Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Jak sprawdzić czujnik ABS-u?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 18 kwietnia 2009 - 15:14

Witam.


Mam następujący problem podczas jazdy w pewnym momencie zaświeca mi się kontrolka ABS i TC i nie działa prędkościomierz. Wyczytałem że do wymiany mam czunik ABS. Jak sprawdzić który jest padnięty? Nie chodzi mi o pojechanie i podpięcie pod komputer (szkoda mi $ :p ). Coś wyczytałem o sposobie z miernikiem ale nie mogę znaleźć jak się do tego zabrać.....
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#2 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 kwietnia 2009 - 16:50

sprubój wyczyscić czujnik wraz z koronką na przednim lewym kole byc może pomorze o ile pamiętam to to koło jest odpowiedzialne za licznik

#3 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 20 kwietnia 2009 - 11:57

A jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 kwietnia 2009 - 23:38

sprubój wyczyscić czujnik wraz z koronką na przednim lewym kole byc może pomorze o ile pamiętam to to koło jest odpowiedzialne za licznik



w omedze sygnal jest brany z wszystkich kol poprzez modul ABS, ABS/TC,
nic w cienmo nie wymieniaj tylko jezdz gdzies na kompa i zczytaj bledy abs




 


#5 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 kwietnia 2009 - 08:15

A jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?


Podłącz miernik do samego czujnika ustawiając go na opór (pomiar rezystancji) i kręć kołem
powinna się zmieniać wartość jak się nie zmienia to czujnik padł lub jest zabrudzona koronka na piaście

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#6 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 28 kwietnia 2009 - 13:44

A mam jeszcze jedno pytanie.
Czasami wszystko jest OK, a czasem właśnie zaświeca się ABS i TC i nie działa prędkościomierz. I tu się kreuje moje pytanie czy czujniki ABS-u mam sprawdzać gdy świeci ABS i TC czy gdy wszystko jest niby OK ?
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 maja 2009 - 06:33

A mam jeszcze jedno pytanie.
Czasami wszystko jest OK, a czasem właśnie zaświeca się ABS i TC i nie działa prędkościomierz. I tu się kreuje moje pytanie czy czujniki ABS-u mam sprawdzać gdy świeci ABS i TC czy gdy wszystko jest niby OK ?

myślę że skoro ta usterka występuje tak sporadycznie to będzie raczej jakiś babol w połączeniu czujników, może kabelek jest gdzieś przetarty albo styki zaśniedziałe, to sobie posprawdzaj, czujniki możesz sprawdzić woltomierzem koło do góry rozpinasz czujnik i podpinasz woltomierz kręcisz kołem i powinno pokazać się napięcie 0,1 V AC lub podpinasz oscyloskop i też kręcisz powinna być sinusoida o amplitudzie 0,2 V, o ile dobrze pamiętam to są czujniki indukcyjne i właśnie koronka czyli wystający ząb przelatujący obok czujnika powoduje wytworzenie napięcia.

#8 OFFLINE   Bruno_MV6

Bruno_MV6

    Opel Scanner jak co mam

  • 105 postów
  • Dołączył: 22-04-2009
  • Skąd: Krotoszyn

Napisany 01 maja 2009 - 11:32

tak jak beast mówi, kolego w ciemno to możesz zaopatrzyć się w WD40 + 0.5L benzyny ekstrakcyjnej + pędzelek i wszystko dokładnie wyczyścić a styki WD potraktować (WD usuwa wilgoć i wodę, dobry na zimę do zamków) jeżeli coś jest nie halo przez wilgoć lub brud pomoże ale jeżeli padło to na kompa i czytać co . . . no i wymiana.
Pozdrawiam !

#9 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 04 maja 2009 - 14:23

A więc tak przednie czujniki mają po około 1,6. A co do tylnych to mnie dziwią różne wartości czujników. Prawy ma około 1,4-1,5 i podczas kręcenia kołem (na piątym biegu dwa koła tylne podniesione) wartości dochodzą do 4-5. Natomiast lewy czujnik ma wartość stałą (bez ruszania kołem) 1,58 i wartości przy 5 biegu nie przekraczają 4. Nie wiem czemu ale odnoszę wrażenie że prawy czujnik jest uszkodzony ponieważ bardziej się trzeba było kołem okręcić aby pokazał różnicę.

Właśnie się wybieram na kompa.

A więc komputer w ogóle nie może się skomunikować z ABS-em. Czyli do wymiany ta cała pompa....
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#10 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 19 maja 2009 - 18:15

Byłem na boschowskim kompie (100zł) i jednoznacznie stwierdzili że do wymiany jest sterownik. Z tego co mi wiadomo sam sterownik jest nie osiągalne zdobyć, a więc do wymiany cała pompa.

I tu się kreuje moje pytanie czy wystarczy że oznaczenie DX będzie takie same czy te cyferki też muszą się zgadzać "0265220427" ??
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#11 OFFLINE   YaHooo

YaHooo
  • 286 postów
  • Dołączył: 12-11-2006
  • Skąd: Ostrów Wlkp

Napisany 19 maja 2009 - 18:49

Koledzy, czy zeby wymienic sam sterownik musze wywalic cala pompe z auta? Mam ten sam problem co kolega DjShrek

#12 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 22 maja 2009 - 21:34

Dowiedziałem się że nie musisz, ale warto wymienić ponieważ zdarzały się przypadki że pompa "zabijała" sterownik.....
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#13 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 maja 2009 - 10:36

Koledzy, czy zeby wymienic sam sterownik musze wywalic cala pompe z auta?


