Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega b v8 ls1


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2009 - 21:26

Nie lepiej by było sprzedać ome i kupić coś z mocną V8?

dokladnie, chyba , ze jestescie milosnikami omegi, i niechcecie sie jej pozbywac a zrobic z niej rakiete, wtedy robicie wszystko tak jak nazely , czy rwmontujecie silnik co juz macie ,czy wkladacie inny, staracie sie to zrobic jak najlepiej co ciagnie za soba koszty,
albo dlubiecie cos w garazu, za male pieniadze aby tylko jezdzilo...

#42 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 kwietnia 2009 - 22:14

Widzę, że jest tu kupa znachorów, których kolega zrobił to czy tam to.

Na moje temat zaraz zdechnie, a jeśli nie to może ktoś faktycznie upchnie jakiś mocny motor do Omegi Malucha czy Skody 105 i pochwali sie tym.

Pisać pierdoły to może każdy, a robić swap to tylko Ci którzy maja za dużo kasy.

Ku...rwa mać swap za 1500 zł :duze_hihi::duze_hihi::lol::lol:

#43 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 07 kwietnia 2009 - 06:49

Ku...rwa mać swap za 1500 zł

..Ku...rwa mać, ja widziałem ze kolega pisze o 5.000zł.. Czytać ze zrozumieniem! :confused:
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#44 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 07 kwietnia 2009 - 07:28

Skoro miałbym dać 5kPLN za swapa swojej omeśki to już wolał bym dołożyć trochę kasy i kupić coś takiego:
http://moto.allegro....na_manualu.html
Turbo Intercooler:D

#45 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 kwietnia 2009 - 09:55

Skoro miałbym dać 5kPLN za swapa swojej omeśki to już wolał bym dołożyć trochę kasy i kupić coś takiego:
http://moto.allegro.....a_manualu.html

Kazdy ma inne podejscie do sprawy, ale temat dotyczy swapa V8 do omegi i tego sie trzymajmy bo robi sie balgan,

#46 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 13 kwietnia 2009 - 22:54

koledzy ja powiem tyle ja na własne oczy na żywo widziałem omege b z silnikiem V8 z monaro :D borówka swego czasu taki projekt realizował a ze ja mieszkam 4o km od niego i akurat było coś potrzebne mi do omegi to podejzałem to i owo nawet na innym forum jest to opisane i sa zdjęcia :) przełożenie jest jak najbardziej możliwe najbardziej opłaca się przyweiźć rozbite totalnie monaro z angli i przełożyc wszystko do omegi silnik elektryka chamulce układ wydechowy skrzynie i most + wal i zawieszenie większość pasuje bez zadnych przeróbek tylko przekrecić śrubki naprawde jak ktoś ma czas i wolne 5-6 tys zl to śmialo to zrobi.

#47 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 kwietnia 2009 - 14:02

koledzy ja powiem tyle ja na własne oczy na żywo widziałem omege b z silnikiem V8 z monaro borówka swego czasu taki projekt realizował a ze ja mieszkam 4o km od niego i akurat było coś potrzebne mi do omegi to podejzałem to i owo nawet na innym forum jest to opisane i sa zdjęcia przełożenie jest jak najbardziej możliwe najbardziej opłaca się przyweiźć rozbite totalnie monaro z angli i przełożyc wszystko do omegi silnik elektryka chamulce układ wydechowy skrzynie i most + wal i zawieszenie większość pasuje bez zadnych przeróbek tylko przekrecić śrubki naprawde jak ktoś ma czas i wolne 5-6 tys zl to śmialo to zrobi.


Potwierdzam tez ja widzialem na jesien tamtego roku... a ktos wie co sie z nia teraz dzieje?

#48 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 14 kwietnia 2009 - 17:59

projekt dla borówki się chyba znudził albo nie ma czasu na to jak bede u niego to zapytam co i jak :) ale z tego co ja widziałem to ta omega byla juz złożona i gotowa do jazdy mozliwe ze w wolne dni jezdzi sobie nia na przejaszczki :D

Do siebie dodam do tematu tyle ze da sie to zrobić w 100% jest to możliwe zeby do omegi zapodać silnik V8 bez przeróbek nadwoziattrzeba kupić tylko rozbite monaro i działac :D

#49 OFFLINE   Mariosomegos

Mariosomegos
  • 6 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: .

