Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Grzejąca się 3.0 V6 Jakie macie temp w swoich Omkach??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#101 OFFLINE   Rafalsw

Rafalsw
  • 6 postów
  • Dołączył: 09-03-2018
  • Skąd: Gniezno
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 grudnia 2019 - 17:09

Witaj,

W mojej Omce 2.0 16V aktualne temperatury to  90-95 PO WYMIANIE CHŁODNICY, przedtem moje temperatury były takie same jak u Ciebie czyli 100-110 nawet. Przez pół roku jeździłem na takich temperaturach po czym chłodnica pękła na łączeniu :) Po wymianie stałe 90-95.

Pozdrawiam.



#102 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 10 grudnia 2019 - 05:45

Jeśli masz czas na testy to wyciągnij termostat. Przejedź się bez termostatu i zobacz jakie będziesz miał temperatury. Na allegro masz zestawy GATES (150zl) i WAHLER. Odradzam oszczędności na termostacie. Oczywiście jest jeszcze kilka innych.

#103 OFFLINE   SEBO_DRIVER

SEBO_DRIVER
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-03-2019
  • Skąd: WZW, SBI
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 grudnia 2019 - 18:35

U mnie temperatura sięga ok 105st i włącza się wentylator jak jadę temperatura trzyma się w granicach 92-95st ostatnio jak było zimno (ok 3st) przy jeździe ok 120km/h temperatura trzymała sie w granicy 85st  :/ , oleju ani płynu chłodzącego nie pobiera, natomiast w momencie gdy postoi i odpale silnik nabiera ok 1600obr/min przez jakiś czas (max 3min), skrzynia gdy ruszę zimnym na pierwszym biegu kręci do 3600obr/min chyba że kawałek pojadę na tym pierwszym biegu to normalne ???



#104 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 16 grudnia 2019 - 04:57

Prawidłowa temperatura to 90*C, max na postoju latem to jakieś 93*C, przy jeździe w korku latem to jakieś 95*C. Także 105*C to duża przesada. 85*C przy 120 to normalne przy 5*C na dworze.
Zwiększone obroty na postoju masz jak silnik gorący czy zimny?

Edytowany przez MrChrysler, 16 grudnia 2019 - 04:59.


#105 OFFLINE   SEBO_DRIVER

SEBO_DRIVER
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-03-2019
  • Skąd: WZW, SBI
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 grudnia 2019 - 15:43

Prawidłowa temperatura to 90*C, max na postoju latem to jakieś 93*C, przy jeździe w korku latem to jakieś 95*C. Także 105*C to duża przesada. 85*C przy 120 to normalne przy 5*C na dworze.
Zwiększone obroty na postoju masz jak silnik gorący czy zimny?

Tylko i wyłącznie jak jest zimny, według książki te 105st to normalne tak jak temperatury pracy rzędy 95st,dużo tu na forum czytałem i w związku z tym że jest to auto kupione od handlarza które stało na komisie 2 lata wymienię jeszcze termostat,pompę wody i chłodnice i zobaczę w tedy ...



#106 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 grudnia 2019 - 00:37

Termostat zaadoptuje sam wkład. Pasują bo już do 3.0 wkładałem taki. Ale przytkałem ostatnio trochę chłodnice. Niestety nic się nie zmieniło temp trzyma nadal 85stopni . Dopiero w mieście podbija wyżej.
Zostaje wymianą chłodnicy na nową. Z tego co wiem to w silnikach V6 wiatraki nie stają po wyłączeniu zapłonu tylko jak wychłodza silnik.
Dzięki za wszelkie sugestie. Wymienię chłodnice to dam znać czy pomogło.

#107 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 05 stycznia 2020 - 04:59

Niestety nic się nie zmieniło temp trzyma nadal 85stopni.
Zostaje wymianą chłodnicy na nową. Z tego co wiem to w silnikach V6 wiatraki nie stają po wyłączeniu zapłonu tylko jak wychłodza silnik. Wymienię chłodnice to dam znać czy pomogło.


W V6 wiatrak załączaja się powyżej 90*C i po zgaszeniu chodzi dopóki nie schłodzą do 90*C.

Jeżeli chciałbyś uzyskać więcej niż 85*C to wymiana chłodnicy nic ci nie da . Ale jak masz za dużo pieniędzy to możesz ją wymienić.

Chłodnica oddaje ciepło, termostat ustala ile ma go oddać. 85*C jest okej na trasie przy niskich temperaturach.

