Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Nie działa prędkościomierz


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
114 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Aroag

Aroag
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 07 stycznia 2010 - 23:05

Napięcia nie mierzyłem, (mogę to zrobić jutro), ale wydaje mi się, iż na tym pinie jest przebieg o zmiennej częstotliwości zależnej od prędkości a jego amplituda waha się pomiędzy 1 a 11 volt, w celu diagnozy. zwarcie do gleby = 0v zwarcie do plusa =12v, ale jak co to jutro to sprawdzę.
jak komp też ci pokazuje non stop spalanie/h to sygnału prędkości na pewno nie masz. tak samo ci pewnie tempomat nie zadziała....
czujniki jeśli chodzi o opór to mają w tych granicach: 1k4 do 1k5.
same czujniki to mógłbyś jeszcze sprawdzić oscyloskopem ale nie każdy ma taką możliwość.

Co do pompy, w razie czego, to nie wymieniaj całej, podmień tylko elektronikę...
pozdr.

#42 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 07 stycznia 2010 - 23:48

Tak zrobię, wymienię tylko sam sterownik, ale puki co to jeszcze z tym powalczę. Jak masz możliwość to zmierz też podczas ruchu. Żeby nie zwalać liczników to gdzie jeszcze można ten impuls namierzyć?

#43 OFFLINE   Aroag

Aroag
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 08 stycznia 2010 - 21:52

Przewód ten namierzysz w złączu radia, pin 5, przewód niebieski z czerwonym paskiem (część kostki zasilaniem). Pomierzyłem napięcie na nim. U mnie się zmienia w granicach od 0,15V do 12,00V przy napięciu w instalacji (na radioodbiorniku) 12,9V. Podczas jazdy, niewielkie ruszanie przód tył, napięcie średnie 6V co świadczy o 50% wypełnieniu przebiegu, i zmiennej częstotliwości w funkcji prędkości. Jak zmontuje na szybko częstościomierz to podam wartości dla danej prędkości, ale to może w niedziele...
Pozdrawiam.

#44 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 11 stycznia 2010 - 16:39

Dzięki Aroag. Trochę mnie nie było w chacie więc nie pisałem. Pomierzę jutro u siebie. Jak się nic nie będzie zmieniało to muszę kupić pompę i podmienić sterownik.

Pomierzyłem na wtyczce od radia (masa i pin 5 nieb-czerw.)

Bez kluczyka 0,0 V
po przekręceniu kluczyka (bez odpalania) 9,53-9,65 V
po odpaleniu ~10,72 V
po ruszaniu przód, tył bez zmian ~10,72 V

#45 OFFLINE   Aroag

Aroag
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 20 stycznia 2010 - 22:24

Sprawdź przewody: zmierz rezystancje przewodu od tej wtyczki od radia (a najlepiej od deski rozdzielczej) do złącza przy pompie ABS, oczywiście powinno być zero. Zmierz rezystancję na wtyczce od ABS pomiędzy pinami 9 i 21 powinna wynosić od 0k8 do 1k7, możesz zmierzyć też pozostałe czujniki. Sprawdź zasilanie na wtyczce zasilania pompy ABS. Linie 30, 15 i również glebe 31. Jak wszystko to będzie ok to pozostaje podmiana elektroniki lub dla pewności możesz jeszcze zmierzyć napięcie (musisz mieć o niskim zakresie woltomierz AC) pomiędzy pinami 9 i 21, podczas jazdy nie powinno wynosić mniej niż 30mV.
Pozdrawiam

#46 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 23 stycznia 2010 - 07:20

prędkość na obrotomierzu nie jest wypadkową wszystkich czujników. Odpowiada za nią czujnik tylnego lewego koła. Sygnał z niego jest podawany na elektronikę pompy abs. z niej po wzocniej jest podawany na 6 pin we wtyczce i jest to SYGNAŁ PRĘDKOŚCI do wszystkich układów wymienionych we wcześniejszym moim poście. I faktycznie jak padną pozostałe czujniki to prędkość będzie pokazywana, ale jak one będą dobre, a walnie czujnik tylnego lewego koła to licznik nic nie pokaże, zresztą prędkościomierz też. Elektronika Abs kształtuje ten sygnał i zamienia jego wartość z impulsów czujnika indukcyjnego, poprzez wzmacniacze i komparator do sygnału o przebiegu prostokątnym, coś na wzór TTL. Każdy z czujników ma swoje wyjście, które może być wykorzystywane do diagnozy i naprawy, ale informacja o prędkości dla wszystkich modułów jest brana z pinu 6. Jak ci nie działa prędkościomierz to sprawdź połączenia, czujnik lewego tylnego koła i układ abs, jeśli kontrolka abs i ewentualnie trakcji nie świeci to problem w połączeniu pomiędzy pomą abs i deską, ewentualnie sama deska. Jeżeli deska sprawdziłbym układ zasilacza.
pozdrawiam.

dodaje numeracje wtyczki aby było łatwiej...[ATTACH]4469[/ATTACH]



Pytanie lewego tylnego koła tzn. stojąc przodem do auta czy np. siedząc w aucie??

