Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

wyciek oleju - niekończący sie problem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
76 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mosqito

mosqito
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: bydgoszcz

Napisany 11 grudnia 2006 - 19:50

witam
od jakiegoś czasu walcze z wyciekiem oleju w mojej omedze B silnik X20XEV
olej kapie po śrubie na łączeniu silnika ze skrzynia
problem był juz wałkowany na forum ale nie do konca znalazlem pełna odpowiedz
zdażylem wymienic juz uszczelke pod pokrywa zaworow (2 razy - za pierwszym kupiona podroba nie sprawdzila sie, dopiero oryginal z ASO wytrzymal próbe i spod pokrywy juz nic nie leci)
problem jednak nie ustal
moj mechanik twierdzi ze moze leciec z uszczelki pod glowica - co wy na to?
olej spływa z tylu po bloku silnika
w srode mamy jeszcze dokladnie obejrzec to na kanale
skad ewentualnie moze jeszcze wyciekac? na co zwrocic uwage.
czekam na dodakowe sugestie klubowiczow.
pozdrawiam



#2 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 grudnia 2006 - 20:01

olej spływa z tylu po bloku silnika
w srode mamy jeszcze dokladnie obejrzec to na kanale
skad ewentualnie moze jeszcze wyciekac? na co zwrocic uwage.
czekam na dodakowe sugestie klubowiczow.
pozdrawiam


rozumiem, ze ciekie u dołu skrzyni?
Jak tak, moze ciec, a jest to b. prawopodobne, z siemeringu na wale (z tyłu)

#3 OFFLINE   studys

studys
  • 44 postów
  • Dołączył: 17-11-2006
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 grudnia 2006 - 23:28

Jeżeli olej jest tylko na dole to potwierdzam przedmówcę,a jeśli chodzi o cieknięcie oleju spod uszczelki pod głowica to raczej nie (mogę się mylić) ale jeżeli tak to kiepsko bo szybko ta uszczelka zostanie wydmuchana.
Jeśli padnięty jest uszczelniacz wału to szybko to rób bo może się sprzęgło ślizgać.

Mnie też pewnie niedługo czeka wymiana uszczelki pod deklem.
Teoria jest ważna ale praktyka ważniejsza

#4 OFFLINE   schumi

schumi
  • 49 postów
  • Dołączył: 03-12-2006
  • Skąd: Krapkowice(Opolskie)

Napisany 11 grudnia 2006 - 23:35

Simmering na wale napewno bo to czeste zjawisko.A spod uszczelki mozliwe ale mniej prawdopodobne,choc jesli nawet to nic groznego sie z tym nie dzieje oprocz tego ze leci olej.
Ps.simmering na wale_fajna robota :wink:

#5 OFFLINE   mosqito

mosqito
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: bydgoszcz

Napisany 12 grudnia 2006 - 20:13

dzieki serdecznie za sugestie
a wiec 3:0 na uszczelniacz na wale - wiec od tego zaczniemy jutro poszukiwania.
tak z ciekawosci - przerabial to juz ktos u siebie?
jakie koszty takiej naprawy?
jakie ceny czesci? warto bawic sie w podróbki czy lepiej wybulic wiecej na oryginaly i miec spokoj?
pozdrowionka

#6 OFFLINE   Boomir

Boomir

    Wyborowa Fighter

  • 248 postów
  • Dołączył: 30-05-2006
  • Skąd: Poznań

Napisany 14 grudnia 2006 - 09:13

Oryginalny seemering na wał z tyłu kosztuje chyba coś ok 50 PLN. nie warto bawić się w podróby, bo dużo z tym pracy i szkoda żeby robić to 2 razy.

Skrzynię raczej trzeba wywalić...
Boomir, Omega Caravan X20XEV
Food&Fire Manager

#7 OFFLINE   mosqito

mosqito
  • 11 postów
  • Dołączył: 22-08-2006
  • Skąd: bydgoszcz

Napisany 14 grudnia 2006 - 12:48

po obejrzeniu autka na kanale wyszlo jednak ze cieknie spod uszczelki pod głowica
wstepny koszt naprawy łacznie z planowaniem głowicy, robocizna i kompletem uszczelek oszacowany na 600 zł (dobra cena czy przeplace?)
mam nadzieje ze po rozebraniu silnika nic wiecej nie dojdzie...
pozdrowionka

#8 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 14 grudnia 2006 - 14:40

Witam ,w Wa-wie koszt naprawy ok. 1000zł,więc chyba masz dobrą cene. :razz: Pozdro.

