Jak sprawdzić czujnik ABS-u?
#1 OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2009 - 15:14
Mam następujący problem podczas jazdy w pewnym momencie zaświeca mi się kontrolka ABS i TC i nie działa prędkościomierz. Wyczytałem że do wymiany mam czunik ABS. Jak sprawdzić który jest padnięty? Nie chodzi mi o pojechanie i podpięcie pod komputer (szkoda mi $ ). Coś wyczytałem o sposobie z miernikiem ale nie mogę znaleźć jak się do tego zabrać.....
#2 OFFLINE
Napisany 18 kwietnia 2009 - 16:50
#3 OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 11:57
#4 OFFLINE
Napisany 20 kwietnia 2009 - 23:38
sprubój wyczyscić czujnik wraz z koronką na przednim lewym kole byc może pomorze o ile pamiętam to to koło jest odpowiedzialne za licznik
w omedze sygnal jest brany z wszystkich kol poprzez modul ABS, ABS/TC,
nic w cienmo nie wymieniaj tylko jezdz gdzies na kompa i zczytaj bledy abs
#5 OFFLINE
Napisany 21 kwietnia 2009 - 08:15
A jak sprawdzić czy czujnik jest sprawny?
Podłącz miernik do samego czujnika ustawiając go na opór (pomiar rezystancji) i kręć kołem
powinna się zmieniać wartość jak się nie zmienia to czujnik padł lub jest zabrudzona koronka na piaście
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#6 OFFLINE
Napisany 28 kwietnia 2009 - 13:44
Czasami wszystko jest OK, a czasem właśnie zaświeca się ABS i TC i nie działa prędkościomierz. I tu się kreuje moje pytanie czy czujniki ABS-u mam sprawdzać gdy świeci ABS i TC czy gdy wszystko jest niby OK ?
#7 OFFLINE
Napisany 01 maja 2009 - 06:33
myślę że skoro ta usterka występuje tak sporadycznie to będzie raczej jakiś babol w połączeniu czujników, może kabelek jest gdzieś przetarty albo styki zaśniedziałe, to sobie posprawdzaj, czujniki możesz sprawdzić woltomierzem koło do góry rozpinasz czujnik i podpinasz woltomierz kręcisz kołem i powinno pokazać się napięcie 0,1 V AC lub podpinasz oscyloskop i też kręcisz powinna być sinusoida o amplitudzie 0,2 V, o ile dobrze pamiętam to są czujniki indukcyjne i właśnie koronka czyli wystający ząb przelatujący obok czujnika powoduje wytworzenie napięcia.A mam jeszcze jedno pytanie.
Czasami wszystko jest OK, a czasem właśnie zaświeca się ABS i TC i nie działa prędkościomierz. I tu się kreuje moje pytanie czy czujniki ABS-u mam sprawdzać gdy świeci ABS i TC czy gdy wszystko jest niby OK ?
#8 OFFLINE
Napisany 01 maja 2009 - 11:32
Pozdrawiam !
#9 OFFLINE
Napisany 04 maja 2009 - 14:23
Właśnie się wybieram na kompa.
A więc komputer w ogóle nie może się skomunikować z ABS-em. Czyli do wymiany ta cała pompa....
#10 OFFLINE
Napisany 19 maja 2009 - 18:15
I tu się kreuje moje pytanie czy wystarczy że oznaczenie DX będzie takie same czy te cyferki też muszą się zgadzać "0265220427" ??
#11 OFFLINE
Napisany 19 maja 2009 - 18:49
#12 OFFLINE
Napisany 22 maja 2009 - 21:34
#13 OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 10:36
Koledzy, czy zeby wymienic sam sterownik musze wywalic cala pompe z auta?
I tu się kreuje moje pytanie czy wystarczy że oznaczenie DX będzie takie same czy te cyferki też muszą się zgadzać "0265220427" ??
A więc komputer w ogóle nie może się skomunikować z ABS-em. Czyli do wymiany ta cała pompa....
