Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

bieg ciężko wchodzi


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
91 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 12 kwietnia 2009 - 23:47

Witam! Mam problem. Jak kupowałem omcię to biegi jak w zegarku wchodziły, lecz teraz jakoś ciaśniej, nie raz muszę 2 lub 3 razy sprzęgło wcisnąć aby bieg nr 1 wszedł, i reszta już za każdym razem wchodzi lecz jakby na dwa razy tzn. przełączając na bieg nr 2 dźwignia pokonuje 1 opór i wskakuje na owy bieg. Nie wiem o co chodzi. Skrzynia mi pada czy to coś innego? Pomocy:(

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 12 kwietnia 2009 - 23:52

Witam! Mam problem. Jak kupowałem omcię to biegi jak w zegarku wchodziły, lecz teraz jakoś ciaśniej, nie raz muszę 2 lub 3 razy sprzęgło wcisnąć aby bieg nr 1 wszedł, i reszta już za każdym razem wchodzi lecz jakby na dwa razy tzn. przełączając na bieg nr 2 dźwignia pokonuje 1 opór i wskakuje na owy bieg. Nie wiem o co chodzi. Skrzynia mi pada czy to coś innego? Pomocy:(



wysprzeglik




 


#3 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 13 kwietnia 2009 - 11:01

beast napisał:
wysprzeglik


LOL!!! A co to takiego i ile może mnie kosztować?

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 kwietnia 2009 - 12:13

LOL!!! A co to takiego i ile może mnie kosztować?


http://moto.allegro....ting_interval=7

ale pewnie skonczy sie wymiana calego kompletnego sprzegla ..cos kolo 1000




 


#5 OFFLINE   devil_87

devil_87
  • 3 postów
  • Dołączył: 05-04-2009
  • Skąd: olkusz

Napisany 13 kwietnia 2009 - 14:39

ewentualnie synchronizator albo widełki cen nie znam proponuje allegro

#6 OFFLINE   Dee-Jay

Dee-Jay

    How low can u go

  • 120 postów
  • Dołączył: 03-12-2008
  • Skąd: Toruń

Napisany 13 kwietnia 2009 - 19:16

beast napisał:
ale pewnie skonczy sie wymiana calego kompletnego sprzegla ..cos kolo 1000


Cena niezbyt optymistyczna:( Rozmawiałem ze znajomym mechanikiem, i on stawia na trzpień odpowiedzialny za poprawne wpadanie biegów. Twierdził że w Kadecie tak miał, ale czy Omega to to samo? I czy owy trzpień istnieje w Omie jak i w Kadecie?

#7 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 kwietnia 2009 - 00:12

sprawdz poziom oleju, albo jak ma duzy przenieg to wymien, niby sie nie wymienia ale ponoc po wymianie jest poprawa

#8 OFFLINE   nesfor

nesfor

    :)

  • 121 postów
  • Dołączył: 27-04-2009
  • Skąd: Tczew

Napisany 09 lipca 2009 - 11:04

A u mnie są takie objawy:
- 2 razy zdarzylo mi sie ze nie moglem zrzucic z biegu auta ( wsteczny, zima, na wylacoznym silniku (wcisniecie sprzegl anie pomoglo) i wlacznym (dopiero zeszło jak delikatnie ruszylem auto)
- czasem mam poroblem z wrzuceniem na jedynke albo na wsteczny, duzy opor. ale jak juz wskoczy to przy przelaczaniu biegow wyzej lub nizej chodzi bez najmniejszych oporow. Sprawdizlem ze jak przy wlaocnzyms ilniku nei chche wksoczyc bieg to jak wylacz eislnik to wskakuje mi bez oprorow ....
Czy ktos mial cos tkaiego ?

#9 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 lipca 2009 - 16:40

Na poczatek radzilbym sprawdzic czy w zbiorniczku jest plyn hamulcowy i odpowietrzyc sprzeglo.

#10 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 lipca 2009 - 09:36

- czasem mam poroblem z wrzuceniem na jedynke albo na wsteczny, duzy opor. ale jak juz wskoczy to przy przelaczaniu biegow wyzej lub nizej chodzi bez najmniejszych oporow. Sprawdizlem ze jak przy wlaocnzyms ilniku nei chche wksoczyc bieg to jak wylacz eislnik to wskakuje mi bez oprorow ....
Czy ktos mial cos tkaiego ?