I tu się kreuje moje pytanie czy wystarczy że oznaczenie DX będzie takie same czy te cyferki też muszą się zgadzać "0265220427" ??


A więc komputer w ogóle nie może się skomunikować z ABS-em. Czyli do wymiany ta cała pompa....


Koledzy w zeszłym roku kupiłem kluchę ze świecącymi się "gwiazdkami" ABS i TC no i oczywiście prędkościomierza echo! Komptuer nie mógł się połączyć i :pupa:. Postanowiłem kupić na Allegro całą pompę DX (450 zł.) i na warsztacie wymienili mi tylko sterownik (robota 200zł.) bo całą pompę wymieniać to prze....ne! Szkoda roboty. (pompa se leży w garażu i nikomu nie potrzebna). Owszem,straszyli mnie,że pompa spali moduł ale sru tam, zaryzykowałem! Do dziś wszystko (tfu,tfu,tfu) chodzi jak lalunia! :driver:

Nie trzeba wykręcać całej pompy!!! :nu_nu:

Najważniejsze jest oznaczenie DX!!! :ok:(te in.numerki o ile pamiętam nie są istotne)

Nie dajcie się skitować bo niektórzy mi też kit wciskali ale warto pojeździć po kilku warsztatach no i kapkę chwycić temat działania tej całej elektroniki co by się nie dać nabić w butlę. :mlotek::nu_nu:

Mam nadzieję,że trochę pomogłem.

Pozdrawiam!:drink:

#14 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 30 maja 2009 - 16:57

Postanowiłem kupić na Allegro całą pompę DX (450 zł.)


Przepłaciłeś ja dałem 250 za pompę ze sterownikiem. Najlepiej poszukać z anglika na części. Najtaniej wychodzi ;-)

i na warsztacie wymienili mi tylko sterownik (robota 200zł.)


Strasznie dziwny warsztat.... (i 200zł też sporo jak za taką wymianę...) Żeby wymienić sam sterownik trzeba się dobrać do pompy, a więc po co sobie komplikować życie i nie wymienić od razu z pompą ? Robota ta sama ! Ba ! Zdecydowanie mniej roboty jest wymienić pompę z sterownikiem ! (wiem bo mam mechaniora co we dwóch robimy, w sumie ja przeważnie tylko patrzę)

Także mnie impreza kosztowała 300zł a nie jak u Ciebie 650.... I do tego też mam sprawną pompę w bagażniku :p


Pozdrawiam :)
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#15 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 maja 2009 - 21:52

mnie impreza kosztowała 300zł a nie jak u Ciebie 650

200zł też sporo jak za taką wymianę...

Przepłaciłeś ja dałem 250 za pompę ze sterownikiem

No to pogratulować kolego:brawo::ok:
Wolałem nie babrać się z wykręcaniem rurek od pompy.Jakby urwali czy ukręcili którąś to by mnie szlag trafił.
Chciałem to zrobić szybko i bez zbędnych czynności.
Poza tym na allegro przez parę tygodni była tylko jedna DX i za tą cenę a nie lubię jeździć niesprawnym autem.

#16 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 31 maja 2009 - 14:11

Poza tym na allegro przez parę tygodni była tylko jedna DX i za tą cenę a nie lubię jeździć niesprawnym autem.


Jak się szlachta bawi to się koszta nie liczą :D

A tak na poważnie student jestem, oszczędności szukam :p
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#17 OFFLINE   mario.g

mario.g
  • 110 postów
  • Dołączył: 28-03-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 01 czerwca 2009 - 00:02

Jak się szlachta bawi to się koszta nie liczą

I bądź tu pomocny... to się zgryzoty natrafi...

#18 OFFLINE   DjShrek

DjShrek

    Kierowca omegi :P

  • 89 postów
  • Dołączył: 17-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 01 czerwca 2009 - 01:56

Oj w żaden sposób nie chciałem Cię urazić ! Po prostu u mnie w okolicy ( w moim otoczeniu ) to jest uznawane za KOMPLEMENT ! Także chylę czoła i dziękuje za pomoc w temacie !!!
To jest to co tygryski lubią najbardziej :)

#19 OFFLINE   Blackhevy

Blackhevy
  • 12 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: Chełm

Napisany 01 czerwca 2009 - 16:53

Skoro problem się rozwiązał, to jeszcze ja poproszę o pomoc koledzy:tak:

Otóż mam podobny problem jak mario.g z tą tylko różnicą, że u mnie prędkościomierz śmiga jak należy. Natomiast kontrolki od ABS i TC świecą ciągle. Mam rozumieć, że również mam do wymiany sterownik ABS & TC ? Przyznam, że nie przeszkadza mi to nijak w jeździe ( no może poza kontrolkami, z których zresztą wyjąłem żarówki ):D Ale jak każdy właściciel, chciałbym mieć w 100% sprawną kluskę...:cool:

Z góry dzieki za pomoc:bye2:

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 01 czerwca 2009 - 17:00

Skoro problem się rozwiązał, to jeszcze ja poproszę o pomoc koledzy:tak:

Otóż mam podobny problem jak mario.g z tą tylko różnicą, że u mnie prędkościomierz śmiga jak należy. Natomiast kontrolki od ABS i TC świecą ciągle. Mam rozumieć, że również mam do wymiany sterownik ABS & TC ? Przyznam, że nie przeszkadza mi to nijak w jeździe ( no może poza kontrolkami, z których zresztą wyjąłem żarówki ):D Ale jak każdy właściciel, chciałbym mieć w 100% sprawną kluskę...:cool:

Z góry dzieki za pomoc:bye2:


a jakie masz bledy w sterowniku asb ?