Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek oleju - niekończący sie problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 października 2014 - 18:09

Witam
Mam forumowiczy mam dosc powazny problem z silnikiem w mojej omedze mianowicie strasznie ucieka mi olej z silnika leje sie z tylu silnika przy skrzyni biegow
Olej leje sie z gory z lewej i prawej stroby z lewej bardzie najbardziej zaolejona jest ostatnia sruba od kolektora i tak jakby z niej lecialo nizej dalej
Mam pytanie do znawcow co moze byc przyczyna czy uszczelki pokryw czy uszczelka glowicy a moze jest gdzies jakis brock z tylu sinika co lubi puszczac?
Dodam ze silnik pracuje normalnie nie ma utraty mocy i nie grzeje sie
Oleju ubywa jedna podziałka na bagnecie na tydzien
dodam jeszcze ze plyn chlodzacy w zbiorniczku jest tak jakby metny i na korku od oleju i na rurze od wlewy oleju przy korku robi sie lekki bialy osad - masełko
prosze o pomoc i podpowiedz co moze byc nie tak
z gory dziekuje

#22 OFFLINE   karls

karls
  • 466 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 października 2014 - 18:48

mi tak leciało to okazało się że z pod głowicy.Więc dokręciłem drugi raz i teraz jest oki suchutki.Więc jak nie cieknie z pod pokrywy to z pod głowicy.

#23 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 03 października 2014 - 20:22

mi tak leciało to okazało się że z pod głowicy.Więc dokręciłem drugi raz i teraz jest oki suchutki.Więc jak nie cieknie z pod pokrywy to z pod głowicy.


Oki ale to co tylko dokrecic glowice i zalozyc nowe uszczekli pokryw czy wymieniac wszystko i planowac glowice?

#24 OFFLINE   Palsport

Palsport
  • 91 postów
  • Dołączył: 11-03-2012
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 03 października 2014 - 20:34

a ty Karls miałeś głowicę po remoncie czy fabrycznie ten silnik tak miał że ciekło?

#25 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 04 października 2014 - 08:37

Głowice dokręca się raz a dobrze, nie zaleca się dokręcania bo jeśli zostało to zrobione zgodnie ze sztuką to przy próbie dokręcenia pourywacie szpilki w głowicy, jeśli da się dokręcić to znaczy że ktoś tam już grzebał i spartaczył robotę. Zacznij od umycia silnika, odpal i szukaj gdzie cieknie, olej ma umiejętność pełzania po silniku więc wyciek z przodu silnika może skończyć się kapaniem z tyłu :) Umyj go dobrze, odpal i patrz gdzie leci, jeśli to z pod głowicy to nowa uszczelka + śruby (to ważne!) i składamy od nowa. Uszczelkę pod pokrywę nową i możesz ją wspomóc jakąś masą uszczelniającą np Dirko czy w ostateczności jakiś silikon (byle nie sanitarny :F). Najczęściej z silnika w omedze leci z pod pokryw (w każdej wersji benzynowej) i z uszczelniaczy wału (przód, tył) i wałków rozrządu. Co ważne jeśli leciało ci z pod pokrywy to czeka cię jeszcze czyszczenie odmy bo to ona jak się zapcha pomaga wyciakać olejowi :D Odma w R4 nie zapycha się tak często jak w V6 ale jednak i takie przypadki są :) Ot i cała filozofia.

Nie doczytałem że kolega ma 2.6 :D tak więc zacznij od pokryw zaworów :D




 


#26 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2014 - 08:40

skoro kolektor wydechowy jest mokry to znaczy, że leją pokrywy.
Wyciek spod głowicy byłby poniżej kolektora.Wykręć cewkę i zerknij do świec czy nie pływaja w oleju.

#27 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 października 2014 - 13:46

Dzieki za podpowiedzi postaram sie sprawdzic ta cewke teraz w weekend silnik byl umyty i tak mi sie udalo zokalizowac wycieki przod silinika jest uszczelniony jak robilem rozrzad to wysztkie uszczelniacze z przodu byly wymienione i przod na 100% nie cieknie
kolektor wydechowy jest napewno suchy od spodu tyko z tego co udalo mi sie dojrzec to jest mokry przy srubach tych ostatnich i tak jakby z tej sruby sie lalo od gory nie pamietm jak jest musze zajrzec
Jak najepiej dostac sie do cewki i w ktory dokladnie jest miejscu? duzo z tym roboty?
A to ze na korku od wlewu oleju robis sie delikatne maselko i wokol korka na wlewie w wewnatrz nie ma znaczenia?

Cewki sprawdzone swiece i cewki suche i wszystko w srodku tez suche
Ewidentnie leci z tylu silnika sruby od kolektorow sa cale zaolejone
Jakie macie sugestie?

#28 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 października 2014 - 14:37

Ewidentnie leci z tylu silnika sruby od kolektorow sa cale zaolejone
Jakie macie sugestie?

Pewnie pokrywy zaworów ciekną.

#29 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 04 października 2014 - 16:24

jaki jest problem by jak najlepiej wyczyścić silnik na tyle na ile można i potem obserwować gdzie zaczyna cieknąć?
zamiast gdybać to szmatka w rękę i "jechane" po silniku , efekt na bank będzie lepszy niż szukanie igły w ....
silnik był myty ale zapewne myjką ciśnieniową? ona raczej tyłu silnika nie wymyje .

#30 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 04 października 2014 - 20:17

jaki jest problem by jak najlepiej wyczyścić silnik na tyle na ile można i potem obserwować gdzie zaczyna cieknąć?
zamiast gdybać to szmatka w rękę i "jechane" po silniku , efekt na bank będzie lepszy niż szukanie igły w ....
silnik był myty ale zapewne myjką ciśnieniową? ona raczej tyłu silnika nie wymyje .


