Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Omega b v8 ls1


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
113 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 03 kwietnia 2009 - 01:36

Jak się przedstawia temat przeszczepu gratów z HOLDENa/VAUXHALLa MONARO ew. Pontiaca GTO (bo to chyba to samo) do OMEGI?? Wiem że ktoś w polsce juz coś próbował w tym temacie. Coraz bardziej fascynuje mnie ten temat.

#2 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 kwietnia 2009 - 02:06

No kiedys widzialem caly komplet na przekladke do omegi... silnik 5.7 V8+osprzet(bylo chyba tego wiecej jeszcze hamulce itd) za 26-28tys;) Jeden gosc sie wzial za przekladke z monaro do omegi z reszta sam widzialem:p... ale co sie dzieje tera z ta omega to nie wiem bo miala byc na sprzedaz za okolo 50tys.

#3 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 03 kwietnia 2009 - 06:56

..Zdecydowanie taniej wyniesie Cie przeszczep chociaż by z BMW jakiegos V8 :)
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#4 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2009 - 07:17

wcale nie taniej.
To, ze ktoś chcial coś sprzedac za 30 tys .. nie znaczy, ze tyle kosztuje sam silnik.
To, ze mozesz kupić wiele aut z silnikiem V8 za kilka tysięcy nie znaczy, ze V8 cheviego nie mozna za tyle kupić.
Sęk w tym, ze to dopiero początek, a do zrobienia jest wiele więcej - począwszy od tego, ze silnik V8 z samochodu za mniej niż 10 tys będzie nadawał sie do naprawy-jesli nei głównej .. to i tak koszt doprowadzenia takiego silnika do porządku to conajmniej kilka tysięcy (przy czym kilka oznacza miedzy 5 a 10tys)
Ja głupi stary silnik C30SE robie i to bez zadnych ekstrawagancji i ... znam koszty - mozesz o nich poczytać w OFFtopicu.

Jesli więc ktoś mysli, ze włoży do Omegi silnik V8 (albo jakiś inny od nieomegi) za mniej niż 5-10 tys zł .. to sie myli.
A jak ktoś chcialby zrobić to tak jak należy i przystosować ome do nowych mocy - czyli zwiecha, hamulce, napęd - to koszty wzrastają przynajmniej dwukrotnie.

ps. oczywiście mozna zrobić siatex drutex i wsadzić dowolny silnik za kilak tysięcy złotych w sumie .. ale to jesli w ogole ... to nie długo pojeździ.

#5 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 11:30

Jesli więc ktoś mysli, ze włoży do Omegi silnik V8 (albo jakiś inny od nieomegi) za mniej niż 5-10 tys zł .. to sie myli.
A jak ktoś chcialby zrobić to tak jak należy i przystosować ome do nowych mocy - czyli zwiecha, hamulce, napęd - to koszty wzrastają przynajmniej dwukrotnie.


więc tak, pozwolę sobie się nie zgodzić z tym że się nie zmieszczę w 5 tyś zł...

kupujesz baware wyciągasz co potrzeba i reszte gonisz powiedzmy za 1000zł
(jak do tąd wydałeś 1500zł i masz wszystko co trzeba)
szlifujesz wał i kupujesz panewki, powiedzmy za 1000zł
honujesz cylindry i kupujesz pierścionki powiedzmy 1500zł
głowica - szlifowanie, uszczelki, uszczelniacze, docieranie zaworów zrobisz sobie za 500zł
na nowe łapy, kołnież i jakieś pierdoły masz 500zł
jeśli robisz swapa sam, robotę masz gratis, więc da się wsadzić wyremontowane V8 do omegi za 5 tyś zł mając kolejne 5 tyś zł można zrobić to perfekcyjnie (czyt. z większością nowych części)

co do reszty zawiecha itd. to jeśli wytrzema 211KM w orginalne to z 220KM też se da rady :D

#6 OFFLINE   Busta

Busta
  • 30 postów
  • Dołączył: 26-12-2006
  • Skąd: Krosno

Napisany 03 kwietnia 2009 - 12:45

ALI: Ty albo nie piszesz poważnie, albo rzeczywiście nic nie kminisz... :cool:

#7 OFFLINE   enzoparis

enzoparis
  • 32 postów
  • Dołączył: 26-01-2009
  • Skąd: Piaseczno / Lublin

Napisany 03 kwietnia 2009 - 19:32

myślałem raczej o zakupie całego monaro powiedzmy po dachowaniu czy cos ze zdrowym silnikiem i do roboty. Borówka z Parczewa coś tam przekładał, tylko omega z v8 stała zawalona cała gratami widzialem tylko częśc budy i tył (z założonymi hamulcami i felgami) niestety przód był zasłonięty no i stało też srebrne monaro ale jesczze bardziej zasypane. Czy Monaro nie jest przypadkiem na płycie z Omegi?? Chyba że ewentulanie z Holdena Commodore tu sprawa byłaby duzo latwiejsza z wiadomych powodów :p Tylko hamulce dorwać z monaro, ciekawe czy wał i most sa inne commodore/monaro.

