Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega b v8 ls1


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2009 - 16:20

siatex druteks to:
kupić najtańsze V8 jakie sie da
wsadzić do innego taniego auta
nie zaiwestować nawet w podstawowe częsci ekksploatacyjne
zamontować silnik bo lini najmniejszego oporu - byle chodził
nie zmodyfikować w aucie nic co odpowiedzialne jest za przeniesienie napędu, hamowanie oraz trzymanie na drodze - odpowiednio do większej mocy
i czekać az sie "rozpadnie"

#22 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 16:52

kupić najtańsze V8 jakie sie da
wsadzić do innego taniego auta
nie zaiwestować nawet w podstawowe częsci ekksploatacyjne
zamontować silnik bo lini najmniejszego oporu - byle chodził
nie zmodyfikować w aucie nic co odpowiedzialne jest za przeniesienie napędu, hamowanie oraz trzymanie na drodze - odpowiednio do większej mocy


dla mnie to doskonały wstęp do puźniejszych inwestycji...
jak chodzi to można wtedy ładować kasę w reszę, bo po co robić silnik na "pikobello" jak niewiadomo czy auto będzie chodzić i wszystko ze sobą współgrać jak należy...

a może mi się tylko wydaje???

#23 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:09

..Dobrze prawisz kolego ALI, pakowac $$ przed wpakowaniem nowego setup-u TAK, jesli ktos chce i bazuje na przykladzie juz sprawdzonego np. swap do B z V6 na R6 itp itd.. a jesli jest to nowa koncepcja wg własnej wizji itp to po kiego czorta pakowac kase bez sensu..
..Tym bardziej ze silnik V8 bardzo łatwo mozna sprawdzic w jakiej jest kondycji, baaaardzo :), wystarczy 2 zł moneta chociaż by nawet..

..Widziałem BMW E36 z silnikiem Hondy V-tec wyjętym z Civic - 1.8 V-tec o N/A o mocy blisko 200ps i obrotach do 9000 :D

..Szperaj za anglikami, mysle ze kupisz zdrowego dawce za kwote nie wyzsza nic 2000 - 3000zł w PL :)
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#24 OFFLINE   yakumo0

yakumo0
  • 64 postów
  • Dołączył: 25-11-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:41

Przeczytałem i brak mi słów... Myślę że Cita też zaniemówił.
Filozofia kolegów AndrzejMT i ALI rodem z biedronki. Podziwiam, a nawet zazdroszczę podejścia Cita - tak powinno się obchodzić z samochodem, jak skończy będzie dumny ze swojej pracy i zainwestowanych pieniędzy.
A co do swapów za 3000zł - Panowie ! zdrowia życzę !

#25 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 20:52

Przeczytałem i brak mi słów... Myślę że Cita też zaniemówił.
Filozofia kolegów AndrzejMT i ALI rodem z biedronki. Podziwiam, a nawet zazdroszczę podejścia Cita - tak powinno się obchodzić z samochodem, jak skończy będzie dumny ze swojej pracy i zainwestowanych pieniędzy.
A co do swapów za 3000zł - Panowie ! zdrowia życzę !



widzę że nigdy nie miałeś z takim tematem kompletnie nic wspólnego więc twoja wypowiedź jest zbędna...
gdybyś potrafił czytać ze zrozumieniem to byś nigdy nie powtórzył swoich słów

a w biedrące to chyba się w swą szarą komurkę zaopatrzyłeś

cita robi swój samochód w celach expozycyjnych i nie robi żadnego swapa...

#26 OFFLINE   bzyku_2002

bzyku_2002

    200 parę KM i ciągle mało

  • 1 525 postów
  • Dołączył: 09-09-2007
  • Skąd: Koczała ( Pomorze )
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:42

Pisać o swapie pierdoły to każdy potrafi, a zrobić swap tak żeby to jeździło to całkiem inna bajka.

