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 17 lutego 2010 - 22:36

dobrze myślałem źle napisałem :D

to czujnik temp cieczy który wysyła sygnał do ECU a ten dozuje mieszankę
bo ssania jako takiego nie ma , ale każdy wie o co kaman :)


zgadza się tylko ta wtyczka zabardzo nie ma od czego się zabrudzić, olej zbyt nie ma skąd na nią kapać:)chyba że silniczek pluje olejem ile widzi:P
inna sprawa jak jest z nią coś nie tak i nie łączy lub czujnik mówi amen:)

#169 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 lutego 2010 - 23:02

Ano właśnie. Mamy jakieś nieścisłości w przekazie:) Tak na marginesie - który to czujnik temperatury cieczy, który może mieć wpływ na spalanie, bo patrząc na silnik od przodu są w obudowie termostatu dwa czujniki: z lewej strony (taki z niebieskim plastikowym gniazdem, ma chyba 2 "bolce") i z prawej (mniejszy, z takim płaskim czymś u góry, znajduje się nad termostatem)?

PS.
Spójrzcie na to:
http://www.opel-shop...roducts_id=1954
Czujnik temperatury oleju:o Tyle że do Omegi B.

#170 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lutego 2010 - 23:20

z lewej strony (taki z niebieskim plastikowym gniazdem, ma chyba 2 "bolce")


to ten na ECU i odczyt z niego ma wpływ , ten z jedną wsuwką to na wskaźnik temp.

Spójrzcie na to: http://www.opel-shop....oducts_id=1954 Czujnik temperatury oleju Tyle że do Omegi B.


ale to chyba do diesla

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#171 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 17 lutego 2010 - 23:57

tak chodzi o ten pierwszy niebieski .... czy tak kto ma inny kolor

ten koło termostatu to inna bajka, jak się nie mylę to z niego pokazuje na zegarze jaka temp

#172 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2010 - 17:58

ale to chyba do diesla

Rzeczywiście do diesla.
PS.
Dzięki za info odnośnie właściwego czujnika. Czy przy śrubie zamiast krokowego odczyt temperatury z tego czujnika wpływa na wysokość spalania LPG? Na chłopski rozum chyba nie.

#173 OFFLINE   kuba64

kuba64
  • 42 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Jaworzno

Napisany 18 lutego 2010 - 19:18

mówimy o dwóch różnych sprawach ale dobra nie ważne

nie będziemy polemizować odpowiadajcie jak temat mówi , czujnik zostawmy w spokoju

#174 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2010 - 20:49

Ja nie polemizują z Tobą Kuba, tylko pytam. Próbuję dociec jaka może być przyczyna dużego spalania w instalacji I generacji ze śrubą. Stąd pytanie o ten czujnik.

#175 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2010 - 21:47

Ja mam na śrubie. Do tej pory regulowany był tylko "na słuch". Po jednej takiej regulacji spalił mi prawie 18/100. Chyba na analizatorze łatwiej jest ustalić właściwy skład mieszanki?


Teoretycznie tak. Ale to wszystko zależy od tego jaka wiedzę ma ma ten temat osoba która to robi. Z autopsji wiem że u mnie regulacja LPG na analizatorze doprowadzała do tego że auto przestawało jeździć na benzynie (o odpaleniu można było tylko po marzyć). A po regulacji na słuch problem znikł. Auto jeździ jak powinno i spalanie w mieście było max 15 przy temp -15 około a teraz jak jest cieplej pali mniej więcej 12 góra 13 po mieście.
W Łodzi płaciłem za regulację 50 zł i ciągle były problemy a regulację na słuch robiłem w Rawie Mazowieckiej zapłaciłem 30 zł i problem mam z głowy.

#176 OFFLINE   sebolkw

sebolkw
  • 7 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 22 lutego 2010 - 21:41

Witam!! Czy reduktor 100 hp nie jest zbyt mały do omci 115 8v. Kluska spala 20 litrow na 100km. instalka nowa 2 tyg.

#177 OFFLINE   wrocek66

wrocek66
  • 176 postów
  • Dołączył: 24-02-2010

Napisany 24 lutego 2010 - 21:05

Spoko wystarczy .

#178 OFFLINE   sebolkw

sebolkw
  • 7 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 24 lutego 2010 - 22:36

TO co moze byc nie tak skoro wszystko dziala tzn: sonda i krokowiec

#179 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 lutego 2010 - 22:56

A mi się wydaje że jednak za mały taki reduktor. Ja mam u siebie 140HP.

#180 OFFLINE   sebolkw

sebolkw
  • 7 postów
  • Dołączył: 29-01-2010

Napisany 25 lutego 2010 - 16:53

A ile Ci pali? Bo mój kolo 20l. Bylem juz 5 razy na regulacjii tam gdzie mi zakladali gazik i nic.