#8 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 22:04

ALI: Ty albo nie piszesz poważnie, albo rzeczywiście nic nie kminisz


no to proszę bardzo mnie i mi podobnych oświecić panie kminiący...

napisałem że się da zrobić omegę z V8 za 5 tyś. zł. razem z wyliczeniami, lecz nie napisałem że zrobię...

#9 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 03 kwietnia 2009 - 22:55

..Wogóle sie nie zgodze z Toba Cita..

..Radom to wioska, ale mam liczne grono kolegów (Exek widział) ktore robi wiele takich cudów w roku, o kosztach sie nie gada, bo są śmieszne.. Dla przykladu e30 1.6 - po wszczepie na 3.5 - albo sie trafil silnik igła albo czary mary, dostaje non stop ostro (kolega jeździ głównie bokiem) - kosztowało go to jakies 1300zł + wlasna praca, jedynym minusem jest zbyt wydajny ukł. chłodzenia projek i made by właściciel ;)..

Działa w WR wiele klubow BMW, VAG - chłopaki dłubia i to konkretnie, i koszty naprawde powalają - niskością.. Co prawda wszystko zalezy co i jak, bo jesli ktos kupi faktycznie serducho i zaraz je w 99% reanimuje na nówke i super jakosci komponentach to cena moze boleć.. No ale, jeden lubi rybki, inny... :)
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#10 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2009 - 22:58

jasne ... druteksu to jak najbardziej.

Dlaczego zatem sam silnik oryginalny w mojej omedze kosztuje mnie już ponad 3000 .. mimo, ze przecież jeździl :D

#11 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 23:57

Dlaczego zatem sam silnik oryginalny w mojej omedze kosztuje mnie już ponad 3000 .. mimo, ze przecież jeździl


a może ktoś cię naciąga ;) :smiech::smiech::smiech:

#12 OFFLINE   Jarqz

Jarqz
  • 1 313 postów
  • Dołączył: 16-05-2008
  • Skąd: Konin / Kamienica
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2009 - 00:05

a może ktoś cię naciąga ;) :smiech::smiech::smiech:


Nie znam City zbyt dobrze ale raczej nie da się go naciągnąć, zresztą niech się sam wypowie.
Poza tym, za remont swojej Omegi i doprowadzenie jej do stanu właściwego wydałem 3500 zł (sam remont, bez żadnego swapa). Nie była idealna ale zdaniem właściciela "igła".

#13 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2009 - 02:32

a może ktoś cię naciąga

wy tutaj o dwoch roznych rzeczach...

co innego zrobic swapa (a tym bardziej w bmw, gdzie prawie wszystko pasuje - oczywiscie 'Prawie' traktujemy jako pisane duzymi literami), a ZUPELNIE co innego jest robic remont silnika, czy zdlubac go na znacznie wieksza moc - jak C30SE turbo naszego kolegi z Radomia...


 


#14 OFFLINE   przemek985

przemek985
  • 1 124 postów
  • Dołączył: 10-01-2007
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 kwietnia 2009 - 04:38

myślałem raczej o zakupie całego monaro powiedzmy po dachowaniu czy cos ze zdrowym silnikiem i do roboty. Borówka z Parczewa coś tam przekładał, tylko omega z v8 stała zawalona cała gratami widzialem tylko częśc budy i tył (z założonymi hamulcami i felgami) niestety przód był zasłonięty no i stało też srebrne monaro ale jesczze bardziej zasypane. Czy Monaro nie jest przypadkiem na płycie z Omegi?? Chyba że ewentulanie z Holdena Commodore tu sprawa byłaby duzo latwiejsza z wiadomych powodów :p Tylko hamulce dorwać z monaro, ciekawe czy wał i most sa inne commodore/monaro.


Ja widzialem ja cala ale bez maski... nie wiesz co sie z nia teraz dzieje?