#9 OFFLINE   tnwirtu

tnwirtu

    brak

  • 15 postów
  • Dołączył: 15-12-2006
  • Skąd: UK, FINLAND, POLAND, NORWAY

Napisany 15 grudnia 2006 - 21:12

Witam właśnie znalazłem post, który odpowiada podobnym objawom w moim autku.
Mam pytanie czy po wymianie uszczelki pod głowicą problem cieknącego oleju się skończył? U mnie jest tak, mam wyraźne kropelki na asfalcie jak auto stoi, dziś doszło do skoków temperatury silnika dochodziło do 100 stopni C na szczęście wtedy się wenytlator włączał i schładzał na bierząco do odpowiedniej temp., ale zjawisko się cały cas powtarzało ( jazda w korku) dodam że płyn chłodzący jest na właściwym poziomie temperatura w aucie ( gorące powietrze jest normalnie ) ciepło i jak dam zimne to też jest zimne) więc czy to będzie uszczelka pod głowicą? ??? proszę opowiedzcie wszyscy, którzy zetkneli się z takim problemem. z góry dziękuję. Dodany obrazek

#10 OFFLINE   minimetr

minimetr
  • 64 postów
  • Dołączył: 19-11-2007
  • Skąd: Olesno/Opole

Napisany 21 listopada 2008 - 12:03

Nieco stary wątek ale odświeżmy

Jeśli padnięty jest uszczelniacz wału to szybko to rób bo może się sprzęgło ślizgać.

Mam dokładnie taki objaw że sprzęgło coraz mocniej sie uślizguje, jednocześnie trace olej (gdzie dokładnie jeszcze nie wiem bo pod auto nie wchodziłem-widzaiłem jedynie że miska jest ubabrana już nieco olejem). Jeżeli z tym uszczelniaczem miałoby się to u mnie potwierdzic to czy po jego wymianie sprzęglo może jeszcze zostać czy juz tylko do wymiany się nadaje??
Doradźcie koledzy, bo coś zrobić z tym musze bo czasem jak do wyprzedzania sie mam zebrac to jest niepewnie z tym sprzęgłem.

#11 OFFLINE   aba

aba
  • 74 postów
  • Dołączył: 04-02-2008
  • Skąd: Częstochowa

Napisany 26 listopada 2008 - 21:00

witam koledzy, czeka mnie wymiana uszczelniacza wału od strony skrzyni bo cieknie. doradźcie, warto brać się za to samemu,czy dać zarobić mechanikowi?
Panie Boże. Jest poniedziałek. Spraw, aby ten tydzień szybko minął, żebym w sobotę mógł iść na imprezę

#12 OFFLINE   rogal

rogal
  • 19 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: Warszawa

Napisany 29 listopada 2008 - 17:37

witam koledzy, czeka mnie wymiana uszczelniacza wału od strony skrzyni bo cieknie. doradźcie, warto brać się za to samemu,czy dać zarobić mechanikowi?



Niedawno w mojej omci był wymieniany taki uszczelniacz. Skrzynia automat. Wymieniał mi koleś w garażu. Trwało to ok 4,5 godziny z wymianą oleju w skrzyni. Jakieś tam pojecie o mechanice chyba mam, ale dobrze, że nie zabrałem sie do tego sam, bo bym to robił tydzień bez odpowiednich klucz(klucz elektryczny, rożne przedłużki do nasadowych itp.). Jak masz kanał i zwykłą skrzynie to możesz sie zastanowić nad wymianą. Mi ubyło z kieszeni 250 zł(tylko robocizna, mazowieckie) + 180 części.

#13 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:07

Witam, mam to samo poci sie nawet sa krople oleju na łaczeniu silnika ze skrzynią. Widać że mokro jest od oleju w okolicy końca kolektora wydechowego od strony cewki zapłonowej, cięzko stwierdzić skad leci czy czesto w tym miejscu puszcza pod głowicą???
tomek14829

#14 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:17

Witam, mam to samo poci sie nawet sa krople oleju na łaczeniu silnika ze skrzynią. Widać że mokro jest od oleju w okolicy końca kolektora wydechowego od strony cewki zapłonowej, cięzko stwierdzić skad leci czy czesto w tym miejscu puszcza pod głowicą???


Umyj silnik bo tak to sie nigdy nie dopatrzysz skad leci jak wszystko jest zachlapane. Jak masz mozliwosc to zrob ze dwa zdjecia bo tak teoretycznie to pi razy oko mozna cos okreslic.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#15 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:21

Kolego sprzegło suche jak zaglądałem przez otwory, cieknie na wysokości głowicy. nic trzeba obserwować...
tomek14829

#16 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:28

Pewnie leci z tych półksiężycy z tyłu pokrywy zaworów. Częsty przypadek...

Dodany obrazek


#17 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:34

Własnie 3 miesiace temu wymieniałem na reinza zakładana na silikon na półksiężyce.
tomek14829

#18 OFFLINE   matigreg06

matigreg06
  • 228 postów
  • Dołączył: 08-08-2008
  • Skąd: zielona góra
  • Województwo: lubuskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 12 kwietnia 2014 - 11:15

Masz dobre dojście z góry, sprawdz palcem te półksiężyce czy są mokre od oleju,

#19 OFFLINE   Tomek23

Tomek23
  • 381 postów
  • Dołączył: 03-10-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 12 kwietnia 2014 - 12:24

Są ślady oleju na półksięzycach niewielkie ale są, teraz pytanie jak to uszczelnić dobrze 3 miesiace temu to robiłem
tomek14829

#20 OFFLINE   seba03

seba03
  • 800 postów
  • Dołączył: 07-06-2012
  • Skąd: SOsnowiec w POznaniu
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 12 kwietnia 2014 - 13:52

Jak dałeś za dużo silikonu to wypchało i cieknie (miałem tak u siebie - było za dużo i po 2-3 miesiącach plecy silnika całe mokre)