Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

lakierowanie / malowanie samemu - jak?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
72 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lefuu

lefuu

    Zadawanie dziwnych pytań

  • 200 postów
  • Dołączył: 16-03-2008
  • Skąd: Łańcut

Napisany 11 kwietnia 2009 - 12:43

Dobra to już wiem że sprayem sie nie maluje, pędzlem też nie bo wychodzi inny kolor, ale co mam teraz zrobić z tym fantem ? skoro już tak mi to wyszło

#22 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 11 kwietnia 2009 - 23:05

moim zdaniem: jedź do mieszalni dobierz lakier tym razem nie w spreju. Pistolet w dłoń i lakierowanie, tylko odetnij tak jak kolega mówił pod listwą. resztę oklej taśmą z jakąś folią lub papierem, żebyś nie zaprószył reszty elementu. maluj całą tą część parę razy cienkimi warstwami żebyś zacieków nie porobił:D

#23 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2009 - 11:48

Lefu, jedyna rada na to to zedrzec tą farde bo to sprey czyli g...o i nie wiadomo co sie z tym stanie po jakims czasie i wypylic to delikatnie pistoletem, ale to juz trzeba umiec.

#24 OFFLINE   dominik82

dominik82

    tapicerka samochodowa

  • 85 postów
  • Dołączył: 29-11-2008
  • Skąd: pniewy

Napisany 13 kwietnia 2009 - 12:33

wypylic to delikatnie pistoletem, ale to juz trzeba umiec.


no właśnie ale kolega pierwszy raz będzie malował, a do wypylenia trzeba praktyk. no i porządnego pistoletu. a nie wiem czy się opłaca kupować taki na parę elementów, a te tanie przeważnie plują farbą i mają tylko dwa pokretła do regulacji. chyba że pożyczy od jakiegoś kogoś!

#25 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 kwietnia 2009 - 12:49

Zaden szanujący się lakiernik napewno nie pożyczy mu pistoletu, ja przynajmniej w zyciu bym nikomu nie pożyczył swojego:D Jak ma to byc dobrze zrobione to tylko lakiernik, innej opcli nie ma. Albo dobrze albo tanio.

#26 OFFLINE   devil63

devil63

    bodyguard

  • 95 postów
  • Dołączył: 08-02-2009
  • Skąd: Warszawa Bielany

Napisany 13 kwietnia 2009 - 13:02

Jqk tego nie robiłeś to szkoda Omci a jak robiłeś i masz trochę wprawy to też szkoda
bo spray to półśrodek.
Jak lubisz swoje autko zafunduj mu profesjonalne malowanko kilka elementów
nie powinno szokować cenowo

#27 OFFLINE   Piotruś

Piotruś
  • 121 postów
  • Dołączył: 19-05-2008
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 20 kwietnia 2009 - 21:54

A wracając do mojego pytania, ten podkład antykorozyjny, co by to miało być, przecież nie powiem w sklepie jakiś podkład :rolleyes:
Jeżdżę karawanem?

#28 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 kwietnia 2009 - 15:42

Piotruś, w sklepie mie kupisz takiego podkładu. Musisz iśc do mieszalni, tam gdzie dobierają lakiery na samochody i popros o podkład reaktywny+utwardzacz.

#29 OFFLINE   easy0709

easy0709
  • 45 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: GNIEZNO

Napisany 23 kwietnia 2009 - 12:31

Panowie a jak mam element igielke tylko chce inny kolor to co trzeba (zmatowić) przed malowaniem czy nie czy jakimś podkładem może. Jestem laikiem

#30 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 kwietnia 2009 - 14:12

Panowie a jak mam element igielke tylko chce inny kolor to co trzeba (zmatowić) przed malowaniem czy nie czy jakimś podkładem może. Jestem laikiem


jak jest igła, to matujesz i malujesz - ale założe sie, ze jak już pomalujesz, to stwierdzisz, ze jednak igła nie był :D

#31 OFFLINE   rashii

rashii

    5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE

  • 132 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 23 kwietnia 2009 - 16:14

Panowie a jak mam element igielke tylko chce inny kolor to co trzeba (zmatowić) przed malowaniem czy nie czy jakimś podkładem może. Jestem laikiem


proponował bym profilaktycznie tak:
- cały element zmatować papierem zwykłym 600-800
- prysnnąć podkładem
- zmatować papierem wodnym 800-1200
- i dopiero malować(baza+klar lub akryl)

jak napisał kolega CITA to co może wydawać sie ze jest "idealne" nie bedzie takie, a tak bedziesz miał pewność że bedzie dobrze :)

a tak wogóle to jaki element masz do malowania?

