Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Samopoziomowanie xenonów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
218 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 grudnia 2009 - 09:12

Wydawało mi się, że u mnie nie działa samoregulacja. Dzisiaj zmieniałem koła na zimowe to sobie poruszałem czujnikiem na przednim wahaczu. Reflektory ruszały się góra dół. Ale po skręceniu wydaje mi się, że nie działa. Światła chyba świecą za nisko, a jak wchodzę do bagażnika lub bujam przodem auta to reflektory nie reagują. Na komputerku nie ma błędów.
Czy to znaczy, ze muszę podpiąć się do komputera i wyregulować zakres regulacji silniczków? Czy może wystarczy ustawić światła na stacji diagnostycznej?


zapewne polamane uchwyty mocujace lustro.




 


#22 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 08 grudnia 2009 - 14:55

Jakby były połamane uchwyty to by chyba w ogóle nie działały, a lustra się ruszają góra doł.

#23 OFFLINE   dlotiv

dlotiv

    Wujek Samo Zło

  • 862 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: Zwierzyniec/Northampton
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 08 grudnia 2009 - 19:34

Wydaje mi się, że w układzie samopoziomowania zostało zastosowane opóźnienie, mające na celu uniknięcie wpływu jazdy po nierównej drodze na przykład...
Przecież gdyby światła miały reagować szybko, to z każdym ugięciem koła by się musiały ustawiać...
robertus włącz światła na pustym bagażniku a potem włóż do niego jakieś 200 kg, albo poproś kilka osób o pomoc... i wtedy zobacz. Bujanie bagażnikiem może nic nie dać z uwagi na to właśnie opóźnienie.
Istnieje również możliwość, że masz po prostu zbyt duże luzy na łącznikach czujników i niewielkie ugięcia auta nie powodują zadziałania czujnika.
Pozdrawiam.

#24 OFFLINE   tomek mv6

tomek mv6
  • 204 postów
  • Dołączył: 05-05-2009

Napisany 09 grudnia 2009 - 00:46

a u mnie dziala sle wrecz odwrotnie niz inni pisza.wystarczy wlaczyc zaplon,nie koniecznie wlaczac swiatla i lampy ida do gory i sie pomalutku opuszczaja

#25 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 09 grudnia 2009 - 00:58

Regulacja działa bez żadnego opóźnienia sprawdzone wystarczy wejść pod auto i poruszać dźwigienką przy wahaczu.

#26 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 09 grudnia 2009 - 06:46

Tak, nie ma opóźnienia. Chyba faktycznie są za duże luzy na dźwigience.

#27 OFFLINE   neket

neket
  • 27 postów
  • Dołączył: 05-11-2008
  • Skąd: STA

Napisany 09 grudnia 2009 - 19:43

przy xenonie nie zjezdzaja. jak masz manualna regulacje to sie ruszaja. przy xenonie obciaz tyl i bedzie widac


zjezdzaja, zjezdzaja

sprawe obadalem u mnie jak wyskoczyl jeden z czujnikow (lampy calkiem opadly i swiecily w glebe)

po wsadzeniu czujnika i skasowaniu bledow (opelscannerem) lampy przy obciazaniu tylu pracuja jak powinny, ponadto przy wymuszaniu opelscannerem jazdy lamp max gora/dol tez ladnie chodzi

ale od czasu tej usterki pomimo skasowania bledow (opelscannerem 69) lapy przy pierwszym odpaleniu przestaly "sie podnosic"

podobno konieczne przeprowadzenie techem albo opcomem "aptacji" do wskazania pozycji gornej i dolnej, ktos juz gdzies o tym tu pisal (opelscannerem sie nie da :/ )

#28 OFFLINE   LeoVince

LeoVince
  • 158 postów
  • Dołączył: 24-09-2009
  • Skąd: Biała Podlaska

Napisany 09 grudnia 2009 - 21:32

U mnie jest tak samo....:( Błędów na wyświetlaczu nie ma, uchwyty lamp zrobione, czujniki wyglądają na całe(tj. dźwigienka nie wypadła) a jak wjadę na próg zwalniający to ze światłami nic się nie dzieje, jak na ciskam na przód czy tył słychać tylko takie zgrzytnięcie lub coś w tym stylu i tyle z tego. A w sprawie tej adaptacji to bylem pod kompem(szkoda że nie zapytałem po jakim programem) były tylko błędy silniczków, coś z napięciem (ale to pewnie dlatego ze bez lamp wyjeżdżałem z garażu i pamiętam że coś mi tam wyskoczyło na wyświetlaczu). Wiec mechanik usuną błędy poruszał komputerem lampami max w górę i max w duł, i wykonał adaptacje... I dalej jest to samo....

