Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Polerka


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
31 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 19 października 2010 - 19:04

Zamieszczam link do zdjecia mojej maski z tymi smugami.

http://img215.images...omaprzdmae.jpg/

Przejdę się kiedyś w słoneczny dzień (o ile jeszcze będzie) i zobaczę na żywo :-P

Ale na teraz napiszę kilka słów na ten temat:
To co widzisz, takie "smugi" to hologramy, które powstają min;
-za dużo pasty polerskiej na gąbce i nie jesteśmy jej w stanie do końca wypracować
-za szybkie ruchy polerką
-gąbka nie styka się całą powierzchnią z lakierem - tylko pod kątem
-brudna gąbka (to też może tworzyć dodatkowe zarysowania, w postaci mikrorysek) dlatego co element trzeba czyścić gąbke/pada

Oczywiście, że się da z tego wybrnąć, trzeba jeszcze raz przejechać i powinno być dobrze. Ale radzę spróbować (ZAWSZE) od najmniej ściernego środka oraz najmniej agresywnej gąbki - jeżeli nic nie pomagaa, przechodzimy na pastę/gąbkę średnio ścierną.

Polecam obejrzeć sobie filmiki tego kolesia - a teraz szczególnie ten, gdyż na tym aucie widać omawiane ślady (a to jest nowe auto prosto z salonu)



Pozdrawiam


Szynka dobry ten filmik. U mnie to własnie podobnie wyglada jak jest na 1:50 min tego filmu, ale gość ładnie to poprawił co ładnie widać na 3 min. Tez tak chce mieć zrobione. Szynka zrób mi tak jak umiesz za browara:jump::D

#22 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2010 - 19:12

Zamieszczam link do zdjecia mojej maski z tymi smugami.

http://img215.images...omaprzdmae.jpg/


Powiem Ci, że jak ja robię polerki to tak wyglądają auta po ściernej.
Ogólnie robię to w takich etapach:
1. Mycie auta (dokładne!).
2. Polerka pastą Farecla G3 maszyna o regulowanych obrotach z gąbką Farecla (taka biała), ciągle gąbka musi być mokra.
3. Mycie auta (najlepiej myjką wysokociśnieniową, bo auto jest całe białe).
4. Nakładam ręcznie wosk (np. Formula 1, Turtle Wax itd) lub mleczko (też firmowe), a następnie poleruje maszyną na wolnych obrotach i z gąbką do wykończenia polerki (taka szara).
5. Myję auto i ręcznie nakładam wosk Turtle Ice.

Efekt za każdym razem rewelacyjny. Etap 2 nie radzę robić często i tylko, gdy lakier jest zniszczony, zmatowiony.

Te kółka, smugi to zapewne brak etapu 4. Najczęściej widać je na ciemnym lakierze. Proponuję więc kup dobre mleczko i miękką gąbkę na maszynę i działaj :). Smugi znikną spokojnie i będziesz cieszył się super lśniącym lakierem.

#23 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 19 października 2010 - 19:57

a w jakim czasie od pomalowania można już robić polerkę, trzeba ileś czasu odczekać ?

#24 OFFLINE   luknewa

luknewa
  • 138 postów
  • Dołączył: 17-09-2009
  • Skąd: Rzeszów, Lesko

Napisany 19 października 2010 - 20:12

Powiem Ci, że jak ja robię polerki to tak wyglądają auta po ściernej.
Ogólnie robię to w takich etapach:
1. Mycie auta (dokładne!).
2. Polerka pastą Farecla G3 maszyna o regulowanych obrotach z gąbką Farecla (taka biała), ciągle gąbka musi być mokra.
3. Mycie auta (najlepiej myjką wysokociśnieniową, bo auto jest całe białe).
4. Nakładam ręcznie wosk (np. Formula 1, Turtle Wax itd) lub mleczko (też firmowe), a następnie poleruje maszyną na wolnych obrotach i z gąbką do wykończenia polerki (taka szara).
5. Myję auto i ręcznie nakładam wosk Turtle Ice.

Efekt za każdym razem rewelacyjny. Etap 2 nie radzę robić często i tylko, gdy lakier jest zniszczony, zmatowiony.

Te kółka, smugi to zapewne brak etapu 4. Najczęściej widać je na ciemnym lakierze. Proponuję więc kup dobre mleczko i miękką gąbkę na maszynę i działaj :). Smugi znikną spokojnie i będziesz cieszył się super lśniącym lakierem.


