Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek oleju - niekończący sie problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#61 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 18 lutego 2015 - 23:49

jeśli z czujnika poziomu oleju cieknie to powinno być widać , a i on posiada oring więc można wymienić tylko że misę dolną trzeba zdemontować :szpital:
a dokręcałeś pewno czujnik ciśnienia?

#62 OFFLINE   iBOX

iBOX
  • 25 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 lutego 2015 - 12:12

Który czujnik dokręciłeś?


Nad filtrem, czujnik ciśnienia oleju, tak sądzę....
1/4 obrotu poszedł

jeśli z czujnika poziomu oleju cieknie to powinno być widać , a i on posiada oring więc można wymienić tylko że misę dolną trzeba zdemontować :szpital:
a dokręcałeś pewno czujnik ciśnienia?



Z samego czujnika na pewno się nie poci, sączy się tak jakby z lewej strony od czujnika i trochę do góry...

#63 OFFLINE   pawel80

pawel80
  • 1 004 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 19 lutego 2015 - 12:32

obejrzyj to dokładnie i zobacz łączenie pompy olejowej do silnika itp.
albo leci gdzieś z samej góry. musisz to wypatrzeć .

#64 OFFLINE   iBOX

iBOX
  • 25 postów
  • Dołączył: 11-12-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 lutego 2015 - 12:38

obejrzyj to dokładnie i zobacz łączenie pompy olejowej do silnika itp.
albo leci gdzieś z samej góry. musisz to wypatrzeć .


Tak czuje, że właśnie na tym łączeniu się poci, albo druga ewentualność uszczelka na wyższej mi się, bo nic innego już mi do głowy nie przychodzi :confused:

#65 OFFLINE   Paser

Paser
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-04-2012

Napisany 03 marca 2015 - 20:17

Panowie jaki jest dokładny rozmiar simeringu na wał korbowy z przodu. Szukałem już na wielu stronach i sam już zgłupiałem, bo na jednej podany simering o rozmiarze Corteco 31X41X7 który pasuje do 2.0 16v, natomiast na innej stronie do tego silnika jest Corteco 31X50X8. Który z nich to ten właściwy

#66 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2015 - 20:20

Panowie jaki jest dokładny rozmiar simeringu na wał korbowy z przodu. Szukałem już na wielu stronach i sam już zgłupiałem, bo na jednej podany simering o rozmiarze Corteco 31X41X7 który pasuje do 2.0 16v, natomiast na innej stronie do tego silnika jest Corteco 31X50X8. Który z nich to ten właściwy


powinien mieć rozmiar 31x50x8

#67 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 03 marca 2015 - 21:01

No i jak umiesz przyciaśnij troche sprężynkę.

#68 OFFLINE   Paser

Paser
  • 7 postów
  • Dołączył: 02-04-2012

Napisany 03 marca 2015 - 22:11

Ok wielkie dzięki panowie, sprężynkę może skrócę ale myślę ze nawet bez skracania nowy simering powinien dobrze trzymać.

#69 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 kwietnia 2016 - 12:18

Witam wymieniony został uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni. Olej nadal pokapuje co może być???


tomek14829

#70 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 14:09

Witam wymieniony został uszczelniacz wału korbowego od strony skrzyni. Olej nadal pokapuje co może być???

Wyrobiony rowek na wale, jak dlugo jezdziles z puszczajacym uszczelniaczem. Umnie przy wymianie mechanior o tym wiedzial i zalozyl uszczelniacz głebiej aby nie pracowal w tym rowku i jest ok.

#71 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 kwietnia 2016 - 18:11

Około 2 lata na poczatku tylko sie pociło ale było coraz gorzej. Rowek jest minimalny ale widocznie nowy uszczelniacz nie uszczelnił już tego.


tomek14829

#72 OFFLINE   zico

zico

    :)

  • 377 postów
  • Dołączył: 22-07-2010
  • Skąd: Poznań/Zielona Góra
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 kwietnia 2016 - 18:59

2 lata to sporo, umnie okolo 8 miesięcy do wymiany.

#73 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 kwietnia 2016 - 19:19

Narazie zostawie to jak jest, zobacze jakie bedą ubytki oleju.


tomek14829

#74 OFFLINE   technix

technix
  • 962 postów
  • Dołączył: 26-09-2014
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 kwietnia 2016 - 21:45

Ubytki to nic, ale olej może ci się lać na sprzegło i zajedzie tarczę

#75 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 kwietnia 2016 - 21:57

Co do tarczy moze ktoś wie jaka jest grubość nowej ?


tomek14829

#76 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 stycznia 2018 - 09:29

Ma ktos krok po kroku jak zdjac skrzynie i wymienic simering na wale? Leci mi z laczenia skrzyni z silnikiem . i z pokryw tez leci sa aluminiowe ale ktos dal wiecej sylikonu niz uszczelki

#77 OFFLINE   cinu22

cinu22
  • 262 postów
  • Dołączył: 01-10-2013
  • Skąd: tczew
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 30 stycznia 2018 - 08:57

Chlopaki pomóżta skrzynia, chyba uszczelniacz na wale to wiem a reszta leci z pokryw zle zrobione aluminiowe, ale czemu tak pod kolektorem jest mokro?

Załączone pliki