Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Piękna instalka, patrzcie i podziwiajcie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   killer_OKP

killer_OKP
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-09-2006
  • Skąd: wielkopolska

Napisany 16 grudnia 2006 - 19:50

Nie, nie mam tego u siebie ale mają tak montowane samochody moich znajomych i na gazie pracują wysmienicie, zero problemów z instalacją, ECU nie łapie błędów, moc na gazie równa mocy na benzynie. Nie macie podstaw by twierdzić, że takie rozwiazanie jest złe skoro kilka renomowanych warsztatów montujących lpg w Polsce wykorzystuje takie rozwiązanie. Estetyka chyba nie ma wielkiej wagi pod maską, najważniejsza jest bezawaryjność, zachowanie dobrych osiągów i idealne wystrojenie instalacji a to przy takim montażu jest w 100 % do osiągnięcia.
oj będzie się działo :))

#22 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2006 - 21:13

Nie macie podstaw by twierdzić, że takie rozwiazanie jest złe skoro kilka renomowanych warsztatów montujących lpg w Polsce wykorzystuje takie rozwiązanie

Uchowaj Panie przed takimi renomowanymi warsztatami.

mają tak montowane samochody moich znajomych i na gazie pracują wysmienicie, zero problemów z instalacją, ECU nie łapie błędów, moc na gazie równa mocy na benzynie.

najważniejsza jest bezawaryjność, zachowanie dobrych osiągów i idealne wystrojenie instalacji a to przy takim montażu jest w 100 % do osiągnięcia.

Być może jesteście świadkmi cudu :shock:, ale nie jest to dobry sposób montażu wtrysku sekwencyjnego fazy lotnej. Zastanów się, jaka jest przestrzeń w kolektorze dolotowym między dyszą gazu wkręconą w pokrywę kolektora a jaka w przypadku umieszczenia dyszy we właściwym kolektorze (dolnym) blisko głowicy i co z tego wynika dla precyzyjnego sterowania pracą układu zasilania gazem.
Gdyby ktoś mi zaproponował taki montaż, to miałby dożywotnio przerąbane
:evil:
Ale co tam, najważniejsze, że klient zadowolony, ma sekwencję :o

#23 OFFLINE   killer_OKP

killer_OKP
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-09-2006
  • Skąd: wielkopolska

Napisany 16 grudnia 2006 - 22:43

Instalacja ze zdjęcia które umiesciłem doprowadza gaz od każdego wtryskiwacza specjalnymi rurkami których nie zobaczysz póki nie zdemontujesz dolotu bardzo blisko każdej z par zaworów ssących (nie więcej niż kilkanaście mm odległości jest między zaworami a końcówką dyszy gazu).
Obecne instalacje IV gen nie pozwalają na wkręcenie bezpośrednio wtryskiwacza gazu w kolektor omegi V6. Wtryskiwacze gazowe są znacznie większe od benzynowych i nie ma mowy by umieścić je bezpośrdnio w kolektorze. W takim wg Ciebie idealnym rozwiązaniu i tak gaz od wtryskiwacza do dyszy wkręconej w kolektor płynie długim, zazwyczaj nierównej długości wężykiem. A jak takie rozwiązanie wpływa na optymalną pracę silnika na gazie?
Masz instalację wtrysku gazu w swoim V6 czy tylko jesteś teoretykiem?
oj będzie się działo :))

#24 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2006 - 23:29

Masz instalację wtrysku gazu w swoim V6 czy tylko jesteś teoretykiem?

Mam zainstalowany gaz (Landi Renzo Omegas), ale też jestem teoretykiem :grin:

doprowadza gaz od każdego wtryskiwacza specjalnymi rurkami których nie zobaczysz póki nie zdemontujesz dolotu bardzo blisko każdej z par zaworów ssących (nie więcej niż kilkanaście mm odległości jest między zaworami a końcówką dyszy gazu).

Czyli jednak czarny scenariusz....... Oczywiście rozumiem o co chodzi, ale nie wyobrażam sobie, żeby w przekrój rury kolektora wpuszczać jakieś wężyki, to tak, jakbyś zmniejszył średnicę w dolocie.

Wtryskiwacze gazowe są znacznie większe od benzynowych i nie ma mowy by umieścić je bezpośrdnio w kolektorze.

To jest oczywiste i właśnie dlatego w kolektorze umieszcza się same dysze, a wtryskiwacze blisko nich, łącząc rurkami o małym przekroju wewnętrznym (objętość między wtryskiwaczem a dyszą, opóźnienia przepływu). Poza tym warunki cieplne nie pozwalają na montaż wtryskiwaczy (nie dysz) bardzo blisko zaworów ssących, co jest z innych względów pożądane.

W takim wg Ciebie idealnym rozwiązaniu i tak gaz od wtryskiwacza do dyszy wkręconej w kolektor płynie długim, zazwyczaj nierównej długości wężykiem.