Silnik był wymyty bardzo dokladnie zmywaczem do hamulcow i wytarty do sucha
od spodu i od gory nie ma dojscia zeby obejrzec dokladnie caly silnik a tym bardziej od spodu nad skrzynia
Dzieki za pomoc w tyg biore sie za wymiane uszczelek pod pokrywami

#31 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 października 2014 - 01:45

Uszczelki wymień, ale po swoich doświadczeniach wiem, że bez wymiany pokryw na alu raczej nie ma widoków na długotrwały sukces. Jak znam życie po usunięciu przecieku spod pokryw okaże się, ze simmering wału też powiedział papa.
U mnie nowy czeka na wymianę, ale jakoś z pewnych powodów nie moze się doczekać:(

#32 OFFLINE   mimipk

mimipk
  • 17 postów
  • Dołączył: 03-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 października 2014 - 23:44

Mnie też ciekło z pod pokrywy na kolektor wydechowy. Wymieniłem uszczelki i pomogło na 3 miesiące. Lało przy zębatkach wałków rozrządu. Poprawiłem silikonem i po miesiącu znów ciekło, ale tak minimalnie, że olałem. Tym razem z tych półksiężycy poszło. Po roku (czyli dzisiaj) zabrałem się raz jeszcze i rozebrałem pokrywę i pożądnie wyczyściłem i odtłuściłem. W poniedziałek zobaczymy czy pomoże ta staranność. Dam znać jak nie zapomnę.

#33 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 26 października 2014 - 08:27

Mnie też ciekło z pod pokrywy na kolektor wydechowy. Wymieniłem uszczelki i pomogło na 3 miesiące. Lało przy zębatkach wałków rozrządu. Poprawiłem silikonem i po miesiącu znów ciekło, ale tak minimalnie, że olałem. Tym razem z tych półksiężycy poszło. Po roku (czyli dzisiaj) zabrałem się raz jeszcze i rozebrałem pokrywę i pożądnie wyczyściłem i odtłuściłem. W poniedziałek zobaczymy czy pomoże ta staranność. Dam znać jak nie zapomnę.


jak chcesz zrobić starannie to silikon zostaw do ":bimbaly:" a zastosuj masę uszczelniająca. :hihi:

#34 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 26 października 2014 - 09:34

Wurth RTV czarny.


Nie zapomnij o odmie.

#35 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 października 2014 - 11:15

Ja polecam VICTOR REINZ REINZOSIL +300 st. C

Ja wymienilem juz uszczelki pod pokrywa uszczelniacze walkow i walu z przodu i nadak cieknie olej po skrzyni przy laczeniu z silnikiem zbeira sie od gory na misce olejowej w tych przetloczeniach - "rynienkach" mam nadzieje ze to nie uszczelka pod glowica
jakies pomysly co moze jeszcze cieknac?

#36 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 26 października 2014 - 14:38

węże od chłodnicy oleju
ściągaj kolektory i wybadaj, ładnie widać
u mnie się za to poci na łączeniu pompy oleju z blokiem, mniej więcej spod alternatora
będzie trzeba tam zajrzeć przy wymianie paska

#37 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 26 października 2014 - 14:43

Dzieki za podpowiedz bedzie chwila wolnego czasu to bede dzialal
pozdro

#38 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 26 października 2014 - 23:07

Standardowe miejsca wycieków oleju w V6:

- Pokrywy
- simeringi (wszystkie ze wzgledu na spory przebieg silników rowki na wałkach i wale)
- uszczelka pod separatorem oleju (wyciek nad rozrusznikiem)
- górna miska olejowa (wycieki pod alternatorem obok czujnika cisnienia, bywa ,że na około leci)
- Czujnik położenia wału korbowego

Generalnie to co wyżej to klasyka, przewody olejowe do bloku czy z łączenia z chłodnicą oleju dużo rzadziej.

#39 OFFLINE   Darth

Darth
  • 57 postów
  • Dołączył: 27-08-2014
  • Skąd: Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 27 października 2014 - 12:51

dzieki za info bedzie chwila czasu to bede sprawdzal wszystko pokolei

#40 OFFLINE   mimipk

mimipk
  • 17 postów
  • Dołączył: 03-02-2014
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 października 2014 - 14:46

Jak obiecałem tak się nie pochwalę.

Dalej cieknie i to bardziej niż poprzednio. Zrobiłem pokrywę w sobotę i uszczelkę wcisnąłem w rowek w pokrywie przy użyciu czarnego silikonu wysokotemperaturowego. Dzisiaj rano założyłem i 10 min po odpaleniu auta już widziałem jak cieknie z tych półksiężycy.
Ale najważniejsze, że zobaczyłem coś dziwnego po 20 min. jak silnik się rozgrzał to w jednym miejscu przy kole zębatym wałka rozrządu błyszczał się mały bąbelek silikonu. Cały nadmiar usunąłem nożykiem więc się zdziwiłem co to się pojawiło. Dotknąłem i to był niezaschnięty silikon, wypchnięty chyba ciśnieniem spod pokrywy. Czy to możliwe żeby nie zaschnął przez ponad 30 godz.?

pawel80 chyba masz rację, że silikon się nie sprawdza, ale przecież do tego służy. O jakim preparacie piszesz, marka, nazwa?
Czy chodzi właśnie o to co chłopaki proponują: Wurth RTV czarny, VICTOR REINZ REINZOSIL +300 st. C,

- odma drożna jak cza.

Darth napisz jak się uporasz i czym uszczelniłeś. A tak sobie myślę, że gdyby ciekło Ci na UPG to chyba miałbyś wszystko obrzygane i słychać by było cokolwiek skoro duży wyciek.