Koledzy w zeszłym roku kupiłem kluchę ze świecącymi się "gwiazdkami" ABS i TC no i oczywiście prędkościomierza echo! Komptuer nie mógł się połączyć i . Postanowiłem kupić na Allegro całą pompę DX (450 zł.) i na warsztacie wymienili mi tylko sterownik (robota 200zł.) bo całą pompę wymieniać to prze....ne! Szkoda roboty. (pompa se leży w garażu i nikomu nie potrzebna). Owszem,straszyli mnie,że pompa spali moduł ale sru tam, zaryzykowałem! Do dziś wszystko (tfu,tfu,tfu) chodzi jak lalunia! :driver:
Nie trzeba wykręcać całej pompy! :nu_nu:
Najważniejsze jest oznaczenie DX! :ok:(te in.numerki o ile pamiętam nie są istotne)
Nie dajcie się skitować bo niektórzy mi też kit wciskali ale warto pojeździć po kilku warsztatach no i kapkę chwycić temat działania tej całej elektroniki co by się nie dać nabić w butlę. :mlotek::nu_nu:
Mam nadzieję,że trochę pomogłem.
Pozdrawiam!:drink:
#14 OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 16:57
Postanowiłem kupić na Allegro całą pompę DX (450 zł.)
Przepłaciłeś ja dałem 250 za pompę ze sterownikiem. Najlepiej poszukać z anglika na części. Najtaniej wychodzi ;-)
i na warsztacie wymienili mi tylko sterownik (robota 200zł.)
Strasznie dziwny warsztat.... (i 200zł też sporo jak za taką wymianę...) Żeby wymienić sam sterownik trzeba się dobrać do pompy, a więc po co sobie komplikować życie i nie wymienić od razu z pompą ? Robota ta sama ! Ba ! Zdecydowanie mniej roboty jest wymienić pompę z sterownikiem ! (wiem bo mam mechaniora co we dwóch robimy, w sumie ja przeważnie tylko patrzę)
Także mnie impreza kosztowała 300zł a nie jak u Ciebie 650.... I do tego też mam sprawną pompę w bagażniku
Pozdrawiam
#15 OFFLINE
Napisany 30 maja 2009 - 21:52
mnie impreza kosztowała 300zł a nie jak u Ciebie 650
200zł też sporo jak za taką wymianę...
No to pogratulować kolego:brawo::ok:Przepłaciłeś ja dałem 250 za pompę ze sterownikiem
Wolałem nie babrać się z wykręcaniem rurek od pompy.Jakby urwali czy ukręcili którąś to by mnie szlag trafił.
Chciałem to zrobić szybko i bez zbędnych czynności.
Poza tym na allegro przez parę tygodni była tylko jedna DX i za tą cenę a nie lubię jeździć niesprawnym autem.
#16 OFFLINE
Napisany 31 maja 2009 - 14:11
Poza tym na allegro przez parę tygodni była tylko jedna DX i za tą cenę a nie lubię jeździć niesprawnym autem.
Jak się szlachta bawi to się koszta nie liczą
A tak na poważnie student jestem, oszczędności szukam
#17 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 00:02
I bądź tu pomocny... to się zgryzoty natrafi...Jak się szlachta bawi to się koszta nie liczą
#18 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 01:56
#19 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 16:53
Otóż mam podobny problem jak mario.g z tą tylko różnicą, że u mnie prędkościomierz śmiga jak należy. Natomiast kontrolki od ABS i TC świecą ciągle. Mam rozumieć, że również mam do wymiany sterownik ABS & TC ? Przyznam, że nie przeszkadza mi to nijak w jeździe ( no może poza kontrolkami, z których zresztą wyjąłem żarówki ) Ale jak każdy właściciel, chciałbym mieć w 100% sprawną kluskę...
Z góry dzieki za pomoc:bye2:
#20 OFFLINE
Napisany 01 czerwca 2009 - 17:00
Skoro problem się rozwiązał, to jeszcze ja poproszę o pomoc koledzy:tak:
Otóż mam podobny problem jak mario.g z tą tylko różnicą, że u mnie prędkościomierz śmiga jak należy. Natomiast kontrolki od ABS i TC świecą ciągle. Mam rozumieć, że również mam do wymiany sterownik ABS & TC ? Przyznam, że nie przeszkadza mi to nijak w jeździe ( no może poza kontrolkami, z których zresztą wyjąłem żarówki ) Ale jak każdy właściciel, chciałbym mieć w 100% sprawną kluskę...
Z góry dzieki za pomoc:bye2:
a jakie masz bledy w sterowniku asb ?