#32 OFFLINE   easy0709

easy0709
  • 45 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: GNIEZNO

Napisany 25 kwietnia 2009 - 07:34

Maskę błotnik i zderzaki.

#33 OFFLINE   rashii

rashii

    5 OMEGA W MOJEJ KARIERZE

  • 132 postów
  • Dołączył: 23-11-2008
  • Skąd: Świdnica

Napisany 25 kwietnia 2009 - 22:47

Maskę błotnik i zderzaki.



na masce i zderzakach napewno znajdzie sie jakiś odprysk
:) a tak na marginesie to malowanie maski to nie lada sztuka nie proponował bym zaczynać od tego elementu jesli nie masz chociaż troche doświadczenia :)

#34 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 26 kwietnia 2009 - 15:58

proponował bym profilaktycznie tak:
- cały element zmatować papierem zwykłym 600-800
- prysnnąć podkładem
- zmatować papierem wodnym 800-1200
- i dopiero malować(baza+klar lub akryl)

Rashii, jeżeli kolega Easy nie jest lakiernikiem to proponuje pisac dokładniej. Ty i ja wiemy o co biega ale on może to zle zrozumiec i podkład zamiast idealnie zetrzec tylko zmatuje, a wiesz zapewne jak to będzie wyglądało po położeniu bazy;-)

#35 OFFLINE   BosSs

BosSs

    Omega A Sportive 2.0

  • 62 postów
  • Dołączył: 26-10-2007
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 03 maja 2009 - 23:42

Witam Koledzy.

Ciekawy temat prowadzicie gdyż również jestem w czasie malowania ... tzn. próby malowania :)

Mam Omeszkę A i progi po zimie zrobiły się lekko brązowe. Wiem, że dziewczyny lubią brąz, ale chłopcy już nie ;) Tak więc postanowiłem to naprawić. Chciałem to zrobić tanim kosztem, więc starłem dokładnie rdzę, natomiast położyłem podkład, zakupiłem biały spray ( kolor auta ) do metalu ... popsikałem ... a tu wałek :o To chyba nie ten spray pomyślałem więc pojechałem znowu do sklepu gdzie pokierowali mnie do sklepu lakierniczego. Tam gościu namieszał mi lakier w kolorze nadwozia + dodał utwardzacz.
Dopiero wtedy postanowiłem zagłębić się w temat i z tego co poczytałem dochodzę do wniosku, że lakierowanie samemu to nie jest mądra rzecz !! Chociaż oddanie do lakiernika samochodu, który ma 20 lat to też niezbyt mądre gdyż jeden próg 150 zł :( Trzeba było zakupić czarny i dwa razy przejechać ...

Dobra wracając do problemu ... mam progi w podkładzie, na stole leży mi biały lakier (0.5 l ) oraz utwardzacz. Czy jestem w stanie z tym coś zrobić ??
Chciałbym dodać, że nie mam pistoletu i myślałem o wałku ( gdzieś tam wyczytałem, że można tym narzędziem też coś zdziałać :) ). Z tego co wyczytałem wyżej to powinienem teraz przetrzeć na mokro - zmieszać lakier z utwardzaczem i położyć ze dwa razy ?

Z góry dzięki za pomoc koledzy:)

Omesia A to mój pierwszy samochód i jak dotychczas prawie wszystkie naprawy udawało mi się zrobić samemu ( w końcu to czołg - jak mówi mój zaprzyjaźniony mechanik :p ), ale z tym chyba nie dam rady ....


Pozdrawiam.

