Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Samopoziomowanie xenonów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
218 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Wrrr

Wrrr
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 24 lutego 2010 - 18:10

Witam serdecznie! Pierwszy post na forum :) Chciałem zapytać o pewną kwestię, mianowicie skradziono po wakacjach 2009 xenony (komplet z kloszami) z mojej omegi, zalożone zostały soczewki i zaczął się pojawiać problem typu : low beam/fld vision. Wskazuje na to, iż może to być wina czujników poziomujących z tyłu lub z przodu. Czy to jedyna opcja? sprawdzałem napięcie na kablach podłączonych do silników reflektorów i jest ono trzykrotnie niższe niż u kolegi, jednak u niego nigdy nie było xenonów. Czy napięcie na kablach przy soczewkach i przy xenonach jest inne? Czy to może być przyczyną zanurkowania świateł? Po odpaleniu nie ma ruchu jakiegokolwiek. Jest potrzeba podłączania omy do techa? Pozdrawiam :dziura:
PS widoczność w nocy tak około 10 metrów... przestałem jeździć nocą tym autem.:pokoj:

#42 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 24 lutego 2010 - 20:56

Dobrze wszystko podłączyłeś? Sprawdź czy nie wyleciał Ci przedni czujnik

#43 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 24 lutego 2010 - 20:58

Silniczki masz od xenona czy normalne?

#44 OFFLINE   Wrrr

Wrrr
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 25 lutego 2010 - 08:58

silniczki są te które były przy soczewkach helli. Czyli nie xenony :/ to może być przyczna, nie? czujniki wczoraj przy wymianie oleju sprawdziłem, wyglądają na całe i zdrowe. Są na miejscu, kable całe.

#45 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2010 - 11:12

silniczki są te które były przy soczewkach helli. Czyli nie xenony :/ to może być przyczna, nie? czujniki wczoraj przy wymianie oleju sprawdziłem, wyglądają na całe i zdrowe. Są na miejscu, kable całe.


podjedz na kompa i bedziesz wiedzial. inaczej to gdybanie




 


#46 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 lutego 2010 - 17:36

Silniczki przy xenonach są trochę inne niż przy halogenach.

#47 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 25 lutego 2010 - 18:15

Silniczki przy xenonach są trochę inne niż przy halogenach.


przy xenonie maja 5 pin w zlaczce. przy manualnej 3 pin




 


#48 OFFLINE   siuAda

siuAda

    don't worry be happy

  • 4 791 postów
  • Dołączył: 17-10-2008
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 lutego 2010 - 18:19

przy xenonie maja 5 pin w zlaczce. przy manualnej 3
pin

I dlatego nie będą prawidłowo działały zamiennie.

#49 OFFLINE   Wrrr

Wrrr
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 26 lutego 2010 - 19:39

okazało się, że na dodatek lampy są z wersji angielskiej. Ma ktoś xenony w rozsądnej cenie? Dziękuję ze wszelkie wskazówki!

#50 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 lutego 2010 - 20:35

Rozbierz lampy i przerób na EU, jest na forum temat jak to zrobić. Zajmuje to około 1h

#51 OFFLINE   Wrrr

Wrrr
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 19 lipca 2010 - 14:03

Witam kontynuując temat mam odczyt z techa:

kod usterki: B3413
czujnik poziomu pojazdu przód

- za wysokie napięcie sygnałowe!

kod suterki: B1424
zasilanie napięciem sterownika

- za niskie napięcie / prąd zasilania

kod usterki: B3439
lewy silniczek wspomagania (zacisk 4 i/lub 2)

- przerwa w obwodzie!

kod usterki: B2689
czujn. pozycji lew. silnicz. wspomagania

- za niskie napięcie sygnałowe!

kod usterki: B3444
prawy silniczek wspomagania (zacisk 4 i/lub 2)

- przerwa w obwodzie!

kod usterki: B3402
czujn. pozycji pra. silnicz. wspomagania

- za niskie napięcie sygnałowe!

kod usterki: B3440
prawy silniczek wspomagania (zacisk 4 i/lub 2)

- nieprawidłowe funkcjonowanie!

Dziękuję za info (dużo tych błędów :szpital: )

#52 OFFLINE   Roozga

Roozga

    Wujek Dobra Rada

  • 8 617 postów
  • Dołączył: 14-04-2007
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 lipca 2010 - 14:04

a błędy są w jakim trybie - występuje/nie występuje??



 


#53 OFFLINE   Wrrr

Wrrr
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 19 lipca 2010 - 14:06

to co napisałem mam na wydruku. Więc najpewniej występuje każdy z niżej wymienionych. Żebym ja się znał :(

#54 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 lipca 2010 - 14:14

Witam kontynuując temat mam odczyt z techa: [ciach]Dziękuję za info (dużo tych błędów :szpital: )


Ja miałem tyle błędów po odpaleniu samochodu z odpiętymi reflektorami (w tym także silniczkami). Po tej operacji silniczki nie chciały działać. Pomogło wyczyszczenie błędów z pamięci. Po wyczyszczeniu silniczki zaczęły znów działać.

