Problem z gazem I generacji omega v6
#41 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2009 - 09:35
Jak pisalem wyzej za dalsze testy tego pokroju na oglonym beda sie sypac warny.
#42 OFFLINE
Napisany 08 lipca 2009 - 15:06
#43 OFFLINE
#44 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 13:49
Ja na swoich 18" mam równo ma budziku z tym co jadę faktycznie (mierzone GPS) i nie mam problemu z mocą bo zamykam do 100 w 9-10 sek.
#45 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 22:29
- jakie jest srednie spalanie takiego "pocisku" trasa miasto
- czy rozjezdza wartosci adaptacyjne beny
- czy co pewien czas nie ma grzebania przy parowniku celem przywrocenia rownych stalych obrotow?
- co z dolotem jak padnie cewka czy czujnik walu ( w tym modelu to dosc czesty przypadek)? czy muliram to wytrzym? czy kawalki dolotu nie wpadna wtedy do komory spalania???
- czy za uboga mieszaka nie wypali gniazd zaworowych? (czesto srub JEST SKRECONA )
- czy jak parownik w tej instalce bedzie mial z 50 000 przejechane to da rade utzymac wolne obroty podczas gdy bedzie wlaczona klima, zaswiecona swiatla i akurat bedziemy skrecac??
pytania mozna mnozyc - odpowiedzi sa jasne
[B]
#46 OFFLINE
Napisany 17 lipca 2009 - 23:05
#47 OFFLINE
Napisany 25 lipca 2009 - 15:03
#48 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 10:05
I czy II generacja to instalacja podciśnieniowa.
Żeby powstało podciśnienie które wyciągnie gaz z parownika musi być mikser/miszalnik.
Mikser zmniejsza średnicę dolotu średnio o 40%.
Jeśli silnik dostaje tylko 60% powietrza to jak ma to działać poprawnie?
Jeśli auto na I lub II gen. jeździ lepiej niż na benzynie to znaczy, że jest bardzo bogata mieszanka i dlatego pali chore ilości gazu. Na benzynie będzie słabszy bo ecu wysteruje paliwo do ilości powietrza które silnik dostaje.
Tak to w skrócie wygląda, fizyki nie da się oszukać.
#49 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 11:03
Na benzynie będzie słabszy bo ecu wysteruje paliwo do ilości powietrza które silnik dostaje.
mieszalnik jest za przepływomierzem wiec ecu raczej nie dostaje info o tym ze pobiera mniej powietrza.
#50 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 11:48
mieszalnik jest za przepływomierzem wiec ecu raczej nie dostaje info o tym ze pobiera mniej powietrza.
Oczywiście, że dostaje bo jest to silnik wolnossący, a nie turbo i zaciągnie tyle powietrza ile jest w stanie. Mikser działa jak kryza, ogranicza przepływ w całym dolocie nieważne gdzie jest zamontowana.
Można to porównać to lania wody przez lejek.
#51 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 12:01
Oczywiście, że dostaje bo jest to silnik wolnossący, a nie turbo i zaciągnie tyle powietrza ile jest w stanie. Mikser działa jak kryza, ogranicza przepływ w całym dolocie nieważne gdzie jest zamontowana.
Można to porównać to lania wody przez lejek.
IMO jesli przykladowo - przez przeplywke przeplywa 10kg powietrza i do takiej ilosci silnik dostosuje paliwo - co innego ze powietrza jest mniej ale komp juz potem tego nie koryguje i dawka jest dostosowana do tego co przeplywka daje.
#52 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 12:01
mieszalnik jest za przepływomierzem wiec ecu raczej nie dostaje info o tym ze pobiera mniej powietrza.