Ja mam od kilku dni i zaczyna mnie to martwić. Identyczne objawy tzn skrzynia gdy chce wrzucić pierwszy bieg stawia opór ale na siłe bieg wskoczy, później idzie dobrze. Raz jest OK a raz jest problem, zarówno z 1 jak i R. Co jeszcze zauważyłem to starając się wrzucać bieg tak jakby buja lekko samochodem co znaczy że sprzęgło się kończy? docisk? łapie normalnie od dołu, czasem przy ostrym ruszaniu na suchym asfalcie się ślizgnie

#11 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 20 lipca 2009 - 11:38

czasem przy ostrym ruszaniu na suchym asfalcie się ślizgnie

Sam sobie odpowiedziałeś. W normalnych warunkach nawet przy ostrym ruszaniu nie ma prawa się ślizgać.

#12 OFFLINE   grzywa

grzywa
  • 6 postów
  • Dołączył: 03-07-2009

Napisany 01 sierpnia 2009 - 15:12

witam ja mam podobny problem , czasami bieg ciezko wchodzi puzniej jest ok. a dzisiaj pojezdzilem troche i zaczelo sie dymic ze skrzyni pewnie to tarcze da sie to jakos regulowac ?? w jaki sposob??? moze jak podciagne sprzeglo to bedzie lepiej . jak to zrobic???

#13 OFFLINE   Piotrek76

Piotrek76
  • 591 postów
  • Dołączył: 02-03-2008
  • Skąd: Lublin

Napisany 01 sierpnia 2009 - 19:08

Nie ma sposobów regulacji poza ewentualnym odpowietrzeniem lub wymianą płynu jeśli jest stary. Jeśli się zadymiło to już jest denat, tylko wymiana.

#14 OFFLINE   golowy

golowy
  • 274 postów
  • Dołączył: 08-04-2009
  • Skąd: Olsztyn

Napisany 01 sierpnia 2009 - 21:10

Jak cięzko wchodzą biegi to ja bym pierw proponował zmienić olej na nowy, mi po wymiane wchodzą jak nowe :) mi ciekł simmering i miałem tam troche syfu.
Objawami czasmi ciezkiej zmiany biegów może być albo za mało oleju albo za dużo.
Prawidłowa ilość to 1,2ltr. I jezeli ktos sie zdecudyje na wymianę to radze tylko ryginał gm lepiej zapłacić ok35zł oryginał niz cudować z innymi za 25zł i nie wiadmo co z tego wyjdzie

#15 OFFLINE   Adrian22

Adrian22
  • 21 postów
  • Dołączył: 15-05-2009
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 sierpnia 2009 - 12:27

witam, przyczyną takich problemów jest w 90 % olej w skrzyni biegów... i nic innego... jak jeżdżę Omegą w dzień w dzień , to nie mam żadnych problemów z biciem biegów ale gdy Oma postoi 2-3 dni i potem nią jadę to też mi 1 i wsteczny ciężko i ciasno wchodzi... ale gdy przejadę jakieś 300-500 metrów i pozmieniam biegi to już jest jest ok i wszystko wchodzi idealnie. Przyczyną jest taka,ze Olej w skrzyni musi się dobrze rozejść... bo jak auto stoi 2-3 dni to jak ma się rozejść skoro biegi nie są zmieniane?? jak miałem Vectrę to miałem ten sam objaw ale tam był problem taki,że ciaśniej wchodził 2 i 3 bieg ale po 2-3 minutach od ruszenia też dobrze wchodziły i nie było problemu. a w Omegach to jest Norma,ze jedynka i wsteczny wchodzą ciężko...