#47 OFFLINE   akluchut

akluchut
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-05-2008
  • Skąd: Malbork

Napisany 23 stycznia 2010 - 12:35

Panowie jeśli ktoś ma w swojej Omie pompę ABS/TC z oznaczenie DX to objawy:
-nie liczy kilometrów
-nie pokazuje prędkości
-nie działają ABS i TC
-świecą się kontrolki ABS i TC
-kłopoty ze wspomaganiem (jeśli jedziemy autkiem i w czasie jazdy nawali moduł to wspomaganie zostaje zapamiętane i usztywnione do danej prędkości pojazdu. wtedy musimy czekać, aż liczniki itp zaczną działać wspomaganie wraca. Najlepiej gdy moduł wyłączy się na postoju wtedy wspomaganie działa jak na parkingu )
TO NA BANK moduł ABS TC nawalił
przećwiczyłem 2 takie moduły i udało mi się je naprawić.
Wczoraj moduł został zamontowany do mojej omci i śmiga aż miło.

#48 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 23 stycznia 2010 - 14:35

mnie na kompie wyszedł
(46) -RR czujnik abs,
(25) oś takiego ( tooth of wheel intermitt speed sensor is ent incorrect)

na początku abs działal normalnie ,potem podczas jazdy normalnie,ale gdy auto stało w miejscu po naciśnięciu na hamulec załączał się abs,(po paru postojach wywalało błąd abs),
i prędkościomierz szalał,

teraz abs nie działa wcale,od kopa mam błąd abs i kontrolka świeci(abs naturalnie nie działa),
prędkościomierz też,obrotomierz czasami też nie działa.

z prędkościomierzem zauważyłem coś takiego, do wczoraj przy starcie wskazówa zasówała na 25km/h i tak do póki nie wyłączyłem silnika,
jednak wczoraj wymieniałem ogumienie i teraz licznik stoi na zero .

#49 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 24 stycznia 2010 - 17:21

przećwiczyłem 2 takie moduły i udało mi się je naprawić.
Wczoraj moduł został zamontowany do mojej omci i śmiga aż miło.


A co zrobiłeś w tych modułach, jak je naprawiłeś? Najlepiej jakbyś fotki wrzucił.

#50 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 stycznia 2010 - 18:06

Pytanie lewego tylnego koła tzn. stojąc przodem do auta czy np. siedząc w aucie


a Ty masz lewą ręke z różnych stron w zależności od tego skąd sie na Ciebie patrzy?
Czy omega ma dwa przody i dwa tyły?
Czy jestes w stanie powiedziec, gdzie omega ma przód, a gdzie tył?

Teraz już, jak ustaliłeś, gdzie jest przód, a gdzie tył, to masz jeszcze jakies wątpliwości, po ktorej stronie siedzi kierowca a po ktorej pasażer?

Czy teraz masz jeszcze wątpliwości, ktore koło jest kołem lewym, a ktore prawym?

#51 OFFLINE   Aroag

Aroag
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 24 stycznia 2010 - 20:55

witam.
Kolega Cita bardzo dobrze odpowiedział koledze Axk. tak przy okazji ciekawe jak kolega kupuje wahacze, końcówki drążka kierowniczego i inne taile gdzie jest L i R (P).

Jak będę miał chwile wrzucę fotkę jak ja naprawiłem swój moduł, przy czym moja usterka wywalała początkowo błąd przekaźnika pompy powrotu (35), wtedy ABS i TC działało jak chciało: raz tak, raz nie. Jak już mi się kontrolki zaświeciły na stałe i nie gasły po włączeniu zapłonu to odczytałem jeden błąd: Przekaźnika zaworów (numeru nie pamiętam) po schemacie widać, iż ten przekaźnik jest ważniejszy i z niego jest zasilany przekaźnik pompy. Wyrwałem nie wymienialne przekaźniki i okazało się, że napięcie "30" które dochodzi do modułu nie dochodzi jednak do styków przekaźników. Ta naprawa zlikwidowała tylko ten ostatni błąd, a problem obwodu pompy pozostał. Po sprawdzeniu czujników, uwiozłem się jednak obwodu prądowego pompy. Sprawdziłem wartość napięcia pod obciążeniem i masę - wszystko OK. w usterkę trafiłem jak dokręciłem mocniej śrubę masy, która wchodzi do pompy i do której przykręcany jest przewód gleby.