Napisany 19 czerwca 2009 - 16:06

Projekt się nie zdudził.
Jeśli chodzi o koszta to piszecie same bzdury, bo swap na większy motor od takiego samego auta to koszt nie duży, ale swap od czegoś innego to już poważniejsza sprawa.
Samo Monaro kosztowało 25000 zł, Omega żeby do czegoś to wsadzić to 5000 zł, układ kierowniczy z omegi wywalony i maglownica + dorobienie mocowań i zarobienie nowych przewodów to prawie 1500 zł, zawiechę tylną przełożyłem i przerobiłem sam, ale czas też kosztuje i można śmiało policzyć 500 zł że była warta.
Każdy pisze że jak sam robi to niema kosztów, trzeba policzyć prąd zużyty, tarcze do flexa, amortyzacje kluczy i innych narzędzi, drut spawalniczy, gaz, materiały zużyte, paliwo na jazdy za różnymi częściami, własny czas - bo można było pójść do pracy i zarobić pieniądze a nie dłubać przy swapie i to już się robi około 2000 zł.
A co do dalszych kosztów Monaro, spawanie wydechów z kwasówki, skracanie półosi, skracanie wału napędowego, dorabianie dystansów kół przednich żeby dało się zamontować hamulce i koła na rozstaw omegowski, dorabianie przewodów klimy, dorabianie mocowań pod silnik i skrzynię.
Wracając do wypowiedzi czyjejś poprzedniej na temat swapa z 211KM na 220KM i że wszystko powinno wytrzymać to uważam że swap jest bezsensowny.
Ja robię swapa z 211KM na 387KM i robię wszystko na wyrost żeby wytrzymało, jeśli wszystko wytrzyma i auto się sprawdzi to będzie zamontowany jeszcze kompresor i będę celował na jakieś 480 - 520KM.
I nie piszcie o swapach za 5000 zł bo to jest tylko trochę koni więcej pod maską bez zachowania na ogół dopasowania mocy do układu jezdnego i hamulcowego, można do byle jakiej fury założyć podtlenek azotu i śmigać, ale jak długo ?

Monaro pewnie jeździć o własnych siłach będzie na wiosnę, bo jeszcze jest blacharka do zrobienia i malowanie, a samochód po swapie wróci dopiero po wakacjach.

Życzę wszystkim udanych swapów za 5000 zł.

#50 OFFLINE   Lulek102

Lulek102
  • 24 postów
  • Dołączył: 01-04-2008
  • Skąd: Międzyrzec Podlaski

Napisany 19 czerwca 2009 - 17:36

no madrego az milo posluchac:D pozdro Mariusz..

Łukasz Międzyrzec

#51 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2009 - 10:09

wreszcie sie ktos kompetentny wypowiedział! polac mu!

#52 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2009 - 10:45

Wracając do wypowiedzi czyjejś poprzedniej na temat swapa z 211KM na 220KM i że wszystko powinno wytrzymać to uważam że swap jest bezsensowny.


wypowiedź była moja więc się ustosunkuje...
no.1 silnik m60 b30 ma aluminiowy blok (jak się nie mylę jeśli tak to proszę o sprostowanie) i jest o niebo [albo i 7 ;) ] wytrzymalszy od x30xe

no.2 silnik v8 ma dużo wyższy moment obrotowy i od niższych rpm

no.3 chodziło mi o samochód do jazdy na co dzień a nie wyczynowy ;)

sensowny czy nie każdy sam może ocenić, a tu chodziło o to czy się da czy nie...


wracając do twojego swap'a to gratuluję i czekam na jakieś fotki... :D

#53 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2009 - 11:14

no.1 silnik m60 b30 ma aluminiowy blok (jak się nie mylę jeśli tak to proszę o sprostowanie) i jest o niebo [albo i 7 ;) ] wytrzymalszy od x30xe.

Tak, cały silnik jest ze stopu aluminium, ale na temat jego wytrzymałości zdania wśród użytkowników są podzielone.

no.2 silnik v8 ma dużo wyższy moment obrotowy i od niższych rpm

To co piszesz pasuje do amerykańskich silników V8 16V o dużej pojemności. M60B30 osiąga ledwie 290Nm@4500rpm. Lepszy przebieg momentu ma Y32SE.

no.3 chodziło mi o samochód do jazdy na co dzień a nie wyczynowy ;)

W jeździe na co dzień jedynym odczuwalnym efektem będzie inny dźwięk silnika. W zamian za to możesz się spodziewać zwiększonej awaryjności (każda wydumka z definicji jest bardziej awaryjna niż oryginalny, długo testowany produkt).

sensowny czy nie każdy sam może ocenić, a tu chodziło o to czy się da czy nie...