Nie długim, tylko możliwie krótkim i równej długości, wtedy masz jednakowe objętości między wtryskiwaczem a dyszą i układ działa prawidłowo. Natomiast w Twoim sposobie montażu może są równej długości wężyki, ale - jak rozumiem - pałętają się w rurach dolotowych i kończą się blisko zaworów ssących, co mi się baaaaardzo nie podoba. Jakieś frędzle tuż przy zaworach ssących :shock:

#25 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 grudnia 2006 - 23:48

Ja mam to zrobione tak jak na zdjęciach, instalacja działa bardzo dobrze. Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek Dodany obrazek

#26 OFFLINE   killer_OKP

killer_OKP
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-09-2006
  • Skąd: wielkopolska

Napisany 16 grudnia 2006 - 23:54

metoda z mojego zdjęcia osiągów nie pogarsza, mimo teoretycznie mniejszej o kilka cm3 pojemności komory ssącej (widziałem wykresy z hamowni) i silniki uzyskują parametry fabryczne. Te latające frędzle to specjalne stalowe rurki, które chyba tylko ekstremalnie silny wybuch mógłby uszkodzić
oj będzie się działo :))

#27 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 grudnia 2006 - 00:08

metoda z mojego zdjęcia osiągów nie pogarsza, mimo teoretycznie mniejszej o kilka cm3 pojemności komory ssącej (widziałem wykresy z hamowni) i silniki uzyskują parametry fabryczne. Te latające frędzle to specjalne stalowe rurki, które chyba tylko ekstremalnie silny wybuch mógłby uszkodzić

Przekrój dolotu pomniejszony o średnicę wężyków musi źle wpływać na osiągi. Całe szczęście, że frędzle są stalowe. W sumie trochę mnie uspokoiłeś, to może prawidłowo działać, ale ten zmniejszony przekrój dolotu jakoś mnie dławi :grin:
No ale jeżeli działa, to pobłogosławić :ksiadz: a przy okazji napijmy się :piwo: Pozdrawiam.

#28 OFFLINE   killer_OKP

killer_OKP
  • 10 postów
  • Dołączył: 16-09-2006
  • Skąd: wielkopolska

Napisany 17 grudnia 2006 - 00:42

napić się możemy :piwo:
:mrgreen:
oj będzie się działo :))

#29 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2007 - 07:51

Ja mam to zrobione tak jak na zdjęciach, instalacja działa bardzo dobrze.


Odświeże temat
Bardzo dobrze założona instalka widać że ktoś miał chęci żeby to założyć.
Jeżeli ktoś zakład dysze na górze kolektora to po prosu nie chce mu sie robić tzn ściągać kolektora wychodzi z założenia (założyć i następny do golenia) pół biedy jeżeli wszystko chodzi dobrze.
Co do nie możności montowania wtrysków gazu przy wtryskach Pb z powodu wielkości to wszystko zależy jakiej firmy zakładsz.
Ja mam zamontowane przy wtryskach Pb i jakoś się zmieściły.
Ciekaw jestem ile palą to omegi z wtryskami na kol.ssącym i rurkami?

#30 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 stycznia 2007 - 16:03

Co do nie możności montowania wtrysków gazu przy wtryskach Pb z powodu wielkości to wszystko zależy jakiej firmy zakładsz.
Ja mam zamontowane przy wtryskach Pb i jakoś się zmieściły.

O, zmieściły się? Jakiej firmy masz te wtryski? Nie ma z tym jakichś problemów termicznych, bo tam pod deklem jest gorąco! Ciekaw jestem, zapodaj coś więcej.

#31 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 21 stycznia 2007 - 11:32

Co do nie możności montowania wtrysków gazu przy wtryskach Pb z powodu wielkości to wszystko zależy jakiej firmy zakładsz.
Ja mam zamontowane przy wtryskach Pb i jakoś się zmieściły.

O, zmieściły się? Jakiej firmy masz te wtryski? Nie ma z tym jakichś problemów termicznych, bo tam pod deklem jest gorąco! Ciekaw jestem, zapodaj coś więcej.


mam listwy Matrixy i są na tyle małe dysze że spokojnie sie zmieściły koło wtrysków Pb.
Co temp. to nie ma problemów wszystko działa jak powinno.

#32 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 stycznia 2007 - 23:13

mam listwy Matrixy i są na tyle małe dysze że spokojnie sie zmieściły koło wtrysków Pb.
Co temp. to nie ma problemów wszystko działa jak powinno.

No to chcę to obejrzeć, nie żebym miał jakiekolwiek problemy z moją Landi, ale z czystej ciekawości. Chyba na zlocie, jeżeli będziesz. Pozdrawiam.

#33 OFFLINE   egon

egon
  • 5 983 postów
  • Dołączył: 28-07-2006
  • Skąd: Ujście/Piły
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 stycznia 2007 - 22:29

mam listwy Matrixy i są na tyle małe dysze że spokojnie sie zmieściły koło wtrysków Pb.
Co temp. to nie ma problemów wszystko działa jak powinno.

