Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Cieżko pali gdy mało paliwa :( 2.5td


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
92 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   buks_89

buks_89
  • 86 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Karsin/Czersk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 26 kwietnia 2009 - 19:01

witam koledzy, moj problem z odpalaniem sie ponawia. Zainstalowałem zawór zwrotny zaraz przy baku, chwile było ok, bo miałem duzo paliwa:), ale gdy dzisiaj juz miałem nieco mniej, (rezerwa sie jeszcze nie palila) to ciezko odpala, bylem w sklepie specjalnie go nie gasiłem zeby go nie piłować tyle, no i wsiadam do auta, ja tu chce jechac a on mi zgas, to ja go krece i krece, a on ani nie chce przemówić, dolalem 10l. paliwa i oczywiscie na zapych zapalił.
nie wiem co sie z nim dzieje, pompka z baku wyjeta sprawna, 5l nią przepompowałem i nie sprawiała problemów, smok wyjęty i przeczyszczony.
Teraz pozostaje mi chyba tylko jechac na komputer.

I tutaj moja prośba, jesli jest ktoś z trójmiasta, badz okolic i ma interface i oprogramowanie, to prosiłbym o kontakt telefoniczny, 696-707-963


Pozdrawiam i licze na jakąkolwiek pomoc.

#42 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 27 kwietnia 2009 - 00:53

witam koledzy, moj problem z odpalaniem sie ponawia. Zainstalowałem zawór zwrotny zaraz przy baku, chwile było ok, bo miałem duzo paliwa:), ale gdy dzisiaj juz miałem nieco mniej, (rezerwa sie jeszcze nie palila) to ciezko odpala, bylem w sklepie specjalnie go nie gasiłem zeby go nie piłować tyle, no i wsiadam do auta, ja tu chce jechac a on mi zgas, to ja go krece i krece, a on ani nie chce przemówić, dolalem 10l. paliwa i oczywiscie na zapych zapalił.
nie wiem co sie z nim dzieje, pompka z baku wyjeta sprawna, 5l nią przepompowałem i nie sprawiała problemów, smok wyjęty i przeczyszczony.
Teraz pozostaje mi chyba tylko jechac na komputer.

I tutaj moja prośba, jesli jest ktoś z trójmiasta, badz okolic i ma interface i oprogramowanie, to prosiłbym o kontakt telefoniczny, 696-707-963


Pozdrawiam i licze na jakąkolwiek pomoc.


Nie wiem o co chodzi, ale objawy są wzorcowe dla niedziałającej pompki. Może napięcie za niskie dochodzi (straty na starej instalacji). Jak nie to pozostaje Ci tylko próba zamiany pompki z kimś u kogo jest dobrze.

#43 OFFLINE   buks_89

buks_89
  • 86 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Karsin/Czersk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 kwietnia 2009 - 16:48

bede musiał wtedy wymienic pompke paliwa.

#44 OFFLINE   neoknight

neoknight
  • 106 postów
  • Dołączył: 08-03-2008
  • Skąd: Gliwice

Napisany 29 kwietnia 2009 - 10:34

pompka może być dobra. A sprawdzałeś przekaźnik???
Pod maską czarny z prawej strony.
Najłatwiej odpalić auto i zmierzyć czy jest napięcie w wtyczce przy pompce.

Nie mierz na włączonym zapłonie bo pompka uruchamia się tylko na chwile działa cały czas dopiero przy odpaleniu silnika.

#45 OFFLINE   buks_89

buks_89
  • 86 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Karsin/Czersk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 29 kwietnia 2009 - 16:25

oki
sprawdze jak bede w domu, jutro.