Ja mam "mażenie" zrobić Warszawę M-20 (garbus) z jakimś V8 moc ok 300 KM

Dużo czytałem na ten temat, rozmawiałem z pewnymi osobami, takimi co wiedzą co mówią i wiem, że taka zabawa to fura kasy, ale i tak kiedyś takie coś będę miał i niebędę wstawiał jakiegoś szrotu z Bawry. Szczerze myślałem o sercu BMW ale nie z rocznika 80'

Panowie to jest naprawdę poważna inwestycja i nie piszcie, że wszystko sie za za parę złotych da zrobić. Da się zrobić naprawdę wszystko i V12 też sie zmieści, ale co dalej?
Dospawać wał napędowy i palić gumę ???

#27 OFFLINE   DamianB

DamianB
  • 1 595 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 05 kwietnia 2009 - 22:57

Calego tematu czytac mi sie nie chce, ale powiem tylko cos o kosztach swapowania. Kumpel teraz jest na etapie zmiany silnika w Seicento z 0.9l na 1.3T. Koszt przekladki z wszystkimi koniecznymi modyfikacjami to jakies 6000zł. Wiec sobie teraz wyobrazcie przekladke na silnik V8...

#28 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 06 kwietnia 2009 - 07:22

..A mnie sie wydaje ze ida ludzie bo "klubowicz" pisze, ale że ujebaliscie sie na remonty przy swapie stad Wasze totalnie odbiegajace od tematu podejscie.. Gdyby oftopowali ludzie z poza od razu mod albo admin zrobil by czystke, a tak kolejny z tematów gdzie 99% to OT... Taka prawda!!

..Kolego SC 1.3T za pewne robione jest od podstaw skoro ma byc T.. Temat swapów i wszelkich modów w SC jest mi bardzo bliski, polecam strone i forum kolegów z radomia 7000obr.. I przestancie pieprzyc o remontach.. Wsadzaja 1.2, 1.4 a kolega z Mielejowisc upchał tam po przeróbkach blacharskich 1.6..
..Bardzo byś się zdzwił co chlopaki robia w swoich SC jezdzacych w KJSach, a znam ich na codzien i koszta na bank nie sa takie o ktorych wy marzycie zeby były bo tak napisaliscie :)

..A w biedronce kolego to zapewne serwisujesz swoja kluske, maja tam swietne oleje, nie wspomne o swieczkach (niekapiacych) i innych materiałach eksploatacyjnych.. Dobrze że mi przypomniales o istnieniu takiego sklepu bo IC zaczyna mnie ostatnio irytować..

.. I swietnie ze ktos w koncu napisal cytuje: "rozmawiałem, słyszałem" że coś tam..

..A pytanie, kto z Was robił? Kto samodzielnie? Któryś z Was piszacych te OFF Topic w temacie??

..A jesli juz mowa o modernizacji hamulców i zawieszenia?!..
..Nacinane/nawiercane tarcze + klocki - 370zł przód, 300 tył, (Exek widział) twardsze i nizsze sprezyny (uzywki od 100 do 350zł, nowe do 500), skracanie skoku i wymiana oleju w amorach (seryjnych) w WR kolega Mariusz w swojej firmie (Max Now) robi za cene od 250 - do 400zł w zależności.. I tym sposobem za kwotę srednia 1200zł masz zrobione co trzeba.. No niech bedzie jeszcze DOT 5.1 co by sie nie zagotował zbyt wczesnie..

..W takim razie:
- silnik M60B30 V8 z osprzetem 1500zł
- wiązke albo doda ktos gratis albo 40zł
- flansza lub dystans pod skrzynie lub skrzynia od 200 do 800zł
- dopasowanie wału, osiowanie, wyważenie 250zł
- modernizacja ukł. hamulcowego i zawieszenia 1200zł
- nowe poduszki i amortyzatory silnika + materiały na wykonanie nowych łap: 1000zł

..I niech mi nikt nie mowi ze robiac samemu nie zmiesci sie w 5000zł!!!!!..

Kumpel teraz jest na etapie zmiany silnika w Seicento z 0.9l na 1.3T. Koszt przekladki z wszystkimi koniecznymi modyfikacjami to jakies 6000zł. Wiec sobie teraz wyobrazcie przekladke na silnik V8...