No to chcę to obejrzeć, nie żebym miał jakiekolwiek problemy z moją Landi, ale z czystej ciekawości. Chyba na zlocie, jeżeli będziesz. Pozdrawiam.


nie ma problemu , na dzień dzisiejszy napewno jade na zlot.
Chyba że jakis przypadek losowy , a tak to na 100% bede :piwo:

#34 OFFLINE   grzegorz z s

grzegorz z s
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-08-2007
  • Skąd: Niemcy

Napisany 29 sierpnia 2007 - 20:14

Nie gniewaj sie Maraboot,ale tak u göry nawiercone wtryski to kleska.

#35 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 29 sierpnia 2007 - 20:18

Nie gniewaj sie Maraboot,ale tak u göry nawiercone wtryski to kleska.



ale przeciez to nie jest jego instalka tylko przyklad jak nie nalezy robic.




 


#36 OFFLINE   maraboot

maraboot
  • 650 postów
  • Dołączył: 09-07-2006
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 sierpnia 2007 - 21:05

Nie gniewaj sie Maraboot,ale tak u göry nawiercone wtryski to kleska.

grzegorz z s, tak jak napisał beast - to nie moje.
Ale tym bardziej się cieszę, bo:
1. to nie moje
2. klęska, najlepszym na to dowodem jest, że jeszcze wisi nie sprzedana ta Omega.

Możliwe, że popsułem komuś deal :hehe:

#37 OFFLINE   zorro22

zorro22
  • 93 postów
  • Dołączył: 22-06-2008
  • Skąd: Olsztyn
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 03 sierpnia 2008 - 23:30

Na jakiej podstawie jestescie pewni że te króćce nie są tylko elementem mocującym specjalne wężyki doprowadzające gaz w okolice zaworów. Macie rentgena w oczach i widzicie co jest pod kolektorem dolotowym? :mrgreen:
A co powiecie o tak zamontowanej instalacji?

Obrazek


Oj koledzy widze że takich wynalazków jest wiecej, kupiłem omcie z tak załozona instalacją tam w środku sa wężyki gumowe!!!! a nie rurki jak koelego sugerował jak by były rurki metalowe to by nie mógł kolektora załozyć. najleprze jest to ze przy tym rozwiazaniu ma mało palic i stabilnie chodzić dosłownie g.... prawda gość który sprzedawał mi auto mówił ze pali ok 12l gazu w trasie zapomniał dodać jeszcze 8 l ale to inna kwestja. Podpatrzyłem w innych V wtryski zamontowane przy wtryskach benzynowych i te auta naprawdę mało palą ok 11 do 14l gazu w trasie a to nie panad 20l a o mieście się nie wspomina. Auto dusi się na obroty niechce wchodzic. Instalacja z 10 razy regulowana i spalanie nic się nie zmieniło

#38 OFFLINE   ecmpid

ecmpid
  • 71 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kinrooi(Belgia)Sosnowiec

Napisany 12 sierpnia 2008 - 20:12

tez mam tak załozona choć nie mam z nia problemów ale myśle żeby to zmienic .Powiedzcie mi tylko czy ten kolektor jest juz do wyrzucenia czy mozna go ewentualnie jeszcze uratować?

#39 OFFLINE   juby_p

juby_p
  • 82 postów
  • Dołączył: 02-09-2006
  • Skąd: Płock

Napisany 12 sierpnia 2008 - 21:55

Na jakiej podstawie jestescie pewni że te króćce nie są tylko elementem mocującym specjalne wężyki doprowadzające gaz w okolice zaworów. Macie rentgena w oczach i widzicie co jest pod kolektorem dolotowym?
A co powiecie o tak zamontowanej instalacji?


tak dla waszej ciekawości
http://www.autogaz.s...ku-gazu---175mm
Istnieje cos takiego ale to niezaszczęśliwe rozwiązanie moim zdaniem bo zapewne ani odległości do zaworów niema takiej samej ani kontów a potem ktos pisze posta o falujacych obrotach.

Ja mam to zrobione tak jak na zdjęciach, instalacja działa bardzo dobrze.

Na oko widac ze robiły o leniuchy :lol:

tez mam tak załozona choć nie mam z nia problemów ale myśle żeby to zmienic .Powiedzcie mi tylko czy ten kolektor jest juz do wyrzucenia czy mozna go ewentualnie jeszcze uratować?


zawsze zamiast dysz można wkrecić sróby na klej, tylko niezadługie :mrgreen:
Dyslektyk - prosze o wyrozumiałość:)
Pozdrawiam Piotrek

#40 OFFLINE   questm

questm

    e39 530iA

  • 63 postów
  • Dołączył: 02-03-2011
  • Skąd: Lublin

Napisany 03 lutego 2012 - 23:11

egon wyjaśnij dokładnie, bo najpierw napisałeś że masz wtryski lpg obok wtrysków bp, a później napisałeś że masz listwy. To jak wygląda to u Ciebie, najlepiej jak byś dał fotkę.