#46 OFFLINE   SZPIEGU77

SZPIEGU77
  • 13 postów
  • Dołączył: 23-03-2009

Napisany 14 maja 2009 - 08:18

witam ja też mam ten problemik pompka padła może nie odpalić też gdy mało paliwa a oma stoi lekko z górki. Wczoraj na małym stanie paliw ( 20 litrów) zjeżdżałem z górki w mieście i nagle autko zgasło po wyczołganiu się na prostą po chwili odpaliła szybko na stacyjkę po po picie POMPKA MUSI DZIAŁAĆ CAŁY CZAS I NIE ZAWSZE POMPA SOBIE ZASSIE

#47 OFFLINE   Pompej

Pompej
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Skąd: Błażek

Napisany 23 maja 2009 - 11:44

Witam. Miałem ten sam problem. Wymieniłem pompkę w zbiorniku i nic, przy małym poziomie paliwa dalej był problem z paleniem. Dopiero gdy zrobiłem mały eksperyment wszystko jest ok. Nawet przy 5 litrach pali bez zarzutów. Gdyby ktoś był ciekawy co zrobić niech pyta, chętnie wytłumaczę.

#48 OFFLINE   szymekrudawa1

szymekrudawa1

    Zbanowany

  • 186 postów
  • Dołączył: 24-01-2009
  • Skąd: k/KRAKOWA

Napisany 23 maja 2009 - 15:08

witam.gdy padłami orginalna pompka,założyłem nową f-my "no name".chwile było dobrze ,ale raz niezagadał sprzęt,gdy było mało paliw.pompka niby dobra,ale okazało się,że niektóre uzwojenia ma przepalone-w niekturych pozycjach stoi,dopiero po popchnięciu palcem zaczyna się kręcić.:czesc:

#49 OFFLINE   grinchi

grinchi
  • 603 postów
  • Dołączył: 12-10-2007
  • Skąd: Brwinów
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 maja 2009 - 17:24

Witam. Miałem ten sam problem. Wymieniłem pompkę w zbiorniku i nic, przy małym poziomie paliwa dalej był problem z paleniem. Dopiero gdy zrobiłem mały eksperyment wszystko jest ok. Nawet przy 5 litrach pali bez zarzutów. Gdyby ktoś był ciekawy co zrobić niech pyta, chętnie wytłumaczę.


To ja zapytam: co zrobiłeś? Tylko napisz tu na forum, a nie na priva.

#50 OFFLINE   wodzu530

wodzu530
  • 132 postów
  • Dołączył: 08-05-2009
  • Skąd: radomsko

Napisany 23 maja 2009 - 18:20

U mnie paliwo sciaga do 18 litrow. Przy 18 litrów paliwa w zbiorniku auto gaśnie. Po dolaniu conajmniej 5 litrów ropy odpala bez problemu. Ostatnio zauwazyłem, że odpala na ciepłym silniku gorzej gdy jest ponizej 30 litrów paliwa w zbiorniku. Na zimnym silniku odpala zawsze za pierwszym razem. Co moze byc tego przyczyna?. Dane podaje wg wskazań z deski rozdzielczej

#51 OFFLINE   Pompej

Pompej
  • 2 postów
  • Dołączył: 23-05-2009
  • Skąd: Błażek

Napisany 24 maja 2009 - 10:47

Trzeba w zewnętrznej obudowie na samym dole w której znajduje się pompka wywiercić otwór, ten który jest, jest za mały i paliwo nie nadąża wpływać do pompki. Na zdjęciu pokazane jest gdzie.

#52 OFFLINE   jamaraja 301

jamaraja 301
  • 14 postów
  • Dołączył: 30-03-2008
  • Skąd: szwecja

Napisany 24 maja 2009 - 11:27

a cha.tak mam taki problem od pół roku i naprawiłem go tak że .... zalewam pod korek:D jak spada pod połowę.sprytnie nie:p.a owarznie to trochę stres bo jak robię trasy to nie chce mi się zatrzymywac co 500km i jak konczy sie zupa to nie mogę gasic na cpn a irytuje mnie jak ktos nie gasi a tu ja.....muszę :mad:a jeszcze spec mnie pedział że może w koncu stanąć i w trasie. oj **** .ali nie mam czasu sie zabrac ani mechanika do opla.a z tego co widze do sprawdzenia jest sporo elementów.a ja czasu nie mam.pompkę chciałem nawet wyjąć ale jak rozebrałem to sie okazalo ze jest na dnie baku a ja miałem oczywista pod korek to skapiyulowałem.może ktos by się chciał zająć tym problemem w mojej czar nuli.bede w polsce na wakacje.sory za błędy szwedzka klawiatóra

a cha.tak mam taki problem od pół roku i naprawiłem go tak że .... zalewam pod korek jak spada pod połowę.sprytnie nie.a owarznie to trochę stres bo jak robię trasy to nie chce mi się zatrzymywac co 500km i jak konczy sie zupa to nie mogę gasic na cpn a irytuje mnie jak ktos nie gasi a tu ja.....muszę a jeszcze spec mnie pedział że może w koncu stanąć i w trasie. oj **** .ali nie mam czasu sie zabrac ani mechanika do opla.a z tego co widze do sprawdzenia jest sporo elementów.a ja czasu nie mam.pompkę chciałem nawet wyjąć ale jak rozebrałem to sie okazalo ze jest na dnie baku a ja miałem oczywista pod korek to skapiyulowałem.może ktos by się chciał zająć tym problemem w mojej czar nuli.bede w polsce na wakacje.sory za błędy szwedzka klawiatóra
wytam

#53 OFFLINE   Gerfield

Gerfield
  • 3 postów
  • Dołączył: 29-06-2009

Napisany 30 czerwca 2009 - 10:48

U mnie podobnie przy 18litrach gasnie albo nie odpala (wina pompy wspomagającej w zbiorniku) Poprostu przy 20 litrach tankuje i nie ma kłopotu. Co do odpalania to podobno na ciepłym zawsze gorzej zapalają ale nie wiem dlaczego. Gdy u mnie rozpoczęły się kłopoty z odpalaniem kupiłem urządzonko z allegro za 50zł, które nagrzewa świece na ciepłym silniku i pomogło, aż do następnej awarii :/

#54 OFFLINE   marcines

marcines

    Co ma być to będzie

  • 671 postów
  • Dołączył: 12-04-2009
  • Skąd: Świnoujscie
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 lipca 2009 - 21:11

Co do odpalania to podobno na ciepłym zawsze gorzej zapalają


Glowiczka pompy sie upomina ze nie dlugo polegnie

#55 OFFLINE   malakoperta

malakoperta
  • 4 postów
  • Dołączył: 13-11-2009

Napisany 22 grudnia 2009 - 18:33

mam podobny problem. omega diesel 2.0 ok 100KM 1999rok kombi. rozebrałem wszystko bo zakupiłem wcześniej pompke paliwa baku... i wielkie było moje zdziwienie gdy zobaczyłem ze tam nie ma żadnej pompki :(((((( są tylko dwa cienkie przewody do pływaka i żadnych inny przewodów do pompki ani pompki czy to możliwe? czy ona znajduje sie gdzieś indziej???? jak auto postoi 2 dni to długo musze kręcic zanim zapali. tak jakby sie paliwo cofało lub jakby oma potrzebowała tej pompki... pomocy

mam podobny problem. omega diesel 2.0 ok 100KM 1999rok kombi. rozebrałem wszystko bo zakupiłem wcześniej pompke paliwa baku... i wielkie było moje zdziwienie gdy zobaczyłem ze tam nie ma żadnej pompki (((( są tylko dwa cienkie przewody do pływaka i żadnych inny przewodów do pompki ani pompki czy to możliwe? czy ona znajduje sie gdzieś indziej???? jak auto postoi 2 dni to długo musze kręcic zanim zapali. tak jakby sie paliwo cofało lub jakby oma potrzebowała tej pompki... pomocy