#16 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2009 - 09:16

No OK ale jak nie mogę wrzucić np wstecznego lub jedynki to staram się wbić inny bieg i jest to samo? Bez różnicy czy jest zimny samochód czy jeżdzę nim pół dnia. Są dni gdy wszystko wchodzi idealnie, a są takie gdy mam problemy ale na siłe wszystkie wchodzą. Nigdy jeszcze mi nic nie zgrzytło o dziwo. Spróbuje jeszcze wymienić ten olej i zobaczymy. Sprzęgło się ślizga przy gwałtownym starcie na suchym asflcie ale na górkach i tp nie ma problemu. Tyle że już w połowie zaczyna ciągnąć więc wydaję się że jest jeszcze dobrze

#17 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 sierpnia 2009 - 09:41

No OK ale jak nie mogę wrzucić np wstecznego lub jedynki to staram się wbić inny bieg i jest to samo? Bez różnicy czy jest zimny samochód czy jeżdzę nim pół dnia. Są dni gdy wszystko wchodzi idealnie, a są takie gdy mam problemy ale na siłe wszystkie wchodzą. Nigdy jeszcze mi nic nie zgrzytło o dziwo. Spróbuje jeszcze wymienić ten olej i zobaczymy. Sprzęgło się ślizga przy gwałtownym starcie na suchym asflcie ale na górkach i tp nie ma problemu. Tyle że już w połowie zaczyna ciągnąć więc wydaję się że jest jeszcze dobrze


Co to za historia z ta zmiana oleju? Prace skryzni mozna tak ewentualnie poprawic, ale wymiana oleju nie naprawia sie niczego i bede zaskoczony jesli pieniadze nie wyrzucisz w bloto (chyba, ze w skrzyni jest sucho, w co watpie, bo beda inne objawy).
Po pierwsze to sprawdz czy masz plyn hamulcowy w zbiorniczku w przedziale dla skrzyni. W srodku jest scianka, sprawdz czy za nia jest olej - tam gdzie wychodzi waz do sprzegla. Niektore zbiorniczki nie maja na dole polaczenia z duzym przedzialem i mimo, ze w dziale dla sprzegla jest sucho na zbiorniczku wydaje sie, ze full. Potem odpowietrz uklad sprzegla i sprawdz czy cos nie cieknie.
Jezeli sprzeglo sie slizga przy gwaltownym ruszeniu to i bedzie sie slizgalo pod gorke. Jak chcesz sprawdzic sprzeglo to przy wcisnietym hamulcu wlacz 3 bieg i puszczaj sprzeglo, jesli od razu nie zgasnie to poczujesz jak sie slizga.
Sprzeglo RACZEJ nie bedzie mialo na to wplywu - wg mnie to sterowanie wysprzeglikiem.

#18 OFFLINE   marcinrk

marcinrk
  • 170 postów
  • Dołączył: 15-06-2009
  • Skąd: okolice Włocławka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 sierpnia 2009 - 10:15

ze w dziale dla sprzegla jest sucho na zbiorniczku wydaje sie, ze full

No wydaję się że full, a wycieków żadnych nie widać. Wrócę jeszcze do domu to ściągnę płyn ze zbiorniczka i zobaczę czy tam też będzie ubywać.

przy wcisnietym hamulcu wlacz 3 bieg i puszczaj sprzeglo

W ten sposób to się nie ślizga, tak samo podjade pod krawężnik i jest OK ale jak ustane na asfalcie, wrzuce jedynkę, gazu to nie ma szans żeby obróciła kołami.
Kolejna uwaga to podczas jazdy wszystkie biegi wchodzą dobrze

#19 OFFLINE   kowal86

kowal86

    http://www.switchie.pl

  • 82 postów
  • Dołączył: 23-07-2009

Napisany 14 października 2009 - 22:12

i jaka była diagnoza ? bo mam dokładnie takie same objawy

#20 OFFLINE   Mariusz

Mariusz

    *********

  • 3 094 postów
  • Dołączył: 18-11-2006
  • Skąd: warszawa

Napisany 15 października 2009 - 08:28

Witam , podłączę się pod ten temat bo niestety swojego nie mogę znaleść-jest taki sam, prawie. Mianowicie po nocy nie mogę wbić 1 ani wstecznego inne biegi też z oporem wchodzą. Dopiero wszystko ustępuje jak auto w miarę się rozgrzeje. Problem powrócił gdyż przyszła jesień/zima (w tamtym roku to samo) w wiosna/lato wsio ok. Nadmienię , że olej w skrzynce wymieniony GM, komplet sprzęgła(tarcza,docisk,wysprzęglik). Bardzo proszę o jakąś poradę/info bo jest to bardzo uciążliwe.:)