Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

elektryczna pompka wody


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
166 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 lutego 2010 - 09:26

jeszcze jedno - możliwe że pompka ma zasilanie ze scalaka nie bez kozery - może pompka jest sterowana jakąś logiką, np. różne napięcia w zależności od parametrów - zadana temperatura, temp. płynu (to dziwne, ale skąd klimatronik wie jaka jest ta temperatura?) czy napięcie akumulatora.


Wczoraj obserwowałem lampkę i nie zauważyłem żeby jasność świecenia się zmieniała. Logika wydaje się raczej dwustanowa (on/off).

Klimatronik szacuje jaka jest temperatura płynu po temperaturze powietrza na zewnątrz oraz temperaturze powietrza wypływającej z nawiewów. Na pewno to wykorzystuje ponieważ przy niepracującej pompce po ok 30 sekundach siła nawiewu malała praktycznie do zera (sterownik widocznie stwierdzał - po co dmuchać zimne powietrze). Przy pracującej pompce nawet po paru minutach z nawiewów ciągle dość mocno wiało.

Przecież zamiast się bawić w scalaki opel mógł tam dać zwykły przekaźnik albo tranzystor

Tylko ten scalak to taki zaawansowany tranzystor. :) Ale dlaczego nie ma przekaźnika to też jest dla mnie niejasne. Może chodziło o łatwiejszą kontrolę pracy tej pompki (diagnostyka wyjścia, nie trzeba ciągnąć drugiego kabla). Tylko że możliwość diagnostyki nie została wykorzystana (sterownik nie pokazuje błędów)... Tak jak wspomniałem wcześniej - ciągle nie wiemy czy to wina tego scalaka, chociaż nie sądzę że mikroprocesor mógł się zepsuć wybiórczo. Trzeba pomierzyć napięcia na tym scalaku i porównać z datasheet-em, wtedy będzie wszystko jasne. Tylko znaleźć na to czas... ;)

#42 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 lutego 2010 - 10:02

ten scalak ma cztery wyjścia - czy tylko jedno jest wykorzystane?
z drugiej strony ten scalak ma zabezpieczenia praktycznie przed wszystkim - zwarciem, przepięciem, przegrzaniem, złą polaryzacją... raczej nie powinien łatwo się poddać. Ta diagnostyka w ogóle nie jest do niczego podłączona? Może mikroprocesor wykrył przerwę w obwodzie pompki albo inną nieprawidłowość i potrzebny jakiś jego reset?

#43 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 18 lutego 2010 - 11:29

ten scalak ma cztery wyjścia - czy tylko jedno jest wykorzystane?
z drugiej strony ten scalak ma zabezpieczenia praktycznie przed wszystkim - zwarciem, przepięciem, przegrzaniem, złą polaryzacją... raczej nie powinien łatwo się poddać. Ta diagnostyka w ogóle nie jest do niczego podłączona? Może mikroprocesor wykrył przerwę w obwodzie pompki albo inną nieprawidłowość i potrzebny jakiś jego reset?


Niestety wykorzystane są wszystkie wyjścia. :(

Złącza diagnostyczne nie są nigdzie podłączone... tak wiec zapewne mikroprocesor nic nie wie o niedziałaniu pompki.

#44 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lutego 2010 - 12:29

Wykorzystane są 3 z 4 wyjść, a to znaczy że można spróbować reanimować panel podłączając pompkę pod wolny obwód. :) Trzeba to sprawdzić w praktyce. :)

Złącza diagnostyczne nie są nigdzie podłączone... tak wiec zapewne mikroprocesor nic nie wie o niedziałaniu pompki.


Kolego czy mógł byś zrobić jakieś foty tego scalaka w panelu, ewentualnie jakąś fotostory jak się do niego dobrać?

#45 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 22 lutego 2010 - 21:36

Niestety poprzednie informacje znów nie były prawidłowe. Chciałem już podłączyć ten obwód, ale jeszcze raz sprawdziłem, bo mi podejrzanie wyglądały 4 (chyba) rezystory koło scalaka. No i okazało się że jednak wszystkie obwody są wykorzystane.

W takim razie chyba nie ma sensu się bawić w wymianę scalaka tylko trzeba zamontować dodatkowy przekaźnik najlepiej w panelu (chociaż możliwe że będzie słychać "cykanie") do stałego +12, a sterowanie do podświetlenia i powinno wszystko grać. Dodatkowy feature to działanie pompki przy ponad +3 stopniach, bo sprawdzałem ostatnio i rzeczywiście już przy 4 stopniach na dworze pompka nie działała.

Kolego czy mógł byś zrobić jakieś foty tego scalaka w panelu, ewentualnie jakąś fotostory jak się do niego dobrać?