Nie da się trzasnąć drzwiami obrotowymi, wszystko inne się da, czynnikiem krytycznym jest ilość posiadanych zasobów (czasu i $).

#54 OFFLINE   bruniak

bruniak

    Zbanowany

  • 163 postów
  • Dołączył: 16-12-2007
  • Skąd: bstok

Napisany 20 czerwca 2009 - 11:40

nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ale kolezka ma bmw e34 z silnikiem 3.0 v8 i uszkodzil glowice poprostu mu pekl blok podobno jest z budowany z bardzo cienkiej warstwy aluminium ale tak jak powiedzialem na poczatku nie znam sie na tym wiec tylko powtarzam to co uslyszalem i widzialem

#55 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2009 - 15:32

zdania wśród użytkowników są podzielone.


no właśnie podzielone z przewagą po stronie że wytrzymały... w sprawie x30xe wszyscy wiedzą jak jest, a ja wiem już dlaczego, bo GM stwierdził że czopy wału nie muszą być utwardzane i mają około 30hrc twardości tyle co na przeciwwadze więc każde przerwanie filmu olejowego kończy się przytarciem wału :( a sam wał jest odlewany z żeliwa sfero...

możesz się spodziewać zwiększonej awaryjności (każda wydumka z definicji jest bardziej awaryjna niż oryginalny, długo testowany produkt).


ale przeca m60b30 to oryginalny produkt marki BMW i długo testowany nie tylko w laboratorium ale i w praktyce ;)

M60B30 osiąga ledwie 290Nm@4500rpm. Lepszy przebieg momentu ma Y32SE.


tak dokładnie to nie szukałem ale dobrze wiedzieć, więc jednak nie ma sensu trzeba od razu szukać m60b44 ;) :lol:



Nie da się trzasnąć drzwiami obrotowymi, wszystko inne się da,


to pocałuj się w łokieć albo wyciągnij z tyłka otwarty parasol :lol:

#56 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 czerwca 2009 - 16:05

ale przeca m60b30 to oryginalny produkt marki BMW i długo testowany nie tylko w laboratorium ale i w praktyce ;)

Ale napędzał BMW a nie Łamagę. Niektóre elementy będziesz musiał dorobić/przerobić - to będą potencjalne źródła niespodzianek.

to pocałuj się w łokieć albo wyciąg z tyłka otwarty parasol :lol:

Ja nie umiem ani tego ani tego, ale są tacy artyści, co potrafią jeszcze lepsze rzeczy zrobić ;)

#57 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 czerwca 2009 - 20:25

Niektóre elementy będziesz musiał dorobić/przerobić - to będą potencjalne źródła niespodzianek.


jak byś potrzebował jakieś kołnierze, łapy, półosie albo cokolwiek z metalu zapraszam na pw

chcesz robić tylko raz, porad dotyczących materiału lub technologi udzielam za free :D

#58 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2009 - 10:00

(...) i czekam na jakieś fotki... :D


fotki wiszą od 2 lat na forum najstarszego Klubu Omegi w Polsce ;)

#59 OFFLINE   homer171

homer171

    Paweł

  • 90 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 22 czerwca 2009 - 23:40

fotki wiszą od 2 lat na forum najstarszego Klubu Omegi w Polsce ;)

Hehe Dobre.
Niech kolegi Ali nam udzieli wskazówek. I czekamy na jego fotki ze swapów.
Bo gadać moze kazdy i podszkoli nas z budowy Omegi :)
AndrzejMT pogłoski o drutaciarstwie w Radomiu krazka po calej Polsce :)
I o autach sprzedawanych przez ludzi z Radomia jak ktos wie to nigdy nie kupuje aut z tamtego regionu :) Bez urazy...
Wszystkie Czesci do OMEGI - Pisz PW
Zajrzyj na moje aukcje!

#60 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 23 czerwca 2009 - 08:16

AndrzejMT pogłoski o drutaciarstwie w Radomiu krazka po calej Polsce :)
I o autach sprzedawanych przez ludzi z Radomia jak ktos wie to nigdy nie kupuje aut z tamtego regionu :) Bez urazy...


..Niestety ale to prawda :( ..Na szczescie urodziłem i wychowałem sie w Koszalinie :kumple:
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl