Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Hid a kontrola policji


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
163 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 kwietnia 2009 - 13:58

Warto dodac, ze soczewka HID swieci inaczej niz soczewka na zarowke i w praktyce HIDy w Omedze siegaja blizej niz zarowki przez co w nocy lepiej jezdzi sie na normalnych soczewkach.

A to tylko dlatego, że palnik z HIDa (nie wiem jak oryginalny) ma plastikowy cokół, który jest dosyć gruby przez co palnik jyst cofnięty. Zwykła żarówka mająca metalowy cienki cokół wchodzi troszkę głębiej przez co inaczej się światło rozkłada na drodze.

#22 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2009 - 14:30

Nie wiem jakie dokladnie sa roznice w budowie (to chyba wyjasnil Lord), ale swiatla z oryginalnymi palnikami HID swieca blizej (mniej doswietlaja pobocze) niz zwykle soczewki z noralnymi zarowkami.
Zalaczam kreskowke z roznicami jesli podjedziesz pod sciane to przy standardowej soczewce bedziesz widzial to co na gorze, ale jesli HID (xenon) byl montowany oryginalnie to bedziesz mial to co na dole. Po wlozeniu palnika do zwyklej soczewki dalej bedzie to co na gorze tylko swiecic bedzie na bialo. Dlatego bardzo latwo poznac co jest zamontowane w aucie. Wystarczy zobaczyc czy gorna granica odcina sie mocno czy idzie do gory.

#23 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 kwietnia 2009 - 15:52

u mnie bys sie wtedy pomylil. bo sobie zmienilem przeslone
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#24 OFFLINE   bamil

bamil
  • 286 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 02 kwietnia 2009 - 16:42

od jakiegoś czasu bije się z myślami czy wstawiać HIDa czy nie...

mam soczewki Hella i niby by można spokojnie ale obawiam się czy w razie spotkania z Policjantami nie będzie problemów...

no i czy przy robieniu przeglądów zawsze będe musiał demontować i jechać ze zwykłymi H1?

a o co chodzi z tą przesłoną?

czy ktoś poradzi czy warto w tego HIDa się wpakować?
najpiękniejsze i najprzyjemniejsze jest chwytanie chwil,
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;

#25 OFFLINE   tomspeed

tomspeed

    kaszub

  • 2 752 postów
  • Dołączył: 24-03-2007
  • Skąd: z Kądowni
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 02 kwietnia 2009 - 17:12

mkaminski pokazal ladny obrazek. zolty to przeslona dla halogena, a niebieski przeslona dla ksenonu. tak to mniej wiecej swieci. jak staniesz przy jakiejs scianie to bedziesz widzial wlasnie to co na zoltym obrazku.

szczerze wladaj hida i zawsze miej przy sobie zarowki na wszelki wypadek.
na co dzień RENAULT SCENIC II 2.0 DCI

#26 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 02 kwietnia 2009 - 18:01

Ale po co wprowadzać nieprawdziwe nazewnictwo które może jeszcze kogoś w bład wprowadzić. Potem ktoś Ci powie że wyczytał na forum omegi nowinke o trzech różnych żarówkach. Xenonach, hidach i jakichś nowych zenonach. Zenon to się mówiło na zwykłe żarówki halogenowe "made in China" z niebieską bańką. HID = Xenon, to jest dokładnie to samo. Jak napiszesz Xenon pod H1 czy H7 to wiadomo o co chodzi.

Tylko ze w skrocie myslowym napiszesz xenon majac na mysli hida H1 i juz zostaniesz nie zrozumiany.
Nie wiem jak z tymi niebieskimi bankami, tu na forum per 'zenon' znaczna wiekszosc wola wlasnie na tanie zestawy hid z allegro (a wiec te H1, H7, H4 itd).
A jednak jest roznica midzy hidem H1 a ksenonem d2s/d2r, i dlatego chcialem aby przynajmniej w tym watku jakos to rozroznic.

Nie wiem jakie dokladnie sa roznice w budowie (to chyba wyjasnil Lord), ale swiatla z oryginalnymi palnikami HID swieca blizej (mniej doswietlaja pobocze) niz zwykle soczewki z noralnymi zarowkami.

Cel jest prawdopodobnie taki, aby nie oslepiac kogos kto by jechal prawym pasem w tym samym kierunku co Ty. Masz linie odciecia to nie swiecisz powyzej niej, a zwykla soczewka swieci na prawno w niebo/w okna domow/lusterka/pieszych.

#27 OFFLINE   MarcoFox

MarcoFox

    Zbanowany

  • 268 postów
  • Dołączył: 28-06-2007
  • Skąd: Kórnik / Poznań

Napisany 02 kwietnia 2009 - 18:38

Cel jest prawdopodobnie taki, aby nie oslepiac kogos kto by jechal prawym pasem w tym samym kierunku co Ty. Masz linie odciecia to nie swiecisz powyzej niej, a zwykla soczewka swieci na prawno w niebo/w okna domow/lusterka/pieszych.


no i jeśli droga skręca w prawo, to byś oślepiał kierowców z naprzeciwka....