Rozkręcasz panel (2 śrubki torx + zatrzaski), wyjmujesz tę dużą płytkę (na zatrzaski) i obok szarego złącza szukasz scalaka oznaczonego:
SIEMENS
BTS711L1

Natomiast jak już wcześniej pisałem zajęte są wszystkie obwody, więc nie da się przełączyć na inne. Trzeba sprawdzić czy to na pewno scalaka, a jeżeli tak to trzeba by go wymienić. Wg mnie nie ma sensu. Lepiej dołożyć przekaźnik.

#46 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 28 lutego 2010 - 20:11

Zachowanie pompki [...]

Ostatnio miałem okazję przetestować działanie ogrzewania postojowego (bez webasto, tylko z tą dodatkową pompką). Opiszę, bo może komuś się kiedyś przyda.

Warunki brzegowe: silnik rozgrzany tzn ponad 80 stopni, temperatura na zewnątrz około 0 (zero) stopni, padający deszcz, dwie osoby w środku, klimatronik ustawiony na 19 stopni. Po zatrzymaniu się i wyłączeniu silnika naciskam klawisz Auto i mierzę czas. Kluczyk cały czas w pozycji Off.

Przez pierwsze 15-20 minut ogrzewanie działa okresowo. Przez minutę wieje mocno, później przez chwilę mniej, później znów mocniej, itd.
Po 20 minutach działa już w trybie ciągłym.
Po 30 minutach słychać że dmuchawa zaczyna zwalniać, ale w środku nadal jest ciepło.
Po 40 minutach cały klimatronik wyłącza się samoczynnie i nie daje się już włączyć.

Dodam tylko że pomimo że w środku były 2 osoby i wilgotność powietrza była spora bo padał deszcz, to szyby w ogóle nie zaparowały. Po prostu super. :)

Nie sprawdzałem ile ciepła zostało w silniku, ale raczej był zupełnie zimny, bo po uruchomieniu na postoju musiałem poczekać ze 2 minuty zanim przełączył się na LPG, a temperaturę przełączania mam ustawioną na 35 stopni.

Dodam jeszcze że jak ciepło jest już na ukończeniu to zwiększenie ustawionej temperatury o kilka stopni powoduje natychmiastowe wyłączenie całego klimatronika. Dlatego lepiej ustawić na 18-19 i mieć w aucie nieco chłodniej ale dłużej i bez zaparowanych szyb (obieg jest zewnętrzny).

#47 OFFLINE   separator80

separator80
  • 14 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: k/Poznania

Napisany 15 kwietnia 2010 - 16:45

Witam poczytałem dość sporo na tym forum o tej pompce ale jeszcze niemoge zatrybić tematu .W moim rozumieniu to jest tak .A więc mam omege blf 2000 rok 3.0 v6 wyczytałem w instrukcji o o grzewaniu szczątkowym na postoju czyli na wyłączonym zapłonie naciskam przycisk auto zaczyna pracować nadmuch kabiny i według mnie powinna zacząć pompować pompka pod zbiornikiem wyrównawczym dlatego aby przepompowywac gorącą ciecz z silnika do nagrzewnicy dzisiaj sprawdziłem pompkę i zasilania brakuje niestety skąd jest zasilana ta pompka kolor przewodu to czrno- niebieski wg forum łączy się w kostce koł akumulatora ja rozpiołem kostke i dawałem zasilanie na ten przewód i pompka się nie odzywa czy jest jakiś czujnik lub przekaźnik pomiędzy pompka a tą kostką przy akumulatorze POMOCY

#48 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 kwietnia 2010 - 17:06

Podłączyłeś pompkę bezpośrednio do akumulatora - może sama pompka zdechła.

#49 OFFLINE   separator80

separator80
  • 14 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: k/Poznania

Napisany 15 kwietnia 2010 - 17:14

Właśnie odłaczyłem wtyczke i podałem prąd przy wtyczce nie działa a przy pompce działa POMOCY

#50 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 15 kwietnia 2010 - 17:30

niechcacy podlaczylem zasilanie z aku do kabli od tej pompki [ proba naprawienia klimatronika ] i wlaczyly sie wiatraki [ silnik zimny i stacyjka na zero ] , wiec chyba ta pompka nie jest do ogrzewania ale do szybszego chladzania silnika - taka moja mysl pozdrawiam

#51 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 kwietnia 2010 - 17:50

niechcacy podlaczylem zasilanie z aku do kabli od tej pompki [ proba naprawienia klimatronika ] i wlaczyly sie wiatraki [ silnik zimny i stacyjka na zero ] , wiec chyba ta pompka nie jest do ogrzewania ale do szybszego chladzania silnika - taka moja mysl pozdrawiam


Twoja myśl jest błędna - chyba zwarłeś styki w kostce służącej do testów wiatraków. Dlatego ruszyły

