Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik temperatury 2.5 td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
27 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 08 kwietnia 2009 - 22:09

witam ja mam takie pytanko a mianowicie gdzie znajduje sie czujnik temperatury płynu chłodzącego,bo auto strasznie mi sie grzeje w cyklu miejskim nawet do 100 dochodzi i zczytałem błedy,wyszlo ze mam uszkodzony właśnie ten czujnik ,bym go wymienił tylko nie mam pojecia gdzie on moze sie znajdować,silnik oczywiście 2.5 td:(prosze o pomocne rady pozdrawiam

#2 OFFLINE   dobols

dobols

    DobolsGarage dobols.pl

  • 917 postów
  • Dołączył: 18-03-2008
  • Skąd: Stłolica Pyrlandii
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 kwietnia 2009 - 06:01

w bloku pod gniazdami do wtrysków masz dwa czujniki na jeden i dwa przewody ten na jeden przewód jest od temperatury silnika i idze na wskaźnik ten drugi z dwoma jest od czujnika świec żarowych

#3 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 09 kwietnia 2009 - 17:32

dzięki a od takiego czegoś moze sie grzac tak silnik?

#4 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 10 kwietnia 2009 - 16:42

nie bardzo to jest tylko czujnik on daje informacje jaka jest temperatura i niczego nie załącza.
Bardziej bym się przyczepił czujników w chłodnicy (jeden na górze drugi na dole). One załączają dodatkowe elektryczne wentylatory
1-wszy czujnik u góry załącza wentylatory na pierwszy bieg (załącza przy 95C i wyłącza przy 90)
2-gi czujnik na dole włącza maksymalne obroty wiatraków czyli 2 bieg (załącza przy 100C wyłącza przy 95C oczywiście drugi bieg poniżej 95C wentylatory tylko zwalniają)

#5 OFFLINE   maciekf

maciekf
  • 33 postów
  • Dołączył: 28-03-2009

Napisany 10 kwietnia 2009 - 22:47

a gdzie sa te dodatkowe wiatraki i jak sprawdzic czy dzialaja ? bo ja mam wiskoze czy tez wystepuja te dodatkowe ?

#6 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 kwietnia 2009 - 22:51

Zdejmij grill i zobaczysz.A czy dzialaja? Wlacz klime.

#7 OFFLINE   maciekf

maciekf
  • 33 postów
  • Dołączył: 28-03-2009

Napisany 10 kwietnia 2009 - 23:01

a jak klima jest pusta to powinny dzialac ? mam jeszcze pytanie jak wyglada napinacz paska wielo klinowego od klimy ?? bo nie mam tego i nie moge uruvhomic

#8 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 10 kwietnia 2009 - 23:07

Powinny dzialac!Niewiem jakim cudem nie masz napinacza,to co napina ci pasek?http://forum.omegakl...t=schemat paska

#9 OFFLINE   przemekz

przemekz
  • 135 postów
  • Dołączył: 05-06-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 10 kwietnia 2009 - 23:15

napinacz paska od klimy to jak dobrze pamietam to tylko rolka -bez żadnego "aktywnego" systemu napinającego

odnośnie wiatraków to żebyś dobrze zrozumiał- jak nie ma czynnika w klimie to włączają się tylko jak jest odpowiednia temp wody w chłodnicy a nie jak załączysz klime przyciskiem

#10 OFFLINE   maciekf

maciekf
  • 33 postów
  • Dołączył: 28-03-2009

Napisany 11 kwietnia 2009 - 08:03

no rozumiem tylko szukalem tej rolki u mnie w miescie i na alegro i nigdzie nie ma i nie moga zamowic tak mowia mi w sklepie moze wy macie jakies dore sklepy co maja sprzedaz wysylkowa. pomocy robi sie cieplo juz a klimy nie mam he

#11 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 11 kwietnia 2009 - 14:36

dzisiaj wziąłem sie za czyszczenie intercoolera wykreciłem go wszystko niby ok nie był nawet taki zasyfiony bardzo, az tu nagle moje zdziwienie-zauwazam pekniecie na dolnym plastiku długości 7 cm. powiedzcie mi teraz czy to pekniecie miało jakis wpływ na silnik?np spadek mocy czy tez grzanie sie silnika? czekam na wasze opinie

#12 OFFLINE   rififi

rififi
  • 71 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 11 kwietnia 2009 - 18:06

Czujniki temperatury płynu chłodzącego znajdują się na chłodnicy od strony akumulatora.
Wentylatory włączają się po ich zadziałaniu -zwarcie styków.

