Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Intercooler 2.5td i wentylator


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
42 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   leo106

leo106
  • 43 postów
  • Dołączył: 23-02-2013

Napisany 30 maja 2013 - 14:35

roczniki 95 mają tzn. moja ma nie posiadając przepływki :) - naprawa tego wiatraka daje efekt więc warto się za to zabrać :)

#42 OFFLINE   Qub@

Qub@
  • 47 postów
  • Dołączył: 29-10-2016
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lutego 2017 - 23:22

Odgrzewam  :D

 

Może mi ktoś podpowiedzieć jak rozebrać wentylator intercoolera? Wymieniając separator, zdemontwalem takze intercooler, w celu wyczyszczenia, standardowy problem jaki napotkałem to wentylator, stoi, ktoś już wczesniej to widział, gdyż odłączył wtyczke (pewnie bezpiecznik przepalało) czyli usunał skutek a nie przyczyne, ale nieważne, wydaje mi sie, że można go jeszcze uratować, z wierzchu jest zeger zatrzaskujacy, więc sądze, że wentulator z trzpienia mozną wysunąc?

 

Wole się jednak upewnić, zanim coś złamię, stąd pisze :)



#43 OFFLINE   Qub@

Qub@
  • 47 postów
  • Dołączył: 29-10-2016
  • Skąd: Kalisz
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 22 lutego 2017 - 16:25

3bbbd256c66799e2med.jpg

 

30c4d717d5d5cb21med.jpg

 

5d73e280474cfd67med.jpg

 

71234356b279216amed.jpg

 

 

Udało mi się przywrócić do życia ten przeklęty wentylator. Po demontażu był to jeden wielki kawałek syfu i rdzy. Trzpień, na którym znajduje się wentylator był calkowicie zapieczony, długa kąpiel w preparacie penetrującym + trochę techniki spowodowały, że się poddał. Niebieską strzałką zaznaczyłem miejsce gdzie powinien znajdować się zatrzask na którym opiera się wentylator. Na końcu wyżłobienia także nalezy dopasować jakis zastrzask, który bedzie trzymał wentylator (ten fabryczny na 99% się rozsypie.

 

Sam komutator nalezy oczyścić, papierkiem (z wyczuciem) odtłuścić. Czerwoną strzałką zaznaczyłem panewkę. Sam silnik nie ma jako takiego łożyska, kontrukcja to taka jednorazowa, nikt nie przewidywał w GM, że ktoś to będzie rozbierał i naprawiał ;) Ta panweka była bardzo zapieczona, najlepiej ją ruszyć sczypcami, porządnie wyczyścic i przepolerować. I teraz najtrudniejsze, wchodzi ona w taki oring, pierścień z filcem, w którym pracuje, dając swobodny obrót, trzeba to umiejętnie wcisnąć, naoliwić, całość złożyć, obudowę sklepać. Wentylator musi mieć swobodny obrót, po ponownym złożeniu warto usunąć jedną z podkładem z drugiej strony trzpienia, jeśli takowy obrót nie jest swobodny ;)

 

Może się to komuś przyda. Generalnie mozolny, trudny to temat, ale wszystko ta się zrobić, jeśli uzwojenie całe, przejścia miernikiem sprawdzone to musi to działać.

 

Mam pytanie kiedy ten wentylator sie załącza? Wentylatory chłodnic chodzą a on nie pracuje, musi być przekroczona odp. temperatura czy jest to 2 bieg wentylatorów chłodnicy? Czy jeszcze bezpiecznik, przekaźnik mam uszkodzony?

 

Pozdr.