#52 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 kwietnia 2010 - 17:55

Witam poczytałem dość sporo na tym forum o tej pompce ale jeszcze niemoge zatrybić tematu .W moim rozumieniu to jest tak .A więc mam omege blf 2000 rok 3.0 v6 wyczytałem w instrukcji o o grzewaniu szczątkowym na postoju czyli na wyłączonym zapłonie naciskam przycisk auto zaczyna pracować nadmuch kabiny i według mnie powinna zacząć pompować pompka pod zbiornikiem wyrównawczym dlatego aby przepompowywac gorącą ciecz z silnika do nagrzewnicy dzisiaj sprawdziłem pompkę i zasilania brakuje niestety skąd jest zasilana ta pompka kolor przewodu to czrno- niebieski wg forum łączy się w kostce koł akumulatora ja rozpiołem kostke i dawałem zasilanie na ten przewód i pompka się nie odzywa czy jest jakiś czujnik lub przekaźnik pomiędzy pompka a tą kostką przy akumulatorze POMOCY


Kolego ogrzewanie szczątkowe to jest od klimatyzacji, a jak chcesz zrobić moda do pompki to tu masz http://forum.omegakl...11&postcount=11

#53 OFFLINE   mitek

mitek
  • 170 postów
  • Dołączył: 30-03-2008

Napisany 15 kwietnia 2010 - 18:03

podlaczylem plus w przewodzie przy pompce ktora jest po zbiorniczkiem wyrownawczym , po odlaczeniu pompki sprobowalem jescze raz i wynik ten sam , za kazdym razem ruszaly wiatraki - oczywiscie pozniej podpielem pompke na krotko pod aku ale nie mialo to wpywu na dzialanie klimatronika [ pompka sprawna sprawdzona ]

#54 OFFLINE   separator80

separator80
  • 14 postów
  • Dołączył: 15-04-2009
  • Skąd: k/Poznania

Napisany 15 kwietnia 2010 - 18:35

panowie jak zrobie na + po stacyjce pompkę to ogzrezwanie szczatkowe nie bedzie działać tak a mi właśnie chodzi o to żeby było to sprawne Myslicie że po wymianie panelu climatronic wszystko wróci do normy >a jeszcze jedno te ogrzewanie szczatkowe jest uzależnione od temperatury zewnetrznej tak czy nie bo mi sie wydaje ze powinno działać czy jest ciepło czy zimno POMOCY

#55 OFFLINE   Topek

Topek
  • 128 postów
  • Dołączył: 07-07-2008
  • Skąd: Białystok

Napisany 15 kwietnia 2010 - 19:03

Myslicie że po wymianie panelu climatronic wszystko wróci do normy >a jeszcze jedno te ogrzewanie szczatkowe jest uzależnione od temperatury zewnetrznej tak czy nie bo mi sie wydaje ze powinno działać czy jest ciepło czy zimno POMOCY


Wszystko było już opisane w tym wątku, wystarczy poczytać.

Odpowiadając na szybko.
1. U mnie po wymianie panelu zaczęło działać.
2. U mnie pompka chodzi tylko poniżej ok +3 stopni (na zewnątrz).

#56 OFFLINE   zygzak

zygzak

    *********

  • 2 335 postów
  • Dołączył: 16-05-2009
  • Skąd: Zalesie Górne

Napisany 15 kwietnia 2010 - 19:22

separator80 w klimatroniku producent pewnie sobie tak wymyślił żeby ta pompka działała w momencie ogrzewania na postoju (otwarcia obiegu płynu przez nagrzewnicę) - jest to jakby logiczne. Z jakiegoś powodu zasilanie pompki wysiada.
W manualnej klimie pompka zasuwa cały czas niezależnie od temp i od tego czy obieg przez nagrzewnicę jest otwarty.
Zrobienie nowego zasilania "ze stacyjki" rozwiązuje problem, jak chcesz przywrócić stan fabryczny to trzeba powalczyć i rozszyfrować schemat/panel.

#57 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 kwietnia 2010 - 19:40

separator80 poczytaj ten wątek od początku a dowiesz sie wszystkiego :)

#58 OFFLINE   flog30

flog30
  • 10 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2010 - 20:19

pytanko czy idzie zregenerowac ta pomke pod zbiorniczkiem..?
flog30:looz: (odważni nie żyją wiecznie, za to ostrożni nie zyją wcale.........)
gg 512561

#59 OFFLINE   roobo

roobo
  • 726 postów
  • Dołączył: 10-02-2007
  • Skąd: polska

Napisany 11 października 2010 - 20:41

pytanko czy idzie zregenerowac ta pomke pod zbiorniczkiem..?


Jak starły się tylko szczotki to można (zrobiłem tak kiedyś to działała ponad rok)

#60 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2010 - 20:42

pytanko czy idzie zregenerowac ta pomke pod zbiorniczkiem..?

Pewnie szczotki sie wytarły.Rozebrać idzie tylko jest potem problem z montażem szczotkotrzymacza.Nie wiem czy idzie dokupić tak małe szczotki.Ja sobie odpuściłem regeneracje.Kupiłem użuwkę.Warto szukać pompki która montowana była na chłodnicy.Jest wtedy szansa że jest mało używana.