#15 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2009 - 08:33

wy tutaj o dwoch roznych rzeczach...

co innego zrobic swapa (a tym bardziej w bmw, gdzie prawie wszystko pasuje - oczywiscie 'Prawie' traktujemy jako pisane duzymi literami), a ZUPELNIE co innego jest robic remont silnika, czy zdlubac go na znacznie wieksza moc - jak C30SE turbo naszego kolegi z Radomia...


ale ja nie mówie o dłubaniu tylko doprowadzeniu silnika do porządnego stanu.
O dłubaniu i zwiększaniu mocy w ogole nie wspominam .. bo żeby zrobić to dobrze, to trzeba kolejnych 10tys minimum, choba, ze znów ktos zadawala sie drutexem. Jak mi zaraz powiedziecie, ze mozna założyć turbo za 4 tys .. to powiem - mozna. Tylko jesli ma to być zrobione tak jak trzeba .. to 4 tys to weźmie ktoś za usługe :D

Poza tym - ktoś napisal, ze swapa na V8 mozna zrobić za 1,5tys PLN.
Nawet nie chce mi sie komentowac.

Przy takim swapie, gdzie ktoś kupi marnej jakości silnik, nie wymieni nawet uszczelek, nie wspomne o sprawdzeniu silnika, wymianie częsci eksploatacyjnych
Kurde .. 8 swiec zapłonowych i odpowiednie kable będą kosztować pewnie z 1000PLN.
Nie mówie o wymianie oleju, uszczelek, bo napewno coś bedzie cieko, pewnie jakies filtry, moze jakis czujniczek.
W ogole nie wspominam o choćby sprawdzeniu głowicy (uszczelniacze, gniazda). Do tego UPG. Cisnienie w cylindrach.
To co tu napisalem to koszt już pewnie ze 3kPLN - a nic jeszcze nie zrobilismy.
Do tego cała masa pierdołków - typu dorobienie łap do silnika, do tego nowe poduszki. Do tego napęd - albo kołnierz na skrzynie, albo rzeźba z wałem + mocowanie skrzyni.
Wszystko zrobicie sami? Jestem ciekaw.
Teraz - trzeba mieć do tego warunki - wszyscy macie takie, zeby wyciągnąć, włożyć silnik kilka razy?

A jak już bedziecie mieć silnik na wierzchu - nie będzie Was kusić, zeby zrobić kilka rzeczy "przy okazji"? Jakies paski (rozrząd w V8 nie będzie tani, a nawet jak jest łańcuszek .. to za same napinacze do łomegi 30SE komplet trzeba ok 1000 zł zapłacić. Łańcuch też nie jest wieczny ... i w takim silniku, ktory bedzie mial przejechane dobre 300-400tys km .. będzie rozciągnięty. Zaryzykujecie zostawienie, jak już jest wszystko na wierzchu?)
A co z dolotem?
Zakladacie, ze bedzie pasował jeden albo drugi? Nie bedzie. Nawet rzeźba ze stożkiem i jakimis plastikowymi rurkami bedzie kosztować 100+ PLN
Jak doliczysz takie tu 100, tam 50, jeszcze gdzies indziej 200 to chce widziec tego swapa za 1500PLN
:cool:

Oczywiście, jak ktoś w garażu chce wyjąć silnik i wspawać inny kupiony po tanioscio NIC w nim nie robiąc... a wszystko jest w stanie zrobić sam (a do tego trzeba miec sporo róznych różności, umiejętności, sprzetu i kogoś do pomocy to moze w niskim budżecie sie zmieści.

Tylko czy to mozna nazwać swapem?
Toż to dzieło na zaliczenie egzaminu z rzeźbiarstwa na ASP a nie swap.

A gdzie tu Exec wspominasz o znajdowaniu kolejnych kucy .. w V8.
Kto jak kto, ale Ty wiesz ile kosztuje doprowadzenie silnika do bardzo dobrego stanu, wiesz ile kosztuje dosłownie kilka dodatkowych koni ..
.. a tu mówimy o zmianie silnika na inny.

Czy naprawde ktoś myli, ze mozna kupić inny silnik, dodać do tego kilka godzin pracy i to koniec kosztów?!