Robilem podobnie tylko, że w etapie 2 gąbka miala kolor niebieski, w 3 etapie myłem auto szlaufem i szczotką, używalem kometyków innych mark(nie pamiętam jakich), ominelem etap 5. Podejrzewam, że spaprałem etap 2 bo gąbka była juz starta po bokach i pod kątem dociskałem ją do lakieru. Myśle, ze jak bedzie okazja to sproboje na jednym elemencie wykonać etap 2 z nową gąbką z wieksza ilościa wody i mniejsza pasty. Powiedz mi czy robiąc etap 2 wycierasz polerką paste do sucha czy nie mozna dopuscic aby blacha była podczas polerowania sucha?

#25 OFFLINE   zyga_wr

zyga_wr
  • 175 postów
  • Dołączył: 24-08-2008
  • Skąd: Września
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 października 2010 - 21:35

Nie może być sucha, bo lakier może się zbyt nagrzać od polerki i spalić. Masz rację - spróbuj z nową gąbką i małą ilością pasty, a dużą wody. Powodzenia :)

#26 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 października 2010 - 21:42

Tu ewidentnie spalony i widać to polerowanie gąbką pod kątem...

#27 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 20 października 2010 - 05:34

a w jakim czasie od pomalowania można już robić polerkę, trzeba ileś czasu odczekać ?

Ja bym poczekał ok 4dni, tydzień by było dobrze, żeby lakier się utwardził i potem nie było niespodzianek podczas polerowania

, w 3 etapie myłem auto szlaufem i szczotką


Nie rozumiem - po co robisz polerkę lakieru ? a potem myjesz auto SZCZOTKA ? TO sie mija z celem.

Tu ewidentnie spalony i widać to polerowanie gąbką pod kątem...

To nie jest spalony lakier, to są hologramy.

#28 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 października 2010 - 08:52

W zeszlym roku, latem polerowalem swoja omege i znajomego honde civic (jajko) czerwona. Maszyna do polerki orbitalna (niesamowicie swedza od niej rece) + pasta g3 i duzo wody. Po polerce twardy wosk tez maszyna. Auto swiecilo sie przez dobre 6 miesiecy za kazdym razem gdy mylem je myjka cisnieniowa (fajnie krople spywaja po lakierze nie zostaja na nim). Lakiernik doradzil po miesiacu od nalozenia twardego wosku proces powtorzyc. Oma jak oma ma kolor srebrny i wyszlo fajne lustro ale czerwona honda miala lakier jak ferrari :D Niesamowita glebia koloru. W sobote polerka w niedziele twardy wosk i bylo elegancko przy czym twardy wosk na sama maske to dobre 30 min wyjete z zycia :) Na wiosne musze to powtorzyc.

#29 OFFLINE   arczon82

arczon82
  • 1 193 postów
  • Dołączył: 12-11-2009
  • Skąd: Iłowo-Osada

Napisany 20 października 2010 - 12:12

W sobote polerka w niedziele twardy wosk i bylo elegancko przy czym twardy wosk na sama maske to dobre 30 min wyjete z zycia Na wiosne musze to powtorzyc.


możesz podać nazwę tego wosku?

#30 OFFLINE   kowall

kowall

    I LoVe ThiS CaR

  • 134 postów
  • Dołączył: 08-01-2010
  • Skąd: Szczecin

Napisany 20 października 2010 - 18:44

a w jakim czasie od pomalowania można już robić polerkę, trzeba ileś czasu odczekać ?


Mnie zaufany lakiernik mówił przy odbiorze auta po lakierowaniu 2 tyg. żadnych operacji na lakierze, żadnego mycia nawet, sporo te 14 dni myśle ale podejrzewam że specjalnie taką bezpieczną barierę ustanowił co by przypadkowych reklamacji nie mieć.

Co do hologramów to normalne po polerce, do usuwania hologramów używam autopolitury Sonax [16zł] jako wykończeniówka, na koniec twardy wosk Sonax, efekt końcowy: świeci się jak psu .... :D

#31 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 października 2010 - 09:26

możesz podać nazwę tego wosku?


Juz dobrze nie pamietam ale jakis amerykanski. Sonax tez powinien byc dobry.

#32 OFFLINE   Szynka

Szynka

    AutoDetailing

  • 1 493 postów
  • Dołączył: 27-09-2006
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 października 2010 - 09:42

Co do wosków - jeżeli chcecie coś lepszego od Sonax/TurtleIce i innych marketowych proponuje poszukać np.

-Collinite 476s
-Collinite 845
-Carlack68 Long Life Sealant
-Finish Kare 1000P
-Mequiars #16
-Duragloss #111
-Duragloss #105
-Swissvax
-Zymol

Ceny od 50zł do kilkuset złoty.