..Człowieku czy Ty przeczytałes co napisałes? Zaturbienie silnika porównujesz do włożenia silnika? :bigok:
..Piszesz o zaturbieniu chyba w złym temacie.. Modernizacje silnika pod turbo to inna bajka.. Tuwima Ci polecam!.. :w_morde:

..O wielu rozwiazaniach zapewne kolego z Bierdonki nie słyszałeś.. A jak myslisz, V8 łatwiej i taniej umiescisz w w E30 czy E36?
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#29 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:18

Szczerze to czytam to taki i czytam i doszedłem do wniosku że zrobienie swapa to rzecz w ogóle nieopłacalna. Sam sobie marze żeby zamiast mojego 2.3 TD włożyć sobie 2.6 albo 3.0 24V ale jak spojrzę na koszta z jakimi się to wiąże to zaraz mi ręce opadają:(

Popieram kolege Cita który twierdzi aby wszystko było zrobione fachowo trzeba wydać na to kilka tys. złotych bo inaczej wszystko wam się rozleci w trasie. Wiem ze swojego doświadczenia że wymiana silnika to nie jest taka prosta sprawa. W swoim starym polonezie wymieniałem silnik z 1.6 na 1.4 16V. Wszystko szło sprawnie lecz po tygodniu jazdy bez słowa racji zatarł się z nieznanych do tej pory przyczyn. Do tej pory myślę że jak bym tego nie robił u "romka w garażu" to pewnie by do tej pory jeździł i miał by się dobrze. Może bym stracił parę złotych ale miał bym pewność że wszystko jest ok.

Jeżeli wszystko jeździ dobrze to nie ma co grzebać. A jak ktoś chce przerabiać to proszę bardzo tylko niech pamięta w jakie koszta się wpędza. :cool::pet:
Turbo Intercooler:D

#30 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:36

:o

..Kolego z mojej omegi A 2.0 8V Aftomat został zrobiony 3.0 24V Manual..
Koszty:
- silnik 1500zł z osprzetem
- wymiana uszczelek, filtrów, płynów 500zł
- skrzynia 400zł
- most, wał 550zł
- zawieszenie kompletne 400zł
- wiazka + komputer 150zł
- nowka hłodnica + weze jakies 390zł
- pedały do manuala - nie pamietam ale koło 100zł
- robocizna - kilka zgrzewek piwa LECH + ze 3 pizze + jakis tam grill itp..
..Generalnie koło 4,5tyś zł. w omege A z 93r ze 100% bezkolizyjna przeszłością. I nie był to siatex czy tam drutex ale konkretnie zrobione co trzeba..

..Aaa zapomniałem, tarcze przednie + zaciski od B 3.0 V6 - koło 250zł (uzywki)..


..No to zebys byl pewny ze wszystko dobrze zrobione i nie rozleci sie w trasie to zapraszam na serwis do nas.. Wymienimy klocki kmpl za 500zł, olej za 200zł, filtry kolejne 200zł + materiały.. Robocizna wyniesie Cie 900zł - jakis tam rabat, powiedzmy 800zł, i masz pewnosc ze nic nie odleci i nie odpadnie, a co najwazniejsze doczepimy do wszystkiego metki z naszym logo co by nie było..
:D ..Normalnie zapłacił bys sporo mniej ale kto wie co i jak, i czy by nie odleciało.. :rolleyes:
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#31 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:42

sa swapy:


i swapy:
http://www.youtube.com/watch?v=kY-MS8gyCmg&feature=channel_page

ja tez jestem zdania ,ze porzadnego swapu za male pieniadze nie zrobicie,
a druga rzecz to piszecie ze panewki i szlif walu, a uszczelki pod mise olejowa juz nie liczycie, no chyba ze wszystko na silikon.

#32 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:45

:o

..Kolego z mojej omegi A 2.0 8V Aftomat został zrobiony 3.0 24V Manual..
Koszty:
- silnik 1500zł z osprzetem
- wymiana uszczelek, filtrów, płynów 500zł
- skrzynia 400zł
- most, wał 550zł
- zawieszenie kompletne 400zł
- wiazka + komputer 150zł
- nowka hłodnica + weze jakies 390zł
- pedały do manuala - nie pamietam ale koło 100zł
- robocizna - kilka zgrzewek piwa LECH + ze 3 pizze + jakis tam grill itp..
..Generalnie koło 4,5tyś zł. w omege A z 93r ze 100% bezkolizyjna przeszłością. I nie był to siatex czy tam drutex ale konkretnie zrobione co trzeba..