#52 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 24 stycznia 2010 - 21:32

że napięcie "30" które dochodzi do modułu


Od którego idzie na przekaźniki ?

#53 OFFLINE   axk

axk

    Wolność Rządzi :)

  • 262 postów
  • Dołączył: 11-01-2010
  • Skąd: Kraków

Napisany 24 stycznia 2010 - 22:38

Ale śmieszne, nabijać to się widzę umiecie z ludzi, gorzej odpowiedzieć na temat,
pisałem dlatego tak, bo mi wysiadł czujnik prawego koła i prędkościomierz mi nie działa,a parę postów niżej ktoś ( Aroag) napisał że czujnik lewego tylnego koła odpowiada za prędkościomierz!

ale dzięki chłopaki za robienie ze mnie durnia .

#54 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 24 stycznia 2010 - 22:43

Pytanie lewego tylnego koła tzn. stojąc przodem do auta czy np. siedząc w aucie


Siedząc w aucie.

#55 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 stycznia 2010 - 09:48

a parę postów niżej ktoś ( Aroag) napisał że czujnik lewego tylnego koła odpowiada za prędkościomierz!


bo ja, i nie tylko ja, nadal twierdze, ze za prędkość nie jest odpowiedzialny tylko jeden czujnik


po włączeniu zapłonu to odczytałem jeden błąd


Tyle, ze Ty z pompą mogłeś sie połączyc. Zwykle, kiedy pada DX to nie ma w ogole komunikacji z ABSem.

Poza tym podaj jakąś fotke rozebranego modułu. Ja wlasnie przerabiam wymiane pompy (mam już kupioną drugą). Swoją starą rozebrałem i próćz tego, ze samo otwarcie plastikowej puszki nie jest takie proste, to pod spodem wszystko jest tak zalutowane, ze zeby to wyciągnąć trzebaby naprawde nieźle sie pobawic.

Wylutowywałeś tą płytke, zeby dostać sie do modułu?

#56 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 25 stycznia 2010 - 20:53

Dzisiaj wymieniłem sterownik i teraz wszystko działa (ABS, prędkościomierz, licznik kilometrów, spalanie itd.). Jak będzie czas to rozbiorę ten zepsuty na części pierwsze, może znajdę przyczynę awarii.

#57 OFFLINE   Aroag

Aroag
  • 44 postów
  • Dołączył: 22-07-2007
  • Skąd: Sosnowiec

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:29

Na szczęście nie musiałem tak daleko rozgrzebywać do elektroniki, jak pisałem u mnie był brak zasilania na przekaźnikach.
Kolego Zenek501 mam przeedytowane Twoje zdjęcie z moją naprawą (była naprawdę prosta), ale jak chce wstawić obrazek to wywala mi jakiś "Please enter the URL of your image:" jak ktoś mi wyjaśni o co chodzi to wrzucę, przecież to zdjęcie mam nakompie a nie pod jakimś adresem http:/coś.coś.

Jak będzie ciepło to sprawdzę z tymi czujnikami do prędkości, ale na podstawie schematu ja nadal będę twierdził, że tylnego lewego koła, jak na tym śniegu wyłączę TC, i kręci mi się lewy tył to jadę mimo, że stoję w miejscu, a jak prawy tył się kręci a lewy nie to i prędkościomierz jakoś też widzi, że nie jadę...

Ja podlutowałem przewodem 2,5 mm2 od blaszki koło złącza do przekaźnika (cześć ścieżki zaznaczona na żółto) i to była moja naprawa.

#58 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:43

Kolego Zenek501 mam przeedytowane Twoje zdjęcie z moją naprawą (była naprawdę prosta), ale jak chce wstawić obrazek to wywala mi jakiś "Please enter the URL of your image:" jak ktoś mi wyjaśni o co chodzi to wrzucę, przecież to zdjęcie mam nakompie a nie pod jakimś adresem http:/coś.coś.


Wysłalem Ci na PW jak dołączyć obrazek

#59 OFFLINE   cita

cita

    I'm back :P

  • 4 748 postów
  • Dołączył: 13-05-2006
  • Skąd: Leszno
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:48

Ja tylko chcialem dodać, ze jeden kolega z forum też naprawił moduł od pompy, jednak kiedy pokazałem mu zdjecia mojej pompy DX to okazało sie, ze on mial zupełnie inną.

Nie wiem jak wy rozebraliscie ten moduł .. ale ten co ja mialem na stole do rozebrania wymagał wylutowania sporej ilości nóżek, zeby w ogole wyjąć płytke drukowaną, ktora zasłania całą reszte modułu.

#60 OFFLINE   zenek501

zenek501
  • 44 postów
  • Dołączył: 15-03-2009

Napisany 26 stycznia 2010 - 22:58

U mnie jest XC.