Trzeba w zewnętrznej obudowie na samym dole w której znajduje się pompka wywiercić otwór, ten który jest, jest za mały i paliwo nie nadąża wpływać do pompki. Na zdjęciu pokazane jest gdzie.


mam podobny problem. omega diesel 2.0 ok 100KM 1999rok kombi. rozebrałem wszystko bo zakupiłem wcześniej pompke paliwa baku... i wielkie było moje zdziwienie gdy zobaczyłem ze tam nie ma żadnej pompki (((( są tylko dwa cienkie przewody do pływaka i żadnych inny przewodów do pompki ani pompki czy to możliwe? czy ona znajduje sie gdzieś indziej???? jak auto postoi 2 dni to długo musze kręcic zanim zapali. tak jakby sie paliwo cofało lub jakby oma potrzebowała tej pompki... pomocy

#56 OFFLINE   vis1966

vis1966

    Roman

  • 1 376 postów
  • Dołączył: 19-02-2008
  • Skąd: Rugby UK
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 X32SE

Napisany 22 grudnia 2009 - 20:44

No z tego co ja wiem to w DTI chyba nie ma pompki w baku chyba ze sie myle.

#57 OFFLINE   malakoperta

malakoperta
  • 4 postów
  • Dołączył: 13-11-2009

Napisany 23 grudnia 2009 - 23:08

a mógłby ktoś to potwierdzić?

#58 OFFLINE   jacek044

jacek044

    Omegomaniak

  • 447 postów
  • Dołączył: 08-09-2008
  • Skąd: Wołomin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 24 grudnia 2009 - 07:20

W 2.0 i 2.2 dti nie ma pompki w baku.

#59 OFFLINE   roger100

roger100
  • 1 postów
  • Dołączył: 25-12-2009

Napisany 25 grudnia 2009 - 22:43

koledzy problem nie leży w pompce paliwa a tu tłumacze, szczelność połączenia na uszczelce przy pompce (paliwowej w baku) i najważniejsze zaworek opadowy (taka czerwona gumeczka znajdująca się właśnie w baku na obudowie kosza z pompką) i właśnie w tym jest cały problem ten zaworek jest często nie szczelny i cała ropka z kosza spada i wyrównuje się poziom paliwa z poziomem w baku(cała pompka przy szczelnym zaworze powinna być zanurzona w ropie ) a tak na marginesie przeprowadziłem mnóstwo prób i nawet przy niesprawnej pompce omka chodzi tylko przy wysokich obrotach ok 4tyś niem odpowiedniego zasilania i jest minimalnie słabsza to tyle koledzy powodzenia zaworek i będzie ok

#60 OFFLINE   malakoperta

malakoperta
  • 4 postów
  • Dołączył: 13-11-2009

Napisany 29 grudnia 2009 - 16:45

koledzy problem nie leży w pompce paliwa a tu tłumacze, szczelność połączenia na uszczelce przy pompce (paliwowej w baku) i najważniejsze zaworek opadowy (taka czerwona gumeczka znajdująca się właśnie w baku na obudowie kosza z pompką) i właśnie w tym jest cały problem ten zaworek jest często nie szczelny i cała ropka z kosza spada i wyrównuje się poziom paliwa z poziomem w baku(cała pompka przy szczelnym zaworze powinna być zanurzona w ropie ) a tak na marginesie przeprowadziłem mnóstwo prób i nawet przy niesprawnej pompce omka chodzi tylko przy wysokich obrotach ok 4tyś niem odpowiedniego zasilania i jest minimalnie słabsza to tyle koledzy powodzenia zaworek i będzie ok



:pokoj:
kolega ma racje nie zawsze pompka to przyczyna!!! u mnie nie ma pompki a usterka już naprawiona:) mianowicie nie wiem czemu cofało mi sie paliwo i jak dłużej postała to ciężko paliła. zamontowałem zawór jednokierunkowy i problem znikł... koszt naprawy 30 zł,,, radość z rana bezcenna
:D