..Aaa zapomniałem, tarcze przednie + zaciski od B 3.0 V6 - koło 250zł (uzywki)..


..No to zebys byl pewny ze wszystko dobrze zrobione i nie rozleci sie w trasie to zapraszam na serwis do nas.. Wymienimy klocki kmpl za 500zł, olej za 200zł, filtry kolejne 200zł + materiały.. Robocizna wyniesie Cie 900zł - jakis tam rabat, powiedzmy 800zł, i masz pewnosc ze nic nie odleci i nie odpadnie, a co najwazniejsze doczepimy do wszystkiego metki z naszym logo co by nie było..
:D ..Normalnie zapłacił bys sporo mniej ale kto wie co i jak, i czy by nie odleciało.. :rolleyes:


No dobra a co jak jest bardzo skorodowana i prawdopodobnie w młodości była bita? Bo chyba moja taka jest...
Turbo Intercooler:D

#33 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 06 kwietnia 2009 - 11:46

ja tez jestem zdania ,ze porzadnego swapu za male pieniadze nie zrobicie,
a druga rzecz to piszecie ze panewki i szlif walu, a uszczelki pod mise olejowa juz nie liczycie, no chyba ze wszystko na silikon.



..Ale nie bardzo rozumiem, po co wkladajac zdrowy silnik wymieniac panewki i robic szlif wału? ..O matkoooooooo!:duze_hihi:

No dobra a co jak jest bardzo skorodowana i prawdopodobnie w młodości była bita? Bo chyba moja taka jest...


..i nie boisz sie tym jezdzic ze cos odleci albo rodzine ubijesz? Zaprzeczasz sam sobie.. Tu pakowanie kasy zeby silnik byl malina a blacha - ruda.. ooooooooj..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#34 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:17

więc tak, pozwolę sobie się nie zgodzić z tym że się nie zmieszczę w 5 tyś zł...

kupujesz baware wyciągasz co potrzeba i reszte gonisz powiedzmy za 1000zł
(jak do tąd wydałeś 1500zł i masz wszystko co trzeba)
szlifujesz wał i kupujesz panewki, powiedzmy za 1000zł
honujesz cylindry i kupujesz pierścionki powiedzmy 1500zł
głowica - szlifowanie, uszczelki, uszczelniacze, docieranie zaworów zrobisz sobie za 500zł
na nowe łapy, kołnież i jakieś pierdoły masz 500zł
jeśli robisz swapa sam, robotę masz gratis, więc da się wsadzić wyremontowane V8 do omegi za 5 tyś zł mając kolejne 5 tyś zł można zrobić to perfekcyjnie (czyt. z większością nowych części)

co do reszty zawiecha itd. to jeśli wytrzema 211KM w orginalne to z 220KM też se da rady


wiesz zeby zyskac 9 koni to naprawde niechcialoby mi sie ruszyc palcem ,zwlaszcza mze v8 duzo ciezsze , druga rzecz , ze ceny uszczelek itd to chyba z palca wyssales, podalbys jakies konkrety z linkami do stron,
ja wymienialem silnik a nie swapowalem i z moja wlasna robocizna i wyjatkowo tanim silnikiem w dobrym stanie , wiec dolu nawet nie ruszalem kosztowalo mnie to duzo wiecej niz 1500 zeta,

#35 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2009 - 12:56

:o

..Kolego z mojej omegi A 2.0 8V Aftomat został zrobiony 3.0 24V Manual..


No dobra .. ale to swap na silnik od tego samego samochodu, gdzie mozna kupić wszytskie potrzebne częsci, a nie V8 od innego auta.