Pytanie Roozgi było o to czy błąd jest "aktywny" czy "nieaktywny", ponieważ taka informacja też jest przez komputer podawana. U mnie były "nieaktwyne" i po skasowaniu się więcej nie pojawiły, a u Ciebie?

A jak z tymi pinami o których wyżej koledzy piszą? Masz 3 czy 5 w silniczku?

I jeszcze jedno - silniczki samopoziomowania działają tylko przy włączonym zapłonie. Przynajmniej u mnie tak jest - sprawdzone.

#55 OFFLINE   Wrrr

Wrrr
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 19 lipca 2010 - 14:18

Błędów nie dało się wykasować. Mechanik stwierdził, że jest to kwestia przedniego czujnika w nadkolu. Sprawdził, czy jest ruch świateł po przekręceniu kluczyka, czyli włączeniu zapłonu, ale nic. Przed wymianą czujnika chciałem to z Wami specami skontultować.

#56 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 lipca 2010 - 14:35

Błędów nie dało się wykasować. Mechanik stwierdził, że jest to kwestia przedniego czujnika w nadkolu. Sprawdził, czy jest ruch świateł po przekręceniu kluczyka, czyli włączeniu zapłonu, ale nic. Przed wymianą czujnika chciałem to z Wami specami skontultować.


Przyjrzałem się tym błędom. Rzeczywiście, jeśli błędu: "kod usterki: B3413 czujnik poziomu pojazdu przód - za wysokie napięcie sygnałowe!" nie dało się wykasować to wskazywałoby też na awarię tego czujnika. Ale w przypadku silniczków też jest problem. Jak miałem kiedyś awarię tego czujnika na przednim wahaczu to był jeden albo dwa błędy. Na pewno nie było tam błędów silniczków.

#57 OFFLINE   Wrrr

Wrrr
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 20 lipca 2010 - 18:04

dodam jeszcze że sprawdziłem czujnik na wahaczu. To trzymadełko połączone z rurką z dwoma bańkami (nakładanymi na kulki przy wahaczu i tym właśnie trzymadełku :) ) chodzi w poziomie i w pionie - czyli na lewo i prawo, ale trzyma się. Silniczki przy reflektorach działają - sprawdzone w innej omedze. Pozostaje wymienić czujnik, bo już nic mi do głowy nie przychodzi

#58 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 20 lipca 2010 - 20:19

Jak tym czujnikiem poruszasz to od razu powinny poruszyć sie reflektory.

#59 OFFLINE   Wrrr

Wrrr
  • 8 postów
  • Dołączył: 23-12-2009

Napisany 09 sierpnia 2010 - 19:37

Oryginalne ksenony wstawione; czujnik na przednim wahaczu niewymieniony (bo nie ma potrzeby, jest cały). Oto co pokazał po wymianie świateł tech:
Kody błędów: B3440
PRAWY SILNICZEK WSPOMAGANIA (ZACISK 4 i/lub 2)
Kody błędów: B3435
LEWY SILNICZEK WSPOMAGANIA (ZACISK 4 i/lub 2)
Kody błędów: B3402
CZUJN. POZYCJI PRA. SILNICZ. WSPOMAGANIA

Przy wymianie świateł odkryłem, że zostały przylutowane do 3 z pięciu wiązek zasilających silniczki świateł przewody tak, aby możba było podpiąć wtyczkę pod soczewkę. Soczewka 3 przewody - xenon 5. I tak to nie działało i tak. Błędów nadal nie można wykasować techem. Jakieś pomysły co dalej? :pokoj:

#60 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 04 września 2012 - 18:53

Odgrzeję kotleta.

Po zregenerowaniu xenonów świecą sobie smętnie w dół. To i tak znacznie lepiej niż było (świeciły w kosmos). Podpiąłem OS i zacząłem badać co jest nie tak. Oto wynik odczytów OS

Dodany obrazek


Dodam, że czujniki fizycznie wyglądają na sprawne - i z przodu i z tyłu nie są jakieś zapieczone, a odpięcie wtyczki uaktywnia błąd. Tak przedni czujnik jak i tylny. Mogę również w OS poruszać światłami w górę i w dół, silniczki wydaja się więc być sprawne.

Pytanie brzmi następująco: czy wartości odczytane z OS są prawidłowe?

Jeśli nie to które i jak to naprawić?
Aha, przy odpaleniu auta i włączeniu świateł, te nie poruszają się.

Pozdrawiam.