#108 OFFLINE   SEBO_DRIVER

SEBO_DRIVER
  • 8 postów
  • Dołączył: 17-03-2019
  • Skąd: WZW, SBI
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 14 stycznia 2020 - 07:33

Termostat zaadoptuje sam wkład. Pasują bo już do 3.0 wkładałem taki. Ale przytkałem ostatnio trochę chłodnice. Niestety nic się nie zmieniło temp trzyma nadal 85stopni . Dopiero w mieście podbija wyżej.
Zostaje wymianą chłodnicy na nową. Z tego co wiem to w silnikach V6 wiatraki nie stają po wyłączeniu zapłonu tylko jak wychłodza silnik.
Dzięki za wszelkie sugestie. Wymienię chłodnice to dam znać czy pomogło.

U mnie po zgaszeniu silnika wiatraki pracują jeszcze krótką chwilę (ok 5sekund)



#109 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 stycznia 2020 - 12:25

Przy niskich temp rozumiem to 85 stopni . Najgorsze jest to że przy wysokich temp. Powyżej +20 przy dużych prędkościach od około 140 km wzwyż bardzo idzie mi temp do góry . Sięga nawet prawie 110 tylko jak zwolnię to idzie w dół. Dlatego myślę o wymianie chłodnicy .

#110 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 19 stycznia 2020 - 01:47

Przy niskich temp rozumiem to 85 stopni . Najgorsze jest to że przy wysokich temp. Powyżej +20 przy dużych prędkościach od około 140 km wzwyż bardzo idzie mi temp do góry . Sięga nawet prawie 110 tylko jak zwolnię to idzie w dół. Dlatego myślę o wymianie chłodnicy .

 

Tak jak pisalem wczesniej, jezeli zalacza Ci sie wiatrak a temperatura Ci tak skacze lato/zima to na 99% jest to tylko termostat. Nie spotkalem sie jeszcze w zadnym samochodzie aby chlodnica stracila przeplyw przez syf.

Zobacz rowniez czy chlodnica nie jest zatkana liscmi  od przodu. Jezeli nie, to wymien termostat.


Edytowany przez MrChrysler, 19 stycznia 2020 - 01:48.


#111 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2020 - 23:39

Miałem ten sam problem. Grzała się do czerwonego pola. Zanim cokolwiek zrobiłem, w czasie jazdy wskutek pęknięcia trójnika w dodatkowej pompie wodnej wylał się cały płyn. Wymieniłem pompę i płyn i od tej pory temperatura nie przekracza 95 stopni. Chodzi o tę pompę: https://katalog.mroa...sch-0392020034/

#112 OFFLINE   manieko58

manieko58
  • 83 postów
  • Dołączył: 16-01-2015
  • Skąd: okolice sieradza
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 30 stycznia 2020 - 09:02

Chłodnice na jesień tamtego roku były wyciągnięte i wymyte chemia i Karcher oczywiście delikatnie żeby nie uszkodzić. Tak że przelot jest ok. Co do pompy to dawno nie zaglądałem do niej . Jeśli będzie uwalona to napewno zakłuca przepływ płynu . Ok to jednak zacznę od termostatu bo tej pompy. Dzięki za porady.

#113 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 30 stycznia 2020 - 20:03

Daj później znać jaka była przyczyna. Powodzenia! :)

#114 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 sierpnia 2021 - 13:46

Który przekaźnik steruje drugim stopniem wentylatora? U mnie do temperatury ok 95 st jest w miarę ok, jak tylko minie 98 temperatura rośnie w tempie zastraszającym aż do wejścia NA CZERWONE POLE NA WSKAŹNIKU i tak stoi. Gdy dojadę np do świateł zrobię przegazówkę wskaźnik zaczyna szybko opadać aż do ok 98 st. i tak w kółko. Czyli dopóki silnik ma dość wysokie obroty jest ok jak tylko zejdą niżej zaraz temp rośnie. Co padło? Brak drugiego stopnia wentylatora czy pompa się posypała? Chłodnice czyste a ta od płynu ma dwa lata termostat też jak i wszystkie czujniki. 


Edytowany przez mario45, 01 sierpnia 2021 - 13:48.


#115 OFFLINE   mario45

mario45
  • 92 postów
  • Dołączył: 29-09-2014
  • Skąd: Tychy
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 26 września 2021 - 09:44

Okazało się że to wina przekaźnika. Nie wiem dokładnie którego bo otworzyłem wszystkie które maja cokolwiek wspólnego z wentylatorami i przeczyściłem styki. Problem zniknął. Wygląda na to że na stykach robi się nalot po dłuższym okresie ich pracy który hamuje przepływ prądu.