Tak, nie ma opóźnienia. Chyba faktycznie są za duże luzy na dźwigience.

Może właśnie tu jest pies pogrzebany... trzeba odkręcić koło i zajrzeć do tych czujników...

#29 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 grudnia 2009 - 20:57

to zgrzytnięcie to właśnie praca silniczków poziomowania. Gdy naciskasz przód lub tył, to ruch reflektorów będzie minimalny, silniczki będą więc pracowały bardzo krótko, co słychać właśnie jak specyficzny zgrzyt

#30 OFFLINE   robertus

robertus
  • 379 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Jelcz-Laskowice

Napisany 16 lutego 2010 - 08:17

Miałem chwilę to to się trochę pobawiłem. Okauje się, że u mnie regulacja działa na podniesionym aucie, kiedy ramię czujnika jest wyciągnięte. Jak auto stoi na kołach to tak jakby była poza zakresem regulacji. Zdejmę dźwigienkę i ją lekko poruszam to nic się nie dzieje. Dopiero jak zrobię większe wahnięcie dźwigienką to regulacja działa.
I teraz nie wiem co z tym zrobić.
Jaka jest procedura ustawiania takich świateł. najpierw coś się robi przez techa, ustawianie zakresów czy coś takiego, a później śrubą na reflektorze?

#31 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 16 lutego 2010 - 20:53

a kto sie orientuje ile kosztuje założenie samo poziomowania do ksenonów?? bo jak kupiłem swoja ome to były soczewki z tymi żarnikami hid-ksenon i chyba nie samo poziomowania bo lampy sie nie ustawiaka same po właczeniu.

#32 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 lutego 2010 - 21:00

a kto sie orientuje ile kosztuje założenie samo poziomowania do ksenonów bo jak kupiłem swoja ome to były soczewki z tymi żarnikami hid-ksenon i chyba nie samo poziomowania bo lampy sie nie ustawiaka same po właczeniu.

Kosztuje to dużo, to raz. Po drugie nikt się tego nie podejmie. Po trzecie, po co Ci samopoziomowanie? Ustawiasz światła na stacji, po tym na włączniku ustawiasz na "1" i nie potrzebujesz samopoziomowania. Zamiast tego załóż sobie spryskiwacze.
Tego czy masz samopoziomowanie w razie kontroli policji Ci nie sprawdzą, a spryski mogą.

#33 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 lutego 2010 - 21:53

Wie ktoś może jak zresetować samopoziomowanie ksenonów?? Kiedyś po włączeniu świateł lampy szły do góry a potem do odpowiedniego poziomu a teraz tak nie robią. Stało się tak odkąd wyczepił mi się czujnik samopoziomowania. Jak można to naprawić, czy zresetować? Czujnik jest naprawiony i wszystko chodzi.

#34 OFFLINE   PanTadeusz

PanTadeusz
  • 45 postów
  • Dołączył: 18-11-2008
  • Skąd: Włocławek

Napisany 16 lutego 2010 - 22:34

u mnie nic takiego się nie dzieje
ale kiedy włączone są światła i zapłon gdy naciskam na bagażnik to słychać ze świateł "bzyyyk" i widać jak snop światła nieco się opuszcza


jeżeli obciążenie bagażnika powoduje obnizenie lini światła a po odciążeniu podnosi sie to znaczy,że działa.

Kosztuje to dużo, to raz. Po drugie nikt się tego nie podejmie. Po trzecie, po co Ci samopoziomowanie? Ustawiasz światła na stacji, po tym na włączniku ustawiasz na "1" i nie potrzebujesz samopoziomowania. Zamiast tego załóż sobie spryskiwacze.
Tego czy masz samopoziomowanie w razie kontroli policji Ci nie sprawdzą, a spryski mogą.


nic na właczniku nie ustawi bo jeśli były fabryczne ksenony to było samopoziomowanie- i niema takiej regulacji na właczniku.Przy wyłaczonych lampach spryskiwacze nie chodzą a i nie sa obowiązkowe.
Prowadzę Agencję Celną.

