wyciek oleju - niekończący sie problem
#1 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2006 - 19:50
od jakiegoś czasu walcze z wyciekiem oleju w mojej omedze B silnik X20XEV
olej kapie po śrubie na łączeniu silnika ze skrzynia
problem był juz wałkowany na forum ale nie do konca znalazlem pełna odpowiedz
zdażylem wymienic juz uszczelke pod pokrywa zaworow (2 razy - za pierwszym kupiona podroba nie sprawdzila sie, dopiero oryginal z ASO wytrzymal próbe i spod pokrywy juz nic nie leci)
problem jednak nie ustal
moj mechanik twierdzi ze moze leciec z uszczelki pod glowica - co wy na to?
olej spływa z tylu po bloku silnika
w srode mamy jeszcze dokladnie obejrzec to na kanale
skad ewentualnie moze jeszcze wyciekac? na co zwrocic uwage.
czekam na dodakowe sugestie klubowiczow.
pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2006 - 20:01
olej spływa z tylu po bloku silnika
w srode mamy jeszcze dokladnie obejrzec to na kanale
skad ewentualnie moze jeszcze wyciekac? na co zwrocic uwage.
czekam na dodakowe sugestie klubowiczow.
pozdrawiam
rozumiem, ze ciekie u dołu skrzyni?
Jak tak, moze ciec, a jest to b. prawopodobne, z siemeringu na wale (z tyłu)
#3 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2006 - 23:28
Jeśli padnięty jest uszczelniacz wału to szybko to rób bo może się sprzęgło ślizgać.
Mnie też pewnie niedługo czeka wymiana uszczelki pod deklem.
#4 OFFLINE
Napisany 11 grudnia 2006 - 23:35
Ps.simmering na wale_fajna robota
#5 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2006 - 20:13
a wiec 3:0 na uszczelniacz na wale - wiec od tego zaczniemy jutro poszukiwania.
tak z ciekawosci - przerabial to juz ktos u siebie?
jakie koszty takiej naprawy?
jakie ceny czesci? warto bawic sie w podróbki czy lepiej wybulic wiecej na oryginaly i miec spokoj?
pozdrowionka
#6 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2006 - 09:13
Skrzynię raczej trzeba wywalić...
Food&Fire Manager
#7 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2006 - 12:48
wstepny koszt naprawy łacznie z planowaniem głowicy, robocizna i kompletem uszczelek oszacowany na 600 zł (dobra cena czy przeplace?)
mam nadzieje ze po rozebraniu silnika nic wiecej nie dojdzie...
pozdrowionka
#8 OFFLINE
Napisany 14 grudnia 2006 - 14:40
#9 OFFLINE
Napisany 15 grudnia 2006 - 21:12
Mam pytanie czy po wymianie uszczelki pod głowicą problem cieknącego oleju się skończył? U mnie jest tak, mam wyraźne kropelki na asfalcie jak auto stoi, dziś doszło do skoków temperatury silnika dochodziło do 100 stopni C na szczęście wtedy się wenytlator włączał i schładzał na bierząco do odpowiedniej temp., ale zjawisko się cały cas powtarzało ( jazda w korku) dodam że płyn chłodzący jest na właściwym poziomie temperatura w aucie ( gorące powietrze jest normalnie ) ciepło i jak dam zimne to też jest zimne) więc czy to będzie uszczelka pod głowicą? ??? proszę opowiedzcie wszyscy, którzy zetkneli się z takim problemem. z góry dziękuję.
#10 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2008 - 12:03
Mam dokładnie taki objaw że sprzęgło coraz mocniej sie uślizguje, jednocześnie trace olej (gdzie dokładnie jeszcze nie wiem bo pod auto nie wchodziłem-widzaiłem jedynie że miska jest ubabrana już nieco olejem). Jeżeli z tym uszczelniaczem miałoby się to u mnie potwierdzic to czy po jego wymianie sprzęglo może jeszcze zostać czy juz tylko do wymiany się nadaje??Jeśli padnięty jest uszczelniacz wału to szybko to rób bo może się sprzęgło ślizgać.
Doradźcie koledzy, bo coś zrobić z tym musze bo czasem jak do wyprzedzania sie mam zebrac to jest niepewnie z tym sprzęgłem.
#11 OFFLINE
Napisany 26 listopada 2008 - 21:00
#12 OFFLINE
Napisany 29 listopada 2008 - 17:37
witam koledzy, czeka mnie wymiana uszczelniacza wału od strony skrzyni bo cieknie. doradźcie, warto brać się za to samemu,czy dać zarobić mechanikowi?
Niedawno w mojej omci był wymieniany taki uszczelniacz. Skrzynia automat. Wymieniał mi koleś w garażu. Trwało to ok 4,5 godziny z wymianą oleju w skrzyni. Jakieś tam pojecie o mechanice chyba mam, ale dobrze, że nie zabrałem sie do tego sam, bo bym to robił tydzień bez odpowiednich klucz(klucz elektryczny, rożne przedłużki do nasadowych itp.). Jak masz kanał i zwykłą skrzynie to możesz sie zastanowić nad wymianą. Mi ubyło z kieszeni 250 zł(tylko robocizna, mazowieckie) + 180 części.
#13 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:07
#14 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:17
Witam, mam to samo poci sie nawet sa krople oleju na łaczeniu silnika ze skrzynią. Widać że mokro jest od oleju w okolicy końca kolektora wydechowego od strony cewki zapłonowej, cięzko stwierdzić skad leci czy czesto w tym miejscu puszcza pod głowicą???
Umyj silnik bo tak to sie nigdy nie dopatrzysz skad leci jak wszystko jest zachlapane. Jak masz mozliwosc to zrob ze dwa zdjecia bo tak teoretycznie to pi razy oko mozna cos okreslic.
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
#15 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:21
#16 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:28
#17 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2014 - 10:34
#18 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2014 - 11:15
#19 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2014 - 12:24
#20 OFFLINE
Napisany 12 kwietnia 2014 - 13:52