Przecież to jest jeden kanał na którym jest i przepływka i zwężka miksera. Silnik zaciągnie tyle ile mu zwężka pozwoli a to co przeleci przez mikser jest zaciągane przez przepływke. Jak oddychanie przez słomke, moc leci w dół a adaptacja ma co robić bo opory są różne w zależności od obrotów i obciążenia. Dlatego na mikserze nie da się dobrze ustawić pełnego zakresu obrotów/obciążenia z mieszanką stechiometryczną. Zawsze będzie w jakimś przedziale za bogato a w innym za ubogo. Zwykły gaźnik z przed 30 lat jest urządzeniem nieporównywalnie dokładniejszym w dawkowaniu paliwa niż miksery od LPG.
#53 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 12:16
IMO jesli przykladowo - przez przeplywke przeplywa 10kg powietrza i do takiej ilosci silnik dostosuje paliwo - co innego ze powietrza jest mniej ale komp juz potem tego nie koryguje i dawka jest dostosowana do tego co przeplywka daje.
Jeśli silnik ma mikser to zasysa mniej powietrza, tzn. ta sama objętość powietrza co w silniku bez miksera jest zaciągnięta w większym czasie = niższa prędkość przepływu = mniejsza masa powietrza w jednostce czasu. Przepływka wyłapuje to bez problemu i koryguje czas wtrysku. To tak samo jakby był zabrudzony filtr powietrza, ecu musi to korygować bo inaczej auto by nie jeździło miesiąc po wymianie filtra.
#54 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 12:40
tzn. ta sama objętość powietrza co w silniku bez miksera jest zaciągnięta w większym czasie
Nie ta sama ilość bo czas otwarcia zaworów ssących jest taki sam a przepływ wolniejszy. Do cylindra wejdzie tyle powietrza ile zdąży wlecieć w czasie otwarcia zaworów, wolniejszy przepływ = mniej powietrza w cylindrze. Na tej samej zasadzie działa przepustnica.
#55 OFFLINE
Napisany 30 lipca 2009 - 13:14
Nie ta sama ilość bo czas otwarcia zaworów ssących jest taki sam a przepływ wolniejszy. Do cylindra wejdzie tyle powietrza ile zdąży wlecieć w czasie otwarcia zaworów, wolniejszy przepływ = mniej powietrza w cylindrze. Na tej samej zasadzie działa przepustnica.
Na jedno wychodzi, mniej powietrza w tym samym czasie = ta sama ilość powietrza w większym czasie;)
#56 OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 19:25
#57 OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 19:35
stag 100 w tym silniku to NIEPOROZUMIENIE - ale jak juz masz to nic nie zrobisz i nic nie rob tylko jezdzij...... problemy niedlugo przyjda to wtedy bedziesz sie zastanawial co z tym fantem zrobic
Instalka masz II gen
p.s. dbaj kolego o uklad zaplonowy i swiece (zero kabli niewiadomego pochodzenia oraz zero przeciekajacych uszczelek pod pokrywami) ten silnik jak beknie gazem to sie mozesz zdziwic a dolot bedziesz zbieral z drogi
[B]
#58 OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 19:47
#59 OFFLINE
Napisany 05 października 2009 - 20:55
kolego Doman8484 2 blosy to spoko pomysł, ALE za cenę dwóch blosów + jakies gumy i inne pierdoły do zamontowania ich wychodzi około 800zł. Jedź do jakiegoś dobrego gaziarza i zapytaj ile by chciał za przerobienie tego na sekwencje mi powiedzieli 1000zł fakt ze mam 2.0 16v ale myśle że dużo wiecej nie naliczą. Mimo że sam mam blosa radził bym ci sekwencje bo będzie ci ciężko to ustawić samemu a zwykły Mietek co zakłada gaz w stodole nie ogarnie sytuacji i dalej kicha, a Ty wkurzony.
Ot moje skromne zdanie.
Trzymaj się. Pozdrawiam
#60 OFFLINE
Napisany 27 listopada 2009 - 18:45
Pytam czy takie rozwiazanie cos by dało i co nalerzało by wynienić w mojej instalacji, czy tylko te 2 blosy ?? Pytam się bo niechce rzyciac IDIOTY przy gazowniku.