#28 OFFLINE   bamil

bamil
  • 286 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 02 kwietnia 2009 - 20:51

czy to w takim razie oznacza, że trzeba przerobić jakoś tą soczewkę od H1 i przesłonę w niej jak bym chciał założyć hida?
najpiękniejsze i najprzyjemniejsze jest chwytanie chwil,
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;

#29 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 02 kwietnia 2009 - 21:00

czy to w takim razie oznacza, że trzeba przerobić jakoś tą soczewkę od H1 i przesłonę w niej jak bym chciał założyć hida?

Teoretycznie tak, praktycznie nikt o tym nie wie i nikt tego nie robi.
Jesli masz oryginalne hellki to mozesz poprobowac z przymykaniem tej przeslonki ktora zamykasz przy jechaniu do brytoli. Efekt podobny lub nawet taki sam.

#30 OFFLINE   bamil

bamil
  • 286 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Szczecin

Napisany 03 kwietnia 2009 - 07:45

mam oryginalne helle na H1

muszę przemyśleć na spokojnie tego hida

w maju mam przegląd techniczny to podpytam diagnostę jak się oni zapatrują na takie hidy w soczewkach i bez sprysków
najpiękniejsze i najprzyjemniejsze jest chwytanie chwil,
spoglądanie ponad głowami niezorientowanych;

#31 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 kwietnia 2009 - 07:50

jak go zapytasz to odrazu ci odradzi jesli ma leb na karku

#32 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 03 kwietnia 2009 - 08:20

mam oryginalne helle na H1

muszę przemyśleć na spokojnie tego hida

w maju mam przegląd techniczny to podpytam diagnostę jak się oni zapatrują na takie hidy w soczewkach i bez sprysków

Podjedz sobie pod sciane, tak na 2-3 metry, odkrec plastiki nad chlodnica, zdejmij gume od dlugich i tam masz wajche od zamykania przeslony. Poruszaj nia i zobacz jak zmienia sie linia swiatlocienia na scianie. Bez problemu uzyskasz to co jest na rysunku tu wyzej.

A jaki problem zalozyc? ;)

#33 OFFLINE   jejek

jejek

    MV6 w dieslu ! :)

  • 280 postów
  • Dołączył: 01-02-2009
  • Skąd: opolskie

Napisany 03 kwietnia 2009 - 16:26

z hidami to jest tak... uda sie albo sie nie uda :D

możesz jeździć 5 lat albo na drugi dzień dowód zabiorą

#34 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 09 maja 2010 - 17:28

c co myslicie o wlozeniu hida w ryfle jest sens?

#35 OFFLINE   klimi

klimi

    Kulam się megane scenic

  • 355 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: Ciechanów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 09 maja 2010 - 17:31

c co myslicie o wlozeniu hida w ryfle jest sens?


Nie ma najmniejszego sensu.

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 09 maja 2010 - 17:41

c co myslicie o wlozeniu hida w ryfle jest sens?


gwarantuje ci ze przyjaznie beda ci kierowcy mrugac dlugimi - ja rowniez poczestuje cie bixenonem jak sie bedziemy mijac :)




 


#37 OFFLINE   Ksiadz

Ksiadz
  • 309 postów
  • Dołączył: 02-08-2009
  • Skąd: Gdynia

Napisany 09 maja 2010 - 18:45

gwarantuje ci ze przyjaznie beda ci kierowcy mrugac dlugimi - ja rowniez poczestuje cie bixenonem jak sie bedziemy mijac :)


Dzieki ale juz kupilem nowe ryfle wiec nie bedzie takiej potrzeby:D

#38 OFFLINE   maksiu

maksiu
  • 494 postów
  • Dołączył: 10-08-2008
  • Skąd: Pleszew

Napisany 09 maja 2010 - 22:54

Tydzien nie minie jak wrocisz do tego tematu ;)

Jedyne wyjscie to wymiana na soczewki, choc i to nie gwarantuje. Ja jeszcze wymienilem same soczewki i wtedy nastała jasność. A z hidem to juz jest poezja.

#39 OFFLINE   baron_kr

baron_kr
  • 976 postów
  • Dołączył: 12-07-2007
  • Skąd: NowaSól/Oborniki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 09 maja 2010 - 23:41

c co myslicie o wlozeniu hida w ryfle jest sens?


najwieksza porażka jaka moze byc i beznadzieja .....

#40 OFFLINE   pawel18702

pawel18702

    Citroen C5 to jest to!!!

  • 550 postów
  • Dołączył: 01-05-2008
  • Skąd: PL-SE-N-FIN-DK
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 10 maja 2010 - 08:16

najwieksza porażka jaka moze byc i beznadzieja .....


A ja mam założone hidy w ryfle takie auto kupiłem 2 lata temu, miałem kontrole policji i nic a to że daje po gałach to druga para butów!!;)