#36 OFFLINE   ZIEMBA

ZIEMBA
  • 471 postów
  • Dołączył: 31-12-2007
  • Skąd: łódzkie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 maja 2009 - 16:54

Malowac wałkiem?:bredzisz:
Jedz do lakierni i powiedz żeby Ci nabili lakier w spray, zawsze to lepsze niż ten wałek. I niech nabiją Ci też bezbarwny, bo jak prysniesz bazą to czekasz aż wyschnie i musisz baze prysnąc bezbarwnym. Tylko że jak to omega A to lakier może byc akryl i wtedy nie trzeba bezbarwnego. W lakierni Ci powiedzą.

#37 OFFLINE   Jelonek

Jelonek
  • 55 postów
  • Dołączył: 16-06-2008
  • Skąd: Trzebnica

Napisany 10 maja 2009 - 19:11

dalej,jesli chodzi o samo malowanie.lakier mieszasz z rozpuszczalnikiem

Ale wcześniej może trochę podkładu???
Najlepiej jak ciemne auto ciemny podkład, jasne auto jasny podkład;)
A jeśli mieszasz lakier w "Motipie" to mieszaj podkład u nich (baza bez perły i metaliku), bo później lakier nie kryje zbyt dobrze i dużoooo warstw należy położyc:mad:

Dobra to już wiem że sprayem sie nie maluje, pędzlem też nie bo wychodzi inny kolor, ale co mam teraz zrobić z tym fantem ? skoro już tak mi to wyszło

Ździeraj to dziadostwo do gołej blachy, bo później normalny lakier będzie Ci się warzył, lub wyjdą plamy:(
Kto ma OPLA to ma [SIGPIC][/SIGPIC]hopla na jego punkcie;):dziura:

#38 OFFLINE   masterkula

masterkula
  • 1 postów
  • Dołączył: 29-05-2009

Napisany 29 maja 2009 - 21:33

Witajcie

Panowie a powiedzcie jak to wychodzi cenowo ? Np. szpachla+podklad+lakiery dolnej czesci drzwi od kranca do listwy ? Nie mam pojecia ile kosztuje wymieszanie odpowiedniego koloru i jaka ilosc tego idzie.

#39 OFFLINE   wmarkoni

wmarkoni
  • 1 postów
  • Dołączył: 31-05-2009

Napisany 02 czerwca 2009 - 22:41

mała puszka szpachli to ok 10zł, podkład akrylowy w sprayu ok12zł ,lakier bazowy w metaliku 18zł za 100ml namieszane wg numeru albo dobrane z elementu auta, clarlack w sprayu 150ml 11zł ,papier wodny to ok 2zł za sztukę (te bardzo drobne są troche droższe),rozpuszczalnik ok 8zł. Jak to zsumować to wyjdzie coś około 60 zł (ta ilość wystarcza na 1 element nie za duży) a więc zostaje nam jakieś 240zł (tyle biorą lakiernicy za element w metaliku)

#40 OFFLINE   gta77

gta77
  • 245 postów
  • Dołączył: 02-11-2008
  • Skąd: zamosc
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 10 kwietnia 2013 - 11:06

Wiosna się zbliża a zima zostawiła po sobie wiele śladów
każdy właściciel opla wie jak wyglądają pryszcze na nadwoziu i co to korozja
w związku z koniecznością pomalowania kilku elementów postanowiłem spróbować zrobić to samemu a że nie mam o tym zielonego pojęcia to proszę o porady znających temat
sprężarkę mam 180l i pompuje, dokupiłem dzisiaj nowy reduktor żeby było wszystko OK
następną rzeczą jaką mam w planie jest pistolet
i tu moje pierwsze pytanie
co kupić?
profesjonalistą nie jestem, ale mam w planie się nauczyć malować i korzystać od czasu do czasu z tych umiejętności i sprzętu więc nie chce kupić jednorazowego g..na
czy pistolety których pełno w cenach 50-100zł są coś warte?
na co zwrócić uwagę przy zakupie?
może są jakieś sprawdzone marki albo modele pozwalające perfekcyjnie malować amatorom :)
druga sprawa to czy potrzebuje coś jeszcze ze sprzętu pomiędzy sprężarką a pistoletem (poza wężem) typu jakieś filtry, odwadniacze itp czy coś specjalistycznego jest potrzebne?
gta77