#35 OFFLINE   marek-gdynia

marek-gdynia
  • 81 postów
  • Dołączył: 07-09-2008
  • Skąd: Gdynia/London

Napisany 16 lutego 2010 - 22:56

nic na właczniku nie ustawi bo jeśli były fabryczne ksenony to było samopoziomowanie- i niema takiej regulacji na właczniku.Przy wyłaczonych lampach spryskiwacze nie chodzą a i nie sa obowiązkowe.


Przy ksenonach jak i pseudo ksenonach czyli HID-ach muszą być spryskiwacze.
Poza tym kolega qkasperq napisał, że ma zwykłe soczewki z HID-mi, więc ma na włączniku regulacje wysokości.

#36 OFFLINE   qkasperq

qkasperq
  • 223 postów
  • Dołączył: 13-02-2010
  • Skąd: Radom/Białobrzegi

Napisany 19 lutego 2010 - 23:50

Witam właśnie jestem po założeniu sprysków u siebie w klusce czas ok3 godzin. nawet nie wiedziałem ale w lampach depo mam samo poziomowanie i nawet chodzi tylko góra dół.

a co do sprysków to sa obowiązkowe przy lampach powyżej 2000 luminów + samopoziomowanie. tylko sie zastanawiam od którego roku były montowane samoziomowania bo prawo nie może działać wstecz trzeba by sprawdzic z którego roku jest to rozporządzenie UE?

#37 OFFLINE   eliks

eliks
  • 1 563 postów
  • Dołączył: 28-11-2007
  • Skąd: Lidzbark

Napisany 20 lutego 2010 - 00:12

a co do sprysków to sa obowiązkowe przy lampach powyżej 2000 luminów + samopoziomowanie

dokładnie

tylko sie zastanawiam od którego roku były montowane samoziomowania bo prawo nie może działać wstecz trzeba by sprawdzic z którego roku jest to rozporządzenie UE?

kolego, ja sie wypowiadałem dość soczyście o przepisach dotyczących xenonu w innym temacie. Homologacja tyczy się "przepisów szczegółowych" czyli regulaminu 48 EKG ONZ a ten jest z 2007r. chociaż nie wiem na 100%. Co do samopoziomowania przepis mówi jasno, ze w starszych autach z lampami typu xenon cyt.: dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły.

#38 OFFLINE   mih2

mih2

    olej gubie litrami.......

  • 329 postów
  • Dołączył: 29-06-2009
  • Skąd: POS (Raszków)

Napisany 20 lutego 2010 - 01:24

Kosztuje to dużo, to raz. Po drugie nikt się tego nie podejmie. Po trzecie, po co Ci samopoziomowanie? Ustawiasz światła na stacji, po tym na włączniku ustawiasz na "1" i nie potrzebujesz samopoziomowania. Zamiast tego załóż sobie spryskiwacze.
Tego czy masz samopoziomowanie w razie kontroli policji Ci nie sprawdzą, a spryski mogą.


Jeśli mówimy o kontroli drogowej policjant spojrzy na klosz tam jest literka. Literka mówi czy ta lampa jest homologowana do używania w Polsce oraz jaka żarówka powinna być w środku. I nawet jeśli będzie samopziomowanie i spryskiwacze a literka nie będzie odpowiadać palnikom wyładowczym ma prawo zabrać dowód rejestracyjny. Więc zakładanie spryskiwaczy do Tyc bądź Depo jest sposobem na tępych policjantów. A że takich u nas nie brakuje jakoś to działa.

#39 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 lutego 2010 - 10:43

Jeśli mówimy o kontroli drogowej policjant spojrzy na klosz tam jest literka. Literka mówi czy ta lampa jest homologowana do używania w Polsce oraz jaka żarówka powinna być w środku. I nawet jeśli będzie samopziomowanie i spryskiwacze a literka nie będzie odpowiadać palnikom wyładowczym ma prawo zabrać dowód rejestracyjny. Więc zakładanie spryskiwaczy do Tyc bądź Depo jest sposobem na tępych policjantów. A że takich u nas nie brakuje jakoś to działa.

Tak, wiem o tym doskonale, więc z tego powodu sam mam klosze od ksenona z B FL.

#40 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 lutego 2010 - 21:47

Witam właśnie jestem po założeniu sprysków u siebie w klusce czas ok3 godzin. nawet nie wiedziałem ale w lampach depo mam samo poziomowanie i nawet chodzi tylko góra dół.


nie masz samopoziomowania. ruch gora dol to norma przy recznym sterowaniu