#16 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 kwietnia 2009 - 08:53

Nie znam City zbyt dobrze ale raczej nie da się go naciągnąć,



no widzę kolego Jarqz że to Dr przed twoim imieniem to nie przypadek... ;)

co innego zrobic swapa (a tym bardziej w bmw, gdzie prawie wszystko pasuje - oczywiscie 'Prawie' traktujemy jako pisane duzymi literami), a ZUPELNIE co innego jest robic remont silnika, czy zdlubac go na znacznie wieksza moc - jak C30SE turbo naszego kolegi z Radomia...


to PRAWIE można zastosować przy każdym swap'owaniu
a remonty można podzielić na dwie różne grupy ewentualnie mieszać między sobą
weźmy na przykład szlif wału to koszt rzędu 300zł do tego panewki można kupić cały komplet za 200zł, a można kupić za 270zł komplet na jeden korbowód z logo GM

konkretne wyremontowanie silnika np. z poloneza ciężko jest się zmieścić w 3000zł, a tu piszemy o silnikach z wyższej półki

Poza tym - ktoś napisal, ze swapa na V8 mozna zrobić za 1,5tys PLN.


cita kolega AndrzejMT pisał o wsadzeniu do BMW silnika 3,5 za 1300zł, a to jest R6 a nie V8 ;)

#17 OFFLINE   Exec

Exec

    Pierwszy Drifter OKP

  • 1 568 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Radom
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 kwietnia 2009 - 19:04

A gdzie tu Exec wspominasz o znajdowaniu kolejnych kucy .. w V8.
Kto jak kto, ale Ty wiesz ile kosztuje doprowadzenie silnika do bardzo dobrego stanu, wiesz ile kosztuje dosłownie kilka dodatkowych koni ..
.. a tu mówimy o zmianie silnika na inny.

oczywiscie :), w pelni sie zgadadzam, jak napisalem:

co innego zrobic swapa (...), a ZUPELNIE co innego jest robic remont silnika...

a dlubanie to kolejna, jeszcze bardziej kosztowna sprawa...


 


#18 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 05 kwietnia 2009 - 09:30

..Kolega Cita strasznie sie uje@#%@#ł na swap z remontem.. Bez sensu, to ze ty swoje 3.0 dlubiesz to Twoja sprawa.. Silnik to cześć zapasowa - coś nie tak i podmiana :) ..Trzy auta w swoim zyciu miałem po swapie, kosztao ktorych Ty piszesz oparte sa nie wiem na czym, bo na pewno nie sa rzeczywiste, no chyba ze jestes na tyle wygodny ze zlecasz wszystko jakiemus specowi zwanego mechanikiem i specjalista od wszystkiego.. Sory i bez urazy ale strasznie tragizujesz!..

..Poza tym temat to nie swap + remont + doprowadzenie do ładu itp... Nie ładnie nie ładnie..

..I co to w Waszym mniemaniu drutex?? Co wy płyty CD wozicie pod lusterkiem czy jak ze takie słownictwo itp..??.. Total szit!..

Exek widział i zna: Omega A 2.0i 8V wersja trawel aftomat, kilka dni i Omega A 3.0 R6 manual + heble od V6.. Koszt: :D
..Made By Self! ..I teraz - inna kwestia wymian jakis tam, ale skoro odpalil po dlugim czasie nie pracowania, nie walił, trzymał cisnienie, nie kopcił, nie brał oleju itp itd - to na ch!@#$j remont??.. Skoro silnik to koszt koło 1000 - 1500zł a remont trzy razy tyle?


..Wiec przyjaciele - to jest do k#@$%y temat o SWAPie a nie remoncie!!

PS: Przepraszam za słownictwo ale wk@#%#a mnie jak ktos teoretyzuje i opiera sie tylko na swoim przypadku!!
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl

#19 OFFLINE   ALI

ALI

    R6/2.8.1/Manual

  • 1 496 postów
  • Dołączył: 24-09-2008
  • Skąd: RACIBÓRZ
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 kwietnia 2009 - 11:26

ja jestem ciekawy kto kupując samochód jakikolwiek pierwsze co robi to kapitalny remont silnika??? :confused: nie można uogólniać że jak auto ma 15lat to bez remontu nie pojedzie

szkoda że cita nie pojechał przed remontem na hamownie i po dotarciu znowu.
zobaczylibyśmy co można zyskać wsadzając około 5tyś w silnik i otoczkę, poza komfortem psychicznym że wszystko co można zrobić mamy za sobą.

#20 OFFLINE   AndrzejMT

AndrzejMT

    LOB'rmscher

  • 207 postów
  • Dołączył: 15-06-2006
  • Skąd: Radom

Napisany 05 kwietnia 2009 - 13:16

..Dokładnie.. AMEN! :cool:
www.mt.radom.pl
www.bestiales.pl