Poza tym pobieżnie wszytsko dodając wyszło mi 5kPLN a nie 1,5kPLN a jest to R6 a nie V8

#36 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 06 kwietnia 2009 - 13:14

..Dobra koniec scigania bo gliny za rogiem.. Fakt jest faktem, jeden zrobi dobrze za sporo mniej niz kto inny za dużo więcej, taka prawda.. Kolega mój zaturbił 3.0 24V za kwote praktycznie 3-krotnie wyzsza niz drugi kolega.. Efekt ten sam, jakosc ta sama, remont i wszystko to samo, rzekł bym że nawet wiecj troszke w tanszym projekcie zostalo pozmieniane na + .. No ale jak widzicie wszystko zalezy od.. I tego sie trzymajmy..


..Z tymi uszczelkami kolego ALI faktycznie nie co zanizyles, no chybe ze mowa tylko o uszczelkach glowicy i dekli..
..Praktycznie kompletne uszczelnienie silnika 3.0 V8 w BMW E34 po moim rabacie w FOTA wynosi około 750zł..
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#37 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 06 kwietnia 2009 - 13:44

..i nie boisz sie tym jezdzic ze cos odleci albo rodzine ubijesz? Zaprzeczasz sam sobie.. Tu pakowanie kasy zeby silnik byl malina a blacha - ruda.. ooooooooj..


Nie boje się bo moja faktycznie była skorodowana mocno ale została doprowadzona do porządku dzięki mojemu znajomemu blacharzowi. Więc narazie nie jest źle;)
Turbo Intercooler:D

#38 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2009 - 15:56

wiesz zeby zyskac 9 koni to naprawde niechcialoby mi sie ruszyc palcem


co ty wiesz o silnikach? w swojej klusce masz 170KM, a ile wykorzystujesz na codzień?
w V8 masz to o co mi chodzi, znaczy się moment obrotowy od samego dołu

Z tymi uszczelkami kolego ALI faktycznie nie co zanizyles, no chybe ze mowa tylko o uszczelkach glowicy i dekli..
..Praktycznie kompletne uszczelnienie silnika 3.0 V8 w BMW E34 po moim rabacie w FOTA wynosi około 750zł..


no dobra przyznaję że pomyliłem się o te 500zł, lecz zrobiłem symulację razem z raczej niekoniecznym remontem jednostki bez którego cena by spadła o jakieś 3000zł, ale tego nikt się nie czepił :D

większość ludzi twierdzących że się nie da zrobić niedrogiego swapa powołuje się na wypowiedzi city, a sami jeżdżą do mechanika nawet zmienić olej, nie wspominając już o magicznie wyglądającej wymianie klocków czy szukaniu wypalonego bezpiecznika...

#39 OFFLINE   zwloki

zwloki

    omega

  • 680 postów
  • Dołączył: 02-11-2006
  • Skąd: olsztyn, cork
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 kwietnia 2009 - 17:23

co ty wiesz o silnikach? w swojej klusce masz 170KM, a ile wykorzystujesz na codzień?
w V8 masz to o co mi chodzi, znaczy się moment obrotowy od samego dołu


wiesz , akurat troche o silnikach wiem, i wiem , ze moment obrotowy to wazna rzecz , ale z twojej wczesniejszej wypowiedzi wynika, ze nie wiesz ze skrzynia czy most zdycha zazwyczaj wlasnie z powodu wiekrzego momentu orotowego ,nie z podniesionej mocy.
i nie twierdze ,ze sie nieda wlozyc silnika v8 za male pieniadze, tylko poddaje pod watpliwosc celowosc takiego dzialania

#40 OFFLINE   mateusz1523

mateusz1523
  • 234 postów
  • Dołączył: 25-08-2008

Napisany 06 kwietnia 2009 - 18:19

i nie twierdze ,ze sie nieda wlozyc silnika v8 za male pieniadze, tylko poddaje pod watpliwosc celowosc takiego dzialania


Racja. Nie lepiej by było sprzedać ome i kupić coś z mocną V8? Moim zdaniem to lepsze rozwiązanie. Podczas przeróbki może Cię coś zaskoczyć a tak masz gotowe auto z fabrycznym silnikiem i bez żadnych przeróbek. Wsiadać i jeździć.
Turbo Intercooler:D