Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Omega 2.0 8V za dużo pali


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
197 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 14 października 2009 - 17:47

Niestety dla mnie jest nieczytelny.

#42 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 14 października 2009 - 18:47

Niestety dla mnie jest nieczytelny.


ok poprawiłem
i to czy tak jak mi gaziarz powiedział może to być od tego??

#43 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 14 października 2009 - 18:58

dobrze widze lambda 1.035 ?? :o

#44 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 14 października 2009 - 19:07

dobrze widze lambda 1.035 ?? :o


tak zgadza się

#45 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 14 października 2009 - 19:10

wszystko w normie jak najlepiej chociaz warotsci nieco zanizone ciekawe dlaczego

#46 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 14 października 2009 - 19:22

jezeli sie myle to prosze mnie poprawic w 8 ventylowych ilnikach byly 1 voltowe sondy???


tak były
ta SONDA PRACUJE NA NAPIĘCIU 0-1V
oczywiście są też 5V itd ta akurat 1V

wszystko w normie jak najlepiej chociaz warotsci nieco zanizone ciekawe dlaczego

o które wartości chodzi.?
I jakie powinny być?

#47 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 14 października 2009 - 19:25

Powiem tak: pomiar robiony na wolnych obrotach? ; współczynnik nadmiaru powietrza 1.035 , norma 0,97-1,03 Twój wynik oznacza lekko ubogo ; CO2 13,10 hmm wg mnie silnik nie pracuje pełnym powerem (bo ubogo?) dobry wynik to CO2 w przedziale 14,5- 16 %. Reszta parametrów ok.

#48 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 14 października 2009 - 19:45

DAFik zgadzam sie w 100% ale teraz pytanie skoro za ubogo to dlaczego duze spalanie??? moze pomiar robiony na benzynie byl???

#49 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 14 października 2009 - 19:51

Powiem tak: pomiar robiony na wolnych obrotach? ; współczynnik nadmiaru powietrza 1.035 , norma 0,97-1,03 Twój wynik oznacza lekko ubogo ; CO2 13,10 hmm wg mnie silnik nie pracuje pełnym powerem (bo ubogo?) dobry wynik to CO2 w przedziale 14,5- 16 %. Reszta parametrów ok.


tak
jutro jadę do gaziarza niech to robi bo robił 3 razy i dalej to samo;/ przedstawie mu parametry j/w ciekawe co powie:confused:
a jeśli chodzi o to co mi powiedział czyli
"Gaziarz powiedział mi że krokowiec ma 130kroków a powinna mieć 80. jest za duży dopływ powietrza i elektronika dlatego podaje większą dawkę gazu co skutkuje większym spalaniem
;/
Dlatego kazał podjechać w tym tyg. i przystawi mu dopływ powietrza(tam gdzie jest filtr powietrza, tylko czy przed filtrem czy za nie iwem) tak aby był ustawiony na 80 kroków wtedy to wszystko wyreguluje.
Czy to tez może byc od tego czy znów sobie coś umyślał gaziarz... "

i jeśli chodzi o parownik dalej jest prawdopodobieństwo że do wymiany?

#50 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 14 października 2009 - 19:52

Bo regulacja lpg na ubogo nigdy nie przekładała się na niskie spalanie. Ciekawy jestem jakie wyniki w stanach nieustalonych. Obstawiam reduktor. Popatrz z tej strony, był na regulacji wcześniej, nie wydaje mi się żeby diagnosta /gaziarz wyregulował na lambdę 1,035 i powiedział "gicio". Pewno było bliżej 1 i się rozjechało po paru przegazówkach.

#51 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 14 października 2009 - 19:53

DAFik zgadzam sie w 100% ale teraz pytanie skoro za ubogo to dlaczego duze spalanie??? moze pomiar robiony na benzynie byl???


pomiar robiony na gazie

Bo regulacja lpg na ubogo nigdy nie przekładała się na niskie spalanie. Ciekawy jestem jakie wyniki w stanach nieustalonych. Obstawiam reduktor. Popatrz z tej strony, był na regulacji wcześniej, nie wydaje mi się żeby diagnosta /gaziarz wyregulował na lambdę 1,035 i powiedział "gicio". Pewno było bliżej 1 i się rozjechało po paru przegazówkach.

jak byłem na analizatorze to powiedział że idealnie jest;/to ja już sam nie wiem:mad:

#52 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 14 października 2009 - 20:07

Z perspektywy norm urzędowych tak, ale diagnostycznie nie do końca.

Jak jutro będziesz na składzie spalin , to zrób mały test zasłoń lekko ręką dolot powietrza jednocześnie obserwując poziom CO2, jeśli wzrośnie w okolice 15% to ja mam rację .

#53 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 14 października 2009 - 20:18

Z perspektywy norm urzędowych tak, ale diagnostycznie nie do końca.

Jak jutro będziesz na składzie spalin , to zrób mały test zasłoń lekko ręką dolot powietrza jednocześnie obserwując poziom CO2, jeśli wzrośnie w okolice 15% to ja mam rację .

czyli mam rozumieć że gaziarz prawdę mówił z tym przystawieniem mu powietrza?? bo za dużo go mu podaje i co za tym idzie podaje więcej gazu.
I chodzi też o krokowiec że pracuje teraz w 130 krokach a powinien w ok.90???

#54 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 14 października 2009 - 20:23

Być może.

Uwaga konkurs! Czy wiecie w jakim celu silniki producenta "das auto" miały rurkę pomiarową CO2 przed katalizatorem (czyli w kolektorze wudechowym) ???

#55 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 14 października 2009 - 20:32

Jeżeli przed katalizatorem będzie dużo CO i HC z powodu np.słabej iskry na świecach,przedostawania się dużych ilości oleju do komory spalania na skutek zużycia silnika(dużo oleju=szybkie zniszczenie katalizatora)to katalizator to ukryje i za katalizatorem bedzie dobrze.

tak czy nie??

#56 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 14 października 2009 - 20:37

Być może.


napiszę jutro co i jak. co ustawiał i jak, wezmę wynik z analizatora i jak mi się uda to jakiegoś screen-a z kompa jak podepnie...:D

#57 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 14 października 2009 - 20:45

Jeżeli przed katalizatorem będzie dużo CO i HC z powodu np.słabej iskry na świecach,przedostawania się dużych ilości oleju do komory spalania na skutek zużycia silnika(dużo oleju=szybkie zniszczenie katalizatora)to katalizator to ukryje i za katalizatorem bedzie dobrze.

tak czy nie??


Poniekąd, ale nie o to mi chodziło.

#58 OFFLINE   Ducce

Ducce
  • 313 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: Szczecin

Napisany 14 października 2009 - 20:46

ti wyjasnij mi ok :)

#59 OFFLINE   DAFik

DAFik
  • 480 postów
  • Dołączył: 24-05-2009
  • Skąd: kurort

Napisany 14 października 2009 - 20:57

Ok. Jak słusznie zauważyłeś katalizator, a do tego jeszcze sprawny znacznie "zafałszuje" poziom emisji poszczególnych gazów spalinowych. Zawartość CO2 jest doskonałym wskaźnikiem sprawnego i wydajnego działania silnika .

#60 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 30 października 2009 - 16:52

byłem już 2 razy u gaziarza i mnie szlak trafia bo sie nic nie zmienia...;/pali jak smok od 14w górę.Sam się wezmę chyba za regulację...
Moja centralka to stag-50.
Jest tam ustawienie TPS czy waro to ustawiać czy może lepiej wyłączyć?