#13 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 11 kwietnia 2009 - 20:05

dzisiaj wziąłem sie za czyszczenie intercoolera wykreciłem go wszystko niby ok nie był nawet taki zasyfiony bardzo, az tu nagle moje zdziwienie-zauwazam pekniecie na dolnym plastiku długości 7 cm. powiedzcie mi teraz czy to pekniecie miało jakis wpływ na silnik?np spadek mocy czy tez grzanie sie silnika? czekam na wasze opinie


Jesli masz dziure w chlodniczce to napewno moc spadnie i jeszcze moze ciagnac kurz,a jeszcze gorzej jak by zlapalo wody.No a jesli spadnie moc to tez moze sie bardziej grzac.

#14 OFFLINE   wojtek2.5td

wojtek2.5td
  • 6 postów
  • Dołączył: 10-04-2009
  • Skąd: Kielce

Napisany 11 kwietnia 2009 - 20:38

ja tam mam 2.5td i góra w ciepłe lato do 95 stopni dochodzi :) góra :) tak to 90 :)

#15 OFFLINE   przemo021086

przemo021086
  • 72 postów
  • Dołączył: 28-01-2009

Napisany 11 kwietnia 2009 - 22:35

Jesli masz dziure w chlodniczce to napewno moc spadnie i jeszcze moze ciagnac kurz,a jeszcze gorzej jak by zlapalo wody.No a jesli spadnie moc to tez moze sie bardziej grzac.


a przez intercooler to tylko powietrze idzie tak?

#16 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 12 kwietnia 2009 - 08:25

Tak powietrze ktore idzie bezposrednio do silnika.Na mniejszych obrotach turbo nie dziala i silnik sam sasysa powietrze,wiec tam robi sie podcisnienie i moze ciagnac nie oczyszczone powietrze.Dodatkowo nie policzone przez przeplywke.

#17 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 21 kwietnia 2009 - 22:29

mam takie banalne pytanie, ostatnio sie zastanawiałem gdzie na liczniku pokazuje 80 stopni?? to jest ta kreska przed 90 czy 1 kreska temparatury to jest 80 ??

w zime unosiła mi sie wskazówka ledwo co na 1 kresce a lato normalnie 90-95max

Dodany obrazek

#18 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 23 kwietnia 2009 - 08:55

mam takie banalne pytanie, ostatnio sie zastanawiałem gdzie na liczniku pokazuje 80 stopni?? to jest ta kreska przed 90 czy 1 kreska temparatury to jest 80 ??

w zime unosiła mi sie wskazówka ledwo co na 1 kresce a lato normalnie 90-95max

Dodany obrazek


80C to pierwsza kreska

#19 OFFLINE   manio1975

manio1975
  • 5 postów
  • Dołączył: 19-01-2009

Napisany 26 kwietnia 2010 - 17:17

WITAM PANOWIE MAM TAKI PROBLEM WSKAZNIK TEMP NA DESCE POKAZUJE 100-110STOPNI PO PODLACZENIA KOMPA I SPRAWDZENIU PARAMETROW TJ TEMPERATURY PLYNU CHLODZACEGO OKAZUJE SIE ZE JEST PRZEKLAMANIE 10 STOPNI JAKIE SUGESTIE?GDZIE JEST CZUJNIK ODPOWIEDZIALNY ZA WSKAZNIK?ROZUMIEM ZE SA DWA JEDEN NA KOMP DRUGI NA WSKAZNIK NA DESCE???JAK WYGLADA WYMIANA:o

#20 OFFLINE   rafi195

rafi195

    tylko 2.5TD :)

  • 1 802 postów
  • Dołączył: 09-07-2009
  • Skąd: Chrzanów/Krzeszowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 kwietnia 2010 - 17:38

a najprościej to termometr do zbiorniczka wyrównawczego i porównanie według tem.na desce